Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

όταν η Χάννα συνάντησε τον Άρθρουρ* Από την Γλυκερία Μπασδέκη

{έρωτας και παραφιλία στη Βικτωριανή Αγγλία }
Στη σχέση αυτών των δύο ανθρώπων δεν υπήρξε η παραμικρή ένδειξη βίας. Η ερωτευμένη Χάννα δούλευε όλο και πιο σκληρά, έτριβε χαρούμενη με τη γλώσσα της τα πατώματα γιατί ήξερε ότι την περιμένει ο θαυμασμός και η υπόκλιση του Άρθουρ στο υπέροχο εργατικό σώμα της τάξης της.

down on my knees
down on my knees
down on my knees...

 

Η ιστορία της υπηρέτριας Χάννα Κάλουικ (Hannah Cullwick, 1833-1909 ) και του αριστοκράτη Άρθουρ Μάνμπι (Arthur Μunby, 1928-1910) έγινε γνωστή στα 1950, όταν ανοίχτηκε η δωρεά του Mάνμπι προς το Trinity College του Κέμπριτζ, το πανεπιστήμιο που κι ο ίδιος είχε σπουδάσει νομικά στα μέσα του δέκατου ένατου αιώνα. Φωτογραφίες εργαζόμενων γυναικών, εκατοντάδες συνεντεύξεις με υπηρέτριες, οδοκαθαρίστριες, ακροβάτισσες, τσιρκολάνες, πόρνες, σερβιτόρες, λαντζέρισες, πλύστρες ήρθαν στο φως του επόμενου αιώνα φωτίζοντας τη σκοτεινή πλευρά της γυναικείας εργασίας στην ένδοξη Βικτωριανή Αγγλία.

 

Στα δυο κουτιά που κληροδότησε με τη διαθήκη του ο Μάνμπι υπήρχαν και εκατοντάδες φωτογραφίες μιας συγκεκριμένης εργαζόμενης κοπέλας, της Χάννα Κάλουικ, μαζί με επιστολές, ημερολόγια και των δύο και το πιστοποιητικό του (μυστικού) γάμου τους στα 1873.


Στις φωτογραφίες οι έκπληκτοι Κεμπριτζιανοί είδαν τη Χάννα ντυμένη δανδή με αντρικά κοστούμια, καθαριστή καμινάδων με φούμο στο πρόσωπο, γυμνόστηθη Παναγία, κυρία της Αριστοκρατίας, πλύστρα, μάνα κουράγιο με τον Άρθουρ μωρό στην αγκαλιά της να θηλάζει. Στα γράμματα και τα ημερολόγια ξετυλίγεται η ιδιαίτερη σχέση των δύο αυτών τόσο διαφορετικών ανθρώπων που τίναξαν στον αέρα τα βικτωριανά πoυριτανικά στερεότυπα.

 

H Xάννα φωτογραφημένη ως γυμνόστηθη Παναγία.
H Xάννα φωτογραφημένη ως γυμνόστηθη Παναγία.
 Η Χάννα φορούσε στο λαιμό της μια αλυσίδα με λουκέτο που το κλειδί είχε ο Άρθουρ
Η Χάννα φορούσε στο λαιμό της μια αλυσίδα με λουκέτο που το κλειδί είχε ο Άρθουρ

 

Ο Άρθουρ λάτρευε το μυώδες από τη σκληρή δουλειά,βρώμικο και σχεδόν αντρικό σώμα της Χάννα.Την έβαζε να τον παίρνει αγκαλιά και να του αλλάζει πάνες σαν μωρό


Συναντήθηκαν στο Λονδίνο, σε μια από τις ελάχιστες εξόδους της Χάννα, που δούλευε από τα οκτώ της σαν υπηρέτρια. Ο Άρθουρ την πλησίασε για να της πάρει συνέντευξη και να την φωτογραφίσει -ήταν ήδη εμμονικός με τα εργαζόμενα κορίτσια, εμμονή που θα διατηρούσε μέχρι το τέλος της ζωής του. Η πανύψηλη (1,72), γεροδεμένη, εντελώς μακριά από το βικτωριανό πρότυπο γυναικείας ομορφιάς (χλωμό πρόσωπο, τρυφηλό σώμα σφιγμένο σε κορσέδες) Χάννα τον γοήτευσε από την πρώτη στιγμή. Η σχέση τους (που θα κατέληγε σε γάμο είκοσι χρόνια αργότερα) ήταν το πιο δυνατό κροσέ στα ήθη και τα στάνταρντς της εποχής τους.


Ο Άρθουρ λάτρευε το μυώδες από τη σκληρή δουλειά, βρώμικο και σχεδόν αντρικό σώμα της Χάννα. Την έβαζε να τον παίρνει αγκαλιά και να του αλλάζει πάνες σαν μωρό. Την έντυνε με φράκα και την έβαζε να του καθαρίζει τις μπότες του με τη γλώσσα. Την υποχρέωνε να μην πλένεται για να απολαμβάνει τη βαριά μυρωδιά της, γεμάτη σκόνη και λίπος από τη σκληρή καθημερινή λάντζα.


Κι όλα αυτά κοινή συναινέσει. Στη σχέση αυτών των δύο ανθρώπων δεν υπήρξε η παραμικρή ένδειξη βίας. Η ερωτευμένη Χάννα δούλευε όλο και πιο σκληρά, έτριβε χαρούμενη με τη γλώσσα της τα πατώματα γιατί ήξερε ότι την περιμένει ο θαυμασμός και η υπόκλιση του Άρθουρ στο υπέροχο εργατικό σώμα της τάξης της. Δε σταμάτησε να δουλεύει, δεν έμειναν σχεδόν ποτέ μαζί, έγραφαν ασταμάτητα ο ένας στον άλλο προετοιμάζοντας την επόμενή τους συνάντηση, βυθισμένοι σ' αυτό το απελευθερωτικό παιχνίδι ρόλων και τάξεων.

 

 


Η Χάννα φορούσε στο λαιμό της μια αλυσίδα με λουκέτο που το κλειδί είχε ο Άρθουρ, ο αριστοκράτης φίλος του Δαρβίνου, του Θάκερυ και του Ντίκενς που την διάλεξε ανάμεσα σ' όλα τα εργαζόμενα κορίτσια της Ένδοξης Ιγγλετέρας και την έχρισε Βασίλισσα των Εμμονών του.

 

Σ' ένα γράμμα της η Χάννα του λέει:«Είμαι κατάκοπη, δούλεψα δεκαοχτώ ώρες, καθάρισα την αυλή, το κοτέτσι, έτριψα σαράντα κατσαρόλες και σφουγγάρισα όλο το σπίτι, έκοψα έναν τόνο ξύλα....τώρα ξέρω πως θα μ' αγαπάς πιο πολύ, Αφέντη και ζωή μου...».

 

Κι αυτός της απαντά:«Μην πλυθείς, έλα έτσι, τρέμω από συγκίνηση, λιποθυμώ στην ιδέα ότι θα με αγγίξουν τα τεράστια, δυνατά, βρώμικα, άγια εργατικά χεράκια σου, Χάννα γυναίκα μου...»

 

Ο Άρθουρ λάτρευε το μυώδες από τη σκληρή δουλειά, βρώμικο και σχεδόν αντρικό σώμα της Χάννα.
Ο Άρθουρ λάτρευε το μυώδες από τη σκληρή δουλειά, βρώμικο και σχεδόν αντρικό σώμα της Χάννα.


Η Χάννα θα πεθάνει στα 1909, έξι μήνες αργότερα θα την ακολουθήσει ο Άρθουρ. Η ιστορία τους (αγαπημένη στις σπουδές φύλου και τα ιστορικά τμήματα των Αγγλικών Πανεπιστημίων) βγάζει τη γλώσσα στη Χήρα Βασίλισσα με τα εννιά παιδιά που κυρίευσε τις Ινδίες, την Αυστραλία, τον Καναδά αλλά δεν κατάφερε να υποτάξει αυτά τα δύο σώματα που επιθυμούσαν το ένα το άλλο.


Ίσως γι' αυτό η ιστορία τους να είναι η νίκη του Σώματος.

 

Η Χάννα ντυμένη δανδής με αντρικό κοστούμι
Η Χάννα ντυμένη δανδής με αντρικό κοστούμι

 

 

 

Η πανύψηλη (1,72), γεροδεμένη, εντελώς μακριά από το βικτωριανό πρότυπο γυναικείας ομορφιάς (χλωμό πρόσωπο, τρυφηλό σώμα σφιγμένο σε κορσέδες) Χάννα τον γοήτευσε από την πρώτη στιγμή.
Η πανύψηλη (1,72), γεροδεμένη, εντελώς μακριά από το βικτωριανό πρότυπο γυναικείας ομορφιάς (χλωμό πρόσωπο, τρυφηλό σώμα σφιγμένο σε κορσέδες) Χάννα τον γοήτευσε από την πρώτη στιγμή.

 

 

Η Γλυκερία Μπασδέκη γεννήθηκε στη Λάρισα,έζησε στην Κέρκυρα και ζει στην Ξάνθη. Βιοπορίζεται ως Φιλόλογος στη δευτεροβάθμια. Είναι εξπέρ στο παιχνίδι των λυγμών και μαμά. Γράφει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

αδελφέ Αντονιόνι *
Εδώ Ζabriskie point
οι αναμνήσεις μου από την εικοστή ογδόη Οκτωβρίου*
Ο ''Τελευταίος αιχμάλωτος'', γυρισμένος το 1970,στην καρδιά της χούντας ,είναι μια σκοτεινή ελεγεία στην αθωότητα
ψευτοζευγαράκια*
ξέρουν τίποτα*
Το αλωνάκι σου το ένδοξο ούτε ζωγραφιστό δεν θα το δούνε αυτοί {μόνο τα ορθογραφικά και τις μουτζούρες βλέπουν}
η Γκρέτα στο Ναό *
{my heart belongs to daddy}
μικροκλίμα * {θα 'χουμε άνοιξη τις νύχτες του χειμώνα}
Μεγιστάνες του κλίματος στην περιορισμένη γεωγραφική μας ζώνη.
ονειρεύομαι μια εκδρομή
Οι Καθημερινές ιστορίες του Τάκη Κανελλόπουλου
μαύρος ήλιος * Η ακραία ζωή του Χάρρυ και της Καρές Κρόσμπυ
Harry & Caresse Crosby : Οι εκδότες-σύμβολα της μεταπολεμικής Lost Generation που σημάδεψαν την πρωτοπορία του 20ου αιώνα
τα κορίτσια pan pan *
Τα κορίτσια που «ψυχαγώγησαν» τους Αμερικανούς στρατιώτες στην κατεχόμενη μεταπολεμική Ιαπωνία
βαριά βιογραφικά *
{Στρατός της σωτηρίας με το στανιό}
Θαβώρ
ένα παραμύθι της Μαρίας Μήτσορα για κάποιον άνθρωπο που έγινε κουκουβάγια και μετά ξαναέγινε άνθρωπος
κουνελάκια στο φεγγάρι* Από τη Γλυκερία Μπασδέκη
Ο Τσαρλς πρώτος είδε τη Μις Δεκέμβριο 1969 του Playboy να του χαμογελά γυμνή, 400.000 χιλιόμετρα μακριά από τη γη.
ιστορία έρωτα και αναρχίας (δεν είμαι τραβεστί παλιοκερατάδες)
ο παπούς με τις κλαρωτές ρόμπες
του κεφαλιού του*
{αυτό το σώμα ποιος θα το πάρει;}'
η κόρη του Μπρέζνιεφ*
{η άνοδος και η πτώση της Γκαλίνας Μπρέζνιεβα,της χαϊδεμένης Πριγκίπισσας του Κρεμλίνου}
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή