O «περίπου» βιασμός του Game of Thrones

O «περίπου» βιασμός του Game of Thrones Facebook Twitter
59

Η τυφλή βία, η επίδειξη ισχύος και η συντριβή των αδυνάτων δεν είναι κάτι ξένο για όσους παρακολουθούν το Game of Thrones. Αντιθέτως, αυτό το συστατικό είναι που έχει τραβήξει εκατομμύρια τηλεθεατών οι οποίοι έχουν δεχτεί τους όρους του πλαισίου ως χαρακτηριστικό μιας εποχής που υποτίθεται, πάνω κάτω, υπήρξε και στην πραγματικότητα.

Κάτι συνέβη όμως στο τελευταίο επεισόδιο της Κυριακής που αναστάτωσε τους θεατές, παρόλο που έχουν δει παιδιά να πετάγονται από πύργους, κανιβαλισμό, άφθονη αιμομιξία και αίμα με τους κουβάδες. (Προσοχή, μην διαβάσετε παρακάτω αν δεν έχετε δει το τελευταίο επεισόδιο).

Στην πιο σημαντική σκηνή του επεισοδίου, ο Jaime Lannister βιάζει τη Cersei, και σα να μη φτάνει αυτό, αυτοί οι δύο είναι αδέρφια, βρίσκονται σε μια εκκλησία, και δίπλα τους είναι ξαπλωμένος ο νεκρός τους γιος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται ένας βιασμός στη σειρά, δεν είναι η πιο βίαιη σκηνή που έχει γυριστεί στην τηλεόραση, αλλά οι αντιδράσεις είναι πιο έντονες από ποτέ.

Τι είναι αυτό που εξόργισε τόσο πολύ τον κόσμο; Είναι οι θεατές ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι; Η εξήγηση ίσως βρίσκεται στην δήλωση του σκηνοθέτη, ο οποίος περιγράφει τη σκηνή ως «περίπου βιασμό», ενισχύοντας την αποτρόπαια θεωρία ότι «όταν μια γυναίκα λέει όχι, εννοεί ναι».

«Λοιπόν, γίνεται συναινετικό στο τέλος, γιατί γι' αυτούς τελικά τα πάντα γίνονται ερεθιστικά, ειδικά μια πάλη για την εξουσία. ... Και αυτό λειτούργησε πολύ καλά. Αυτή είναι μια από τις πιο αγαπημένες σκηνές που έχω κάνει ποτέ.»

O «περίπου» βιασμός του Game of Thrones Facebook Twitter

Υπάρχουν πολλοί που δεν συμφωνούν με το ότι υπήρξε συναίνεση, αφού η Cersei είπε πολλές φορές «όχι» για να πάρει την απάντηση «δε με νοιάζει». Επιπλέον, στην αντίστοιχη σκηνή του βιβλίου, η Cersei είναι αρχικά διστακτική, αλλά τελικά ανταποκρίνεται και συμμετέχει ολοκληρωτικά με τη θέλησή της. Χρειαζόταν αυτή η επιπλέον βία σε μια σκηνή που ούτως ή άλλως, ήταν από μόνη της δυσάρεστη;

Ο συγγραφέας των βιβλίων, George R.R. Martin απάντησε μέσα από το μπλογκ του, και μοιάζει σα να παίρνει αποστάσεις:

«Επειδή πολλοί άνθρωποι μου έχουν στείλει μέιλ σχετικά για αυτό το θέμα, θα απαντήσω... αλλά σας παρακαλώ, συνεχίστε τη συζήτηση για το σόου σε ένα από τα αναρίθμητα φόρουμ που είναι αφιερωμένα σ' αυτό. Δεν θέλω λεπτομερείς συζητήσεις και αναλύσεις για την τηλεοπτική σειρά στο μπλογκ μου.

Σχετικά με την ερώτηση... Νομίζω ότι η εξήγηση βρίσκεται στο «φαινόμενο της πεταλούδας» για το οποίο έχω μιλήσει τόσες φορές. Στα βιβλία, ο Jamie δεν είναι παρών στο θάνατο του Joffrey και η Jamie φοβάται ότι και ο ίδιος είναι νεκρός, ότι έχει χάσει και τον γιο της και τον πατέρα του/εραστή της/αδερφό της. Και ξαφνικά βλέπει μπροστά της τον Jamie. Ακρωτηριασμένος και αλλαγμένος, αλλά πάντα ο Jamie. Αν και ο χρόνος και ο τόπος είναι εξωφρενικά ακατάλληλοι και η Cersei φοβάται την αποκάλυψη, είναι κυριευμένη από την πείνα της γι' αυτόν, κι αυτός από την πείνα του γι' αυτή.

Η όλη δυναμική στην τηλεοπτική εκδοχή είναι διαφορετική, με τον Jamie να έχει επιστρέψει τουλάχιστον εδώ και μερικές εβδομάδες, και έχει συναντηθεί με την Cersei πολλές φορές, συχνά για να μαλώσουν. Το σκηνικό είναι το ίδιο, αλλά οι χαρακτήρες δεν βρίσκεται στην ίδια θέση με τα βιβλία, και αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που ο Dan και ο David γύρισαν τη σκηνή διαφορετικά. Αλλά αυτή είναι η δική μου εκτίμηση – ποτέ δεν συζητήσαμε αυτή τη σκηνή, από όσο θυμάμαι.

Επίσης, έγραψα τη σκηνή από την πλευρά του Jamie, οπότε ο αναγνώστης βρίσκεται μέσα στο κεφάλι του, ακούει τις σκέψεις του. Στην τηλεόραση η κάμερα βρίσκεται εξωτερικά. Δεν ξέρεις τι σκέφτεται ή τι αισθάνεται ο καθένας, μόνο τι λέει και τι κάνει.

Αν στη σειρά είχαν κρατήσει μέρος του διαλόγου από τα βιβλία, ίσως να έμενε μια κάπως διαφορετική εντύπωση – όμως αυτός ο διάλογος ήταν σχηματισμένος από τις περιστάσεις που ισχύουν στο βιβλίο, λόγια μιας γυναίκας που βλέπει τον εραστή της ξανά μετά από πολύ καιρό, κατά τον οποίο φοβόταν ότι είναι νεκρός. Δεν ξέρω πώς θα λειτουργούσε αυτός ο διάλογος στην διασκευή.

Αυτά είναι όλα όσα μπορώ να πω για το θέμα. Η σκηνή είχε πάντα τον στόχο να είναι δυσάρεστη... αλλά λυπάμαι αν δυσαρέστησε τον κόσμο για τους λάθος λόγους.»

59

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η συγκεκριμένη γυναίκα έλεγε όχι και εννοούσε ναι. Η σχέση αυτών των δύο πάντα ήταν σε-θελω-αλλα-δε-θελω-να-σε-θελω-γιατι-ειμαστε-αδερφια. Και από oοολα τα φριχτά που έχουν κάνει οι χαρακτήρες, τους ήρθε να γενικοποιήσουν το συγκεκριμένο και να συμπεράνουν ότι ο σκηνοθέτης θεωρεί ότι κάθε φορά που μια γυναίκα λέει όχι εννοεί ναι.
Κάτι καλύτερο από το διάβασμα ...A book reader reminds other book readers of what’s (probably) to come You read the headline, right? The following are big-time book spoilers, and if you haven’t read the George R.R. Martin novels at least through A Storm of Swords, you should get out now. I kept the descriptions slightly vague to preserve the blissful ignorance of anyone who might have arrived here by accident. But seriously, if you haven’t read the books, beat it. And if you have read the books but don’t want to be reminded of what’s coming, well, you beat it too.In my curtain-raiser a few weeks ago, I noted that while season four may not have a single moment quite as stunning as the Red Wedding or Ned Beheading, it should have more than its share of big scenes. I’m not including anything here from A Feast for Crows or A Dance with Dragons, though it’s certainly possible showrunners David Benioff and D. B. Weiss will bring in elements from those books. (Perhaps the scene with Daenerys and Drogon’s “sheep bones?”) Also, to be clear, I haven’t seen any episodes beyond last Sunday’s “Breaker of Chains,” so these are merely predictions—though, I think, relatively safe ones. In ascending order from intense to really, really intense:6. Lady Stoneheart. An old friend returns, courtesy of Beric Dondarrion, and she has debts of her own to pay. If I were to guess—and that is, after all, what I’m doing here—I’d say that this might be the last scene of the season, in keeping both with its status as epilogue to the book and with the show’s fondness for concluding with supernatural reveals (dragons in season one, White Walkers in season two).Related StoryGame of Thrones Is Just Getting Bloodier—and Better5. Ygritte and the Wildlings Storm Castle Black. The action sequence should be strong, but its conclusion stronger still. I love what Rose Leslie has done with Ygritte, and the life she’s breathed into the character will probably make this particular “You know nothing, Jon Snow” one of the most affecting moments of the entire series. I fear it may arrive this Sunday, in the episode titled “Oathkeeper.”4. Sansa, Lysa, Littlefinger, and the Moon Door. We will presumably have a few episodes in which to build the tension of this unsavory quasi-romantic triangle before things come to a head at the Moon Door. I suspect this will happen in episode seven, “Mockingbird,” due to the title, but it may not take place until later. (In the book, it’s in the last chapter before the epilogue.)3. The Assault on the Wall. Giants? Mammoths? We’ll see how far the effects budget stretches. But at least the Night’s Watch will get some welcome reinforcements, courtesy of a character who hasn’t had many opportunities to play the hero. Benioff and Weiss have said that they plan to make this clash even bigger than “Blackwater,” and they’re bringing back the director of that episode, Neil Marshall, to handle it. Like the earlier battle, this one will presumably take place in the ninth episode of the season, "The Watchers on the Wall."2. The Mountain and the Viper. A couple of weeks ago, one commenter to the Game Of Thrones roundtable noted that if Roose Bolton’s vassal Locke is the Six-Fingered Man (and he clearly is), who’s Inigo Montoya? Another gave the obvious answer: Oberyn Martell. While his mantra to the Mountain is not quite “You killed my father, prepare to die,” it’s not far off, and the emotional drumbeat it will provide for their duel should make for a stunning (and ultimately, horrifying) scene. Watch for it in episode eight, “The Mountain and the Viper.”1. Tyrion and Tywin in the Privy. What a sequence: Jaime tells Tyrion the truth about his first wife, Tysha; Tyrion lies and tells Jaime that, yes, he killed Joffrey; and then up, up, up into the Tower of the Hand for a brief visit with Shae (whose character has been screwed up, but who will presumably still reach her appointed destination) and finally Tywin. I for one can’t wait to hear Charles Dance intone, “Wherever whores go.” The only question is whether they’ll shoehorn this scene into the usual game-changer slot in penultimate episode nine (along with the battle for the Wall), or will save it for episode 10. My bet is on the latter.
μια απορία έχω μόνο, είδε κανείς τη σκηνή/σειρά ή λέμε για να λέμε; γιατί η σέρσει άρχισε μεν τα όχι σταμάτα(ήταν και στο ναό, με το νεκρό παιδί τους και τον πατερούλη να έχει μόλις φύγει, του είχε και νεύρα για την ψηλή..) αλλά μετά του τύλιξε τα πόδια με τα δικά της τον φιλούσε(και στην αρχή τον φιλούσε) και τράβαγε τα υφάσματα, πως είναι αυτό βιασμός ρε παιδιά; αλήθεια κάτι δεν καταλαβαίνω καλά, την ξαναείδα την σκηνή για να βεβαιωθώ και δεν φαίνεται σαν βιασμός αυτό, απλά μια ακόμα ακρότητα στις πολλές που έχουμε δει σε αυτή τη σειρά, που είναι συμφωνη και με το κλίμα του κόσμου που έχουν δημιουργήσει(σειρά και βιβλία) αλλά και με την δυναμική του συγκεκριμένου ζευγαριού. και κάτι ακόμα, ο φίλος μου, μου την έχει πέσει άπειρες φορές όταν είμαστε σπίτι και έχουμε κόσμο και φιλοξενούμε και εγώ είμαι πάντα 'όχι μη και σταμάτα' αλλά τελικά το κάνουμε και γουστάρουμε και γελάμε μετά μήπως μας άκουσαν, είναι και αυτό βιασμός; να ξέρω, να δω ένα ψυχολόγο ή κάτι ρε παιδί μου... πάντως το τι ακριβώς ήταν αυτό θα το δούμε στο επόμενο(όσοι το βλέπουν και δεν σχολιάζουν απλά με βάση αυτά που ακούνε η διαβάζουν).
Καλό θα ήταν όποιος-α εγραψε το άρθρο να εξηγούσε καλύτερα γιατί έγινε το σουσουρο. Κάποιοι (κι οχι μόνο γυναίκες) αισθάνθηκαν ασχημα για την απάντηση που δοθηκε απ´ τον ηθοποιό που παίζει τον Jamie στην εν λόγω σειρά. Ο ίδιος όταν ρωτήθηκε για τον βιασμό της Cerci είπε οτι δεν ήταν στην πραγματικότητα βιασμός γιατί στο τέλος η ιδια η Cerci υπέκειψε στον jamie. Αυτό όμως δείχνει τι σκεφτόμαστε για τον βιασμο, δηλαδη δεν έχεει σημασία αν μια γυναίκα λέει όχι, αν την εκβιάςει κανείς αρκετά και υποκείψει αυτο πιανεται γγια συναίνεση. Πολλοί εδω μέσα είπαν καλά σιγά εδω εχουν γίνει και χειρότερα. Αυτό δείχνει όμως τι σκεφτόμαστε σαν κοινωνία για τον βιασμό με αποτέλεσμα αυτές οι νοοτροπίες να χαρακτηρίζουν κι αποφάσεις δικαστηρίων. Οι περισσότεροι βιαστές δεν είναι ατομα που περιμένουν τα θύματα τους σε σκοτεινά σοκάκια, είναι άτομα απο το περιβάλλον των θυμάτων, που δεν δέχονται την αρχή της αυτοδιάθεσης, δεν τους ενδιαφέρει η συναίνεση θα σπρώξουν τον εαυτό τους πάνω στην -ον άλλο -η (ναι βιάζονται και αντρες) ιδίως όταν όταν το θύμα τους βρίσκεταισε αδύναμη θέση. Κάνεις δε ζήτησε να καταργηθεί η σειρά, απλώς έγινε κάποια συζήτηση για την εν λόγω σειρά, δεν είναι κακό, μαθαίνουμε από τον διάλογο, εκτός, όπως είπε μια σχολιάστρια πιο κάτω, θέλουμε να τα κατεβάζουμε όλα κάτω αμάσητα.
μια χαρά συναινετικό μου φάνηκε εμένα... Η Σέρσεϊ είναι κάθαρμα ολκής, το ιδιο και ο αδελφος της και ας μην πουμε για το αλήστου μνήμης υπερκαθαρματάκι *spit* Τζόφρι που να καει στην κόλαση... Να αγιασει το χερι (κατα προτιμηση το σιδερένιο) όποιου την πλακώσει στις σφαλιάρες....Οσοι προβληματίζονται για την ηθική ενός φανταστικού εργου που συμβαινει σε εναν φανταστικό κόσμο μαλλον έχουν φανταστικό πρόβλημα...Και βαλτε κανα *Spoilers* στον τίτλο, θα μας κράξουνε....
Τώρα μ´αυτά που λες μου ´ρχονται δύο απορίες στο μυαλό. Μια γυναίκα που θεωρείται κακιά τις αξίζει ο βιασμός;Η δεύτερη απορία: αν μια γυναίκα δε σε θέλει (παρόλο που χατε κάνει σεξ στο παρελθόν), σου λέει όχι, εσύ τι κάνεις προχωράς σε δυεισδηση αγνοώντας την;
Στο ίδιο επεισόδιο βλέπουμε έναν κακόμοιρο να δολοφονείται με βέλος στο πρόσωπο. Πραγματικά πότε θα σταματήσουν αυτές οι Femi-nazis να ρυπαίνουν το υποσυνείδητο μας με τις ασυναρτησείες τους. Είναι ένα work of fiction! Πάντως θα έχει πλάκα να φέρεις αντιμέτωπους φεμινίστριες με κοπέλες που είναι σεξουαλικά απελευθερωμένες. Πραγματικά δεν θα έχουν τι να πουν.
"I think it’s clear why so many people are hesitating to call themselves feminists: because they have absolutely *no idea* what this word means".http://americanstudiesmaddie.blogspot.gr/2014/03/equality-bra-burning.htmlΦεμινίστριες και φεμινιστές:http://www.huffingtonpost.ca/2014/03/24/mcgill-university-feminist-campaign_n_5021166.htmlΔιάφοροι τύποι ανθρώπων που αισθάνονται ότι χρειάζονται τον φεμινισμό:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151452874113579.1073741826.148494338578&type=1Φυσικά υπάρχουν και κάποιες κατευθύνσεις εντός της *μεγάλης* ομπρέλας του φεμινισμού που είναι σεπαρατιστικές/radical, με τις οποίες η πλειονότητα των φεμινιστ(ρ)ιών δεν συμφωνούν (έως και διαφωνούν οριζοντίως, καθέτως και πλαγίως), το να κολλάς την "nazi" ταμπέλα, ελαφρά τη καρδία, σ' όλες-ους τις-ους φεμινιστές-ριες κατά πάσα πιθανότητα δηλώνει δύο πράγματα: 1. άγνοια, 2. κακή προαίρεση....Πάντως άσχετα με το συγκεκριμένο θέμα [που δεν ξέρω αν είναι ή όχι σημαντικό (ούτε το έχω δει, ούτε με πολυενδιαφέρει ..εδώ η Ντενίρις ή όπως αλλιώς την λένε ερωτοαγαπήθηκε τρελά με τον βιαστή της και έσκιζε και τα στήθια της γι' αυτόν κ.λπ. ...ίσως και να είναι -απλά- τέχνη της επιβίωσης, ακούγεται πιθανό-ρεαλιστικό)] η επιλογή των λέξεων σου: "ρύπανση του υποσυνειδήτου" μήπως δηλώνει ότι η "εμφύτευση" μία-δύο σκέψεων παραπάνω σ' ένα (οπτικό) προϊόν που σου σερβίρεται (και που κανονικά θα κατέβαινε αμάσητο) σου τη δίνει τόσο πολύ στα νεύρα, που αισθάνεσαι ότι πρέπει να φωνάζεις και να χαρακτηρίζεις κόσμο; "Πάντως θα είχε πλάκα" να καταλάβεις γιατί σου προκαλείται τέτοια εμπάθεια.:-)
Νεκτάριε, για τις γυναίκες που είναι σεξουαλικά απελευθερομένες να ευχαριστάς το φεμινιστικό κίνημα, οχι μόνο αυτό λαμπάδα να ανάβεις στην Emma Goldman. Γιατί είναι οι φεμινίστριες πρώτες που μίλησαν για ττο δικαίωμα στη σεξουαλικη ευχαρίστηση πάντα συνοδευόμενη με το δικαίωμα αυτοδιάθεσης. Αν δε ήταν αυτές με το πρώτο σαλιάρισμα που θα κανες με οποιαδήποτε τυπισα θα χες τον πατέρα ή τον αδερφό να σε κυνηγάει με την τουφέκα για να αποκαταστατήσει την χαμένη τιμή της κόρης η αδερφής. Για αυτό πάμε μαζι: Ζήτω ο Φεμινισμός!!! (άντε σου κάνω πλακίτσα σαν φεμινίςτρια, παρόλο που μας λες ναζι :pp)
@Nektarios:Ωστόσο κανείς δεν βγήκε να πει για τον τύπο που δολοφονείται με το βέλος στο πρόσωπο ότι "στην πραγματικότητα δεν είναι και εντελώς δολοφονία, ίσως να το ήθελε και αυτός λίγο.." έτσι δεν είναι;Τι σχέση έχει λοιπόν το work of fiction? Η κριτική δεν γίνεται για τη σκηνή στο Game of Thrones αλλά για αυτούς (συμπεριλαμβανομένου και του σκηνοθέτη) που θεωρούν ότι η σκηνή αυτή ΔΕΝ ήταν βιασμός.Επίσης το σχόλιό σου για τις φεμινίστριες και τις "σεξουαλικά απελευθερωμένες κοπέλες" δείχνει ποιος έχει "ρυπάνει" -όπως είπες- το δικό σου υποσυνείδητο. Πάντως όχι ο φεμινισμός.
Πάλι οι γνωστές υπερβολές.Σε λίγο θα μας πουν οτι το Game of Thrones διαφθείρει την νεολαία και ευθύνεται για κύματα αιμομιξίας και βιασμών.Αν η σειρά ήταν κακή/μέτρια και είχε κάποιες προκλητικές στιγμές για να την συζητά ο κόσμος θα πήγαινα πάσο,αλλά μιλάμε για πολύ προσεγμένη παραγωγή που βασίζεται σε φανταστικά βιβλία,τουλάχιστον τα 3 πρώτα που ο ρυθμός είναι φρενήρης.Ούτε θα σταθώ στο οτι αυτά που βλέπουμε είναι χαρακτηριστικά της εποχής που περιγράφει.Ακόμα και σήμερα που και καλά η ανθρωπότητα έχει προοδεύσει σε σχέση με τον μεσαίωνα,διαβάζουμε καθημερινά για δολοφονίες,κακοποιήσεις παιδιών,βιασμούς.Δεν είναι όλα για όλους.Ο κόσμος του Game Of Thrones είναι ρεαλιστικά σκληρός.Για όσους δεν μπορούν ,υπάρχει και η Violetta κάθε μεσημέρι στο σκάι όπου όλοι είναι χαρούμενοι και δεν συμβαίνει ποτέ τίποτα κακό.Τέλος,οι εξηγήσεις του Martin με κάλυψαν.Αυτό που είδαμε στο επεισόδιο ήταν καθαρά βιασμός(όχι δηλαδή όπως στο βιβλίο),προφανώς ήταν απόφαση των παραγωγών και θα δούμε στο μέλλον τι σημαίνει αυτό για την σχέση μεταξύ Cersei και Jaime.
"Στην πιο σημαντική σκηνή του επεισοδίου, ο Jaime Lannister βιάζει τη Cersei, και σα να μη φτάνει αυτό, αυτοί οι δύο είναι αδέρφια, βρίσκονται σε μια εκκλησία, και δίπλα τους είναι ξαπλωμένος ο νεκρός τους γιος..."Στο συγκεκριμένο επεισόδιο η σκηνή δεν έχει καμία σημασία και σίγουρα δεν είναι η σημαντικότερη. Πολύ πιο βασική για την εξέλιξη της σειράς είναι η αποκάλυψη οτι ο Petyr ήταν πίσω από την δολοφονία του Joffrey και η πολιορκία της Meereen στην Essos.
Έχουμε συνηθίσει σε τέτοιο εξευτελιστικό βαθμό να αφομοιώνουμε αυτο που βλέπουμε στην τηλεόραση ως πραγματικότητα, που δυσκολευόμαστε πλέον να αντιληφθούμε οτι η τέχνη (η λογοτεχνία και η τηλεόραση ως τέχνη εν προκειμένω) αφηγείται ιστορίες και δεν προτείνει νόρμες συμπεριφοράς και ήθους, ανεξάρτητα από το βαθμό ρεαλισμού της. Ιστορίες που περιγράφουν ακόμη και τα βαθύτερα σκοτάδια του ανθρώπινου νου, με την ιδέα ότι θα βρουν αντίκρισμα σε σκεπτόμενους αποδέκτες με αξιολογικό κριτήριο. Αλίμονο αν οποιαδήποτε μορφή τέχνης δεν τολμά να καταπιάνεται με την ευρύτερη παθολογία της ανθρωπινης φυσης ανθρώπινου μυαλού και συμβιβάζεται να ζημιώνει τα νοηματά της χάριν του συντηρητισμού, των στερεοτύπων ή των αγύμναστων εγκεφάλων.
*παθολογία της ανθρώπινης φύσης... σκέτο.Επίσης, αυτό που ήθελα να πω πριν πατήσω κατά λάθος την καταχώριση, ήταν το εξής:Ήλπιζα ότι ο λόγος που η σειρά έχει τόση απήχηση είναι επειδή με τον σχεδόν κατέργαστο τρόπο που παρουσιάζει τους χαρακτήρες της, μας δίνει τη συναρπαστική ευκαιρία να τους εκτιμήσουμε και να τους συνδημιουργήσουμε σε έναν βαθμό. Όχι επειδή τρέφει τα πιο κτηνώδη ένστικτά μας...
Πάντως με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τα πάντα made in USA που γυρίζονται την τελευταία δεκαετία (και βάλε) για το παρελθόν, αληθινό ή φανταστικό, κοντινό ή απώτερο, συγκλίνουν στο ίδιο, σε μια εικόνα βίας, σκοταδισμού και βαρβαρότητας. Από εκείνον τον "Ηρακλή" και τη "Ζίνα" μέχρι το "Game of Thrones" και τους "Βοργίες", μαζί με ταινίες τύπου "300", όλα το ίδιο μήνυμα προσπαθούν να μας περάσουν, μάλλον για να μας πείσουν να μην ψάξουμε για τίποτα διαφορετικό πέρα από τον εκφασισμό, την παρακμή και την μισαλλοδοξία που ζούμε σήμερα...
Για το αμυγδαλέλαιο δεν ξέρω, (πιθανώς!), πάντως σίγουρα ήξεραν να ζουν σε αρμονία με τη φύση, να γράφουν βιβλία που κράτησαν πάνω από έξι μήνες, να απαγγέλλουν αληθινή ποίηση σ'εκείνους που αγαπούσαν, να συνθέτουν τραγούδια που τραγουδήθηκαν για αιώνες, και να ζωγραφίζουν σε ξύλα και καμβάδες που μας μιλάνε ως σήμερα, όπως το υπέροχο ελληνιστικό αιγυπτιακό φαγιούμ του προφίλ σας. Και ναι, ήξεραν και να πεθαίνουν, για αρχές με τις οποίες μπορεί να συμφωνούμε ή να διαφωνούμε. --Αλλά τουλάχιστον εκείνοι τις είχαν.
Η ολοκλήρωση της σχέσης αγαπητή δεν είναι μόνο το σεξ. Δεν γράφτηκαν τα πολλά αριστουργήματα μετά αλλά πριν. Πότε αισθάνεται ο άνθρωπος τα πιο έντονα συναισθήματα διαρκείας και όχι λίγων λεπτών;
Να ζουν σε αρμονία με τη φύση? Τι το φυσικό έχει η εξόρυξη ασημιού, μαρμάρου και το ξεπάτωμα δένδρων για τη δημιουργία πόλεων ρε μάστορα? Και ναι τρομερές αρχές, μια κλίκα ανδρών ζούσαν εις βάρος γυναικών, παιδιών, και σκλάβων. Και εγώ αν είχα λύσει το πρόβλημά μου και τα έξυνα όλη μέρα και ποίηση θα έκανα και ζωγραφιές και από όλα τα καλά... Διάβασε και λίγο ιστορία hipstera μου και άστο το GoT.
Εγώ σου έγραψα με παραδείγματα γιατί το κείμενό σου περιγράφει έναν φανταστικό κόσμο, Andronicus. Πάντως αν τα βιβλία που διαβάζεις έχουν και μονόκερους, μάλλον δεν είναι ιστορικά :P
Αγαπητέ andronicus, το ότι παρήχθη εξαιρετική τέχνη και αρχιτεκτονική κατά την αρχαιότητα και το μεσαίωνα δεν είναι επαρκής λόγος για να λυπάμαι που δε γεννήθηκα τότε. Την αληθινή ποίηση αυτή την απήγγελλαν συχνά σε άτομα με τα οποία δεν ολοκλήρωναν ποτέ τη σχέση τους γιατί οι γάμοι αποφασίζονταν από κάποιον άλλο. Όσοι δλδ ήξεραν ποίηση, αφού η πλειοψηφία του κόσμου (ειδικά το μεσαάωνα) δεν γνωρίζαν καθόλου γράμματα. Δεν είχε κατωχυρωθεί σχεδόν κανένα ατομικό δικαίωμα - για το σύνολο του πληθυσμού τουλάχιστον - και δε μιλάμε καν για κοινωνικά και πολιτικά. Και η πολλή αρμονία στην οποία πιστεύετε ότι ζούσαν είχε ως αποτέλεσμα τους εξής μέσους όρους ζωής: http://en.wikipedia.org/wiki/Life_expectancy#Life_expectancy_variation_over_time (πηγή η Encyclopaedia Brittanica)
Πρεπει καποια στιγμη να διαχωρισετε τις σειρες που θελουν να προκαλουν εντονα συναισθηματα στο θεατη με τις σειρες που εχουν αλλους σκοπους. Με αυτη τη λογικη θα επρεπε να σταματησει η παραγωγη ταινιων θριλερ και περιπετειας.
Μια σειρα δεν πρεπει να προκαλει να συγκινει να σοκαρει να δημιουργει αναμεικτα συναισθηματα... τι σοι σειρες θελετε τελοσπαντων; Γυριστε στις σαπουνοπερες και αφηστε μας εμας τους παραξενους να βλεπουμε αυτα που μας αρεσουν!
Θέλουμε να βλέπουμε από τις "ιστορικές" σειρές τις σειρές του Σπήλμπεργκ. Σειρές με αισθητική, και ιστορική πραγματικότητα. Έστω, αρχαίες Ελληνικές τραγωδίες ή κινέζικες ή περσικές. Σειρές που μπορεί να παρακολουθήσουν ανήλικα και κάτι να μάθουν. Η ζωή δεν ήταν και δεν είναι μόνο βιασμοί και ακρωτηριασμοί.
Και αν θές ιστορική πραγματικότητα βάλε ντοκιμαντερ.Στα ανήλικα δώσε να διαβάσουν κανενα βιβλίο να ξεστραβωθούν.Άλλωστε είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι η σειρά ΔΕΝ απευθύνεται σε ανήλικα.
αυτό είναι το χειρότερο από όλα! Πραγματικά από εδώ και από εκεί ακούω για μια ιστορία μάλλον έχει ενδιαφέρον αλλά ακούω επίσης για όλες αυτές τις ωμότητες! Ένα χυδαίο σπλάτερ! Ποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για τα ιστορικά γεγονότα; Αίμα, βία, σεξ! Τόσο που να χορταίνει το μάτι σου, που να παθαίνεις ανοσία! Δεν πρόκειται ποτέ να δω αυτή τη σειρά! Θέλω να είμαι ανθρώπινη και να μην πάθω ανοσία σε όλον αυτό τον τρόμο!
Αυτή η τηλεοπτική σειρά δεν είναι «χαρακτηριστικό μιας εποχής του παρελθόντος που υποτίθεται, πάνω κάτω, ότι υπήρξε και στην πραγματικότητα» αλλά είναι χαρακτηριστικό μιας εποχής ηθικής πτώσης και παρακμής του μοντέρνου Δυτικού Πολιτισμού τουλάχιστον στα πολιτιστικά θέματα. Όταν υπάρχει μια τέτοια παρακμή σε σημείο ναδίρ έρχονται καταλυτικές εξελίξεις ελπίζω όχι καταστρεπτικές.Τα κεριά, τα βυζαντινά μανουάλια, και η εκκλησία στο αρρωστημένο μυαλό του σεναριογράφου και σκηνοθέτη ήταν ανάγκη; Δεν το έκαναν στην κατακόμβη ή κρύπτη του νεκρού παιδιού τους, να πέσει η οροφή να τους πλακώσει ; Το αστείο είναι ότι οι ηθοποιοί που μιλούσαν για αυτήν την σεζόν παρουσίαζαν ότι θα είναι διαφορετική από την προηγούμενη. Μία και από τα ίδια βαρετά, διάλογοι και σκηνές, φαντασία, ακράτητη δίψα για σεξ και αίμα. Κύματα από αηδιαστικά σοκ.
Μάθε λοιπόν ότι όσα γινόνται στο Game of thrones, γινόντουσαν και στην ιστορία του Μεσαίωνα κ συμβαίνουν ακόμη και ΤΩΡΑ. Και αν το έδειχναν ωραιοποιημένο και καθώς πρέπει πάλι θα το κράζατε... Εσένα τα Βυζαντινά μανουάλια και η Εκκλησία η οποία είναι αφιερωμένη σε ΠΛΑΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕ ΛΑΤΡΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ !!!! Αν θες ωραιοποιημένες καταστάσεις και χαζοαμερικανιές, θα σου πρότινα να δεις Big Bang Theory, How I met your mother και άλλα τέτοια. Το GoT δεν είναι για θεατές που θήγονται με το βιασμό που έγινε μέσα σε εκκλησία μπροστά σε βυζαντινα μανουάλια.
Εντάξει κυρά Βασιλική. Αυτά μόνο ένας Αλή Πασάς τα ξέρει...τι γινόντουσαν. Οι άλλες πνίγηκαν στην λίμνη. Εσύ τα διάβασες στην Ιστορία; Πάντως καλά είναι να μην αφήνεις τα αγαπημένα σου ανήλικα να βλέπουν πολύ τηλεόραση. Μην πάθουν αντί να μάθουν.
Ούτε αυτοί έχουν σκοπό να απεικονίσουν ιστορικά γεγονότα ούτε οι θεατές γουστάρουν να δουν ιστορικά γεγονότα! Τα βαμπιράκια γουστάρουν ίντριγκα, σεξ, και αίμα! Από ότι έχω καταλάβει το εργάκι τα συνδυάζει όλα! Μπαμ, τεράστια επιτυχία! Συγχαρητήρια στους δημιουργούς και μπράβο στα βαμπιράκια που ρουφάνε με μανία όλο αυτό το χάος! Ο σκηνοθέτης έβαλε έναν τύπο να βιάζει την αδερφή του δίπλα στο νεκρό τους παιδί, μέσα σε μια εκκλησία για να προκαλέσει! Τα ψαράκια τσίμπησαν! Ένας βιασμός θα έπρεπε να σε κάνει να ανατριχιάζει από αηδία έτσι και αλλιώς, πόσο μάλλον όταν περιγράφεται όπως παραπάνω! Και δε σου λέω για το μέρος, το οποίο κάποιοι από εμάς σεβόμαστε, αλλά και μόνο το γεγονός ότι δίπλα τους είναι νεκρός ο γιος τους! Είναι νεκρός ο γιος του και αυτός θέλει σεξ! Πάρε σεξ να έχεις κόσμε! Πάρε ανωμαλία, πάρε αρρώστια! Το ότι είναι αδέρφια δε είναι το λιγότερο, ειδικά αν τους δικαιολογήσουμε κιόλας τους ανθρώπους μια και δεν υπήρχε τόση πληροφόρηση τότε! Είστε καλά μωρέ! Το να το βλέπεις αυτό και να σου αρέσει κιόλας δεν είναι φυσιολογικό!
Αυτή η τηλεοπτική σειρά δεν είναι «χαρακτηριστικό μιας εποχής του παρελθόντος που υποτίθεται, πάνω κάτω, ότι υπήρξε και στην πραγματικότητα» Πηγή: www.lifo.grΌντως, δεν είναι χαρακτηριστικό μιας εποχής που υποτίθεται ότι υπήρξε, είναι βασισμένη σε μια εποχή που υπήρξε πραγματικά. Συγκεκριμένα, βασίζεται στον Πόλεμο των Ρόδων. Το google είναι φίλος σου. Και φυσικά, ακόμη κι αν ο συγγραφέας δεν το ξέρει, οι αιμομιξίες, οι συνομωσίες και οι φόνοι των Βυζαντινών ανακτόρων δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτά του King's Landing...
Ο βιασμός (που στο βιβλίο δεν ήταν βιασμός) ναι με σοκάρει. Αλλά περισσότερο με σοκάρει το ότι αυτά που βλέπω στο Game of thrones τα βλέπω και στην κοινωνία. Αυτό θα έπρεπε να σας σοκάρει κ όχι τα μανουάλια κ οι εκκλησίες. Τα μανουάλια δε δίχθηκαν και τόσο από τη σκηνή! Η σκηνή αυτή ήταν για να δείξει το αρρωστημένο πάθος του Jaimie για την αδελφή του!
Σωστή έτσι που το θέσατε Βασιλική, κοινωνικά, έχετε δίκιο. Η πράξη του βιασμού στην μικρή οθόνη ήταν απαίσια, πολύ περισσότερο στην πραγματικότητα. Αλλά δεν ήταν μόνο οι κοινωνικές διαστάσεις της πατάτας του σκηνοθέτη αλλά και η αισθητική της όλης τηλεοπτικής σκηνής ήταν χάλια. Διέκοψα το καλωδιακό συμβόλαιο γι αυτό το κανάλι αλλά πήρα μήνυμα από την εταιρεία ότι επειδή είμαι καλός συνδρομητής; θα έχουν το κανάλι δωρεάν μέχρι 30 Ιουνίου. Με το στανιό δηλαδή!!!Τελικά θα συνεχίσω μέχρι να λήξει το δωρεάν, αλλά πάντα με τον ίδιο τρόπο με πρώτα. Δηλαδή σε DVD και fast forward όταν αρχίζουν οι αηδίες που δεν προσθέτουν τίποτα στην πλοκή όπως η προαναφερόμενη.
@Anonymous Liberty: "Πάντως καλά είναι να μην αφήνεις τα αγαπημένα σου ανήλικα να βλέπουν πολύ τηλεόραση. Μην πάθουν αντί να μάθουν. Πηγή: www.lifo.gr"1ον: δεν περιστρέφεται ο κόσμος γύρω από τα ανήλικα ούτε τα δικά σου, ούτε του καθενός.2ον: Εσύ τα δικά σου ανήλικα περιμένεις να μάθουν από την τηλεόραση?3ον: Η εταιρία σου είπε ότι θα έχεις το κανάλι ένα μήνα ακόμα κ εσύ δεν έχεις άλλη εναλλακτική από το να το παρακολουθείς ε?
λολ, σε πληροφορώ τα βυζαντινά μανουάλια έχουν δει πολύ χειρότερες καταστάσεις, όχι σε σήριαλ, στην πραγματικότητα. Άνοιξε κανένα βιβλίο να διαβάσεις για τις μηχανορραφίες και τις δολοφονίες την εποχή του Βυζαντίου και μετά μίλα.