Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Ο Λευκός Πύργος περίκλειστος με τείχος!

ΤΟΤΕ ΠΟΥ Ο ΠΥΡΓΟΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΟ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΠΥΡΓΟ ΤΗΣ ΟΧΥΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο Λευκός Πύργος, το μνημείο-σύμβολο της Θεσσαλονίκης, που σήμερα υψώνεται μοναχικός στην παραλία της πόλης, στο παρελθόν αποτελούσε το νοτιοανατολικό πύργο της οχύρωσής της. Όπως αναφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού, και σύμφωνα με περιγραφές περιηγητών και παλαιές απεικονίσεις της πόλης, το θαλάσσιο τμήμα του τείχους είχε τρεις πύργους, από τους οποίους ο ανατολικός ήταν ο Λευκός Πύργος, κτισμένος ακριβώς στο σημείο όπου συναντιόταν το ανατολικό με το θαλάσσιο τείχος.

 

Η ακριβής χρονολόγησή του Πύργου δεν είναι γνωστή, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι κτίσθηκε στα τέλη του 15ου αι., μετά την κατάκτηση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους, και αντικατέστησε έναν παλαιότερο βυζαντινό πύργο, ο οποίος αναφέρεται από το μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ευστάθιο, στην περιγραφή της πολιορκίας της πόλης από της Νορμανδούς το 1185. Στη μακρά ιστορία του, ο πύργος έχει αλλάξει κατά καιρούς ονόματα και χρήσεις. Τον 18ο αιώνα αναφέρεται ως ''Φρούριο της Καλαμαριάς'', ενώ το 19ο αιώνα ως ''Πύργος των Γενιτσάρων'' και ''Πύργος του Αίματος''. Τα δύο τελευταία ονόματα οφείλονται στο γεγονός ότι ήταν φυλακή βαρυποινιτών και η όψη του βαφόταν με αίμα από τις συχνές εκτελέσεις των φυλακισμένων από τους Γενίτσαρους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη λούμπεν Θεσσαλονίκη στα τέλη του 70: Στου «Πρόδρομου»
Οι πελάτες λαϊκόφατσες, εργάτες, λιμενεργάτες, χτίστες, φορτηγατζήδες, άνεργοι κωλομπαράδες. Γλέντι, πάθη, φωνές, ματιές κρυφές και διακριτικές συνεννοήσεις που άναβαν φωτιές και πάθη και μαλώματα.
Μαρία Κάλλας και Έλλη Λαμπέτη μαζί σε μια σπάνια φωτογραφία
Στην πρεμιέρα της ταινίας του Μιχάλη Κακογιάννη «Χαμένο Κορμί», στις 24 Φεβρουαρίου του 1961
H αμαρτωλή ιστορία του πορνοσινεμά Σταρ της Ομόνοιας, όπως μας την διηγήθηκε ο ιδιοκτήτης του
Τα τελευταία χρόνια της σεξουαλικής αθωότητας και το δειλό gay cruising πριν τα dating apps και το σύμφωνο συμβίωσης
Ένας ηλικιωμένος μπακάλης στην πλατεία Αμερικής αφηγείται πώς ερωτεύτηκε τη γυναίκα του στο Ανθοκήπιο Χανίων
Η συναρπαστική μέσα στην απλότητά της αφήγηση ενός μπακάλη, για το πώς γνώρισε κι ερωτεύτηκε τη γυναίκα του πριν δεκαετίες σε ένα χωριό των Χανίων.
9 θρυλικά κτίρια της Αθήνας που δεν υπάρχουν πια
Εκεί που τώρα βρίσκονται μεγάλες πολυκατοικίες, παλιότερα στεγάζονταν μερικά από τα πιο όμορφα νεοκλασικά της πόλης
7 σπάνιες φωτογραφίες από την αθηναϊκή παρέλαση του 1945, την πρώτη μετά την απελευθέρωση
Η 25η Μαρτίου της Αθήνας του '45 μέσα από το αρχείο του Μουσείου Μπενάκη
Η αληθινή ιστορία του ΠΑΛΙ και τα πνευματικά μαλλιοτραβήγματα των ελλήνων υπερρεαλιστών
Πουλικάκος, Νάνος Βαλαωρίτης, Κουτρουμπούσης και λοιποί -υπό το ανελέητο μάτι του συγγραφέα του Τρίτου Στεφανιού σε ένα μάλλον άγνωστο κείμενό του.
Είναι αυτή η πιο σημαντική φωτογραφία στην ιστορία της τζαζ;
Ένα ήσυχο και ψυχρό κυριακάτικο βράδυ του 1953, τέσσερα ιερά τέρατα της τζαζ – ο Τελόνιους Μονκ, ο Τσάρλι Πάρκερ, ο Τσαρλς Μίνγκους και ο Ρόι Χέινς – μαζεύτηκαν σε ένα κλαμπάκι της Νέας Υόρκης για μια μαγική, ιστορική εμφάνιση
Στα ’60s τα ελληνικά τραγούδια γίνονταν ισπανικά κόμικς
Αυτοί ήταν οι ελληνικοί έρωτες που τους αγόραζες με μιάμιση πεσέτα. Γράφει ο Γιώργης Χριστοδούλου
Οι Μπόνι και Κλάιντ εκτός από δολοφόνοι ήταν και ποιητές
Οι πρώτοι «εγκληματίες σούπερ σταρ» έγραφαν εναλλάξ ποιήματα σε ένα ημερολόγιο του 1933, ντυμένο με πράσινο δέρμα
Ο μαγεμένος λήθαργος της ρωσικής επαρχίας πριν την Επανάσταση
Η ξύλινη αρχιτεκτονική του Ρωσικού Βορρά
Μάνος Χατζιδάκις: Το πρόσωπο του τέρατος
Μια συλλογή των ιστορικών πια και ατρόμητων «Σχολίων» του Μάνου Χατζιδάκι που ακούστηκαν στο Γ' Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας από τον Μάιο του 1978 μέχρι τον Απρίλιο του 1980, μοναδικών ντοκουμέντων που συνοψίζουν την πολιτική του θεώρηση και ποιητική ιδιοφυία του.
Μάνος Χατζιδάκις: Το ορνιθοκομείο
Μια συλλογή των ιστορικών πια και ατρόμητων «Σχολίων» του Μάνου Χατζιδάκι που ακούστηκαν στο Γ' Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας από τον Μάιο του 1978 μέχρι τον Απρίλιο του 1980, μοναδικών ντοκουμέντων που συνοψίζουν την πολιτική του θεώρηση και ποιητική ιδιοφυία του.
Μάνος Χατζιδάκις: Το λαϊκό, το μάγκικο και το παλιό ρεμπέτικο
Μια συλλογή των ιστορικών πια και ατρόμητων «Σχολίων» του Μάνου Χατζιδάκι που ακούστηκαν στο Γ' Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας από τον Μάιο του 1978 μέχρι τον Απρίλιο του 1980, μοναδικών ντοκουμέντων που συνοψίζουν την πολιτική του θεώρηση και ποιητική ιδιοφυία του.
Μάνος Χατζιδάκις: Τα κόκκινα παπούτσια και η τεχνική των σκοτεινών διαδρόμων στην τελική του μορφή
Μια συλλογή των ιστορικών πια και ατρόμητων «Σχολίων» του Μάνου Χατζιδάκι που ακούστηκαν στο Γ' Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας από τον Μάιο του 1978 μέχρι τον Απρίλιο του 1980, μοναδικών ντοκουμέντων που συνοψίζουν την πολιτική του θεώρηση και ποιητική ιδιοφυία του.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή