Αυτό που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τώρα

Αυτό που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τώρα Facebook Twitter
36

 

Αυτό που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τώρα Facebook Twitter

Είναι ωραίο να γίνεται παγκοσμίως διάσημος κάποιος που θαύμαζες από παλιά. 

Κάποτε ζούσα στο Λονδίνο και ήμουν αρκετά μέσα στα εικαστικά πράγματα. Η Αμπράμοβιτς θεωρούνταν η πιο σπουδαία περφόρμερ, διάβαζα παντού γι' αυτήν, μας μιλούσαν στο πανεπιστήμιο για τη δουλειά της, το BBC έπαιζε σχετικά ντοκιμαντέρ. Μια κοπέλα που ζούσε στον ίδιο όροφο με μένα, στην Εστία του Πανεπιστημίου, η Μαρία από την Κύπρο ήταν η Νο1 φαν της και μου είχε μάθει τα πάντα για τη ζωή της και την τέχνη της. 

Αυτό που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τώρα Facebook Twitter

Πάντα ήθελα να δω μια περφόρμανς της αλλά δεν ερχόταν ποτέ στο Λονδίνο.

Αυτό που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τώρα Facebook Twitter


Γύρω στο '99 ταξίδεψα απ' το Λονδίνο στη Γερμανία, για να δω ένα φίλο στο μικρό χωριό που έμενε. (Ως μικρό χωριό μου είχε παρουσιάσει το Braunschweig – δεν ήταν και τόσο.)

Πίναμε καφέ στο πανεπιστήμιό του και λέει: "Πρέπει να πάω στο μάθημα τώρα, είναι μια σαλεμένη που μας έρχεται κάθε βδομάδα και υποτίθεται είναι διάσημη".

Δεν μπορούσα να το πιστέψω όταν την είδα: ήταν η Μαρίνα Αμπράμοβιτς. Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς είχε περάσει δίπλα μου, στη mensa, και πήγαινε προς την αίθουσα διδασκαλίας. Που δίδασκε (ανθρώπους που δεν το εκτιμούσαν καν) και μάλιστα που; Στο Braunschweig της Γερμανίας!

Είδα κι έπαθα για να τον πείσω ότι είναι όντως διάσημη στον χώρο της τέχνης και αξιόλογη (για το σαλεμένη δεν μπορούσα να εκφέρω γνώμη). Και, προσπαθώντας να μην με προσέξει κανείς, γλίστρησα μαζί του στην τάξη...

Αυτό που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τώρα Facebook Twitter

==

Με την τελευταία, υπέροχη αναδρομική της έκθεση έγινε αποδεκτή και από το κοινό (οι κριτικοί ήταν πάντα μαζί της). Ως εδώ όλα τέλεια.

Όμως μοιάζει να το παραξήλωσε λίγο: μια με τον Jay-Z, μια με την Lady Gaga, φέρεται σαν απεγνωσμένη για φήμη, και για λεφτά - για το vanity μουσείο που θέλει να ανοίξει. 

Αυτό που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τώρα Facebook Twitter

Ειδικά εξαιτίας της Lady Gaga, μέσα σε λίγες εβδομάδες κατάφερε να γίνει από αξιοσέβαστη σχετικά άγνωστη εικαστικός, πανδιάσημο ανέκδοτο της Τέχνης. 

Διάβασα ένα χιουμοριστικό άρθρο (και το μεταφράζω πρόχειρα), το οποίο θα ευχόμουν πραγματικά να ήταν αληθινό, κυρίως για να ξανακέρδιζα την πίστη μου στην ευφυϊα της Μ.Α.

UPDATE: Επειδή η παραπάνω διατύπωση μπέρδεψε αρκετό κόσμο σχετικά με το αν το άρθρο που ακολουθεί είναι χιουμοριστικό ή όχι, και για όποιον τυχόν δεν διάβασε την αμέσως παραπάνω παράγραφο που έλεγα ότι είναι ένα χιουμοριστικό άρθρο, ας το ξαναγράψω εδώ για να μη μπερδευόμαστε: είναι ένα χιουμοριστικό άρθρο αυτό που ακολουθεί, που όπως όμως είπα και πριν θα ευχόμουν πραγματικά να ήταν αληθινό.  

Η ΜΑΡΙΝΑ ΑΜΠΡΑΜΟΒΙΤΣ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΣΤΗ LADY GAGA ΟΤΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΥΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ

 

NEW YORK, USA (The Global Edition) – Η εννοιολογική καλλιτέχνις από τη Σερβία, Μαρίνα Αμπράμοβιτς, παραδέχτηκε σήμερα στην ποπ τραγουδίστρια ότι "απλώς την πείραζε, σα φάρσα" και ότι στην πραγματικότητα μισεί τη μουσική της, το στυλ της και την "τέχνη" της. 

Η Αμπράμοβιτς εξηγεί πως αποφάσισε να πει την αλήθεια στην Gaga όταν είδε ολοκληρωμένο το βίντεο που έφτιαξε με την Gaga στο οποίο την έβαλε να κάνει την "Μέθοδο Αμπράμοβιτς", μια ανύπαρκτη φυσικά μέθοδο που όπως λέει επινόησε για να δει αν η Gaga θα την έκανε στ' αλήθεια! 

"Όταν δήλωσα πριν καναδυό χρόνια ότι την εκτιμώ, πίστεψα ότι και η ίδια και όλοι θα έπιαναν τον σαρκασμό. Αλλά όχι. Ο περισσότερος κόσμος με πίστεψε στ' αλήθεια όταν την χαρακτήρισα 'Το μέλλον της Τέχνης'. Οπότε σκέφτηκα, τι διάολο, ας παίξω κι εγώ στο παιχνίδι, να δω μέχρι που θα φτάσει το θέμα" δήλωσε η εικαστικός, που στην πραγματικότητα χρησιμοποίησε την Gaga και τους φανς της για να μαζέψει χρήματα για το Μουσείο που θέλει να φτιάξει για τον εαυτό της. 

Η Abramovic, που άφησε την τραγουδίστρια με την εντύπωση ότι θεωρούσε τη μουσική της "επαναστατική και πρωτοποριακή" για πάνω από ένα χρόνο, λέει ότι καταλαβαίνει πως το αστείο παρατράβηξε.

"Στην αρχή ήταν αστείο, επειδή η Gaga είναι τόσο εύπιστη. Της έλεγα να κάνει ό,τι τρελό μου κατέβαινε στο κεφάλι και αυτή το έκανε. Τώρα όμως ανησυχώ ότι θα κάνει κάτι επικίνδυνο αν συνεχίσει να εμπνέεται από τα λόγια και την τέχνη μου" καταλήγει η Abramovic, προσθέτοντας ότι αυτή ήταν η καλύτερη φάρσα που έχει κάνει σε κάποιον εδώ και αρκετά χρόνια... 

36

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

13 σχόλια
Monsieur Άρης, ενα σχόλιο μόνο, νομίζω οτι ανεξαρτήτως αν αρεσει σε κάποιον ή οχι η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, δεν είναι και ιδιαίτερα αληθές οτι είναι "σχετικά άγνωστη εικαστικός".
Σίγουρα δεν μειώνει την ευφυία της αλλά την καθιστά περισσότερο mainstream στα μάτια των παλαιότερων θαυμαστών της.Τώρα για την gaga περι ορέξεως... έχει μεν ταλέντο αλλά αρκείται σε αντιγραφή εικόνων που έχουμε δεί από το 80' με αδιάφορη ποπ μουσική.
Εγώ την κ. Αμπράμοβιτς δεν την ήξερα και δεν έχω εξετάσει καθόλου την δουλειά της. Επίσης σιχαίνομαι την Lady Gaga. Είχε περγαμηνές για πολλά, αλλά η μουσική κατεύθυνση που ακολούθησε δεν μου αρέσει. Για τα μη μουσικά δεν ενδιαφέρομαι. Το Paparazzi πιχι ήταν εξαιρετικό. Μετα από αυτά τα περισσότερα ήταν αδιάφορη ποπ που αναμασά το παρελθόν.Αλλά με ενοχλεί η άποψη ότι από την στιγμή που έμπλεξε το όνομά της η Αμπράμοβιτς με τη Lady Gaga χάνει βαθμούς ευφυίας και ταλέντου.Τι συντηρητικές απόψεις είναι αυτές; (Καλά λογικό. Ανέκαθεν όσοι ασχολούνταν με την τέχνη και δεν είναι καλλιτέχνες ήταν ακραία συντηρητικοί. Κάθε σοβαρός καλλιτέχνης εκεί έξω βασανίστηκε και ταπεινώθηκε μέχρι να πάρει αξία το έργο του, συνήθως μετά θάνατον. Η υποκρισία στο μεγαλείο της - τίποτα χειρότερο από τον "κόσμο της τέχνης" που δεν έχει δημιουργήσει ποτέ τίποτα)Δηλαδή γιατί δεν μπορεί να δεχθεί κανείς ότι όντως μπορεί να γουστάρει τη Gaga; Τι είναι αυτό; Art & aisthetics Nazism?Ε ο Χριστός και η μάνα του. Άκου εκεί έχασε ευφυΐα. Δεν ήξερα ότι και το να σχετιστείς απλά με κάποιον που δεν εγκρίνει κάποιος άλλος, αρκεί για να αφαιρεθούν βαθμοί IQ.Το έμαθα κι αυτό. Άρα σύμφωνα με αυτή τη "λογική" και ο Χατζιδάκις που εκθείασε τον Φλωρινιώτη είναι ένας ατάλαντος έτσι; Ή ξεπούλησε την τέχνη του; Ή έχασε βαθμούς IQΑ όχι. Εκεί δεν μας παίρνει γιατί είναι και "δικός μας" και πήρε και ένα γαμω-academy award οπότε ήταν τρολλιά απλά. Είναι πιο politically correct να τον βγάλουμε "πλακατζή".Όχι δεν ήταν καθόλου τρολλιά. Τα πίστευε ο Χατζιδάκις. Και καλά έκανε.ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ; ΠΟΙΟΣ Ο ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ;ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ!!!!Επίσης δείτε την ταινία "Mona Lisa Smile" με την Julia Roberts. Πολλοί από τους σχολιαστές ίσως εντοπίσετε τους ευατούς σας στην καταπιεσμένη συντηρητική ηρωίδα που ερμηνεύει εκπληκτικά η Kirsten Dunst. Τουλάχιστον στην ταινία αυτό ανατρέπεται. Το ίδιο εύχομαι και για εσάς.
Όμως και εσείς που την κατακρίνετε, ακολουθήσατε την ξαφνική έκρηξη δημοσιότητας της Αμπράμοβιτς, με τα σχετικά άρθρα να κατακλύζουν τη Lifo τους τελευταίους 2-3 μήνες, ενώ προηγουμένως δεν ήταν ακριβώς έτσι...
Είναι το αιδοίο της.Πρόκειται για αφιερωματική αναπαράσταση άλλης περφόρμερ, της Valie Export, δεν είναι δική της. Ξέρει να διαλέγει πάντως...Seven Easy Pieces, 2007. Επτά ιστορικής σημασίας περφόρμανς κατά την Αμπράμοβιτς.http://www.youtube.com/watch?v=O0Zo62T48k8
Δεν καταλαβαινω γιατι μια εννοιολογικη καλλιτεχνις μπηκε στο τριπακι να μαζεψει δημοσιοτητα, με αφορμη την ανεγερση του μουσειου της. τοσο πολυ βιαζεται να το τελειωσει που ουσιαστικα προδιδει την τεχνη της; Αν μου αρεσει ή οχι ειναι αλλο θεμα, προσωπικα τη βρισκω αρκετα δηθεν, αλλα οπως και να εχει, θα μπορουσε να μεινει πιστη στις μεχρι τωρα αρχες της. το τιμημα για να μεινει στην ιστορια ενα μνημειο (της) εξαργυρωνεται με το χειροτερο τροπο, αναζητωντας τους σπονσορες μεσω της κακως εννοουμενης δημοσιοτητας.
Συγκεκριμένα έχει ανοίξει kickstarter και δεν πρόκειται για μνημείο, αλλά για εργαστήριο/σπουδαστήριο και εκθεσιακός χώρος για performances μεγάλης διάρκειας, εκεί που τώρα έχει το σπίτι της. Κάτι δηλαδή που δεν υπάρχει ως τώρα.
Δεν αντιλεγω, και ισως βιαστηκα να κακοχαρακτηρισω το προτζεκτ της. Συγκεκριμενα, διαβαζα οτι θα αρχισει -η αρχισε- να δεχεται δωρεες, και θα στειλει σε οποιον συνεισφερει, οσο μικρη και αν ειναι η συνεισφορα, ενα ενθυμιο ως ευχαριστια. Αυτο μου αρεσε πολυ και, ξαναλεω, ασχετα απο το γεγονος οτι δεν μου πολυαρεσει ως καλλιτεχνις, θεωρησα οτι ειναι μια ωραια προταση, που καθιστα την τεχνη κοινωνικη, κανει το θεατη και τον καλλιτεχνη να μετεχει με διαφορους τροπους στο οραμα της. Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι αυτο το ανοιγμα στη σοου μπιζ. Αφου το κοινο της, και οσοι τελος παντων συγκινουμαστε απο την τεχνη, ειναι ευκολο να μαθουμε τα εγχειρηματα της. Δεν ξερω, ισως εγω ειμαι καχυποπτη, ευχαριστω παντως για τη διορθωση!
Έλεγξε τις πηγές σου εσύ ;-) Το ποστ μου εννοώ, που απ' το πρώτο δευτερόλεπτο έχει το λινκ, και γράφει:"Διάβασα ένα χιουμοριστικό άρθρο (και το μεταφράζω πρόχειρα), το οποίο θα ευχόμουν πραγματικά να ήταν αληθινό, κυρίως για να ξανακέρδιζα την πίστη μου στην ευφυϊα της Μ.Α."Μάλιστα, για να είναι πιο εμφανές το ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΟ, επέλεξα και έβαλα λινκ σε αυτή συγκεκριμένα τη λέξη, για να ξεχωρίζει.Προς τον Εμού του ιδίου και όποιον άλλον δεν κατάλαβε αν είναι αληθινό το άρθρο ή όχι, ισχύει η ίδια συμβουλή:Να διαβάζετε λίιιιγο πιο προσεκτικά αυτά που γράφονται :) Πάντα όταν κάτι είναι σατιρικό το διευκρινίζω και βάζω λινκ. Μη βιάζεστε τόσο όταν διαβάζετε ένα άρθρο - στην περίπτωση που σας ενδιαφέρει το θέμα φυσικά, και ενδιαφέρεστε να καταλάβετε τι ισχύει και τι όχι. :)
Βρε Άρη μου, μια χαρά το διάβασα και το ξαναδιάβασα το άρθρο σου. Αναφέρεσαι σε ένα χιουμοριστικό άρθρο, το οποίο έτυχε μάλιστα να το έχω διαβάσει μια δυο μέρες πριν χωρίς να έχω καταλάβει πως πρόκειται για σάτυρα, αφενός διότι την Αμπράμοβιτς την έχω ικανή για κάτι τέτοιο, και αφετέρου διότι δεν είχα ιδέα οτι το συγκεκριμένο σαιτ είναι σατυρικό. Το αντιλήφθηκα διαβάζοντας εκ των υστέρων τα σχόλια στο theglobaledition.comΚαι φιλικά πάντα, ενημερωτικές ειδήσεις γράφετε, όχι λογοτεχνία για να πρέπει να δω πίσω από τις λέξεις..! :)
Με λινκ στο σάιτ - που έχει άρθρα όπως "Small-Dicked Environmentalist Purchases Tesla Roadster" ή "Sci-Fi Author Envisions Alternate Reality Where He Has A Girlfriend" και "Nine Journalists Injured While Trying To Prounounce ‘Dzhokhar Tsarnaev" - δηλαδή τελείως ONION.Επειδή δεν γράφω λογοτεχνία ή κάτι δυσνόητο, γι' αυτό διευκρινίσα στο ποστ ότι είναι χιουμοριστικό άρθρο, που παρ' όλα αυτά ευχόμουν να ήταν αληθινό. Αν διάβασες και ξαναδιάβασες το ποστ μου και άνοιξες το λινκ και πάλι δεν καταλάβαινες αν είναι χιουμοριστικό ή πραγματικό το απόσπασμα, τι να πω :)
Όσο περίεργο ή εξωφρενικό αν σου φαίνεται καμία από τις δύο φορές που διάβασα το άρθρο στο λινκ δεν διάβασα τις ειδήσεις που εμφανίζονται παραδίπλα! (τώρα που διαβάζω αυτή τη σειρά με εκπλήσσω, αλλά είναι γεγονός).Μη δυσανασχετείς. Διαβάζω όλα τα άρθρα σου και νομίζω πως μου επιτρέπεται να εκφέρω τη γνώμη μου ή και την κριτική μου. Ως αναγνώστης σου πάντα. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση θεώρησα πως ήσουν 98% κατατοπιστικός.
Έτυχε να δω πριν χρόνια το Balcan Erotic Epic, το οποίο μου είχε φανεί αρκούντως γελοίο, μούφα και, ως προς την καλλιτέχνιδα, κακοσερβιρισμένο (μέτρια αγγλικά, αμήχανη παρουσία κλπ). Έπρεπε να περάσουν χρόνια για να μάθω ότι ήταν τόσο πρώτο όνομα στο περφόρμινγκ.Τώρα που το σκέφτομαι, αυτό μπορεί και να είναι μια κρύα φάρσα.NSFW:http://www.youtube.com/watch?v=MIN8Cm5rYXY
καντε οσα dislike θελετε αλλα εγω τη συγκεκριμενη συμπεριφορα τη βρισκω μαλακισμενη απο οποιονδηποτε.Αρη μου κι εγω την εκτιμουσα πολυ ως καλλιτεχνη αλλα στην εποχη που ζουμε θελω να βλεπω και ανθρωπους αξιολογους πισω απ αυτη τη μασκα.
συμφωνω...αν οντως εχει προσπαθησει να γελοιοποιησει την ΓκαΓκα γιατι...ετσι, νομιζω πως δεν υπαρχει λογος να ασχολουμαστε μαζι της μιας και δειχνει μιας πρωτης ταξεως κακοβουλη κατινια. οσο για το κατα ποσο ειναι απεγνωσμενη για δημοσιοτητα, νομιζω πως ειτε ειναι φαρσα η μεθοδος της ειτε οχι λιγο κρα κανει για ενα ακομα αρθρακι με τ'ονοματακι της...
Το ότι είναι σαλεμένη εννοείς ότι προκύπτει από τα έργα της; Εννοείς ότι είναι για τα σίδερα; Ότι πρέπει να ακολουθήσει κάποια αγωγή; Τί ακριβώς εννοείς;Πραγματικός καλλιτέχνης; Μα ποιος σου είπε ότι έχει τόση σημασία για τους καλλιτέχνες αν τους βρίσκει κανείς, τόσο καλλιτέχνες όσο και πραγματικούς καλλιτέχνες. Αν τους ένοιαζε θα περιμένανε τις παραγγελίες σου, πράγμα που δεν μπορώ προσωπικά να το ευχηθώ, γιατί θα ταν πολύ περιοριστικό.Άλλωστε δεν υπάρχει καλή και κακή τέχνη. Ότι υπάρχει στην τέχνη υπάρχει επειδή "ήθελε" να υπάρξει. Η τέχνη εξελίσσεται παράλληλα με τον κόσμο και αποτελεί αντανάκλασή του. Take it for granted.H πρωτοπορία είναι μια μοντερνιστική ψευδαίσθηση και ένα παιχνιδάκι στα χέρια της αγοράς της Τέχνης που το έκανε αυτοσκοπό. Τελικά, είναι απλώς το καινοφανές που προκύπτει στα κοιμισμένα και παρωχημένα μυαλά του κόσμου, όταν η τέχνη τρέχει πιο γρήγορα από την κοινωνία και σήμερα την κυνηγάν οι θηρευτές της αγοράς της Τέχνης για να ανεβάσουν τις μετοχές τους. (Ασχολούμαστε με την Ambramovic γιατί από ότι φαίνεται, τώρα που το παρελθόν έργο της γίνεται γνωστό σε όλη του την έκταση, προκαλεί σε ευρεία κλίμακα τα ίδια διφορούμενα σχόλια που προκαλούσε στην μικρότερη τότε κλίμακα του κόσμου της τέχνης.Το μόνο που προκύπτει είναι ότι το έργο της έχει ακόμα τον ίδιο λόγο ύπαρξης με όταν το παρήγαγε, ακριβώς επειδή το ακραίο της έργο παρέμενε στους περισσότερους άγνωστο. Προκαλεί controversy στα μυαλά όσων έρχονται σε επαφή μαζί του πρώτη φορά όσο και στα μυαλά όσων το αντίκριζαν στην εποχή του. Και αυτό έχει να κάνει με το ίδιο το έργο της. Η Ambramovic γίνεται ευρέως γνωστή τώρα επειδή τώρα αποφάσισε το MoMA να την τιμήσει και η περιέργεια των stars και celebrities την έκανε καταναλώσιμη. Η ίδια, που δεν έβγαλε cent από το έργο της, έχει πει ότι αποτελεί μια δικαίωση στον προσωπικό της αγώνα, στην υπομονή και στην επιμονή της. Απο κει και πέρα, οι επιλογές της, όσο και να επισκιάζουν αρνητικά το έργο της, το αφήνουν ανέγγιχτο στην σημασία του μέσα από την καταγραφή του.)Είναι πολύ κρίμα που το αρχείο της Ερτ δεν είναι εν ζωή, θα μπορούσατε να παρακολουθήσετε μια συνέντευξη της Αμπράμοβιτς στο στούντιο της Εποχής Των Εικόνων. Ελπίζω γενικά, να βοήθησα λιγο.By the way, κάντε και μια προσπάθεια να εξερευνήσετε λίγο την performance Art και την ιστορία των εικαστικών Happenings, τουλάχιστον για να μάθετε μια υποτηπώδη "γραμματική" αυτού του είδους, πριν κρίνετε τον οποιονδήποτε.
Θα συμφωνήσω με τον ΤΝΚΣ. Η pop κουλτούρα(την οποία γουστάρω) όπως και η εμπορευματοποίηση της τέχνης μας έχει περιορίσει την αντίληψη και μας έχει βάλει να κινούμαστε και να σκεφτόμαστε με παρωπίδες . Ο Almodovar πριν γίνει αποδεκτός και τον λατρέψουν όλοι ,και βέβαια πριν λειάνει τις αιχμηρές γωνίες της τέχνης του,ήταν "περίεργος¨και ¨δυσπρόσιτος¨στο κοινό. Ακόμα και τώρα οι πρώτες του ταινίες είναι δύσκολο να κατανοηθούν από τον μέσο θεατή. Στην τέχνη αυτό που έχει σημασία είναι το αποτέλεσμα και το πόσο αυτό μας αγγίζει και μας συγκινεί.Το εάν είναι σαλεμένος ο καλλιτέχνης,αυτό μου είναι παντελώς αδιάφορο.Μάλιστα πολλές φορές ο καλλιτέχνης χρειάζεται να είναι "σαλεμένος" γιατί αλλιώς δεν θα υπήρχε Πικάσο,Νταλί,Μπουνιουέλ όπως και πολλοί άλλοι. Αυτό που μου αρέσει και θαυμάζω στην GaGa ,όπως θαύμαζα και στην Madonna, είναι πως καταφέρνουν να εντάξουν αυτά τα στοιχεία στην pop κουλτούρα και να φέρουν το κοινό τους σε επαφή με αυτή την τέχνη, κόσμο που δεν την ήξερε καν.Αυτό είναι ένα κέρδος για όλους ,αλλιώς η pop μουσική θα ήταν μονοδιάστατη γεμάτη ξανθιές Barbie τύπου Britney.
ΤΝΚΣ 19.8.2013 | 18:34«Η ίδια, που δεν έβγαλε cent από το έργο της...».Έχει βγάλει πολλά χρήματα από όλη αυτή την παρωδία που παρουσιάζει ως τέχνη...Δεν τα γνωρίζεις καλά...Και, ω ναι, ήμουν εκεί στα γυρίσματα της εκπομπής που αναφέρεις. Κρίμα να μη μπορώ να μεταφέρω την αντίθεση της πραγματικότητας "on the record" και "off the record"... Αρνήθηκε να απαντήσει σε πολλές ερωτήσεις περί αμφισβήτησης του έργου της, διέκοψε πολλές φορές το γύρισμα, όπως επίσης απαγόρευσε να την φωτογραφήσουμε.Πραγματικά θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να παρουσιαστεί το αμοντάριστο υλικό.Πολλοί πέσανε στην παγίδα της "τέχνης" της και άντε να τους βγάλεις...Ένα ενδιαφέρον άρθρο περί πραγματικής τέχνης και ψυχικής διαταραχής...:http://www.lifo.gr/team/pinakothiki/40850Σ.Σ.: Ο κάθε καλλιτέχνης εκφράζεται με το έργο του. (Όταν αυτό υπάρχει).Σ.Σ.2: Όταν υπάρχουν πολλά λόγια με πολλές διευκρινήσεις κάτι πήγε πολύ στραβά... (Τι θέλει να πει ο ποιητής;;;...).
Team TNKΣ, all the way. Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου φίλε. Φαντάζομαι όμως πως καταλαβαίνεις το γιατί ο Άρης έγραψε το παραπάνω κείμενο και γιατί θεωρεί την εμπλοκή της Αμπράμοβιτς στο 'προτζεκτάκι' ( ο Θεός να το κάνει) της Γκαγκα μειωτικό για την πρώτη; Το όλον μοιάζει με διαφημιστικό κονσεπτ κι όχι καλλιτεχνικό. Εάν είχε την παραμικρή σχέση με Τέχνη, θα ανέπνεε και θα στεκόταν απέναντι στο χρόνο ως γνήσιο έργο Τέχνης, δεν θα χρειαζόταν να φωνάζει ως τέτοιο, δηλώνοντας κάτι που προφανώς δεν είναι (ARTPOP νομίζω λέγεται το νέο πόνημα της Γκαγκα). Το όλο εγχειρημα μου θυμίζει περισσότερο bandwagon jump: τώρα που μας τελείωσαν τα υπόλοιπα κόλπα και λεφτά έχουμε, ας αγοράσουμε και μια Αμπράμοβιτς για credibility. Ευτυχώς, τίποτα δεν φαίνεται να πιάνει τόπο: το νέο σίνγκλ της Γκάγκα πατώνει διεθνώς (άσχημο, ειδικά εάν είναι το πρώτο από νέο άλμπουμ) και η Αμπράμοβιτς λυντζάρεται από σοβαρούς κριτικούς και (πρώην) οπαδούς της. Τα μαθήματα, τρία. Για την Γκάγκα ότι όταν είσαι/δηλώνεις μουσικός, όλα ξεκινούν και καταλήγουν εκεί, στη μουσική (γι'αυτό φρόντισε το πρωταρχικό σου προϊόν). Για την Αμπράμοβιτς ότι όσο κι αν εκτεθείς στο κοινό σταδίων του Jay-Z, της Γκάγκα ή της Έφης Θώδη, αυτό θα σε γνωρίσει τόσο επιπόλαια και επιδερμικά όπως το επόμενο ποπ χιτάκι και αυτό είναι κρίμα. Και τρίτο, πως εάν δημιουργείς Τέχνη φαίνεται τόσο από τις προθέσεις σου όσο και από το αποτέλεσμα. Δεν αρκει να το δηλώνεις για να είναι (μήπως έχει και ελληνικές ρίζες η Γκάγκα;)Συμπέρασμα; From where I stand, it looks more like FARTPOP to me.
Νοών,δεν ξέρω αν το λινκ το έστειλες απλά επειδή είναι ενδιαφέρον ή ως απάντηση σε μένα.Όπως και να χει, αναφέρεται σε έναν ψυχοπαθή άνθρωπο που έτυχε να είναι καλλιτέχνης. Τίποτα από τα δύο δεν αναιρεί την ύπαρξη του άλλου, αλλά ούτε και το ένα είναι προυπόθεση του άλλου.Αυτό που γενικά λέμε ότι οι καλλιτέχνες την έχουν την "τρέλα" τους, πέραν το ότι είναι ένα τεράστιο ζήτημα και επιδέχεται και ανθρωπολογικής και ψυχολογικής προσέγγισης, ουδεμία σχέση έχει με την "κλινική" έννοια της τρέλας, όσες φορές και αν υπήρξαν ψυχοπαθείς άνθρωποι που έτυχε να είναι καλλιτέχνες. Από όσο έχω διαβάσει και από όσα έχει πει η ίδια δεν πληρωνόταν για τις performances τις. Ζούσε από μαθήματα, βραβεία, ενδεχομένως και μετέπειτα πωλήσεις ντοκουμέντων σε μουσεία, ενώ χρηματοδοτούνταν από διοργανώσεις και residencies για να διεκπεραιώνει τα εγχειρήματά της. Αν ξέρεις κάτι που να την καθιστά κερδοσκόπο, ανέφερέ το.Όλα αυτά τα βίτσια που παραθέτεις σχετικά με τα γυρίσματα της εκπομπής, ούτε σαλεμένη δείχνουν ότι είναι, ούτε ότι δεν εμπίπτουν στην δικαιοδοσία της. Το αν στην καθημερινή της ζωή είναι καβαλημένη είναι δικαίωμά της, στην τέχνη της όμως νομίζω σερνότανε σαν το σκουλήκι στα πατώματα. Όλα τα άλλα εγγράφονται στην κακή συνήθεια του κουτσομπολιού. Κακού κουτσομπολιού, όχι ενταγμένο σε μια σημειολογική αποδόμηση του έργου ενός καλλιτέχνη με βάση την ζωή του. Και ο Πικάσο ήταν μισογύνης-από ότι κοινώς λέγεται- αλλά αυτό δεν αφαιρεί τίποτα από την σημασία της τέχνης του. Ο Καραβάτζιο σκότωσε το μοντέλο του. Και τί να λέει. Όσες φορές και να το θυμηθούμε αυτό μπροστά στα έργα του, αυτά υπερέχουν.Από αυτήν την άποψη λοιπόν, δεν με ενδιαφέρει να δω το αμοντάριστο υλικό που λες, πέρα από καθαρή περιέργια.Ποια είναι η παγίδα στην τέχνη της που δεν μπορούν να βγουν οι άνθρωποι.Όπως λες για τον καλλιτέχνη ότι εκφράζεται μέσα από το έργο του, το ίδιο συμβαίνει και με τους θεατές. Ο Πικάσο πάλι, ο μισογύνης... είχε πει ότι το έργο ξεκινάει να ζει από την πρώτη στιγμή που θεάται από το κοινό, και έκτοτε ακολουθεί ανεξάρτητη πορεία από τον δημιουργό και τις προθέσεις του.Σχετικά με τις διευκρινήσεις συμφωνώ. Βρίσκω και γω πραγματικά απαίσιο τις επεξηγηματικές λεζάντες δίπλα από κάθε έργο-όπως συνηθίζεται- από την άλλη δείχνει όμως το τεράστιο χάσμα μεταξύ κοινού και τέχνης πρώτον, αλλά κυρίως δεύτερον την παρέμβαση του curator ή του θεωρητικού που παρεμβάλεται αυτόκλητα μεταξύ τω δυο, και έτσι συντηρεί το σύστημά του, της αγοράς της τέχνης. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι δεν υπάρχει τίποτα να καταλάβει κανείς από ένα έργο πέρα από αυτό που καταλαβαίνει, το οποίο αν όλα πάνε λκαλά μεταξύ εννός έργου και ενός θεατή, το πράγμα χτίζεται, αλλάζει, γίνεται ένας μυστήριος διάλογος. Ότι και να δεις σε ένα έργο, είναι αρκετό και επηρεάζει τονρου των εικόνων που βλέπουμε σ αυτήν την ζωή. Δεν χάνεται, έχει την μικρή του σημασία. Ο σνομπισμός της λεζάντας, είναι αυτό που έκανε τον κόσμο να θεωρεί ότι κάτι του διαφεύγει και να αποθερρύνεται από τηνπροσωπική του σχέση με το έργο, να εγκαταλείπει αυτήν την ψυχαγωγία, και εν τέλει να σνομπάρει πίσω και αυτός όλη την τέχνη. Αυτή είναι η πραγματική παγίδα. Ας φαίνεται λοιπόν σαλεμένη η Αμπάμοβιτς σε πολλούς, δεν πειράζει, σίγουρα όμως μένει ανεξίτηλη και χωρίς να το καταλάβει κανείς, έχει καταλάβει κάτι προσωπικά από αυτό που είδε.Διαφωνώ μαζί σου γιατί έχεις ρητορική αποτροπής, σαν να είσαι με το σταυρό στο χέρι μπροστά από τον Εωσφόρο και τα δαιμόνια.Τώρα, όσον αφορά την συζήτηση πάνω σε ένα έργο, και την ανάλυση κατόπιν της εμφάνισής του, πίστεψέ, αν και θα το ξέρεις, γίνεται από ευχαρίστηση, ζήλο και ανάγκη.Αυτά...
Ζώη συμφωνώ όσο δεν φαντάζεσαι. Η Abramovic κερδίζει από την Γκάγκα και αυτή από την πρώτη. Το έργο της πρώτης είναι ήδη ιστορία και απλώς τώρα διαδίδεται εξ αιτίας της δεύτερης, ας ελπίσουμε να παίξει τώρα έναν κάποιο ρόλο στην δουλειά της "μαθήτριας". Θα δούμε, αν και καλό είναι ποτέ να μην τρέφουμε προσδοκίες, σ αυτά τα πράγματα, δεν χρειάζεται. Συμφωνείς;Το ότι η Madonna πάντως σύστησε ευρέως την Frida Kahlo, η Gaga την Αbramovic, η Βjork τον Barney, πέρα από γενικά καλό, φαίνεται να είναι και αναγκαίο πλέον...Μέσα από τις ανωτέρω, μπορεί κανείς να συνατήσει το έργο της Sherman, του Warhol, να κατανοήσει από τον τελευταίο την έννοια Επιχειρηματική Τέχνη, να φτάσει στον Duchamp και το κίνημα Dada, τον Leger, τον Malevich, τον Picasso. Και από κει μετά πιο πίσω, στον Domieau, τον Courbet, τον Goya και τον El Greco. Είναι μια συνεχόμενη ιστορία που οδήγησε στο σήμερα και συνεχίζει...
Maelstrom,ναι, απλά ακόμα δεν είδαμε το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους. Αν θες να κουφαθείς κι άλλο, η Gaga θα συνεργαστεί και με τον Jeff Coons.Αν θες ως ιδανική απάντηση, ένα παλιότερο σχόλιο μου.http://www.lifo.gr/now/etc/31227#703272Να ξεκαθαρίσω όμως ότι άλλο το τί αποκαλύπτει η συνεργασία τους και άλλο το έργο της Αμπράμοβιτς εδώ και 40 χρόνια το οποίο ούτε και η ίδια δεν μπορεί να το αλλοιώσει πλέον. Αυτό συζητούσαμε εδώ.Στο άνωθεν σχόλιο δεν είχα δει ακόμη βέβαια, ότι ανεξάρτητα από το τί μπορεί να περιμένει η ίδια η Gaga από το εγχείρημά της και το πως η Αμπράμοβιτς ψάχνει τρόπους να χρηματοδοτήσει την Σχολή της, δεν είχα δει ακόμη αυτό το βίντεο, που τουλάχιστον εμένα με πείθει ως προς τον ειλικρινή σεβασμό της πρώτης προς την δεύτερη. Σε αυτό το βίντεο, είναι σχεδόν λες και η Γκαγκα της κλείνει το μάτι για το μέλλον, είναι λες και διακαώς επιθυμούσε να συνεργαστεί μαζί της.Από αυτό το βίντεο πριν τρία χρόνια μέχρι το βίντεο με την "Μέθοδο", είναι σαφές ότι μεσολάβησε μια σχέση αλληλοστήριξης. Στην τελική, γιατί όχι; Μία Σχολή σαν αυτή που θέλει να κάνει η Αμπράμοβιτς(Νέα Υόρκη-Μαυροβούνιο) είναι κάτι καλό, τον Νοέμβρη θα δούμε και πως επωφελήθηκε η Γκάγκα.Είναι το βίντεο που ουσιαστικά έκανε τον πολύ κόσμο να μιλάει για την Abramovic http://www.youtube.com/watch?v=EVY4Whayw0s