Αξίζει, άραγε, μια τόσο χάλια κοινωνία σαν την Ελλάδα ένα κορίτσι σαν τη Cibelle;
Ιούλ11
 

Αξίζει, άραγε, μια τόσο χάλια κοινωνία σαν την Ελλάδα ένα κορίτσι σαν τη Cibelle;

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης περιγράφει το περφόρμανς της Cibelle στην Kunsthalle Athena, την Τρίτη 03/07/2012

Αξίζει, άραγε, μια τόσο χάλια κοινωνία σαν την Ελλάδα ένα κορίτσι σαν τη Cibelle;

Ημασταν στην Kunsthalle Athena για τα εγκαίνια της έκθεσης «Μια υπέροχη ζωή» και το ντεμπούτο του SOUTH, του περιοδικού που έχει σκοπό να μεταφράσει τον τρόπο που κάνουμε τα πάντα εμείς εδώ στον Νότο. Αν και συμμετείχα στην έκθεση, αισθανόμουν σαν κοινό, ακόμα και μπροστά στο έργο μου, ίσως επειδή ο κόσμος που μαζεύει η Kunsthalle είναι πάντα το πιο ενδιαφέρον crowd εγκαινίων. Η ταράτσα ήταν γεμάτη κόσμο που είχε έρθει και για τα τρία: την έκθεση, το SOUTH και τη Βραζιλιάνα περφόρμερ Cibelle. Η Cibelle, και αυτή μέρος του ευρύτερου Νότου, ήρθε στην Αθήνα τζάμπα μόνο και μόνο επειδή και αυτή πιστεύει στον Νότο, στις νότιες σκέψεις, στη νότια ζωή.

 

Τρόμαξα όταν την είδα να παραπατάει πάνω στη μικρή σκηνή, μπλεγμένη μέσα σε τούλια και καλώδια, ανεβασμένη σε τεράστιες πλατφόρμες. Τυλιγμένη σε παγιέτες και λουλούδια, σχεδόν έπεσε κάτω - ήθελα να τρέξω να την πιάσω. Σηκώθηκε, ίσιωσε τον τεράστιο πλαστικό φιόγκο στα μαλλιά, ζήτησε συγγνώμη κι έδωσε μια στην κιθάρα της. Η Cibelle εκείνο το βράδυ ξεπέρασε τη φήμη της και κατάφερε με μια κιθάρα κι ένα drum machine να μας μεταφέρει στο μαγικό ξενοδοχείο της Las Vênus Resort Palace Hotel, σαν ένα άβαταρ από μια πανκ τροπική ζούγκλα. «Θέλετε καραόκε ή χάλια κιθάρα;», ρώτησε το κοινό. «Είμαι η βασίλισσα της χάλια κιθάρας», είπε και μας άφησε άφωνους με την αιθέρια, παραδείσια φωνή της. Κάποια στιγμή άκουσε έναν τύπο από το κοινό να σφυρίζει το τραγούδι που έπαιζε και, ως σούπερ σταρ, τον ανέβασε στο μικρόφωνο να το πουν μαζί - εμείς σε έκσταση.

Όταν ο κόσμος της ζήτησε τρίτο encore είπε «δεν έχω άλλα τραγούδια, είναι ώρα να κοιμηθείτε» και ψιθύρισε α καπέλα ένα βραζιλιάνικο νανούρισμα.

Τη Cibelle την πρωτοάκουσα όταν ο Rodrigo, ένας Βραζιλιάνος γκαλερίστας που χαζοφλερτάραμε στο MySpace, μου έστειλε τη μαγική διασκευή της στο Green Grass του Nick Cave. Το έπαιζα στο repeat, προσπαθώντας να διακτινιστώ στο Σάο Πάολο, ένα ζεστό μεσημέρι.

Αξίζει, άραγε, μια τόσο χάλια κοινωνία σαν την Ελλάδα, η οποία κατηγορείται από παντού για τεμπελιά και φοροδιαφυγή και που κανείς δεν μοιάζει να τη θέλει στην Ευρώπη, ένα κορίτσι σαν τη Cibelle;

 

Ανδρέας Αγγελιδάκης

4 σχόλια
Αν και αποφεύγω να σχολιάζω άρθρα, δεν μπορώ παρά να αγανακτήσω με την τόση προσποίηση. Το άρθρο (που απέχει έτη φωτός από το να είναι κριτική, το παραδέχομαι) είναι μια συγκαλυμμένη - και όχι πολύ καλά - έκθεση του πόσο ανώτερος αυτοχαρακτηρίζεται ο υπογράφων από τον μέσο κάτοικο αυτής της πόλης. Δυστυχώς τούτο το μόρφωμα το συναντώ σε πολλά από τα άρθρα που δημοσιεύονται σε περιοδικά, ειδικά στον δωρεάν Τύπο, κάνοντάς με να αναρωτιέμαι: αξίζει στ'αλήθεια η Ελλάδα τέτοια αρθρογραφία; Τον τελευταίο καιρό, που η αποκλειστικότητα της αγάπης για την Ελλάδα αποδίδεται μόνον σε ναζί, αναρωτιέμαι αν στ'αλήθεια μου επιτρέπεται να αντιδράσω λέγοντας: "Συγγνώμη παιδιά, ξέρετε, η Ελλάδα που εγώ αναγνωρίζω, εγώ αγαπάω, εγώ πεθυμώ, η Ελλάδα των ανθρώπων που εκτιμώ (φίλοι, άγνωστοι, δεν έχει σημασία) είναι αντάξια της προσοχής μας" Αν αξίζει η Ελλάδα ένα κορίτσι σαν την Cibelle - η απάντηση είναι ναι, της αξίζει. Τόσο απλά. Κι εγώ λάτρεψα την εκτέλεση του green grass [που ένα, οποιοδήποτε, προαστιακό πανκάκι (http://www.lifo.gr/mag/features/2379) θα έπρεπε να ξέρει ότι δεν είναι του Nick Cave], έχω ταξιδέψει με τη φωνή της, την θεωρώ εξ'ίσου ταλαντούχα με την Χριστίνα Μαξούρη και την Yvonne Sanchez - και βέβαια μου αξίζει. Όπως αξίζει στους κατοίκους της Μασσαλίας η Μαρία Σίμογλου, στους Παριζιάνους ο Γιάννης Πλαστήρας, στο Βερολίνο η Έλλη Γρίβα. Τόσο απλά. Η βασική μου διαφωνία με τον αρθρογράφο είναι η εξής: Εκείνος θεωρεί ότι είναι κάτι διαφορετικό από την φύρα που τον περιβάλλει. Εγώ αισθάνομαι εκφραστής ενός κομματιού της πόλης - ή και της χώρας. Η θεώρηση του καθενός έχει την δική της αξία, ωστόσο απόψεις σαν και αυτές εμένα με κάνουν να θυμώνω. Τις θεωρώ εξ'ίσου φασιστικές με τα ιδεολογικά κατασκευάσματα της Χρυσής Αυγής. Λυπάμαι.Δ. Γιαμλόγλου
Έχω καταστεναχωρεθεί που δεν μπόρεσα να είμαι μέρος του πιο ενδιαφέροντος crowd για να βιώσω κι εγώ την υπέροχη ζωή όπως διαμορφώνεται μονάχα στην Kunsthalle Athena και bla bla blaΥπάρχουν συντάκτες που κόβουν ό,τι δεν ταιριάζει στις ευαισθησίες τους ή σε αυτές των διαφημιζόμενων. Δεν περιμένω να ανεβάσεις το σχόλιό μου, δεν απευθύνεται στο κοινό της lifo. Απευθύνεται σε εσένα που για όνομα του θεού τί γράφεις άνθρωπέ μου; Pretentious to the bone...
Δυστυχώς η τελευταία παράγραφος είναι πολύ άκυρη μετά από ένα ωραίο κείμενο. Και το χειρότερο είναι ότι το περιεχόμενό της αποτελεί και τίτλο του άρθρου.
 
 
 
 
I WAS THERE