«Αξιότιμε κύριε Κλούνι»

«Αξιότιμε κύριε Κλούνι» Facebook Twitter
21

Με επιστολή του ο υπουργός Πολιτισμού Πάνος Παναγιωτόπουλος έσπευσε να ευχαριστήσει στον Τζόρτζ Κλούνει ο οποίος τάχθηκε υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στη χώρα μας.

Με την επιστολή του ο υπουργός Πολιτισμού δεν παραλείπει να καλέσει τον σταρ να επισκεφθεί την Ελλάδα.

«Να περιηγηθείτε ένα πλήθος Ελληνικών αρχαιοτήτων που διατηρούνται αλώβητες κάτω από τον μεσογειακό ήλιο. Και, βέβαια, να επισκεφθείτε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, απέναντι από τον ιερό βράχο, όπου περιμένουν κενές οι θέσεις για τα ξενιτεμένα (χωρίς τη θέλησή τους…) Γλυπτά του Παρθενώνα», όπως προσθέτει χαρακτηριστικά στην επιστολή του προς τον Κλούνι ο Πάνος Παναγιωτόπουλος

Η επιστολή του Πάνου Παναγιωτόπουλου έχει ως εξής:

«Αξιότιμε κύριε Κλούνι

Απευθύνομαι σε σας ως Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας, αλλά πιστεύω ότι εκφράζω όλους τους Ελληνες, καθώς σας μεταφέρω ένα εγκάρδιο ευχαριστώ για τη δήλωσή σας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου του Φεστιβάλ του Βερολίνου, η οποία αφορούσε τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

» Πράγματι, όπως είπατε, είναι "και δίκαιο και καλό" να επιστραφούν τα λεηλατημένα αυτά αριστουργήματα της Ελληνικής αρχαιότητας εκεί όπου ανήκουν- στον Παρθενώνα. Είναι "και δίκαιο και καλό", όχι μόνον διότι ανήκουν στην ιστορία του Ελληνικού πολιτισμού, αλλ’ ακριβώς διότι, μέσα από τη δική μας ιστορία, λαμπρύνουν τον παγκόσμιο πολιτισμό.

» Εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο θαυμάζουν κάθε χρόνο τον Παρθενώνα ως ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα του ανθρώπινου πνεύματος. Και, ταυτόχρονα, γίνονται μάρτυρες μιάς ιστορικής βεβήλωσης, που συνεχίζεται με τη μορφή μιάς ανιστόρητης αδικίας. Μόνο μια απόφαση θα αποκαταστήσει αυτή την αδικία: η απόφαση της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο όπου σμιλεύτηκαν, πλάι σ’ εκείνα τα γλυπτά από τα οποία παράνομα και βίαια αποσπάστηκαν. Αυτό ζητούν κορυφαίοι ιστορικοί και αρχαιολόγοι, αυτό ζητούν επιτροπές πολιτών από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία, αυτό αντιλαμβάνεται ως δίκαιο και μεγάλο ποσοστό των Βρετανών πολιτών, αυτό, ασφαλώς, διεκδικεί σταθερά και η Ελληνική πολιτεία.

»Ηδη από το 1987, το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα βρίσκεται μόνιμα στην Ημερήσια Διάταξη των διασκέψεων της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Προώθηση της Επιστροφής Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσής τους ή τον Επαναπατρισμό τους σε Περίπτωση Παράνομης Κτήσης. Μετά από δικό μας αίτημα, ο διεθνής αυτός οργανισμός ενημέρωσε πρόσφατα τη βρετανική κυβέρνηση ότι είναι έτοιμος να προχωρήσει σε θεσμική διαμεσολάβηση ανάμεσα στα δυο μέρη.

» Οι συμπατριώτες μου και εγώ προσωπικά χαιρόμαστε που συμπλέετε δημόσια με αυτό το αέναο κύμα συμπαράστασης και διεκδίκησης. Δε μας εκπλήσσει, άλλωστε, η στάση σας. Όχι μόνο η νέα σας ταινία, αλλά ολόκληρη η πορεία σας καταδεικνύει έναν ενεργό πολίτη και δημιουργικό καλλιτέχνη που ανυποχώρητα υπερασπίζεται ό,τι είναι "και δίκαιο και καλό".

» Σας ευχαριστώ και πάλι και ελπίζω ότι θα δεχθείτε την πρόσκληση να περάσετε λίγες μέρες στην Ελλάδα. Να περιηγηθείτε ένα πλήθος Ελληνικών αρχαιοτήτων που διατηρούνται αλώβητες κάτω από τον μεσογειακό ήλιο. Και, βέβαια, να επισκεφθείτε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, απέναντι από τον ιερό βράχο, όπου περιμένουν κενές οι θέσεις για τα ξενιτεμένα (χωρίς τη θέλησή τους…) Γλυπτά του Παρθενώνα.

Με τους πιο φιλικούς χαιρετισμούς

Πάνος Παναγιωτόπουλος

υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού»

21

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.