Για τα cult ''Σινερομάντζα'' του Γιάννη Παλαμίδα

Για τα cult ''Σινερομάντζα'' του Γιάννη Παλαμίδα Facebook Twitter
3
Για τα cult ''Σινερομάντζα'' του Γιάννη Παλαμίδα Facebook Twitter

Τα ''Σινερομάντζα'' κυκλοφόρησαν το 1986 και ήταν η πρώτη προσωπική δισκογραφική κατάθεση του ερμηνευτή και τραγουδοποιού Γιάννη Παλαμίδα. Δεν προέκυψαν από την ανάγκη απογαλακτισμού του από τη συνθέτρια Λένα Πλάτωνος (το Σαμποτάζ είχε κυκλοφορήσει το 1981 από μια μεγάλη εταιρεία, τη Lyra του Πατσιφά), απλά ο Παλαμίδας θέλησε να εκδώσει τις πρώτες συνθετικές του απόπειρες, δεδομένου επίσης ότι στο progressive - rock συγκρότημα των Apocalypsis είχε γράψει μόνο στίχους.

Βασική έμπνευση των ''Σινερομάντζων'' ήταν οι περίφημες αισθηματικές ιστορίες σε συνέχειες που δημοσιεύονταν σε περιοδικά της εποχής, σαν το Ντόμινο και το Ρομάντζο, όπου έμπαιναν φωτογραφίες ηθοποιών και οι ατάκες τους μέσα σε συννεφάκια όταν σκέφτονταν κάτι ή με τοξάκια σε λεζάντες όταν μιλούσαν. Ο Παλαμίδας θυμάται κάποιες θείες του να μην έχουν άλλο θέμα από το τι θα γινόταν στο επόμενο τεύχος!

Για τα cult ''Σινερομάντζα'' του Γιάννη Παλαμίδα Facebook Twitter

Ο δίσκος γράφτηκε στο στούντιο του Νίκου Αναδιώτη, ο οποίος έκανε και το programming, υποτυπώδες σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Ο Παλαμίδας έπαιζε συνθεσάιζερ και κιθάρες πάλι ο Αναδιώτης με τον Γιάννη Εκμεκτσόγλου - ο τελευταίος δεν αναφερόταν στα credits της έκδοσης. Το παράδοξο και μάλλον ενδεικτικό ενός ερασιτεχνισμού, αλλά και μιας αθωότητας, είναι πως είχαν ξεχάσει να βάλουν πιατίνια - κρας και έγραψαν μόνο φιούτσιμπαλ!

Ποτέ δεν παίχτηκε ζωντανά αυτός ο δίσκος και μόνο στον ''Δωρητή Σώματος'' του 2009 ο Παλαμίδας επανεξέτασε τα κομμάτια Όταν η γη θα εκραγεί και Άνοιξη. Η Άνοιξη μάλιστα ήταν το τραγούδι που η Λένα Πλάτωνος είχε ξεχωρίσει και αγαπήσει, όταν πρωτάκουσε τα ''Σινερομάντζα'' μαζί με τον δημιουργό τους.

Παρ' ότι ο δίσκος πέρασε στο ντούκου, που λένε, σήμερα έχει αποκτήσει cult διαστάσεις και ακούγεται σαν ένα σπάνιο συνονθύλευμα πρώιμης electronica και baroque pop. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί άνθρωποι, νέοι κυρίως, τον αναζητούν και έρχονται σε επαφή με τον Παλαμίδα γι' αυτό!

Για τα cult ''Σινερομάντζα'' του Γιάννη Παλαμίδα Facebook Twitter

Κομμάτια από τα ''Σινερομάντζα'' θα έχουμε την ευκαιρία ν' ακούσουμε στο live του Γιάννη Παλαμίδα μεθαύριο, Παρασκευή 22/11, στο Χυτήριο. Φυσικά δεν θα μείνουν εκτός ο ''Δωρητής Σώματος'' και πειραγμένα κομμάτια της Λένας Πλάτωνος, του Μάνου Χατζιδάκι και του Σταύρου Ξαρχάκου - μέχρι και η Θεσσαλονίκη του Θάνου Μικρούτσικου και του Νίκου Καββαδία θ' ακουστεί σε αρκετά πιο...progressive ύφος, σύμφωνα πάντα με τον Παλαμίδα. 

Και για να δικαιωθεί και η Μαρίζα Κωχ που κάποτε είχε πει Πως είναι δυνατόν να χωρέσει μια τόσο μεγάλη φωνή σε μια τόσο μικρή χώρα;, ο Παλαμίδας θα τραγουδήσει ακόμη Pink Floyd, Peter Gabriel και David Bowie.

Στο ακόλουθο βιντεάκι που έφτιαξα το 2009 για την τότε παρουσίση του άλμπουμ ''Δωρητής Σώματος'' από την Οδό Πανός, μπορείτε να δείτε σπάνιο φωτογραφικό υλικό του Γιάννη Παλαμίδα από την 30χρονη πορεία του στα μουσικά πράγματα μαζί με κάποια συνοδευτικά κείμενα που είχα γράψει:

* Στο πρώτο βίντεο του post, το σπάνιο κλιπ του τραγουδιού Κύριε Τάκη μέσα από τα Σινερομάντζα και από τηλεοπτική μουσική εκπομπή των 80s. Προσέξτε το τέλος του βίντεο πριν απ' αυτό του Παλαμίδα - είναι η new wave τότε Κρίστη Στασινοπούλου που τραγουδάει το To France του Mike Oldfield, μεγάλη επιτυχία της εποχής με τη φωνή της Maggie Reilly.

 

** Μαζί με τον Γιάννη Παλαμίδα θα εμφανιστούν η τραγουδοποιός και performer Κατερίνα Κωνσταντίνου, ψυχή της Τρελής Μηλιάς, και ο πιανίστας Γιώργος Βούρος. Παρασκευή 22/11, Θέατρο Χυτήριο (Ιερά Οδός 44), ώρα έναρξης: 22.30, είσοδος: 6 ευρώ με το πρώτο ποτό

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Τον είχα δει το 1989 στο Λυκαβηττό,την ίδια μέρα που έπαιζε ο Iggy Pop και είχε παίξει κόμματια απο το δίσκο Σινερομάντζα. Το 1993 τον είχα ξαναδεί στη Νεάπολη Εξαρχείων, δε θυμάμαι το μαγαζί. Αναφέρεστε σε όλα εκτός απο τον εξαίρετο γραφίστα Σταύρο Κουλά, που φιλοτέχνησε το εξώφυλλο με τον Μπόγκαρτ. Θυμάμαι σαν τώρα που δίαβαζα στη Βαβέλ για το δίσκο ως πρόταση για άκουσμα καλό, με σχόλιο ότι το εξώφυλλο το έχει επιμεληθεί ένας δικός μας. Εννοώντας της ομάδας του Βαβέλ. Αγαπάμε τον Παλαμίδα και είναι πολύ καλό νέο που τον ανακαλύπτουν νέα παιδιά. Συγχαρητήρια για το άρθρο.