60' με τη Μαρίνα Τικινίνα

60' με τη Μαρίνα Τικινίνα Facebook Twitter
1

 

60' με τη Μαρίνα Τικινίνα Facebook Twitter

 

H Μαρίνα Τικινίνα είναι illustrator. Φτιάχνει κόμικς, αφίσες για συναυλίες και εικονογραφεί με τον δικό της τρόπο έναν κόσμο χαμένο στη μουσική και σε μια clean παρακμή. Η ίδια θέλει να φαίνεται πιο «βρόμικη», «βγάλε με ανώμαλη» μου λέει γελώντας. Τη γνώρισα από ένα σκίτσο του «Dirty Beaches» που πέτυχα σε κάποιο tumblr και χρειάστηκε καιρός για να καταλάβω ότι είναι Ελληνίδα – από τα ελληνικά γκρουπ που έχει κατά καιρούς εικονογραφήσει. Η Μαρίνα είναι από τους ελάχιστους νέους ανθρώπους που εξακολουθούν να γράφουν στο χέρι (με στυλό) και δηλώνει και «εφαψίας» επειδή της αρέσει πολύ να αγγίζει το χαρτί. Σχεδιάζει ασταμάτητα επειδή είναι η πιο μεγάλη της ευχαρίστηση. «Η δημιουργία για μένα είναι κάτι σαν υποχρέωση και μόνη διαφυγή συγχρόνως» εξηγεί. «Δεν υπάρχει μέρα που να μη σκέφτομαι "Ωραία, και ποια είναι η θέση μου σήμερα απέναντι στον κόσμο και σ' αυτό που γίνεται έξω και άρα μέσα μου;". Το σχέδιο είναι το ένα από τα μέσα έκφρασής μου, το άλλο είναι το γράψιμο. Είμαι αρκετά αφοσιωμένη στις εικαστικές τέχνες, γιατί μάλλον είμαι περισσότερο ηδονοβλεπτικός άνθρωπος και λιγότερο της δραστικής απόφασης. Η ευχαρίστηση των ματιών είναι μεγάλο κεφάλαιο. Θα μπορούσα να κοιτάζω για ώρες Βαν Γκογκ. Λατρεύω να πηγαίνω σε συναυλίες και να βλέπω ταινίες. Νομίζω πως κάπως έτσι κρατιέμαι στη ζωή. Μου αρέσουν πάρα πολύ οι ιστορίες των άλλων και τα βιβλία. Οτιδήποτε για να μυρίζεσαι και να γεύεσαι άλλες αλήθειες, διαφορετικές από τις δικές σου. Ωστόσο, μου αρέσει αρκετά να εξιστορώ και τις δικές μου».

60' με τη Μαρίνα Τικινίνα Facebook Twitter

Η Μαρίνα γεννήθηκε σε μια μικρή συνοικία του Ελληνικού, την Αγία Παρασκευή, «όσο υπήρχε το αεροδρόμιο ακόμα, και μάντρες με κοτόπουλα και αρνάκια» λέει. «Όλοι λένε πως είμαστε πιο ήσυχα από τότε τώρα που έφυγε το αεροδρόμιο, αλλά εγώ διαφωνώ. Υπήρχε κάτι σαν υπενθύμιση του μεγαλείου της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους κάθε φορά που πέταγε ένα αεροπλάνο. Μικρή μάζευα εμμονικά κούκλες Cindy, Barbie και Bibibo, λούτρινα ζωάκια, κοριτσίστικα κοσμήματα, φορέματα, μπογιές, γραμματόσημα, κουτάκια όλων των ειδών. Διατηρούσα scrapbook με φωτογραφίες και αποκόμματα για τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, τον Ρουβά, γάτες και φαγητά. Έπαιζα ένα παιχνίδι με τα κουζινικά και τα πλαστικά φαγητά – ήθελα να γίνω σερβιτόρα όταν μεγαλώσω. Έγινα σερβιτόρα στο Hard Rock Café της Γλυφάδας, άρα το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα.

60' με τη Μαρίνα Τικινίνα Facebook Twitter

Ξεκίνησα να σκιτσάρω από την Ε' Δημοτικού. Είχα έφεση στις ευχετήριες κάρτες. Η δασκάλα μου με επιβράβευσε, δίνοντάς μου υποτροφία για το εργαστήρι της στο Κάτω Ελληνικό. Κοντά της έμαθα ελαιογραφία σε τελάρα 70 επί 100 και κάναμε έκθεση με πορτρέτα ηλικιωμένων στο γηροκομείο. Είχε επιτυχία στον κύκλο της από ζωγράφους. Πάντα μου άρεσε να εκπλήσσω τους άλλους με το χιούμορ και τη σπιρτάδα των σκίτσων μου, κάθε μέρα για μένα ήταν γιορτή. Ήμουν πειραχτήρι από πάντα, σαν άμυνα στη μιζέρια και την γκρίνια των άλλων. Ήθελα όλοι να είναι χαρούμενοι. Έκανα κάρτες στις φίλες μου και γελοιογραφίες καθηγητών στο λύκειο, με εξωφρενικές λεζάντες. Γι' αυτό στο τέλος επέλεξα το κόμικς ως μέσο έκφρασης. Παρ' όλα αυτά, η κλασική ζωγραφική και οι εικονογραφήσεις παραμένουν μεγάλες αγάπες από τον χώρο της τέχνης και ενίοτε ξαναγυρνώ σε αυτές. Μεγαλύτερη επιρροή για μένα είναι η Nan Goldin, με τη ρεαλιστική απεικόνιση της καθημερινότητάς της στα όρια του σοκαριστικού, και η σχολή του Ed Big Daddy Roth με τον σπαρταριστό του ήρωα, τον Rat Fink, και την παράδοση του rockposterart. Αγαπημένοι μου σχεδιαστές είναι ο Robert Crumb, με την πλήρη αφοσίωσή του στις απολαύσεις της ζωής, στη μουσική, στις ουσίες, στις φιλοσοφίες και στα κορίτσια, και ο Daniel Clowes με την έμφυτη αφηγηματικότητα των κεντρικών του ηρώων. Από Έλληνες, μου αρέσει η Άννα Κοντονικόλα γιατί απεικονίζει τέλεια το συναίσθημα της στιγμής και πιάνει τον παλμό των πραγμάτων, δημιουργώντας στατικά οράματα που εμένα μου ταιριάζουν γιατί είμαι χαμηλών τόνων.

60' με τη Μαρίνα Τικινίνα Facebook Twitter

Θα ήθελα να είμαι μουσικός, γιατί είναι κάτι πολύ ζωντανό, ρυθμικό και άμεσο, αλλά, από την άλλη, μου αρέσει και η εικόνα, γιατί είναι αρκετά χρήσιμη για την καταγραφή της ιστορίας και τη διατήρηση της μνήμης που θεωρώ πολύ σημαντική. Με ενοχλεί η βιαιότητα των ανθρώπων που δεν τιθασεύουν το κτήνος μέσα τους και το αφήνουν να κατασπαράζει τα πάντα, έστω και με τη μορφή ενός αρνητικού σχολίου. Προσβάλλει την αισθητική μου η ασέβεια μερικών προς τις αξίες και τα αποκτήματα παλιών, αξιόλογων προσωπικοτήτων. Φτιάχνω κόμικς για μένα περισσότερο και για όποιον άλλον συμπαθή γνωστό μου μού ζητήσει. Πανεύκολο είναι. Οι ιστορίες μου πάντα ρέουν σαν να μου τις ψιθύρισε κάποιο πνεύμα. Κυριεύονται από μια συγκεκριμένη σοφία: να έχεις καλές προθέσεις και τα χειρότερα έρχονται. Οι ήρωες είναι καλόγνωμα άτομα που σχεδόν στο τέλος πάντα την πατάνε, αλλά δεν πτοούνται γιατί είναι ανοιχτόκαρδοι άνθρωποι. Όπως λέει και ένας φίλος ποιητής, "Αγάπησε για να συμβεί".

60' με τη Μαρίνα Τικινίνα Facebook Twitter

«Μπορείς να βιοποριστείς από τις εικονογραφήσεις;». «Όχι, δεν μπορώ, γιατί όλοι θέλουν δωρεάν δουλειά, ειδικά στην εικονογράφηση και στο κόμικς. Οι νέοι δημιουργοί έχουν πλέον την άνεση να έχουν ολόκληρο τον κόσμο σε ένα κουμπί και μπορούν να προωθούν τη δουλειά τους στο εξωτερικό ή σε οποιονδήποτε οργανισμό που είναι ανοιχτός στο νέο αίμα.

60' με τη Μαρίνα Τικινίνα Facebook Twitter

Ο μεγαλύτερός μου φόβος είναι αυτός της ιδεολογικής και πνευματικής μοναξιάς. Και μην πεθάνω στην ψάθα. Δύναμη μού δίνουν οι δικοί μου άνθρωποι και αυτοί οι καλλιτέχνες που κάποια στιγμή εξέδωσαν τη δουλειά τους για να επικοινωνούν σιωπηρά μαζί μου και με άλλα παιδιά με την ίδια τρέλα. Η μουσική είναι η κινητήριος δύναμη της δουλειάς μου. Επειδή η μουσική είναι το ίδιο εκφραστική, άμεση και εμμονική με τα συναισθήματά της όπως κι εγώ, έχει τύχει πολλές φορές να την απεικονίσω το ίδιο γλαφυρά. Επίσης, πάντα σκιτσάρω υπό τους ήχους κάποιου άλμπουμ που συνάδει με τη μονίμως ξέφρενη τάση μου για "απόταξη" της δυστυχίας. Η φίλια είναι το ίδιο σημαντική με τη ζωή, είναι τεράστια έννοια. Αλλά αρκετά συχνά προσπαθώ να μην είμαι το ίδιο τρομακτικά ενθουσιώδης, όπως είναι ο χαρακτήρας μου».

reviewsfromtheoutside.blogspot.com

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

1 σχόλια