Κάτω από το βλέμμα του εξολοθρευτή αγγέλου

Κάτω από το βλέμμα του εξολοθρευτή αγγέλου Facebook Twitter
0

Πριν δύο χρόνια όλο το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μιλούσε για μία ταινία με αστείο τίτλο, αστεία πλοκή, αλλά για ένα καθόλου αστείο θέμα! Πώς ένα τζάνκι περιφέρεται απελπισμένα, Δεκαπενταύγουστο σε μια άδεια Αθήνα, για να βρει τη δόση του. Όποιος αναφερόταν στο Τσίου (θα το έχετε δει γραμμένο σε πολλούς τοίχους) έσκαγε ένα χαμόγελο για την ευχάριστη έκπληξη, διηγούταν με γλυκύτητα την ιστορία, χαιρόταν για το αισιόδοξο τέλος της! Έτσι γλυκός, χαμογελαστός και απέραντα αισιόδοξος είναι και ο δημιουργός του Μάκης Παπαδημητράτος. Δεν γκρινιάζει για έλλειψη χρημάτων, δεν μπλέκεται σε ίντριγκες, δεν είναι φερέφωνο κανενός. Αυθόρμητος, με ειλικρίνεια και ανθρωπιά, πορεύεται με όπλο του την αγάπη του για το σινεμά, το ταλέντο του να γράφει σενάρια και να διηγείται ιστορίες, την αγωνία του να πει κάτι μέσα από αυτές, να στείλει ένα μήνυμα, να πάρει θέση απέναντι σε πράγματα που μας καίνε όλους. Έτσι έφτασε στη δεύτερή του ταινίαΟι Κλέφτες, και έμελε να αποδειχτεί ο θρίαμβος του τελευταίου διημέρου του φετινού φεστιβάλ! Βραβεία δεν πήρε την επόμενη ημέρα στα «ελληνικά Όσκαρ», αλλά είναι σίγουρο ότι θα πάρει ένα μικρό Όσκαρ στην καρδιά σας σαν το Τσίου.

Ξεκίνησες ως ηθοποιός και, απ' όσο ξέρω, δεν έχεις καθόλου σπουδές κινηματογράφου στο ενεργητικό σου...

Ναι, θέατρο έχω σπουδάσει, αλλά στο θέατρο έχω παίξει μόνο μία φορά, και κομπάρσος στην όπερα.

Στη Λυρική;

Στο Μέγαρο, σε πέντε μεγάλες παραγωγές, ήμουν και στη Λυσιστράτη του Θεοδωράκη. Μου αρέσει η όπερα, έχω κάνει και πιάνο μικρός, ενδέχεται να ξαναδουλέψω τώρα...

Στον κινηματογράφο έχεις παίξει;

Πολύ περισσότερο, μικρά περάσματα, αλλά και δύο μικρούς ρόλους στις ταινίες του Δημήτρη Μακρή, που έμελε να είναι και ο παραγωγός του Τσίου.

Πώς βρέθηκες πίσω από την κάμερα;

Ήταν κάτι που πάντα το ήθελα. Στα γυρίσματα σαν ηθοποιός καθόμουν με τις ώρες στο σετ να βλέπω τι γίνεται, έχω δουλέψει σκριπτ, φροντιστής, σε μικρές παραγωγές και σε μια μεγάλη αγγλική όπου έμαθα πολλά .Έχω καθίσει πολλές ώρες στον υπολογιστή μου να μοντάρω φωτογραφίες, βίντεο, παλιότερα που ήμουν πολιτικά ενεργός τραβούσα βιντεάκια από πορείες και τα έβαζα στο internet, βιντεοακτιβισμός...

Πού ήσουν ενεργός πολιτικά;

Ήμουν ενταγμένος σε μια αναρχοσυνδικαλιστική ομάδα, την ΕΣΕ. Ελεύθερη Συνδικαλιστική Ένωση.

Νομίζω ότι οι ταινίες σου είναι άκρως πολιτικές, χωρίς να επικαλείσαι συγκεκριμένες ιδεολογίες. Βέβαια μου έκανε εντύπωση το ηθικοπλαστικό τέλος στο Τσίου...

Είναι ένα θέμα στο οποίο οφείλεις να δώσεις ελπίδα. Αναλύεις ένα θέμα πάρα πολύ ευαίσθητο, δηλαδή είναι σαν να λέω, προσπάθησε να βγεις από αυτό, μην αφήσεις να σε αποτελειώσει. Αλλά και στην υπόλοιπη κοινωνία θέλεις να πεις ότι ο Τσίου είναι κι αυτός άνθρωπος! Να σεβαστεί το πρόβλημά του και να τον βοηθήσει...

Ποια είναι η σχέση σου με το περιθώριο;

Κοίταξε, δεν έχω ταμπού στο κεφάλι μου σε σχέση με ποιον συναναστρέφομαι και σε τι χώρους κινούμαι. Θέλω να πιστεύω ότι είμαι, και αν δεν είμαι, προσπαθώ πάρα πολύ να είμαι, ανεκτικός και να συμπεριφέρομαι παντού χωρίς προκαταλήψεις.

Δείχνεις να ξέρεις πολύ καλά τους ανθρώπους που δεν είναι στην αποδεκτή πλευρά της ζωής...

Έχω το «κουσούρι» των ηθοποιών, να παρατηρώ και να αναρωτιέμαι για τους ανθρώπους γύρω μου και τις κινήσεις τους. Είμαι γενικώς ανοιχτός σε ερεθίσματα. Από την άλλη, δεν είμαι παιδί, έχω αρκετές εμπειρίες, ιστορίες έχω ακούσει πολλές, συν τις ταινίες που έχω δει και με γοήτευσαν. Ας πούμε το Μίσος του Κασοβίτς ήταν μία από αυτές..

Η Αθήνα θυμίζει το Παρίσι του Μίσους;

Είναι θέμα χρόνου! Αυτήν τη στιγμή έχουμε αρκετούς ξένους και σίγουρα δεν περνάν καλά. Τους καταπιέζουμε, τους κρατάμε σε καταστολή, για να μην ξεσηκωθούνε. Ήδη, αν πιάσουν οι αστυνομικοί έναν μαύρο με cd, τον σπάνε στο ξύλο χωρίς πολλά πολλά. Μοιάζει λίγο σαν Μεσαίωνας, οι στολές έχουν αλλάξει...

ΣτουςΚλέφτες ο «Μεσαίωνας» αυτός υπονοείται απολύτως....

Οι μεν κλέφτες έπρεπε να συμβολίζουν τον μέσο απολιτίκ Έλληνα που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η πάρτη του, το δε ζευγάρι να είναι μορφές που συμβολίζουν τον αστυνομικό που χαστουκίζει, που βρίζει, τον εφοριακό που κλέβει, τον πολιτικό που λέει ψέματα. Γι' αυτό οι πρώτοι βγαίνουν πιο νατουραλιστικοί και οι δεύτεροι πιο γκροτέτσκοι. Χρειάστηκαν πρόβες ενός χρόνου για να βγει αυτό και ήταν πολύ τολμηρό για ελληνική ταινία...

Ξέρεις, εμένα όλο αυτό μου θύμιζε πολύ Μπουνιουέλ.

Λατρεύω τον Μπουνιουέλ, ο Εξολοθρευτής Άγγελοςείναι η αγαπημένη μου ταινία!

Ακριβώς! Το ζευγάρι της ταινίας είναι βγαλμένο από εκεί! Πιστεύεις στον κινηματογράφο; Δεν είναι μια τέχνη που έχει πεθάνει;

Είμαι αισιόδοξος. Οι ελληνικές ταινίες κόβουν τα τελευταία χρόνια εισιτήρια, το δίκτυο βοηθάει πολύ την προώθηση τους επίσης. Στο Google το Τσίου είχε 250.000 επισκέψεις. Άσε που οι μαύροι το διακινήσαν πάρα πάρα πολύ, ενώ ακόμα δεν έχει βγει κανονικά σε dvd...

Δεν σε ενοχλεί ότι χάνεις λεφτά από την πειρατεία;

Μα είναι το βραβείο κοινού του φεστιβάλ χωρίς τα ευρώ! Με τιμά που η πειρατεία κάνει αυτό για την ταινία μου. Και με δικαιώνει. Είναι πολύ κουραστική τέχνη το σινεμά, αλλά είναι και το μόνο που μένει!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ