Ο Φίλιππος Κουτσάφτης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO Facebook Twitter
Το παλιό δεν είναι πάντα και καλό. Όσο ρομαντικός να είσαι, το να πηγαίνεις στη βρύση να φέρεις νερό μπορεί να είναι μια ωραία εικόνα για τον κινηματογράφο, αλλά δεν είναι ωραία για τη ζωή. Φωτο: Σπύρος Στάβερης/LIFO

Ο Φίλιππος Κουτσαφτής αφηγείται τη ζωή του στη LiFO

1

Δεν είμαι Αθηναίος. Μάλιστα, τώρα πρόσφατα, κατεβαίνοντας με τη μοτοσικλέτα στο κέντρο, σκέφτηκα: «Πού είμαι; Τι κάνω εγώ εδώ πέρα;».

  

• Κατέβηκα ανυπόδητος από τα βουνά του Πηλίου το 1968. Θα σε παραπέμψω στη σκηνή από το Μέχρι το πλοίο του Δαμιανού, όπου αυτός που πρόκειται να ταξιδέψει στην Αυστραλία κατεβαίνει μια πλαγιά και ταυτόχρονα μαζί του κατρακυλάνε και οι πέτρες καθώς τις παρασέρνει.

• Στο χωριό μας τότε υπήρχε ένας δρόμος που το διέσχιζε από τη μια άκρη ως την άλλη. Προς τα αριστερά, τελείωνε σε ένα μικρότερο χωριό, κι εκεί ήταν το τέλος του δρόμου και το τέλος του κόσμου. Όταν μια θεία μου μας έβλεπε να κοπροσκυλιάζουμε, μας έλεγε «μη διαβάζετε» και μας έδειχνε προς τα αριστερά, προς το τέλος του κόσμου. Στους καλούς τους έδειχναν προς τα δεξιά, εκεί που πήγαινε ο δρόμος στον Βόλο και στον υπόλοιπο κόσμο. Κάθε άνθρωπος έχει μια προίκα στη ζωή του. Η δική μου είναι αυτές οι δεκαεφτά πασχαλιές που πέρασα στη Ζαγορά τα πρώτα χρόνια της ζωής μου.

• Στην Αθήνα ήρθα το 1969. Τότε η Ελλάδα είχε απαξιώσει παντελώς την επαρχία. Μέχρι και το τραγούδι στο Βίρα τις Άγκυρες λέει σε κάποια στιγμή «να βάλεις πλώρη, να φύγεις μακριά απ' το έρημο, το φτωχοχώρι». Τότε ήταν εξαιρετικά δύσκολα να ζεις στο χωριό και εξαιρετικά εύκολα να ζεις στην Αθήνα. Σήμερα, η πρωτεύουσα έχει κορεστεί κι έτσι έχει καταστρέψει όλη την Ελλάδα.

• Μένω στου Γκύζη πολλά χρόνια. Δεν ξέρω αν μου αρέσει. Δεν κατάφερα ποτέ να βρω ένα στέκι. Ένα χώρο να βρισκόμαστε αυτοί οι πέντε φίλοι που είμαστε.

Ο φωτιστής και ο διευθυντής φωτογραφίας είναι καλλιτέχνες στον βαθμό που καλούνται να λύσουν όλα τα ζητήματα που προκύπτουν σ' ένα έργο. Με το φως γράφεις ένα πράγμα, ζωγραφίζεις μια κατάσταση. Δες πώς χρησιμοποίησαν οι ζωγράφοι το φως για να παράγουν ένα εικαστικό αποτέλεσμα. Αυτό γίνεται και στον κινηματογράφο.

• Είχα ένα γραφείο στα προσφυγικά, στην Αλεξάνδρας, και το έκανα τώρα αποθήκη. Όταν το πήρα, στα διπλανά διαμερίσματα έμεναν οικογένειες και απόγονοι των προσφύγων. Τώρα πολλά τα αγόρασε η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και στα περισσότερα αυτήν τη στιγμή βρίσκονται καταληψίες. Για χρόνια μου 'χαν σπάσει το ρολόι και μου έπαιρναν ρεύμα, μετά μου έσπασαν και την πόρτα και μπήκαν μέσα. Δεν είμαι από αυτούς, όμως, που πιστεύουν ότι πρέπει να τα γκρεμίσουμε.

Γι' αυτό δεν το πουλάω. Είναι κομμάτι της ιστορικής μνήμης. Ένα κομμάτι της ιστορίας της νεότερης Ελλάδας είναι καταγεγραμμένο μέσα από την αρχιτεκτονική αυτών των κτιρίων. Αυτά είναι τα μοναδικά δείγματα. Αν πρέπει να γκρεμίσουμε κάτι ντε και καλά, ας πάρουμε τυχαία ένα οικοδομικό τετράγωνο που δεν έχει ένα καμία αξία και ας το κατεδαφίσουμε.

• Σπούδασα Μηχανολόγος. Με τη φωτογραφία έμπλεξα τελείως τυχαία. Μια μέρα ήρθε ένας συνάδελφος στην εταιρεία που δούλευα, ερασιτέχνης φωτογράφος, και μας έδειξε κάτι φωτογραφίες. Του λέω, βρε συ, Γρηγόρη, μου αρέσει αυτό το πράγμα. Με πήρε εκείνη τη στιγμή και πήγαμε στην Ομόνοια και αγοράσαμε μια πάρα πολύ φτηνή φωτογραφική μηχανή. Την πρώτη φορά δεν ήξερα τι να φωτογραφίσω. Ανέβηκα στου Στρέφη και φωτογράφιζα τα δέντρα.

• Μπήκε το μικρόβιο μέσα μου. Αγόρασα μια πολύ καλή μηχανή και βρέθηκα στον Αντρέα Σμαραγδή μαζί με τον Χαρισιάδη, που είχε επαγγελματικό γραφείο για να μάθω ορισμένα πράγματα. Εκεί κατάλαβα πως άλλο τα επαγγελματικά πράγματα και άλλο το να τραβάς δεντράκια. Μετά πήγα στον αδερφό του Αντρέα, τον Νίκο, που ήταν διευθυντής φωτογραφίας, και έγινα βοηθός του.

• Ήταν τελείως διαφορετικά τα πράγματα τότε. Υπήρχε χρόνος για να ψαχτείς. Δεν είναι όπως σήμερα, που βλέπεις ανθρώπους είκοσι χρόνων και σου μιλάνε για τη σύνταξή τους. Πάρα πολλοί άνθρωποι στα τριάντα τους αποφάσιζαν να ασχοληθούν με κάτι άλλο. Ζούσες κάπως πιο εύκολα. Την έβγαζες με τα ψέματα. Έτσι και η χώρα έχει στηθεί πάνω στα ψέματα.

• Η πρώτη μου δουλειά που θυμάμαι ήταν μια μικρού μήκους της Φρίντας Λιάππα που λεγόταν Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις. Στην επόμενη δουλειά συνεργάστηκα με τον Ανδρέα Μπέλλη, ο οποίος, κατά κάποιον τρόπο, είναι και ο δάσκαλός μου.

Δεν είναι αρκετά γνωστό, αλλά ο Αντρέας Μπέλλης είναι αυτός που έχει αλλάξει την εικόνα του κινηματογράφου στην Ελλάδα. Αρκετά χρόνια μετά ασχολήθηκε με το θέατρο. Ο Ανδρέας είχε έρθει από τη Σουηδία εκείνο τον καιρό. Είχε μια άλλη κουλτούρα και μια άλλη γνώση των πραγμάτων. Εμείς βγαίναμε απ' όλη τη μιζέρια που πέρασε λόγω δικτατορίας ο κινηματογράφος και ο Αντρέας μας έφερε έναν άλλο αέρα.

• Έχουμε τόση παράδοση στη διεύθυνση φωτογραφίας όση έχουμε και στον κινηματογράφο: μικρή. Είναι καθαρά οικονομικό θέμα. Το επίπεδο της εικόνας στον κινηματογράφο είναι και το επίπεδο του ελληνικού κινηματογράφου. Κατά καιρούς, από το δικό μου σωματείο έχουν εκφραστεί απόψεις ότι έχουμε πιο ωραίες εικόνες από ταινίες. Αυτό είναι αναντίστοιχο. Η εικόνα στον κινηματογράφο είναι μια πάρα πολύ ακριβή ιστορία.

Το να κάνεις μια ταινία εποχής, για παράδειγμα, είναι πάρα πολύ δύσκολο και κοστίζει μόνο και μόνο να ξαναζωντανέψεις την εποχή. Επίσης, για τις ταινίες εποχής στην Ελλάδα, δεν αφήσαμε ούτε ένα κομματάκι από την παλιά Ελλάδα. Σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες βλέπεις γειτονιές που είναι ίδιες από το 1600. Εμείς τα γκρεμίσαμε όλα και πτωχεύσαμε κιόλας. Μην αποσυνδέουμε το ένα από τα άλλο.

Το πρώτο γύρισμα στην Ελευσίνα για την Αγέλαστο Πέτρα το έκανα το 1988. Με ενδιέφερε πολύ να παρακολουθώ τις ανασκαφές σε συνδυασμό την εξέλιξη μιας πόλης. Άρχισα να τραβάω μια ανασκαφή σε ένα αρχαίο νεκροταφείο που μετά από έναν χρόνο έκλεισε γιατί το έχτισαν. Αυτή ήταν μια πάγια τακτική που ακολουθήθηκε και στην Αθήνα τη δεκαετία του '60. Δεν είναι σημαντικά όλα τα αρχαία ευρήματα, αλλά δεν μπορείς να μπαζώνεις και τα πάντα.

• Το παλιό δεν είναι πάντα και καλό. Όσο ρομαντικός να είσαι, το να πηγαίνεις στη βρύση να φέρεις νερό μπορεί να είναι μια ωραία εικόνα για τον κινηματογράφο, αλλά δεν είναι ωραία για τη ζωή. Απλώς, ασπαστήκαμε ένα δόγμα, να μοιάσουμε με την Ευρώπη χωρίς να έχουμε μια εικόνα πώς είναι η Ευρώπη. Έτσι τα πήρε όλα η μπάλα. Θελήσαμε να τα αλλάξουμε όλα.

• Ο φωτιστής και ο διευθυντής φωτογραφίας είναι καλλιτέχνες στον βαθμό που καλούνται να λύσουν όλα τα ζητήματα που προκύπτουν σ' ένα έργο. Με το φως γράφεις ένα πράγμα, ζωγραφίζεις μια κατάσταση. Δες πώς χρησιμοποίησαν οι ζωγράφοι το φως για να παράγουν ένα εικαστικό αποτέλεσμα. Αυτό γίνεται και στον κινηματογράφο.

• Όταν μιλάμε για τέχνη, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε έναν όρο που ονομάζεται μεταγραφή. Η τέχνη, ό,τι και να είναι, έχει την ανάγκη της μεταγραφής. Αν μείνει στο επίπεδο της περιγραφής, δεν κάνεις τίποτα. Όποια ιδέα και να έχεις πρέπει να τη μεταγράψεις στη γλώσσα σου. Προφανώς, όπως έλεγε ο Σεφέρης, «είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας». Επειδή, όμως, υπήρξαν τόσο μεγάλοι ποιητές στο παρελθόν, δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε και σήμερα ποίηση στην Ελλάδα.

• Κάπου στη δεκαετία του '80 μπήκε στο θέατρο η ανάγκη να είναι πιο καλλιτεχνική, πιο εικαστική η παράσταση. Αυτό ξεκίνησε με τον Ανδρέα Μπέλλη και τις παραστάσεις του Βογιατζή. Επειδή ήταν πολλοί λίγοι οι άνθρωποι που είχαν σπουδάσει φωτισμό για το θέατρο, πήραν εμάς του κινηματογράφου. Μέχρι τότε υπήρχε η άποψη αυτών που ήθελαν όλα να φαίνονται σωστά και της Βουγιουκλάκη, που ήθελε να φωτίζονται οι πρωταγωνιστές μπροστά με τρία φώτα

• Οι φωτισμοί στο θέατρο είναι επίσης δύσκολο, αν θέλει να προσθέσει κανείς κάτι που να είναι ουσιαστικό και ζητούμενο μέσα στην παράσταση. Υπάρχουν παραστάσεις που στηρίζονται πάνω στα φώτα και έτσι είναι κάτι δημιουργικό. Υπάρχουν πιο στρωτές παραστάσεις, που απλά θέλουν την τεχνική σου βοήθεια. Πρέπει από την αρχή να είναι ζητούμενο τα φώτα να αποτελούν μέρος του εικαστικού κομματιού της παράστασης.

Στο θέατρο παίζει πολύ ο υποκειμενισμός. Μπορεί ένας γλόμπος, η πιο απλή πηγή φωτός να νοηματοδοτηθεί με έναν τρόπο και να γίνει κάτι πραγματικά σπουδαίο. Και αυτό είναι και το ζητούμενο: θα πρέπει να μείνει ένα μεγάλο πεδίο στον θεατή που βλέπει να χωρέσει πράγματα στις εικόνες που φτιάχνει με τη φαντασία του. Δεν έχει σημασία πόσο περίπλοκα ή πόσο ακριβά είναι τα μηχανήματα για το πώς θα φτιάξεις μια παράσταση, αλλά το τελικό αποτέλεσμα να είναι ανοιχτό για τη φαντασία του θεατή. Έτσι αποκτιέται μια πολλή δυνατή σχέση με την παράσταση και το θεατή, που είναι και το ζητούμενο.

• Το πρώτο γύρισμα στην Ελευσίνα για την Αγέλαστο Πέτρα το έκανα το 1988. Με ενδιέφερε πολύ να παρακολουθώ τις ανασκαφές σε συνδυασμό την εξέλιξη μιας πόλης. Αυτό ήταν η Ελευσίνα: ήταν κοντά, γεμάτη με αρχαία και ένα μεγαλείο. Τότε ήταν μια πολύ υποβαθμισμένη περιοχή σε σχέση με τώρα, που έχουν γίνει κάποια περιβαλλοντικά έργα.

Από την πρώτη μέρα αισθανόμουν ενθουσιασμένος. Άρχισα να τραβάω μια ανασκαφή σε ένα αρχαίο νεκροταφείο που μετά από έναν χρόνο έκλεισε γιατί το έχτισαν. Αυτή ήταν μια πάγια τακτική που ακολουθήθηκε και στην Αθήνα τη δεκαετία του '60. Δεν είναι σημαντικά όλα τα αρχαία ευρήματα, αλλά δεν μπορείς να μπαζώνεις και τα πάντα.

• Με την Αγέλαστο Πέτρα άνοιξε ένας δρόμος. Μπήκαν τα ντοκιμαντέρ πιο έντονα στις κινηματογραφικές αίθουσες. Πέτυχε, νομίζω, γιατί εξέφρασε μια αγωνία εκείνων των χρόνων με μια ματιά που δεν εκφράζεται μέσα από πολιτικό κόμμα ή κάποιο ρεύμα της τέχνης. Κάποιοι άνθρωποι που είχαν χρόνια να πάνε στον κινηματογράφο και την είδαν, επικοινωνώντας μαζί μου μού είπαν ότι είδαν μια ταινία μέσα στις δικές τους αγωνίες, που δεν το έβλεπαν στην τηλεόραση ή κάπου αλλού.

• Μετά είχα μια πρεμούρα να κάνω κάτι άλλο ώστε να ικανοποιήσω την ανθρώπινη ματαιοδοξία μου. Δεν έχω σταματήσει να δουλεύω από τότε. Έκανα μια μεγάλη έρευνα στο Άργος για μια χάλκινη μυκηναϊκή πανοπλία που υπάρχει στο Μουσείο του Ναυπλίου. Η πανοπλία βρέθηκε σε ένα αρχαίο νεκροταφείο στα Δενδρά. Απέναντι από αυτό υπήρχε ένα σύγχρονο.

Παρακολουθούσα συχνά τα Ψυχοσάββατα και έβλεπα πως όλες οι τελετουργίες που έκαναν αυτές οι γυναίκες ήταν σαν να αφορούσαν και τους αρχαίους. «Και των λοιπών ψυχών», που μνημονεύει ο παπάς. Έχουμε κάποια κοινά με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Πατάμε στους ίδιους δρόμους, στις ίδιες πέτρες και στα ίδια ρήματα.

• Δεν νιώθω πως είμαι στην «απόξω» ή ότι είμαι διαφορετικός από τους άλλους. Διάγω ένα πολύ κανονικό βίο. Μια φορά την εβδομάδα πηγαίνω στη λαϊκή. Κάνω μια πολύ καθημερινή ζωή, όταν δεν δουλεύω. Με χωράει και με παραχωράει αυτός ο κόσμος. Απλώς, εγώ δεν καταλαβαίνω τι προσφέρω. Στον άνθρωπο τα είκοσι χρόνια της ζωής του είναι τα πολύ σημαντικά. Εκεί ανατρέχεις πάντα για να βρεις κουράγιο. Σκέφτομαι, τα νέα παιδιά που μεγάλωσαν τώρα σε τι άραγε ν' ανατρέχουν;

Οι Αθηναίοι
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Νικόλας Παπαχρυσοστόμου ταξιδεύει από τη Μεσόγειο μέχρι το Μπανγκλαντές, όπου υπάρχει ανάγκη

Διεθνή / Ο Νικόλας Παπαχρυσοστόμου ταξιδεύει από τη Μεσόγειο μέχρι το Μπανγκλαντές, όπου υπάρχει ανάγκη

Ο συνεργάτης των Γιατρών Χωρίς Σύνορα μιλά για την απόφασή του να παρατήσει την καριέρα του στα χρηματοοικονομικά και να ενταχθεί στο δυναμικό της οργάνωσης, με αφορμή το ντοκιμαντέρ «Ημερολόγιο Αποστολής» που θα προβληθεί στις Νύχτες Πρεμιέρας
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Η Ελλάδα στέλνει το ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» στα Όσκαρ

Culture / Η Ελλάδα στέλνει το ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» στα Όσκαρ

Το ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» θα εκπροσωπήσει φέτος την Ελλάδα στην διαδικασία διεκδίκησης του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους
Ρόμπερτ Φρανκ: Ο μέγας ποιητής και μέγας δημοκράτης του φακού

Απώλειες / Ρόμπερτ Φρανκ: Ο μέγας ποιητής και μέγας δημοκράτης του φακού

«Ο Ρόμπερτ Φρανκ φωτογράφησε σκηνές που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ σε φιλμ…» είχε γράψει ο Τζακ Κέρουακ στην εισαγωγή του για το λεύκωμα «The Americans», το κορυφαίο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους όλων των εποχών που πέθανε χθες στα 94 του
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια