Πού μπορώ να μάθω περισσότερα για την μουσική;

Πού μπορώ να μάθω περισσότερα για την μουσική; Facebook Twitter
0

Πόσες φορές λαχταρήσαμε να ξέρουμε καλύτερα κλασική μουσική; Να μπορούμε να καταλάβουμε περισσότερο τη τζαζ ή την παραδοσιακή μουσική;
Δια βίου μάθηση. Οσο ξεμακραίνουμε,λόγω υποχρεώσεων, τόσο μας λείπει. Οπως και η κατανοητή καθοδήγηση.
Ψάχνοντας να βρω με ποιο τρόπο θα μπορούσα να αναγνωρίζω και να καταλαβαίνω περισσότερα πράγματα, να μάθω λίγο περισσότερα, βρήκα το Ελεύθερο Εργαστήριο Μουσικής Παιδείας. πριν πάρω οποιαδήποτε απόφαση έκανα το σχετκό ρεπορτάζ.
Θα γράψω εδώ, στον πρόλογο το πρώτο συμπέρασμα. Παρόλη την κρίση και τα προβλήματα, ο κόσμος έχει ανάγκη, διψά να έχει την ευκαιρία για να μάθει κάτι περισσότερο.

Τα πράγματα έχουν ως εξής:
Σήμερα ξεκινούν οι εγγραφές του δεύτερου κύκλου του Ελεύθερου Εργαστηρίου Μουσικής Παιδείας στη Βιβλιοθήκη του μεγάρου Μουσικής, που περιλαμβάνει τις παρακάτω ειδικές θεματικές ενότητες:
• Όπερα και αρχαίοι μύθοι (22,29/01/2014), Εύη Νίκα-Σαμψών, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Σχολής Καλών Τεχνών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
• Μουσική για τον κινηματογράφο (03,12/02/2014), Χρήστος Γούσιος, Λέκτωρ, Τμήμα Κινηματογράφου Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
• Βυζαντινή μουσική (19, 26/02 & 05/03/2014), Αχιλλέας Χαλδαιάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών
• Εισαγωγή στην ελληνική δημοτική μουσική (12,19,26/03/2014), Λάμπρος Λιάβας, Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ενας ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθήσει οποιονδήποτε κύκλο θέλει ή και τους 4 ειδικούς θεματικούς κύκλους.

Πού μπορώ να μάθω περισσότερα για την μουσική; Facebook Twitter

Αναζητήσαμε τον μουσικολόγο Λάμπρο Λιάβα, για να μας δώσει μια εικόνα από αυτά που θα ακούσει ένας ακροατής στα σεμινάριά του: 

 

Αυτό το σεμινάριο μπορεί να το παρακολουθήσει και κάποιος που δεν έχει ιδιαίτερη μουσική παιδεία;
O κύκλος των τριών διαλέξεων προτείνει μια γενική γνωριμία με την ιστορική πορεία, τη δομή, το περιεχόμενο και τις λειτουργίες της ελληνικής δημοτικής μουσικής. Η μουσική παράδοση εξετάζεται ως ενότητα λόγου-μέλους-κίνησης (τραγούδι-μουσική-χορός), σε συνδυασμό με τους συμβολικούς κώδικες που εμπεριέχει και τις λειτουργίες που επιτελεί.

Που δίνετε ιδιαίτερη έμφαση;
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα στοιχεία της προφορικότητας και του αυτοσχεδιασμού, καθώς και στη διασάφηση των όρων: παραδοσιακό, λαϊκό, δημοτικό, φολκλόρ και έθνικ. Με αφετηρία την έρευνα του Σαμουέλ Μπο-Μποβί, σχολιάζεται η ιστορική εξέλιξη της ελληνικής μουσικής παράδοσης από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας, κι επισημαίνονται συνέχειες και τομές, εξωτερικές επιδράσεις και αμοιβαίες ανταλλαγές, μέσα από τα πολιτισμικά δίκτυα επικοινωνίας μεταξύ Ανατολής και Δύσης.

Δηλαδή με αυτό τον τρόπο χαρτογραφείται η ελληνική μουσική;
Σκιαγραφείται ο «μουσικός χάρτης του Ελληνισμού», μέσα από τη διάκριση στεριανής και θαλασσινής παράδοσης ως προς τις κλίμακες, τους ρυθμούς, τα μουσικά όργανα και τη μουσικοποιητική δομή, σε συνδυασμό με αντιπροσωπευτικά ηχητικά δείγματα απ' όλες τις περιοχές, τα είδη και τους τύπους ρεπερτορίου.
Τέλος, γίνεται μια ιδιαίτερη αναφορά στη λειτουργία του ήχου και της μουσικής στο θέατρο σκιών, όπου μέσα από μιαν ιδιαίτερη σύνθεση τεχνών προκύπτει η ελληνική λαϊκή «όπερα».

Πού μπορώ να μάθω περισσότερα για την μουσική; Facebook Twitter

Η μουσική εκπαίδευση μας αφορά όλους.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθύνθηκα στην διευθύντρια της Mουσικής Bιβλιοθήκης του Μεγάρου Στεφανία Μεράκου.
Την αναζήτησα στους χώρους της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, μέσα στην οποία θα πραγματοποιηθούν τα σεμινάρια.

Αν βάζατε ένα δικό σας τίτλο σε αυτά τα σεμινάρια ποιός θα ήταν;
Σκεφτείτε ότι το ευρύτερο πρόγραμμα του Εργαστηρίου θέλει να απαντήσει σε «όλα όσα θα θέλατε να μάθετε για τη μουσική και δεν είχατε την ευκαιρία να ρωτήσετε».
Στους πέντε κύκλους που έχουν μέχρι τώρα υλοποιηθεί έχουν πάρει μέρος 820 «σπουδαστές» σε 23 διαφορετικές θεματικές ενότητες και 52 διαλέξεις τις οποίες έχουν δώσει μερικοί από τους διαπρεπέστερους ειδικούς στον τομέα της μουσικής και της μουσικολογίας.

Ποιά είναι τα θέματα που μπορεί να παρακολουθήσει κανείς;
Τα θέματα των σεμιναρίων είναι ποικίλα και σχετίζονται με τη βασική ιστορική εξέλιξη της τέχνης της μουσικής από το Μεσαίωνα μέχρι τον 21ο αιώνα, την ιστορία της συμφωνίας, τη φιλοσοφία της μουσικής, τη μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, τη μουσική ιστοριογραφία και την ιστορία της ελληνικής μουσικής, την ιστορία των μουσικών οργάνων, τη σύνθεση στον 20ο αιώνα, τη μορφολογία, την ενορχήστρωση και πολλά άλλα.

 Πόσο προσιτά είναι τα θέματα που έχετε επιλέξει σε κάποιον που θα προσπαθήσει να έρθει για πρώτη φορά σε επαφή με την μουσική παιδεία;

Στον έκτο κύκλο που ξεκινάει το τέλος Ιανουαρίου προσφέρονται τέσσερις ανεξάρτητες ενότητες για πολύ ενδιαφέροντα και δημοφιλή θέματα συγκεκριμένα την όπερα και τους αρχαίους μύθους, η μουσική για τον κινηματογράφο, η βυζαντινή μουσική και η ελληνική δημοτική μουσική, παρουσιάζονται δε από διαπρεπείς εισηγητές.


Η προσφορά του Συλλόγου των Φίλων της Μουσικής και της Βιβλιοθήκης όμως συνεχίζεται και μετά τη διεξαγωγή των σεμιναρίων, αφού ακολουθώντας τους σύγχρονούς τρόπους επικοινωνίας, διαθέτουν τη βιντεοσκόπηση όλων των ομιλιών on demand μέσω της ιστοσελίδας της Βιβλιοθήκης, έτσι ώστε να επωφεληθούν και όσοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια ζωντανά.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ