Το σκληρό πέρασμα του χρόνου

Facebook Twitter
18

Επιμέλεια: Βαγγέλης Μακρής

 

Η ιδέα δεν είναι καινούρια. Η ίδια πόζα μετά από δεκαετίες δίπλα στην παλιά έγινε μόδα στα χρόνια του ίντερνετ. Την έχουμε δει με ζευγάρια, με παρέες, με οικογένειες. Η φωτογράφος Ana Oliveira όμως, αποφάσισε να κάνει το ίδιο μόνο με ένα πρόσωπο. Παίρνοντας μια φωτογραφία από το παρελθόν του προσώπου που θέλει να φωτογραφίσει και βάζοντας την δίπλα σε μια φωτογραφία του παρόντος του προσπάθησε να δείξει τις σκληρές αλλαγές που επιφέρει ο χρόνος. Στα Identidades (Identities) and IdentidadesII (IdentitiesII) η Oliveira φέρνει τους ανθρώπους αντιμέτωπους με τον παλιό τους εαυτό. Οι πρωταγωνιστές μιμούνται την πόζα του παρελθόντος, την έκφραση του προσώπου, ακόμα και τα ρούχα. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Κάποιοι είναι τσακισμένοι από τον χρόνο και άλλοι διατηρούν την ίδια σπίθα στα μάτια με την νεανική τους φωτογραφία. Όλοι όμως έχουν αλλάξει μέσα στο πέρασμα του χρόνου.

1.

2.

3.

4.

5

6.

7.

 

8.

 9.

 10.

 11.

 12.

13.

.

 

14.

15.

 {via}

Φωτογραφία
18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

14 σχόλια
Νοών νοείτο, δεν πάει έτσι. Εννοείται, πως κανείς που έχει σώας τας φρένας δεν θέλει να πεθάνει, όσο χρονών και να είναι, αυτό όμως δεν σημαίνει, πως δεν καταλαβαίνεις αυτήν την αλλαγή επάνω σου, πως δεν λυπάσαι που τα χρόνια πέρασαν. Ναι, κάτι τέτοιο δεν πρέπει ποτέ να σε καταβάλει τόσο, ώστε να μην σε αφήσει να χαρείς, κάθε στιγμή της ηλικιωμένης ζωής σου, όμως δυστυχώς, και είναι πιστεύω φυσιολογικό, είναι αναπόφευκτο να σκέφτεσαι, ότι σαν τα νιάτα δεν υπάρχουν, είναι φυσιολογικό να βλέπεις το ποσο άλλαξες εξωτερικά και στιγμές να λυπάσαι γι'αυτό, να καταλαβαίνεις, πως δεν έχεις την ίδια φυσική δύναμη....κι άλλα πολλά. Απο αυτήν την άποψη λοιπόν, ναι, τα γηρατειά είναι κάτι σαν "τιμωρία" για την ομορφιά του ανθρώπινου σώματος στα νεανικά χρόνια. Σκέψου, ότι υπάρχουν και άνθρωποι που η μετάβασή τους στα γηρατειά γίνεται με πολύ άσχημο τρόπο, σκέψου πόσο ίσως άσχημα αισθάνονται αυτοί οι άνθρωποι, όταν σκέφτονται το πώς ήταν, όταν ήταν νέοι και πώς "κατηντήσαν"
Φροντίστε να ζήσετε να νιάτα σας και να τα απολαύσετε. Τότε είναι δεδομένο πως θα έχετε όμορφα, καλά γηρατειά χωρίς αποθεωμένα από απραγματοποίητες επιθυμίες.Κυρίως φροντίστε να γεμίσετε τις ψυχές σας με τα συναισθήματα του αέναου κύκλου αγάπης και πόνου, πόνου και αγάπης. ΕΡΩΤΑ τον λένε. Ζήστε τον έρωτα. Εννοείται τον σαρκικό, κυρίως όμως ως συναίσθημα. Παράδειγμα ζωής είναι οι μεγάλοι άνθρωποι που παραμένουν νέοι. Τα παραδείγματα γύρω μας πολλά. Πολύ ενδιαφέρουσες οι φωτογραφίες του άρθρου. Παρατηρώντας πρόσεξα πως όσοι ήταν όμορφοι και γοητευτικοί, συνεχίζουν να είναι. Όσοι είχαν μία κάποια αφέλεια, συνεχίζουν να την έχουν.Όσοι ερωτεύτηκαν συνεχίζουν να είναι αγαπημένοι...
Η μεγαλύτερη προσβολή πρός το ανθρώπινο είδος είναι τα γερατειά.Και μη σκεπτόμαστε σαν νεώτεροι τί συναισθήματα **μας** γεννούν, αφ΄υψηλού, οι γέροντες. Σκέψου, με το δικό τους μυαλό και ψυχισμό, πως είναι η φάση αυτή και πού, νομοτελειακά οδηγεί.
Η φθορά είναι έντονη αλλά εξωτερική. Ο άνθρωπος είναι πολλά περισσότερα από την εμφάνισή του και εκτιμώ πολύ αυτούς που είναι συμφιλιωμένοι με τις ρυτίδες τους, αλλά νοιώθουν και εκπέμπουν και παιδικότητα, και αγάπη και εμπειρία. Εύχομαι να μπορέσουμε να σταθούμε έτσι κάποτε...
Μου είχαν πει ότι το μόνο μέρος του ανθρώπινου σώματος που αλλάζει και διαμορφώνεται συνέχεια,σε όλη την διάρκεια της ζωής του είναι η μύτη μας. Αν το προσέξετε, ε ναι λοιπόν, ισχύει!
Πωπω αυτό σκέφτηκα κι εγώ!!! Δεν είχα "αποδείξεις" ότι ισχύει. Εντάξει, βλέπεις ότι ο μεγαλύτεροι άνθρωποι έχουν συνήθως πιο "τσαλακωμένη" μύτη αλλά σιγά μη θυμάσαι πώς ήταν πριν 30 χρόνια.