Το τέλος της παραγωγής των BMW i8 Coupé και i8 Roadster βρίσκεται προ των πυλών, με τα plug-in υβριδικά σπορ μοντέλα της βαυαρικής μάρκας να διασφαλίζουν δικαιολογημένα μία θέση στο πάνθεον της ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.


Το BMW i8 ξεκίνησε την επιτυχημένη πορεία του σε παγκόσμιο επίπεδο ως ένας μοναδικός συνδυασμός φουτουριστικής σχεδίασης και πρωτοποριακής τεχνολογίας. Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο του BMW Group άνοιξε το δρόμο για τη σπορ και ταυτόχρονα βιώσιμη οδηγική απόλαυση και έγινε η επιτομή του πάθους της οδήγησης με ηλεκτροκίνηση.


Ταυτόχρονα, το BMW i8 εξελίχθηκε στο πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο με σύστημα ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 20.000 μονάδες από το 2014, πέτυχε υψηλότερα νούμερα από το σύνολο του ανταγωνισμού στην κατηγορία αυτή.

 

Το BMW i8 συνδυάζει την φουτουριστική σχεδίαση με πρωτοποριακή τεχνολογία, ενώ από την πρώτη στιγμή τραβούσε τα βλέμματα σαν μαγνήτης.


Η σχεδιαστική μελέτη του μοντέλου παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2009, ως ένα σπορ αυτοκίνητο 2+2 θέσεων με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, νέα ερμηνεία της φουτουριστικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της BMW, plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και σύστημα τετρακίνησης υψηλής ποιότητας και απόδοσης.


Εν συνεχεία το BMW i8 γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του ως μοντέλο παραγωγής στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2013 μαζί με το BMW i3. Το διπλό ντεμπούτο αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής εξηλεκτρισμού του BMW Group.


Σήμερα, η γερμανική φίρμα αποτελεί έναν εκ των κορυφαίων κατασκευαστών οχημάτων με ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης σε όλο τον κόσμο. Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά BMW i3 και i3s, καθώς και το MINI Cooper SE, διατίθενται και plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλες τις σχετικές κατηγορίες, από compact και μεσαία, μέχρι μοντέλα BMW X, σπορ αυτοκίνητα και πολυτελή sedan.

 

Το BMW i8 εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 231 ίππων, καθώς και με ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων (σύνολο 374 ίπποι).
Το BMW i8 εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 231 ίππων, καθώς και με ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων (σύνολο 374 ίπποι).


Στο πρωτοποριακό BMW i8, ο συνδυασμός της καμπίνας των επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με ένα αλουμινένιο πλαίσιο, ήταν τόσο επαναστατικός όσο και η ευφυής συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.


Ένας νέος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και απόδοση 231 ίππων χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο BMW i8, ενώ σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 143 ίππων, η συνολική ισχύς του γερμανικού supercar αγγίζει τους 374 ίππους.


Σε ότι αφορά στις επιδόσεις το BMW i8 Coupe επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, ενώ το i8 Roadster ολοκληρώνει την ίδια απόσταση σε 4,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα σε αμφότερες τις περιπτώσεις να αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα. Παράλληλα, το BMW i8 Coupe μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για 55 χιλιόμετρα, ενώ το i8 Roadster για 53 χιλιόμετρα.


Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το τελευταίο αντίο του BMW i8, η βαυαρική φίρμα σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα της για να συμπεριλάβει 25 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2023, από τα οποία πάνω από τα μισά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

 

Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 20.000 μονάδες από το 2014, η εμπορική πορεία του BMW i8 κρίνεται άκρως επιτυχημένη.
Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 20.000 μονάδες από το 2014, η εμπορική πορεία του BMW i8 κρίνεται άκρως επιτυχημένη.

 

Το BMW i8 λανσαρίστηκε ως ένα σπορ αυτοκίνητο 2+2 θέσεων με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω.
Το BMW i8 λανσαρίστηκε ως ένα σπορ αυτοκίνητο 2+2 θέσεων με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω.