Introducting Olga Kouklaki

Introducting Olga Kouklaki Facebook Twitter
0

Το πρώτο single από το δίσκο της Όλγας Κουκλάκη έχει τον ίδιο τίτλο με το άλμπουμ της Getalife. Είναι ένα κομμάτι-σύνθημα που επαναλαμβάνει «go get a life!» και θυμίζει λίγο το «άδραξε τη μέρα» από εκείνη την ταινία του Weir. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να ξεκινάει με ένταση και χορευτικούς ρυθμούς, αλλά το άλμπουμ της δεν είναι καθόλου αυτό που θα περίμενε όποιος έχει παρακολουθήσει τη μέχρι τώρα πορεία της. Δεν είναι δηλαδή απλά ένα dance άλμπουμ, κι όσο περισσότερο το ακούς τόσο ανακαλύπτεις ότι είναι δομημένο έτσι που να σου προκαλεί συναισθήματα: εκρήξεις μελαγχολίας αλλά και οργής, κύματα ψυχικών διεγέρσεων που κυλάνε μαζί με τα κομμάτια - από οδυνηρές μπαλάντες μέχρι downbeat διαμάντια όπως το «Calling You». «Δεν πιστεύω καθόλου στη συμβατικότητα και στα λαϊκά πρότυπα» μου λέει πίνοντας καφέ σε μαγαζί της Βουλής που θυμίζει γαλλικό μπιστρό, με μαρμάρινα τραπέζια και άβολους καναπέδες. «Όλα αυτά είναι αηδίες για να βολεύουν μερικούς». Με εντυπωσιάζει όταν μου λέει ότι έχει γράψει όλα τα κομμάτια στο δίσκο μόνη της, στίχους, μελωδίες, συνθέσεις, «ο Mark Collinτων Nouvelle Vagueβοήθησε στην παραγωγή και στην κατεύθυνση των κομματιών» λέει. Της ζητάω να μου σχολιάσει τον τίτλο του άλμπουμ και μου μιλάει ψύχραιμα για ανθρώπους που στα 50 τους συνειδητοποιούν ότι έχουν κάνει λάθος πράγματα κι αλλάζουν ζωή. Ποτέ δεν είναι αργά για να γίνεις ευτυχισμένος. «Το Getalifeαπευθύνεται στους επιτυχημένους κοινωνικά και επαγγελματικά ανθρώπους που δουλεύουν όλη μέρα. Ο περισσότεροί μας, δηλαδή. Είναι πετυχημένοι, αλλά δεν έχουν ζωή, νομίζουν ότι έχουν, γιατί ζωή δεν είναι το να δουλεύεις nonstop. Πού είναι η πραγματική ζωή, οι αξίες; Έχεις παιδιά που δεν προλαβαίνεις να τα δεις ποτέ, ένα σπίτι που δεν μπορείς να το χαρείς, φίλους που συναντάς σπάνια ή που τους επιλέγεις επειδή σε βολεύει. Δεν το θεωρώ ζωή αυτό το πράγμα. Σε πάει η εποχή μόνη της, το θέμα είναι εσύ τι κάνεις για να προστατευτείς κι αν θέλεις να γίνεις μέρος του».

Η Όλγα ξεκίνησε να παίζει πιάνο από 8 χρονών, κι από τότε δεν σταμάτησε ούτε στιγμή να ασχολείται με τη μουσική. «Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς τη μουσική», μου λέει, «χωρίς να εκφράζω μέσα από αυτή τα συναισθήματά μου, αυτά που βλέπω ή φαντάζομαι. Είναι αυτό που μου δίνει δύναμη». Παράλληλα με τις κλασικές μουσικές σπουδές της, άρχισε να ακούει electronica και να παίζει ως DJ σε ελληνικά μπαρ. «Η ηλεκτρονική μουσική με ιντρίγκαρε», λέει, «δεν την καταλάβαινα, σκεφτόμουν πώς είναι δυνατόν να είναι έτσι αυτός ο ήχος, πώς είναι δυνατόν μια μελωδία να αποτελείται από τόσο διαφορετικά πράγματα; Έτσι ξεκίνησα μαθήματα μουσικής παραγωγής». Η γνωριμία της με τον μάνατζερ του Laurent Garnier, κάποια βραδιά μετά από ένα DJ set, την οδήγησε στο Παρίσι. «Ήταν Σεπτέμβριος του 2001, είχε ακούσει το"Don't Look At Me"που είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Αγγλία και του άρεσε. Αυτός με πήγε στην F Communications. Η πρώτη μου συμμετοχή ήταν τα φωνητικά στο live του Reminiscent Drive. Ακολούθησαν διάφορα τραγούδια σε δουλειές των Fred Avil, Poni Hoax, Bang Bang και των Nouvelle Vague, με τους οποίους συνεργάζομαι και στον τρίτο δίσκο τους».

«Το ότι είχα κάποιους στίχους και ήθελα να εκφραστώ με κάποιον τρόπο δεν με κάνει τραγουδίστρια», ξεκαθαρίζει. «Δεν θεωρώ τον εαυτό μου τραγουδίστρια. Μου αρέσει να γράφω μουσική και να παίζω. Είμαι μάλλον τυχερή, γιατί έχω τις σπουδές μου, αυτό με βάζει σε άλλες πορείες».

Η καριέρα της Όλγας ξεκίνησε στο εξωτερικό, είναι από τους ελάχιστους Έλληνες μουσικούς που μπορούν να μιλάνε πραγματικά για «διεθνή» καριέρα. «Διεθνής καριέρα είναι να κάνεις πράγματα που να επικοινωνούν με τον κόσμο ανεξάρτητα της γεωγραφικής τους κουλτούρας. Δεν νομίζω ότι είναι κάτι δύσκολο, ούτε όμως ότι υπάρχει κάποιος κανόνας». Μιλάει με αγανάκτηση για την εμπειρία της με τις ελληνικές δισκογραφικές. «Όταν είχα ξεκινήσει να γράφω μουσική εδώ στην Ελλάδα και πήγα το δίσκο μου σε εταιρεία, μου τον πέταξαν στα μούτρα και για δυο μήνες έκλαιγα. Τον ίδιο δίσκο τον έστειλα στο εξωτερικό σε 5 εταιρείες και οι πέντε ενδιαφέρθηκαν να τον κυκλοφορήσουν! Η ειρωνεία είναι ότι ο ίδιος αυτός άνθρωπος που μου προκάλεσε κατάθλιψη ήρθε μετά την κυκλοφορία και μου έλεγε δικαιολογίες... Πιστεύω ότι φταίνε οι άνθρωποι που δουλεύουν στις εταιρείες για όλο αυτό που συμβαίνει, οι άνθρωποι που έχουν πολύ παλιά πόστα και για κάποιον λόγο δεν θέλουν να τα αφήσουν σε κάποιους νεότερους ή να τα μοιραστούν. Πήγα σε μια πόλη που θεωρητικά είναι all star και μου άνοιξαν τις πόρτες των σπιτιών τους χωρίς να είμαι τίποτα. Κι εδώ για κάποιον καινούργιο η πόρτα είναι κλειστή. Έστω και για κουβέντα. Αυτό είναι πάρα πολύ κακό για την εξέλιξη. Πιστεύω ότι το σύστημα είναι τέτοιο που δεν αφήνει περιθώρια να δουλέψεις επαγγελματικά. Αν είσαι συνεπής ο άλλος μπορεί να σε πει βλάκα».

Στο εξώφυλλο του δίσκου υπάρχει η Μπουμπουλίνααπ' το παλιό κατοστάρικο και μια ακέφαλη γοργόνα, θηλυκά σύμβολα, μια γυναίκα που μάχεται κι αγωνίζεται και ένα σύμβολο ομορφιάς, έστω και καλυμμένης. «Η ομορφιά δεν είναι αυτό που βλέπεις πάντα, συνήθως κρύβεται κάτω από την επιφάνεια, μέσα από αυτό που εκφράζεται, π.χ., από μια γοργόνα». Μιλάει για τη θέση της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία: «Με ενοχλεί ο τρόπος που αντιμετωπίζονται. Θεωρώ ότι η κοινωνία είναι πολύ αντιφεμινιστική και λειτουργεί πολύ περίεργα ως προς τη γυναίκα. Από τη μια την τιμά ιδιαίτερα κι από την άλλη υπάρχει ένα πολύ κυνικό στοιχείο σ' όλο αυτό. Για τον άντρα είναι φυσιολογικό να ξεπορτίζει με διάφορες, ενώ αν μια γυναίκα το κάνει αυτό τη χαρακτηρίζουν ξέρεις πώς. Σου βγαίνει το όνομα».

«Με ενοχλεί η ασυνέπεια, που θεωρείται φυσιολογικό κάποιος να σε περιμένει 15-30 λεπτά. Η αγένεια των ανθρώπων στην καθημερινότητα. Η γραφειοκρατία. Η τεμπελιά. Η γκρίνια. Η ευκολία των λόγων κάποιων και η επιπολαιότητά τους. Με ενοχλεί η πίεση να παντρευτεί το παιδί από μικρό, αυτό το "βιάσου", το κάνουν ακόμα πολλοί, έστω και υποσυνείδητα. Γενικά πιστεύω ότι θα 'πρεπε να είμαστε λίγο πιο απελευθερωμένοι ως προς τις συμπεριφορές μας, να μην ασχολούμαστε με το τι κάνουν οι απέναντι. Θα ήθελα πάρα πολύ να κάνω οικογένεια παρ' όλα αυτά, πιστεύω πάρα πολύ στο θεσμό. Είναι κάτι που δεν το βλέπω σε τέτοιο βαθμό στο εξωτερικό, δεν είναι τόσο δεμένοι συναισθηματικά οι άνθρωποι. Απ' τη μια βρίσκω πιο σωστό να φεύγεις νωρίς από το πατρικό σου, να μη μένεις όπως εδώ μέχρι τα 30 και να καταλήγεις να βρίζεσαι όλη μέρα, από την άλλη μου αρέσει που αν πάθει κάποιος κάτι τρέχεις από την άλλη άκρη του κόσμου για να είσαι εκεί...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ