Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα

ΦΕΤΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΗΣ FORD ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.
Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.

Το 1919 ο Ιωάννης Κοντέλλης, επιστρέφει στη Μυτιλήνη από το Detroit, έχοντας μαζί του το συμφωνητικό αντιπροσώπευσης της Ford. Ο Κοντέλλης είχε μεταναστεύσει στην Αμερική το 1907, όπου και εργάστηκε για μια εξαετία στη Ford Motor Company στο Detroit. Eκεί απέκτησε σημαντική εμπειρία. Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Μυτιλήνη, το δεύτερο στον Πειραιά και το τρίτο ήταν αυτό που βλέπουμε στη φωτογραφία (πάνω). Τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα.


Πολύ σύντομα, το 1921, η Ford αναθέτει στο Κοντέλλη την αντιπροσωπεία για τον Πειραιά και το 1931 για την Αθήνα. Το 1938 η επιχείρηση μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία. Το Σεπτέμβριο του 1940 ο Ιωάννης Κοντέλλης, ιδρυτής της εταιρίας, απεβίωσε. Τα ηνία αναλαμβάνει ο ανηψιός του Π. Βαλιάνος, όμως σύντομα η κήρυξη του πολέμου θα βάλει φρένο στις δραστηριότητες της επιχείρησης, Το απόθεμα των οχημάτων δίδεται στον Ελληνικό Στρατό ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής τις εγκαταστάσεις κατέλαβαν οι Γερμανοί, οι οποίοι κατέσχεσαν το απόθεμα των ανταλλακτικών.

 

Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.
Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.


Το Σεπτέμβριο του 1944 ο Σπύρος Παντελεημονίτης παντρεύτηκε μια από τις κόρες του ιδρυτή και με την απελευθέρωση αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην επαναλειτουργία της εταιρίας. Οι δύο νεαροί, ακόμα, γιοί του Ιωάννη Κοντέλλη Μανώλης και Παύλος θα έρθουν στο προσκήνιο μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό, στις αρχές της δεκαετίας του '50. Ο Μανώλης Κοντέλλης θα σπουδάσει στις Η.Π.Α. στο School for Dealers' Sons & Dealership Principles της Ford και διοίκηση επιχειρήσεων στο Wayne University του Detroit. Ο Παύλος Κοντέλης θα σπουδάσει επίσης διοίκηση επιχειρήσεων στη Ford Αγγλίας.


Στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες και αφορούσαν αρχικά την ανακατασκευή παλιών οχημάτων, όπως π.χ. αυτά που θα δίνονταν σε δικαιούχους αυτοκινητιστές που είχαν χάσει τα δικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πολέμου. Mετά την απελευθέρωση του εμπορίου, το 1953, η Κοντέλλης Α.Ε. επικεντρώνεται και πάλι στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών και στη διάθεση των ανταλλακτικών τους. Εκτός από τις αντιπροσωπείες που είχε σε Αττική και τα νησιά του Αιγαίου, αποκτά την αντιπροσωπεία για την Πελοπόννησο και την Ήπειρο.

 

Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.
Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.

 

Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.
Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.

 

Το πρώτο Ford στην Ελλάδα
Το πρώτο Ford στην Ελλάδα

 

1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.
1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.

 

Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.
Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.

 

Με στοιχεία από το hellenicmotorhistory.blogspot.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από το Pony ως το Farma: Μία εικονογραφημένη αναδρομή σε όλα τα ελληνικά μοντέλα αυτοκινήτου
Κι όμως, κάποτε υπήρχε ελληνικό αυτοκίνητο!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το νέο Volkswagen T-Roc R εξιτάRει με τις επιδόσεις του
Με ισχύ 300 ίππων και κορυφαίες τεχνολογίες σε όλους τους τομείς, το γερμανικό compact SUV δεν αστειεύεται.
Alfa Romeo: Θα τρέξει στον θρυλικό αγώνα «Mille Miglia» και το 2020
Ο «ωραιότερος αγώνας του κόσμου» θα διεξαχθεί από 13 έως 16 Μαΐου, ενώ θα συμμετέχουν ιστορικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας.
Το βασικό στοιχείο στο DNA της Audi είναι η ποιότητα
Εξαντλητικές δοκιμές και κορυφαία υλικά, εξασφαλίζουν ένα άψογο αποτέλεσμα για όλα τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας.
Ξεκίνησε η παραγωγή για το εντυπωσιακό νέο Nissan Juke
Το ιαπωνικό μοντέλο θα κατασκευάζεται στο Σάντερλαντ της Αγγλίας, σε μία επένδυση ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών.
«Ζέφυρος»: Ο Σταύρος Μαυράκης σχεδιάζει το αυτοκίνητο του μέλλοντος παίρνοντας έμπνευση από την Ελληνική μυθολογία
Πώς μια διπλωματική εργασία για το Royal College of Art εξελίχθηκε σε μια τρομερά ενδιαφέρουσα επιχειρηματική ιδέα
Η Μαρία Σάκκαρη θα οδηγεί Porsche στο δρόμο για την κορυφή
Ιδιαίτερα σημαντική η εν λόγω συνεργασία τόσο για την Porsche, όσο και για την κορυφαία Ελληνίδα τενίστρια.
Η SEAT σπάει όλα τα ρεκόρ πωλήσεων μέσα στο 2019
Με 454.800 πωλήσεις έως τον Σεπτέμβριο, η ισπανική φίρμα κατέγραψε αύξηση της τάξης του 9,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
«Εκρηκτικό» το επετειακό Abarth 695 70° Anniversario
Η νέα ειδική έκδοση της ιταλικής φίρμας αποτελεί φόρο τιμής στη μνήμη του Carlo Abarth και θα παραχθεί σε 1949 «αντίτυπα».
Volvo και Costa Navarino μας ξεναγούν στις ομορφιές της Μεσσηνίας
H Volvo προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης στους επισκέπτες της Costa Navarino, με τρόπο ασφαλή και φιλικό στο περιβάλλον.
Skoda Kamiq: Έρχεται στην Ελλάδα με ασφάλεια 5 αστέρων
Το νέο compact SUV της Skoda είναι διαθέσιμο άμεσα για παραγγελία, με τιμές που ξεκινούν από τα 15.900 ευρώ.
Ο Yiakou μοιράζεται το ίδιο «Πάθος για Ζωή» με τη Renault
Με αφορμή τον φετινό συμβολικό αγώνα «Greece Race for the Cure», ο γνωστός Αθηναίος street artist Yiakou μιλάει στο LiFO.gr στέλνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον.
Το άκρως ελκυστικό νέο Opel Corsa είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά
Η έκτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου της Opel έρχεται στη χώρα μας πιο απολαυστική και τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ.
Ρομπότ «χορεύουν» συγχρονισμένα στη γραμμή παραγωγής του Ford Fiesta
Συνεργατικά ρομπότ (cobots) βάζουν τις τελικές πινελιές στα νέα Ford Fiesta, μαζί με τους μηχανικούς του εργοστασίου.
Ένα συλλεκτικό γραμματόσημο για τα 70ά γενέθλια της Abarth
H Abarth γίνεται 70 ετών και το γιορτάζει με ένα επετειακό γραμματόσημο, το οποίο θα παρουσιαστεί στα φετινά Abarth Days.
Μία διαφορετική έκθεση αυτοκινήτου εγκαινιάστηκε στην Ιαπωνία από τη Nissan
Το Heritage Zone θα φιλοξενεί συλλεκτικά μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε παρελθόν και μέλλον.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή