Οι πανελλήνιες μέσα από τη ματιά μιας τελειόφοιτης

Οι πανελλήνιες μέσα από τη ματιά μιας τελειόφοιτης Facebook Twitter
4

Όταν ήμουν μικρή μου έλεγαν να κυνηγάω τα όνειρα μου. Να μην αφήνω κανέναν να μου τα πάρει. Αυτό προσπάθησαν να μου μάθουν και στο σχολείο, να διεκδικώ και να αγωνίζομαι για αυτά που ονειρεύομαι. Ξέχασαν όμως να μου μάθουν να αγωνίζομαι χρησιμοποιώντας κάθε μέσο για να πετύχω.


Όνειρο ζωής λοιπόν μια σχολή .Ας την ονομάσουμε σχολή Χ. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα προϋπέθετε για να κάνω πραγματικότητα το όνειρο μου να περάσω από τη διαδικασία των πανελληνίων, να διαγωνιστώ με 100.000 συμμαθητές μου από όλη τη χώρα ανεξαρτήτως κοινωνικοοικονομικής κατάστασης .Μου είπαν λοιπόν ότι αν προσπαθήσω θα πετύχω ή το γνωστό «αν διαβάσεις, γράφεις» αφού πρόκειται για μια διαδικασία αξιοκρατική και απόλυτα δίκαιη .


Ξέχασαν όμως ότι ζούμε σε μια κοινωνία, σε μια χώρα που μόνο αξιοκρατική και δίκαιη δεν είναι. Σε μια κοινωνία που η δημόσια παιδεία έχει πεθάνει προ πολλού με την ιδιωτική ,είτε υπό την μορφή φροντιστηρίων είτε κολλεγίων, να έχει πάρει την πρωτιά. Έτσι λοιπόν όποιος έχει την δυνατότητα ή όπως λέει και η γιαγιά μου όποιος έχει τον «μπερντέ» επιτυχαίνει .


Τότε δεν το έβλεπα , με ενδιέφερε βλέπετε το διάβασμα μου (!),έπρεπε να επιτύχω! Σήμερα όμως απέχοντας από το θεσμό των πανελληνίων και βλέποντας καθαρότερα και αντικειμενικότερα την ευρύτερη κατάσταση διαπιστώνω την φαυλότητα και τα σαθρά θεμέλια αυτής της «παιδείας» που θυμίζει «παζάρι» αν όχι «τσίρκο»!


Δεκαοκτάχρονα παιδιά καλούνται να πάρουν αποφάσεις ζωής, τρέχουν σε σχολεία και φροντιστήρια –γιατί η παιδεία είναι δημόσια μην το ξεχνάτε- διαβάζουν ,προσπαθούν ,εξαντλούνται, αρρωσταίνουν-ναι υπάρχουν και κάποιοι που αρρωσταίνουν αγαπητή κυβέρνηση για τις αξιοκρατικές σας πανελλήνιες-και εν τέλει κάποιοι αποτυγχάνουν. Γιατί αποτυγχάνουν; Δεν είναι αρκετά έξυπνοι; Δεν είναι αρκετά διαβασμένοι; Ναι υπάρχουν και αυτοί .Υπάρχουν όμως και οι άλλοι...


Αυτοί που αγωνιστήκαν όπως τους έμαθαν! Αυτοί που διάβασαν όπως τους είπαν! Δεν είχαν όμως αυτό που έπρεπε. Οικονομική άνεση. Χρήματα για φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα και αγορασμένα θέματα. Τί δεν το ξέρατε ότι συμβαίνουν κι αυτά; Κι όμως συμβαίνουν. Δεκάδες φροντιστές αγωνιώντας για την επιτυχία των «παιδιών» τους –όχι για την επιτυχία της επιχείρησης τους, αν είναι δυνατόν- ενημερώνονται αρκετά καλά τα τελευταία χρόνια για την επίμαχη εξεταστέα υλη των μαθημάτων . Μιλάμε επομένως για ένα γερό αλισβερίσι ανάμεσα σε μαθητές –γονείς, καθηγητές και υπουργείο. Καμία αξιοκρατία λοιπόν και καμία δικαιοσύνη!


Συνεπώς αγαπητέ διαγωνιζόμενε που ενδεχομένως δεν θα περάσεις στη σχολή της πρωτης σου επιλογής μη στενοχωρηθείς. Δεν είσαι λιγότερο έξυπνος, ούτε λιγότερο ικανός. Είσαι λιγότερο πλούσιος και περισσότερο δίκαιος απ όσο θα ήθελε η κοινωνία μας !

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

2 σχόλια
Και κάπου εδώ έρχεται ο νέος αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Δε θα διαφωνήσω ότι η πραγματικότητα είναι σκληρή, όχι μόνο εδώ στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο. Αναφέρεις "Ξέχασαν όμως να μου μάθουν να αγωνίζομαι χρησιμοποιώντας κάθε μέσο για να πετύχω." Κι εδώ τίθεται το ερώτημα θέλεις να μάθεις να αγωνίζεσαι με κάθε μέσο; Πριν απαντήσεις σκέψου ότι "κάθε μέσο" είναι και το να βάλεις καθαρτικό στο νερό των συναγωνιζομένων ώστε να μη μπορέσουν να γράψουν.Υπάρχει ένας περσικός/αραβικός μύθος που λέει ότι ο θεός του καλού πολεμάει το θεό του κακού. Αλλά ο θεός του κακού πάντα κερδίζει και ρίχνει κάτω το θεό του καλού. Όμως ο θεός του καλού ξανασηκώνεται και συνεχίζει. Ο μύθος λέει πώς αν ο θεός του καλού ρίξει μία φορά το θεό του κακού κάτω, τότε αυτός δε θα ξανασηκωθεί γιατί δεν έχει μάθει να σηκώνεται.Αυτός που θα σου πω: Ξανασήκω και ξαναπροσπάθησε μέχρι να πετύχεις!
Τί λες, παιδάκι μου;; Η εξεταστέα ύλη ανακοινώνεται από το υπουργείο και είναι γνωστή τοις πάσι! Τί δεν το ήξερες ότι συμβαίνει αυτό;; Ή μήπώς πρώτη φορά ακούς για τα ΣΟΣ θέματα ;;Όταν πήγαινα εγώ 3η Λυκείου ήμουν η μοναδική μαθήτρια στο τμήμα μου (32 μαθητές) που δεν έκανα φροντιστήρια γιατί δεν υπήρχε η οικονομική δυνατότητα από την οικογένεια. Πέρασα στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών στο (πολύ υψηλόβαθμο τότε) τμήμα της 1ης επιλογής μου. Επομένως τα περί φροντιστηρίου και αναξιοκρατίας τα ακούω από τότε 'βερεσέ' που λένε. Βέβαια το πιθανότερο είναι ότι αν τότε η οικογένειά μου άντεχε οικονομικά τα έξοδα του φροντιστηρίου, θα είχα σίγουρα γραφτεί και πολύ φοβάμαι πως σήμερα θα συμφωνούσα κι εγώ μαζί με όλους τους άλλους για τα "χάλια" της δημόσιας εκπ/σης και τους 'τεμπέληδες" εκπ/κούς του δημόσιου σχολείου. Αν θέλεις κάτι να καταγγείλλεις, κοπελιά, να πας στον εισαγγελέα. Νισάφι πια με τις 'αποκαλύψεις' του καθενός...
Δεν κατάλαβες μάλλον τι θέλει να πει. Με σεβασμό έγραψε ότι έγραψε και δεν έθιξε κανέναν μαθητή/σπουδαστή. Αν το πάμε με το δικό σου σκεπτικό νιώθω άπειρα αδικημένος διότι και εγώ απόφοιτος Μαθηματικού είμαι και έχω να πω με απόλυτη σιγουριά ότι άτομα που δεν άξιζαν καν να πάρουν αυτό το χαρτί που λέγεται πτυχίο το πήραν και πολύ πιο πριν από αξιόλογους συναδέλφους, ενώ γνωρίζαμε τα ΣΟΣ, γνωρίζαμε την ύλη, γνωρίζαμε πολλά που έπρεπε. Απλά όπως λέει και η κοπέλα υπήρχαν άλλα πράγματα από πίσω. Οπότε μη το παίρνεις προσωπικά αυτό το κείμενο. Μη μπαίνεις και εσύ στο τριπάκι του να πιάνεσαι από τις λέξεις. Εγώ συμφωνώ μαζί της. Με όλο το σεβασμό και από εμένα πάντα.
Και για όσους δεν κατάλαβαν, έχεις φωτογραφική μνήμη; Ξέρεις να αποστηθίζεις σελίδες και παραγράφους; Έχεις παπαγαλίσει, ακόμη και τις εκθέσεις σος, ώστε να ξέρεις ποιά κομμάτια από αυτές θα συνδυάσεις για να γράψεις «σωστά» έκθεση; Τότε θα περάσεις σε μία σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αν δεν έχεις τα παραπάνω ξέχνατο.Και μετά σε μία ελληνική σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου πολλοί «παπαγάλοι» δυσκολεύτηκαν με τον παράγοντα «κρίση» και όχι απλή αποστήθιση, θα έρθει και η στιγμή που θα πάρουν και ένα πτυχίο για να λένε πως είσαι σπουδαίοι χάριν αυτού και μόνο.Μία χώρα που κρίνει, σχεδόν τους πάντες, βάσει τυπικών προσόντων και όχι των ουσιαστικών.Και δεν πειράζει αν ποτέ δεν θέλησες να ασχοληθείς με το αντικείμενο των σπουδών σου και έγινες κάτι εντελώς διαφορετικό στην πορεία. Πολύ καλά έκανες εφόσον αυτή ήταν η επιθυμία σου. Όμως, όμως λέω, πάντα, ακόμη και αν ασχολείσαι με κάτι εντελώς διαφορετικό, πλήρως αποστασιοποιημένος/ένη από το (κάποτε) αντικείμενο των σπουδών σου, απαιτείται να το προβάλεις ώστε να δείχνεις πιο «λαμπερός/η».Ελλάδα, μία χώρα που ο «ρατσισμός του πτυχίο» καλά κρατεί!Υ.Γ.: Πάντως, εκφράζω τον θαυμασμό μου που κατάφερες και πέρασες σε μία σχολή χωρίς φροντιστήρια. Προφανώς ήσουν από τους εξαιρετικά ελάχιστους μαθητές που καταφέρνουν να «κουμπώσουν», να ταιριάξουν με αυτό το εγχώριο σχολικό-μαθησιακό σύστημα.Εγώ βάσει αυτού το απαράδεκτου σχολικού συστήματος ήμουν ανεπίδεκτος πάσης μαθήσεως. Έχει πολύ πλάκα όταν συναντάω παλιούς καθηγητές μου και όταν τους περιγράφω με τι ασχολούμαι και τι σπούδασα (στο εξωτερικό [με δικά μου έξοδα, εργαζόμουν και σπούδαζα]), με κοιτάνε σαν χαζοί. Δύο εκ των οποίων είχαν ξεστομίσει: «Εσύ όλα αυτά;;»... Τσ.. τσ.. τσ.. ..παραμένουν οι ίδιοι όπως του θυμάμαι από τότε. Φυλακισμένα ανθρωπάκια!...