"Όταν ήμουν επτά χρονών, ο Woody Allen με πήρε από το χέρι και με οδήγησε σε μια σκοτεινή σοφίτα"

"Όταν ήμουν επτά χρονών, ο Woody Allen με πήρε από το χέρι και με οδήγησε σε μια σκοτεινή σοφίτα" Facebook Twitter
45

 Μετάφραση: Θανάσης Χαραμής/LIFO

 


 

 Dylan Farrow

1 Φεβρουαρίου 2014

Νew York Times

 

Ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία του Woody Allen; Πριν απαντήσετε, θα πρέπει να γνωρίζετε:

Όταν ήμουν επτά χρονών, ο Woody Allen με πήρε από το χέρι και με οδήγησε σε μια σκοτεινή σοφίτα που θύμιζε ντουλάπα, στον δεύτερο όροφο του σπιτιού μας. Μου είπε να ξαπλώσω μπρούμυτα και να παίξω με το ηλεκτρικό τρενάκι του αδελφού μου. Τότε μου επιτέθηκε σεξουαλικά. Ενώ το έκανε μου μιλούσε, ψιθυρίζοντας ότι ήμουν καλό κορίτσι, ότι αυτό ήταν το μυστικό μας και μου υποσχέθηκε ότι θα πηγαίναμε στο Παρίσι για να γίνω αστέρι στις ταινίες του. Θυμάμαι να καρφώνω το βλέμμα μου στο τρενάκι καθώς αυτό διέγραφε κύκλους γύρω από τη σοφίτα. Από εκείνη την ημέρα και έπειτα μου είναι δύσκολο να βλέπω τρενάκια.

Για όσο χρονικό διάστημα μπορούσα να θυμάμαι, ο πατέρας μου έκανε πράγματα που δεν μου άρεσαν. Δεν μου άρεσε το πόσο συχνά με έπαιρνε μακριά από τη μαμά μου, τα αδέλφια και τους φίλους μου για να είμαι μόνη μαζί του. Δεν μου άρεσε όταν έχωνε τον αντίχειρά του στο στόμα μου. Δεν μου άρεσε όταν έπρεπε να ξαπλώνω στο κρεβάτι μαζί του ενώ φορούσε μόνο το εσώρουχό του. Δεν μου αρέσε όταν έβαζε το κεφάλι του στη γυμνή μου αγκαλιά και τον ένιωθα να εισπνέει και να εκπνέει. Ήθελα να κρύβομαι κάτω από τα κρεβάτια ή να κλειδώνομαι στο μπάνιο για να αποφεύγω αυτές τις συναντήσεις, αλλά με έβρισκε πάντα. Αυτά τα πράγματα είχαν πια γίνει ρουτίνα και ήταν τόσο επιμελώς κρυμμένα από τη μητέρα μου που θα με προστάτευε αν τα γνώριζε, που σχεδόν μου έμοιαζαν φυσιολογικά. Σκεφτόμουν πως κάπως έτσι είναι όλοι οι πατεράδες που υπεραγαπούν τις κόρες τους. Αυτό που συνέβη όμως στη σοφίτα ήταν διαφορετικό. Δεν μπορούσα πλέον να το κρατήσω μυστικό.

Όταν ρώτησα τη μητέρα μου, αν ο πατέρας της της έκανε ό,τι ο Woody Allen σε μένα, ειλικρινά δεν γνώριζα την απάντηση. Επίσης, δεν ήξερα τη θύελλα που θα προκαλούσα. Δεν ήξερα ότι ο πατέρας μου θα χρησιμοποιούσε τη σεξουαλική σχέση του με την αδελφή μου για να καλύψει τα όσα μου είχε κάνει. Δεν ήξερα ότι θα κατηγορούσε τη μητέρα μου ότι εκείνη μου έβαλε τέτοιες ιδέες στο κεφάλι και ότι θα την αποκαλούσε ψεύτρα όταν με υπερασπίστηκε. Δεν ήξερα ότι θα έπρεπε να διηγηθώ την ιστορία μου ξανά και ξανά σε σειρά γιατρών που με πίεζαν για να εξακριβώσουν αν λέω ψέμματα ως μέρος μια νομικής διαμάχης που δεν μπορούσα να καταλάβω Υπήρξε στιγμή που η μητέρα μου με κάθισε κάτω και μου είπε πως αν έχω πει ψέμματα θα μπορούσα να το εξομολογηθώ και να το πάρω πίσω χωρίς να μπω σε μπελάδες. Δεν θα μπορούσα όμως. Ήταν όλα αλήθεια. To να κατηγορείς όμως κάποιον ισχυρό για σεξουαλική κακοποίηση υπήρξε μια χρονοβόρα διαδικασία. Υπήρχαν πάντα ειδήμονες που διέψευδαν την εγκυρότητα μου και γιατροί που ήταν πρόθυμοι να συνωμοτήσουν ενάντια σε ένα κακοποιημένο παιδί.

Μετά την ακρόαση για την επιμέλειά μου το δικαστήριο δεν παραχώρησε κανένα δικαίωμα επίσκεψης στον πατέρα μου και παρά τα στοιχεία, η μητέρα μου δεν προχώρησε σε περαιτέρω δίωξη υιοθετώντας την άποψη του εισαγγελέα πως το θέμα ¨κακοποιημένο παιδί¨ήταν ευαίσθητο. Ο Woody Allen δεν καταδικάστηκε ποτέ. Το ότι γλύτωσε με όσα μου είχε κάνει με στοίχειωνε καθώς μεγάλωνα. Είχα γεμίσει ενοχές που του επέτρεπα να βρεθεί κοντά και σε άλλα κοριτσάκια. Το αντρικό άγγιγμα με τρόμαζε. Παρουσίασα διατροφικές διαταραχές. Άρχισα να κόβω το σώμα μου. Το μαρτύριο μου γινόταν χειρότερο από το Χόλιγουντ. Όλοι εκτός από λίγους (οι ήρωες μου) έκαναν τα στραβά μάτια. Οι περισσότεροι έδειχναν διατεθειμένοι να δεχτούν πως όλο αυτό ήταν ασαφές και πως κανείς δεν μπορούσε να πει με ακρίβεια τι είχε γίνει και συνέχιζαν να προσποιούνται πως δεν είχε συμβεί τίποτα κακό. Οι ηθοποιοί τον παίνευαν στις βραβεύσεις. Τα τηλεοπτικά δίκτυα τον έδειχναν στο πρόγραμμά τους. Οι κριτικοί μιλούσαν για αυτόν στα περιοδικά. Κάθε φορά που σε κάποιο μπλουζάκι, σε μια αφίσα ή στην τηλεόραση, έβλεπα το πρόσωπο του ανθρώπου που με είχε κακοποιήσει, το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να κρύψω τον πανικό μου έως ότου μείνω μόνη και καταρρεύσω.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Woody Allen ήταν υποψήφιος για Όσκαρ. Αυτή όμως τη φορά, αρνούμαι να καταρρεύσω. Η αποδοχή του Woody Allen με κρατούσε τόσο καιρό σιωπηρή. Το ένιωθα σαν προσωπική μομφή. Ήταν λες και τα βραβεία και οι επιτυχίες του μου έλεγαν να το βουλώσω και να μείνω σε απόσταση. Όμως τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης που με έχουν πλησιάσει, με έχουν υποστηρίξει και που έχουν μοιραστεί μαζί μου το φόβο του να βγαίνεις μπροστά, του να σε αποκαλούν ψεύτη και του να θέλουν να σε κάνουν να πιστέψεις πως οι αναμνήσεις σου δεν είναι δικές σου είναι ο λόγος που πια δεν μπορώ να σωπαίνω. Μόνο και μόνο για να μάθουν και οι υπόλοιποι πως δεν πρέπει να το κάνουν.

 

Σήμερα, θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό. Έχω κάνει έναν ευτυχισμένο γάμο. Έχω υποστήριξη από τα εκπληκτικά αδέρφια μου. Έχω μια μητέρα που βρήκε το σθένος να μας σώσει από το χάος που έφερε το αρπακτικό που ήταν στο σπίτι μας.

Άλλοι όμως, είναι ακόμα φοβισμένοι, ευάλωτοι και αγωνίζονται να βρουν το θάρρος για να πούνε την αλήθεια. Το μήνυμα που στέλνει το Xόλιγουντ, για αυτούς έχει σημασία.

Τι θα γινόταν αν ήταν το δικό σου παιδί Cate Blanchett; Louis CK; Alec Baldwin; Τι θα συνέβαινε αν ήσουν εσύ, Emma Stone ή εσύ Scarlett Johansson; Με γνώριζες από μικρό παιδί Diane Keaton. Με ξέχασες;

Ο Woody Allen είναι μια ζωντανή απόδειξη της αποτυχίας της κοινωνίας μας προς τα θύματα σεξουαλικής επίθεσης και κακοποίησης.

Φανταστείτε τον Woody Allen να οδηγεί την επτάχρονη κόρη σας στη σοφίτα. Φανταστείτε την να περνάει μια ζωή που το όνομα του της προκαλούσε ναυτία κάθε φορά που το άκουγε. Φανταστείτε έναν κόσμο που δοξάζει τον βασανιστή της.

Το φαντάζεστε; Ποια είναι λοιπόν τώρα η αγαπημένη σας ταινία του Woody Allen;

 

=======

ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΤΕ ΤΟΝ ΓΟΥΝΤΥ ΑΛΛΕΝ
διαβάστε τα γεγονότα...

>>> Υπάρχει λόγος που κανείς δεν πίστευε την υιοθετημένη κόρη του Γούντι Άλλεν. (Πώς πολλοί βιάστηκαν να την πιστέψουν τώρα, και να εξοργιστούν. Να η άλλη πλευρά.)

Αρχείο
45

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Δύο ενδιαφέροντα αποσπάσματα από άρθρο το οποίο παραθέτει παρακάτω η Jenny_JJJ: "if Mia’s account is true, it means that in the middle of custody and support negotiations, during which Woody needed to be on his best behavior, in a house belonging to his furious ex-girlfriend, and filled with people seething mad at him, Woody, who is a well-known claustrophobic, decided this would be the ideal time and place to take his daughter into an attic and molest her, quickly, before a house full of children and nannies noticed they were both missing". " Mia’s allegations of molestation automatically triggered a criminal investigation by the Connecticut State Police, who brought in an investigative team from the Yale-New Haven Hospital, whose six-month long inquiry (which included medical examinations) concluded that Dylan had not been molested. I’ve since read a recurring canard that Woody “chose” the investigative team. Yet nobody has suggested how or why Mia’s team would ever outsource the investigation to a team “chosen” by Woody."Και πάλι δεν σημαίνει ότι η κοπέλα λέει ψέματα. Μπορεί εν τέλει ο Άλεν να έχει διαπράξει αυτό το έγκλημα, και σε αυτήν την περίπτωση μακάρι να πληρώσει έστω και αργά. Πρέπει ωστόσο να έχουμε πάντα υπόψη μας το εξής: Επειδή η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών είναι, αδιαμφισβήτητα, το πιο ανατριχιαστικό έγκλημα που μπορούμε να φανταστούμε - και δικαίως - όποτε εγείρονται τέτοιου τύπου κατηγορίες η ενστικτώδης αντίδρασή μας είναι να στέρξουμε το θύμα. Είναι λογικό, εγγεγραμένο στο DNA μας, θα έλεγες. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτές τις υποθέσεις, υπάρχει περίπτωση οι κατηγορίες να είναι ψευδείς (ποσοστό κοντά στο 10% σύμφωνα με έρευνες).
Θα στεκόμουν στο "ποτέ δεν τον συμπάθησα", μιας και μάλλον αναφέρεσαι στην τέχνη του. Δεν έχει ποτέ ο ίδιος εκ προθέσεως εκθέσει την προσωπική του ζωή, δίνει συνεντεύξεις σπανίως και μόνο για τις ταινίες του. Οπότε, να τον αντιπαθείς σαν άνθρωπο, δεν ξέρω από πού σου βγαίνει. Ωστόσο, είσαι ελεύθερος να μην τον συμπαθείς σαν καλλιτέχνη. Μήπως τουλάχιστον τώρ, μετά από όσα δημοσιεύτηκαν και ξεκαθαρίζουν την κατάσταση, σκεφτείς ότι μάλλον βιάστηκες να τον καταδικάσεις τόσο κατηγορηματικά;