Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα

ΦΕΤΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΗΣ FORD ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.
Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.

Το 1919 ο Ιωάννης Κοντέλλης, επιστρέφει στη Μυτιλήνη από το Detroit, έχοντας μαζί του το συμφωνητικό αντιπροσώπευσης της Ford. Ο Κοντέλλης είχε μεταναστεύσει στην Αμερική το 1907, όπου και εργάστηκε για μια εξαετία στη Ford Motor Company στο Detroit. Eκεί απέκτησε σημαντική εμπειρία. Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Μυτιλήνη, το δεύτερο στον Πειραιά και το τρίτο ήταν αυτό που βλέπουμε στη φωτογραφία (πάνω). Τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα.


Πολύ σύντομα, το 1921, η Ford αναθέτει στο Κοντέλλη την αντιπροσωπεία για τον Πειραιά και το 1931 για την Αθήνα. Το 1938 η επιχείρηση μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία. Το Σεπτέμβριο του 1940 ο Ιωάννης Κοντέλλης, ιδρυτής της εταιρίας, απεβίωσε. Τα ηνία αναλαμβάνει ο ανηψιός του Π. Βαλιάνος, όμως σύντομα η κήρυξη του πολέμου θα βάλει φρένο στις δραστηριότητες της επιχείρησης, Το απόθεμα των οχημάτων δίδεται στον Ελληνικό Στρατό ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής τις εγκαταστάσεις κατέλαβαν οι Γερμανοί, οι οποίοι κατέσχεσαν το απόθεμα των ανταλλακτικών.

 

Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.
Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.


Το Σεπτέμβριο του 1944 ο Σπύρος Παντελεημονίτης παντρεύτηκε μια από τις κόρες του ιδρυτή και με την απελευθέρωση αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην επαναλειτουργία της εταιρίας. Οι δύο νεαροί, ακόμα, γιοί του Ιωάννη Κοντέλλη Μανώλης και Παύλος θα έρθουν στο προσκήνιο μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό, στις αρχές της δεκαετίας του '50. Ο Μανώλης Κοντέλλης θα σπουδάσει στις Η.Π.Α. στο School for Dealers' Sons & Dealership Principles της Ford και διοίκηση επιχειρήσεων στο Wayne University του Detroit. Ο Παύλος Κοντέλης θα σπουδάσει επίσης διοίκηση επιχειρήσεων στη Ford Αγγλίας.


Στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες και αφορούσαν αρχικά την ανακατασκευή παλιών οχημάτων, όπως π.χ. αυτά που θα δίνονταν σε δικαιούχους αυτοκινητιστές που είχαν χάσει τα δικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πολέμου. Mετά την απελευθέρωση του εμπορίου, το 1953, η Κοντέλλης Α.Ε. επικεντρώνεται και πάλι στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών και στη διάθεση των ανταλλακτικών τους. Εκτός από τις αντιπροσωπείες που είχε σε Αττική και τα νησιά του Αιγαίου, αποκτά την αντιπροσωπεία για την Πελοπόννησο και την Ήπειρο.

 

Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.
Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.

 

Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.
Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.

 

Το πρώτο Ford στην Ελλάδα
Το πρώτο Ford στην Ελλάδα

 

1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.
1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.

 

Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.
Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.

 

Με στοιχεία από το hellenicmotorhistory.blogspot.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από το Pony ως το Farma: Μία εικονογραφημένη αναδρομή σε όλα τα ελληνικά μοντέλα αυτοκινήτου
Κι όμως, κάποτε υπήρχε ελληνικό αυτοκίνητο!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ακαταμάχητη γοητεία του Renault Clio
Επιβεβαιώνουμε τη διαχρονική αξία του γαλλικού μοντέλου, απολαμβάνοντας τις ομορφιές της αθηναϊκής Ριβιέρας
Άλεκ Ισσιγόνης: Ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων από την Σμύρνη που δημιούργησε το Mini
Το πιο θρυλικό, μικροσκοπικό αμάξι όλων των εποχών, που φέτος γίνεται εξήντα ετών, δημιουργήθηκε κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης στα μέσα της δεκαετίας του ’50, συμβαδίζοντας με τις απαιτήσεις της εποχής που ζητούσαν χαμηλή κατανάλωση, εργονομία και στυλ
Large σε χώρους, XLarge σε οικονομία. Αυτό είναι το νέο ΚΙΑ Sportage 48V Hybrid
Η άνεση ενός μεγάλου SUV με τη χαμηλή κατανάλωση ενός υβριδικού
DS 3 Crossback: μοντέρνα σχεδίαση και τεχνολογική υπεροχή
Το νέο κόσμημα της γαλλικής φίρμας είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα με τιμή από 21.800 ευρώ.
Ένας «άσος στο μανίκι» για την BMW
Η τρίτη γενιά της Σειράς 1 είναι και η «φαρμακερή», καθώς αφήνει πίσω της το παρελθόν σε όλους τους τομείς.
To νέο VW T-Cross στα χέρια της Cara Delevingne
Η γερμανική φίρμα ξεκίνησε δυναμικά την πανευρωπαϊκή καμπάνια της για το νέο compact SUV.
Τα πλάνα της Mercedes-Benz για το μέλλον του πλανήτη
Η γερμανική φίρμα έχει στόχο το 50% των μοντέλων της να είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2029, αρχής γενομένης από την εντυπωσιακή EQC.
Guide Michelin: η γκουρμέ πλευρά του αυτοκινήτου
Κι όμως, ο ετήσιος Οδηγός Michelin για τα κορυφαία εστιατόρια της Ευρώπης προέρχεται από τη γνωστή εταιρεία ελαστικών
Citroen C3 Aircross: Η συνταγή της επιτυχίας
Το γαλλικό SUV ξεχωρίζει με τον πολυσύνθετο χαρακτήρα του, την απολαυστική αίσθηση στον δρόμο και την άνεση που προσφέρει.
Το Suzuki Swift στην υβριδική εποχή
Σύγχρονη εμφάνιση, πλήρης εξοπλισμός, τεχνολογία και αξιοπιστία σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο, με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.
Electro-κίνηση: τα πιο ενδιαφέροντα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών
Πλέον τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μια αξιόπιστη και αποτελεσματική εναλλακτική
Η SUV επέλαση της Opel εXιτάρει
Τα Crossland X και Grandland X αποτελούν σύγχρονες προτάσεις της Opel στη δημοφιλή κατηγορία των SUV.
8 ιστορικά μουσεία αυτοκινήτου στην Ευρώπη
Είθισται το αυτοκίνητο να αποτελεί το βασικό μεταφορικό μας μέσο σε κάθε λογής εξόρμησή μας. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις, οπότε το ταξίδι γίνεται για να γνωρίσουμε από κοντά την ιστορία της αυτοκίνησης.
Η Hyundai είναι πλέον της μόδας
Τα βήματα προόδου της κορεάτικης φίρμας στον σχεδιαστικό τομέα είναι κάτι παραπάνω από εμφανή.
Η Mazda επιστρέφει στην Ελλάδα!
Ο Όμιλος Συγγελίδη, μετά τις Peugeot, Citroën, Opel και DS, προσθέτει και την ιαπωνική εταιρεία στο δυναμικό του.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή