ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

O John Mask, o Μιχάλης και η κοπέλα που γδύθηκε μαζί τους (video)

Facebook Twitter
31

 

[via scouter]

Οι γυμνιστές της Θεσσαλονίκης που έχουν καταφέρει να κεντρίσουν το ενδιαφέρον σχεδόν όλων των μέσων με τις βόλτες τους, έκαναν την πρώτη Αυγουστιάτικη περαντζάδα τους από το κέντρο, παρέα με ένα όμορφο κορίτσι.

[+]

Η συνοδοιπόρος των παιδιών μας μίλησε και εξήγησε πόσο όμορφη ήταν η αίσθηση του να περπατάς γυμνός μέσα στην πόλη, τους λόγους που δεν το σκέφτηκε δεύτερη φορά για να πετάξει τα ρούχα της και σου λέει να το δοκιμάσεις και εσύ...

Χθες αποφάσισα να συμμετέχω πρώτη φορά στη δράση που πραγματοποιούν εδώ και μήνες ο Μιχάλης και ο Γιάννης, για την απο-ενοχοποίηση του γυμνού σώματος μέσα στην πόλη. Μέσα στα πλαίσια της δράσης πραγματοποιούν ολιγόλεπτες γυμνές βόλτες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με σκοπό την αποδοχή του γυμνού τόσο στο ύπαιθρο, όσο και στο αστικό τοπίο. Παρακάτω είναι το κείμενο που έγραψα για τους λόγους που αποφάσισα να συμμετέχω, γιατί θεωρώ ότι είναι σημαντικές οι δράσεις απο-ενοχοποίησης του γυμνού σώματος και για την εμπειρία μου από τη γυμνή βόλτα μέσα στην πόλη:

Αποφάσισα να συμμετέχω στη δράση για να διεκδικήσω την από-ενοχοποίηση και του γυναικείου γυμνού σώματος. Το γυμνό μας σώμα γίνεται συχνά αντικείμενο εκμετάλλευσης από τα ΜΜΕ, τον χώρο της διαφήμισης, το lifestyle, τη βιομηχανία του γυμνού και της πορνογραφίας με σκοπό τη δημιουργία κέρδους, ενώ παράλληλα οδηγεί στην κατασκευή προτύπων ομορφιάς που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, ούτε με τη φυσικότητα και την αθωότητα του γυμνού μας σώματος. Είναι τουλάχιστον υποκριτικό το γεγονός ότι το κατασκευασμένο, προκλητικό γυμνό που αποσκοπεί στη δημιουργία κέρδους υπάρχει γύρω μας παντού και θεωρείται φυσιολογικό και αποδεκτό, ενώ ταυτόχρονα το αθώο γυμνό, είτε στο ύπαιθρο, είτε στο αστικό τοπίο, θεωρείται παράνομο, διώκεται και γίνεται αντικείμενο κριτικής και σχολίων.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να αντιμετωπίζουμε το γυμνό μας σώμα με ντροπή, ενοχές, ανασφάλειες και άγχος, να καταπιεζόμαστε, και να οδηγούμαστε σε ακραίες συμπεριφορές που είτε είναι επικίνδυνες για την υγείας μας, όπως π.χ. τα φαινόμενα της ανορεξίας που αντιμετωπίζουν πολλά κορίτσια στην εφηβεία, είτε που μας μειώνουν σαν ανθρώπινο είδος και είναι επικίνδυνες για τους ανθρώπους γύρω μας, όπως τα κρούσματα βιασμού σε γυναίκες που θεωρούνται ντυμένες προκλητικά. Εκτός από τις παραπάνω ακραίες συμπεριφορές, η ενοχοποίηση του γυμνού σώματος συνδέεται και με άλλα, λιγότερο ακραία αλλά εξίσου αρνητικά φαινόμενα, όπως:

• η αρνητική εικόνα και η ντροπή που μπορεί να νιώθουμε για το σώμα μας,
• η συνεχής προσπάθεια συμμόρφωσης σε κανόνες και πρότυπα ομορφιάς που μας επιβάλλονται χωρίς της θέλησή μας, και που ιδιαίτερα για εμάς τις γυναίκες μπορεί να γίνεται εις βάρος της εξέλιξής μας ως προσωπικότητες και ως άνθρωποι, δημιουργώντας τις λεγόμενες 'γυναίκες – γλάστρες'.
• η αδυναμία κοινωνικής ένταξης και κοινωνικοποίησης από ανθρώπους που μπορεί να μην εντάσσονται στα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονται από τα ΜΜΕ αλλά παρ' όλα αυτά μπορεί να είναι εξαιρετικά όμορφοι και αξιόλογοι με τον δικό τους τρόπο και με διαφορετικά, υποκειμενικά κριτήρια.
• η σεξουαλική καταπίεση και η προσπάθεια συμμόρφωσης στα πρότυπα που προβάλλονται από τη βιομηχανία του πορνό και του σεξ, με αποτέλεσμα το άγχος για την σεξουαλική μας απόδοση και την εμφάνιση επιθετικής ή προσβλητικής συμπεριφοράς είτε προς εμάς τους ίδιους είτε προς τον σύντροφό μας.

Θεωρώ ότι τόσο οι γυναίκες, όσο και οι άντρες, έχουν το δικαίωμα της ελευθερίας στην επιλογή να φορούν το είδος, το στυλ και την ποσότητα των ρούχων που επιθυμούν, χωρίς όμως η επιλογή αυτή να γίνεται με βάση συγκεκριμένα πρότυπα ομορφιάς και lifestyle με τα οποία οφείλουν να συμμορφωθούν, αλλά επειδή αυτό τους εκφράζει και τους κάνει να νιώθουν άνετα και όμορφα με το σώμα τους. Ταυτόχρονα είναι εξίσου σημαντικό να μπορούν να κυκλοφορούν με όσα λίγα ή όσα πολλά ρούχα επιθυμούν χωρίς να νιώθουν ανασφάλεια και φόβο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι προκαλούν σεξουαλικά, και χωρίς να γίνονται αντικείμενο κριτικής και σεξιστικών σχολίων, είτε θετικών είτε αρνητικών.

Κατά συνέπεια θεωρώ σημαντική την από-ενοχοποίηση του γυμνού μας σώματος, η οποία έχει διαβρωθεί από τον τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας στην οποία ζούμε και που είναι άρα σημαντικό να επαναδιεκδικήσουμε μέσα από παρόμοιες δράσεις γυμνού ακτιβισμού. Συμμετέχω επίσης στη Διεθνή Γυμνή Ποδηλατοδρομία που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη κάθε πρώτη Παρασκευή του Ιούνη. Ελπίζω ότι μέσα από αυτές τις δράσεις, περισσότεροι άνθρωποι, άντρες και γυναίκες, θα μπορέσουν να αποδεχθούν και να αγαπήσουν το γυμνό τους σώμα και να αισθανθούν τη χαρά που συνδέεται με την ανάγκη όλων μας να νιώσουμε όμορφα και άνετα μέσα στο ίδιο μας το σώμα, το οποίο είναι ό,τι πιο φυσικό και αθώο διαθέτουμε.

Η εμπειρία συμμετοχής μου σε μια γυμνή βόλτα μέσα στην πόλη επιβεβαίωσε τα παραπάνω συναισθήματα και με έκανε να νιώσω πολύ όμορφα, να νιώσω ελεύθερη και να έρθω πιο κοντά στο σώμα μου. Αν είχαμε τη δυνατότητα και μπορούσε να θεωρηθεί αποδεκτό, θα ήθελα να συνεχίζαμε τη γυμνή βόλτα για περισσότερη ώρα. Επιπλέον είναι μια εμπειρία που θα τη συνιστούσα να τη δοκιμάσουν όλοι, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας και σωματικής διάπλασης!

31

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

15 σχόλια
(?) γιατί μου φαίνεται ότι η "κίνηση" των γυμνών αυτών παιδιών έχει να κάνει με το marketing τις περιοχής Βαλαωρίτου.για να καταλάβετε τι εννοώ - μόλις το έδειξα σε 3 φίλους μου.το πρώτο πράγμα που είπε ο πρώτος ήταν :"ρε φίλε που γίνονται αυτά;"(εγώ) - "Βαλαωρίτου και γύρο ...""έλα ρε 'συ, και το 'χα κόψει με την Βαλαωρίτου. ορίστε μια καλή αιτία να ξαναπατήσω εκεί μπας και δούμε καμιά άσπρη μέρα ..."οι αντιδράσεις των άλλων δύο χωρίς να υπερβάλλω ήταν σχεδόν πανομοιότυπες !τα συμπεράσματα δικά σας.
nArmen το σχόλιό σου ακυρώνει αυτό που δηλώνουμε ότι προσπαθούμε να περάσουμε. Είμαστε κατά της εμπορευματοποίησης του σώματος και σε καμία περίπτωση δε θα το χρησιμοποιούσαμε το συγκεκριμένο εγχείρημα για οικονομικούς ή εμπορικούς λόγους
Το κείμενο της κοπέλας με άγγιξε απόλυτα. Μπράβο. Ξέρω πολύ καλά για τι μιλάει και ειδικά ως γυναίκα έχει έναν παραπάνω λόγο να το κάνει αυτό. Και είναι τραγική πια αυτή η ενοχοποίηση του γυμνού σώματος. Αυτό που είναι για όλους κάτι πρόστυχο, βρώμικο ή καθαρά σεξουαλικό. Είναι τραγικό πως κυκλοφορεί μια γυναίκα με το στήθος έξω σε μια παραλία και είναι φυσιολογικό, και άμα πάει μέσα στην πόλη ξαφνικά δεν είναι. Ο γυμνισμός στην Ελλάδα είναι ταμπού, και ο γυναικείος γυμνισμός θέλει πολλή μαγκιά από την κοπέλα, καθώς αυτή πιο συχνά αντιμετωπίζεται καθαρά σαν αντικείμενο ηδονής και υφίσταται τα σχόλια και τις κινήσεις των ανώμαλων, με τη δικαιολογία μάλιστα πως "τα ήθελε ο κώλος της" καθώς γδύθηκε. Σε κάποιες χώρες της Αφρικής το γυμνό σώμα είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό και κανείς δεν σε κοιτά περίεργα. Αυτά είναι δικά μας προβλήματα, και ακόμα περισσότερο των μουσουλμάνων. Οι θρησκείες μας μας έμαθαν πως το γυμνό σώμα είναι κάτι κακό. Αντιθέτως, είναι ό,τι πιο φυσικό και όμορφο. Και όσοι θεωρούν την κίνηση των παιδιών υπερβολική, ας σκεφτούν πως χρειάζεται κάτι πιο έντονο για να γίνει η αρχή και να ξυπνήσει ο κόσμος. Σκεφτείτε τα κινήματα του φεμινισμού ή της ηθικής αντιμετώπισης των μη ανθρώπινων ζώων. Μέχρι βόμβες είχαν λάβει στα σπίτια τους οι επιστήμονες που έκαναν πειράματα σε ζώα. Όχι πως έχουν αλλάξει πολλά, αλλά θέλει κόπο και δύναμη. Μακάρι να τολμήσουμε και στην Αθήνα.
Συγχαρητήρια για το ωραίο κείμενό σας. Δυστυχώς, η γυμνοφοβία έχει επικρατήσει στο μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας, που είναι παραπληροφορημένη. Ετοιμάζω ένα σύντοιμο άρθρο για ετήσιες εκδηλώσεις όπου οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορούν γυμνοί, άνδρες και γυναίκες, χωρίς κατ' ανάγκη να είναι γυμνιστές. Στη Νέα Υόρκη από το 1992 ο γυμνοστηθισμόςγια τις γυναίκες είναι νόμιμος, καθώς και σε 11 ακόμη πολιτείες.Στην Εκαλη Αττικής υπάρχει βιβλιοθήκη γυμνισμού με δεκάδες βιβλία κια περιοδικά που παρακολουθούν την εξέλιξη του γυμνού κινήματος.
΄Εχω συγκεντρώσει τα στοιχεία. Πιστεύω να το ανεβάσω μέσα στο Σεπτέμβριο. Πρέπει να ενημερώνω σε καθημερινή βάση 21 ιστολόγια και να ετοιμάσω τον ετήσιο κατάλογο της "Βιβλιοθήκης Γυμνισμού". Συγχρόνως παρακολουθώ τους γυμνοκράτες-ηδονιστές, τη νέα τάση που ασπάζονται οι ηλικιακές ομάδες 18-24 και 25-34, αλλά και άλλες. Σύμφωνα με την παραπάνω τάση οι ομάδες αυτές απορρίπτουν τον "ασεξουαλικό" χαρακτήρα του γυμνισμού που βίωσα στα κέντρα της Ουγγαρίας και Κροατίας. Πιστεύω ότι το εξαιρετικό αυτό περιοδικό θα ασχοληθεί με την ανερχόμενη δύναμη στο μέλλον. Προς το παρόν συμπληρώνω τη "Βιβλιοθήκη Γυμνοκρατίας-Ηδονσμού" με αγγλόφωνες κυρίως εκδόσεις της περιόδου 1955-2013.
Ρε μαστορα ειναι θεμα υγιεινης. Φοραμε εσωρουχα οχι για να ερεθισθει ο partener μας αλλα για να προστατευσουμε τα ευαισθητα οργανα μας απο το περιβαλλον και για να μην εξαπλωνουμε τις ακαθαρσιες του πισινου μας...Τι δεν καταλαβαινεις?
@mixalakisμα όλα τα σχόλια έχουν να κάνουν με το μάταιο της 'δράσης'.Προφανέστατα υπάρχει κάποια (έστω υπολανθάνουσα) 'ερωτική/σεξουαλική' υπόσταση στο όλο εγχείρημα, και αν μη τι άλλο μοιάζει μάταιο και άσκοπο. Πώς απενοχοποιείται το σώμα αν κυκλοφορήσω εγώ γυμνός;Και που σε ολόκληρη την υφήλιο θεωρείται νορμάλ να κυκλοφορούν οι κάτοικοι γυμνοί; ακόμη και στην υποσαχάρια αφρική, ένα πανί να προστατεύσουν τα ευαίσθητα σημεία το φοράνε!
Όχι alexvv... Κάνεις λάθος.... το ότι έτυχε να έχουμε μια ικανοποιητική σωματική διάπλαση δε σημαίνει ότι οι υπόλοιποι πρέπει να νοιώθουν μειονεκτικά ή να αποκλείονται... Ο γυμνισμός δεν αφορά ηλικίες, σεξουαλικές ταυτότητες και σωματοδομές αλλά αποενοχοποίηση του σώματος και μεγαλύτερη επαφή με τη φύση....
πολυ ενδιαφερουσα κινηση αφου το γυμνο σωμα ειδικα στην ελλαδα ειναι τεραστιο ταμπου, αλλα δυο υπερ-καλογυμνασμενοι και αποτριχωμενοι αντρες σε συνδυασμο με μια αντιστοιχη κοπολε δε σου λενε ακριβως 'απενοχοποιησου'. λενε βγες γυμνος αν εχεις και γαματο σωμα.
Πολύ καλή κίνηση και γαμάτη φάση, μόνο που η κοπέλα (στην οποία respect) περιορίστηκε να απενοχοποιήσει το γυναικείο topless και όχι το γυναικείο σώμα. Ελπίζω την επόμενη φορά η ελευθέρωση της να είναι ολοκληρωτική....
Δεν ξέρω αν είναι σωστό ή όχι αυτό που κάνουν τα παιδιά και δεν ξέρω ποιό το κίνητρό τους, αλλά το να διώχνεσαι από ερημική παραλία της Λέσβου από τον «Σύλλογο Προστασίας & Εξωραϊσμού Περιβάλλοντος των Απανταχού Χρουσιανών Ο ΧΡΟΥΣΟΣ», πρίν από λίγες μέρες, λόγω γυμνισμού και ελεύθερης κατασκήνωσης, είναι υπεράνω κάθε μ@λ@κ1@ς. Παιδιά να πάτε στον Χρούσο στην Λέσβο να τους τρελάνετε όλους!!!!!! απάνω τους!!!!!!!!!
Επειδή ασχολούμαι με το γυμνισμό πολλά χρόνια, επικοινώνησα το 2012 με την εφημερίδα "ΕΜΠΡΟΣ" και τους τοπικούς άρχοντες για το πρόβλημα του Χρούσου. Κανείς δεν ήθελε να αναλάβει πρωτοβουλία για την επίλυση του προβλήματος. Με λίγα λόγια, όλοι θέλουν το "σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη". Λυπάμαι για την απομάκρυνσή σας που αναφέρθηκε στην εφημερίδα. Θα μπορούσαν να είχαν οργανώσει χώρο κατασκήνωσης, αλλά δεν διαθέτουν τους πόρους. Κατάλαβα ότι δεν ήθελαν να δημοσιοποιηθεί το θέμα, γιατί είναι μικρή κοινωνία... Ευχαριστούμε που μοιραστήκατε την εμπειρία σας μαζί μας.
Για κάποιο λόγο αυτοί που θέλουν να κάνουν ή κάνουν το διαφορετικό, είναι αυτοί που νιώθουν πως έτσι θα ξεχωρήσουν. O John Mask, o Μιχάλης και η κοπέλα προφανώς έχουν λύσει τα προβλήματά τους και το μόνο που έχει μείνει άλυτο είναι η υποτιθέμενη ενοχή που νιώθουν για το γυμνό σώμα φορώντας ρούχα σε ...τσιμεντένιες πόλεις. Και μου δημιουργείται η απορία γιατί εφόσον υπάρχει αυτή η ανάγκη δεν πάει κάποιος να ζήσει στη φύση απενοχοποιημένος και ελεύθερος όσον αφορά το σώμα του και θα πρέπει να πιέζεται μέσα σε αυτό που λέγεται κοινωνία. Μήπως λόγω του ότι εκεί δεν υπάρχουν θεατές?
Εννοώ κάπου, όπου δε θα νιώθουν εγκλωβισμένοι σε ότι αφορά τους ενδυματολογικούς κανόνες που είτε θέλουμε είτε όχι υπάρχουν σε μια κοινωνία. Διότι δεν πιστεύω πως ντυνόμαστε γιατί νιώθουμε ενοχικοί με το σώμα μας, αλλά γιατί διαφορετικά δε γίνεται για πολλούς και διάφορους λόγους όπως κι εσύ πολύ καλά γνωρίζεις