Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα

ΦΕΤΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΗΣ FORD ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.
Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.

Το 1919 ο Ιωάννης Κοντέλλης, επιστρέφει στη Μυτιλήνη από το Detroit, έχοντας μαζί του το συμφωνητικό αντιπροσώπευσης της Ford. Ο Κοντέλλης είχε μεταναστεύσει στην Αμερική το 1907, όπου και εργάστηκε για μια εξαετία στη Ford Motor Company στο Detroit. Eκεί απέκτησε σημαντική εμπειρία. Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Μυτιλήνη, το δεύτερο στον Πειραιά και το τρίτο ήταν αυτό που βλέπουμε στη φωτογραφία (πάνω). Τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα.


Πολύ σύντομα, το 1921, η Ford αναθέτει στο Κοντέλλη την αντιπροσωπεία για τον Πειραιά και το 1931 για την Αθήνα. Το 1938 η επιχείρηση μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία. Το Σεπτέμβριο του 1940 ο Ιωάννης Κοντέλλης, ιδρυτής της εταιρίας, απεβίωσε. Τα ηνία αναλαμβάνει ο ανηψιός του Π. Βαλιάνος, όμως σύντομα η κήρυξη του πολέμου θα βάλει φρένο στις δραστηριότητες της επιχείρησης, Το απόθεμα των οχημάτων δίδεται στον Ελληνικό Στρατό ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής τις εγκαταστάσεις κατέλαβαν οι Γερμανοί, οι οποίοι κατέσχεσαν το απόθεμα των ανταλλακτικών.

 

Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.
Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.


Το Σεπτέμβριο του 1944 ο Σπύρος Παντελεημονίτης παντρεύτηκε μια από τις κόρες του ιδρυτή και με την απελευθέρωση αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην επαναλειτουργία της εταιρίας. Οι δύο νεαροί, ακόμα, γιοί του Ιωάννη Κοντέλλη Μανώλης και Παύλος θα έρθουν στο προσκήνιο μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό, στις αρχές της δεκαετίας του '50. Ο Μανώλης Κοντέλλης θα σπουδάσει στις Η.Π.Α. στο School for Dealers' Sons & Dealership Principles της Ford και διοίκηση επιχειρήσεων στο Wayne University του Detroit. Ο Παύλος Κοντέλης θα σπουδάσει επίσης διοίκηση επιχειρήσεων στη Ford Αγγλίας.


Στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες και αφορούσαν αρχικά την ανακατασκευή παλιών οχημάτων, όπως π.χ. αυτά που θα δίνονταν σε δικαιούχους αυτοκινητιστές που είχαν χάσει τα δικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πολέμου. Mετά την απελευθέρωση του εμπορίου, το 1953, η Κοντέλλης Α.Ε. επικεντρώνεται και πάλι στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών και στη διάθεση των ανταλλακτικών τους. Εκτός από τις αντιπροσωπείες που είχε σε Αττική και τα νησιά του Αιγαίου, αποκτά την αντιπροσωπεία για την Πελοπόννησο και την Ήπειρο.

 

Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.
Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.

 

Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.
Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.

 

Το πρώτο Ford στην Ελλάδα
Το πρώτο Ford στην Ελλάδα

 

1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.
1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.

 

Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.
Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.

 

Με στοιχεία από το hellenicmotorhistory.blogspot.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από το Pony ως το Farma: Μία εικονογραφημένη αναδρομή σε όλα τα ελληνικά μοντέλα αυτοκινήτου
Κι όμως, κάποτε υπήρχε ελληνικό αυτοκίνητο!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τέχνη του καμουφλάζ με την υπογραφή της Skoda
Με εξαντλητικές δοκιμές νέων μοντέλων να πραγματοποιούνται σε δημόσιους δρόμους για μεγάλο χρονικό διάστημα, το καμουφλάζ είναι απαραίτητο.
Το Renault Kadjar είναι το πιο ολοκληρωμένο SUV
Το γαλλικό μοντέλο διακρίνεται για τη φινέτσα του, ενώ πλέον είναι διαθέσιμο στην ασυναγώνιστη τιμή των 21.760 ευρώ.
4 κοντινοί προορισμοί για διακοπές με το αυτοκίνητο
Ανακαλύψτε 4 μοναδικούς καλοκαιρινούς προορισμούς για road trip κι αποκτήστε την ασφάλιση του αυτοκινήτου σας με 10% έκπτωση από την Anytime.
Nissan Ariya: Το ηλεκτρικό crossover της νέας εποχής
Η τεχνογνωσία της Nissan στα ηλεκτρικά οχήματα διανθίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και ευφάνταστη σχεδίαση.
Στην Ελλάδα το νέο Honda Jazz με τιμή από 21.700 ευρώ
Η νέα γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου, αποτελεί την εκκίνηση της ηλεκτροκίνητης εποχής για τη Honda.
Το ταξίδι του συλλεκτικού Abarth 695 70° Anniversario συνεχίζεται
Μετά την υποχρεωτική στάση λόγω πανδημίας, ο «Σκορπιός» βρυχάται εκ νέου και συνεχίζει να σαρώνει την Ευρώπη.
Tα πρώτα Plug-in υβριδικά μοντέλα της Jeep έρχονται στην Ελλάδα
Το λανσάρισμα των νέων Renegade 4xe και Compass 4xe στη χώρα μας αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.
Νέα diesel έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό για το Renault Clio
Το γαλλικό μοντέλο στην επιλογή με τον diesel κινητήρα 1.5 Blue dCi, είναι πλέον διαθέσιμο με την πλούσια έκδοση Expression Plus.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo θα φορτίζουν σε όλη την Ευρώπη
Η Volvo Cars και η Plugsurfing προσφέρουν μία νέα πανευρωπαϊκή υπηρεσία φόρτισης σε 200.000 σημεία ανά την Ευρώπη.
Το νέο Nissan Juke διαθέτει τη δική του playlist τραγουδιών
Η ιαπωνική φίρμα ανεβάζει τη διάθεση των οδηγών του νέου Juke, εν όψει των καλοκαιρινών τους εξορμήσεων.
Avis: Η κορυφαία επιλογή για leasing αυτοκινήτου
Η Avis προσφέρει πλήρη γκάμα υπηρεσιών και προσφορών leasing, καλύπτοντας κάθε ανάγκη όσων αναζητούν το επόμενο αυτοκίνητό τους.
Η Volkswagen μας καλωσορίζει  στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
Το αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID.3 έρχεται στην Ελλάδα με αυτονομία από 330 έως 550 χιλιόμετρα.
Αυτή είναι η συλλεκτική BMW Σειρά 8 Golden Thunder Edition
Όταν η πολυτέλεια της Σειράς 8 συναντά την αποκλειστική σχεδίαση και τον εξοπλισμό της BMW Individual, το αποτέλεσμα είναι χάρμα ιδέσθαι.
Volkswagen T-Roc Cabriolet:  Το καλοκαίρι είναι εδώ
Με 2+2 θέσεις το νέο κάμπριο μοντέλο της γερμανικής φίρμας αποτελεί το ιδανικό όχημα για τους καλοκαιρινούς μήνες
Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση είναι πλέον γεγονός
Tα τελευταία χρόνια η συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, καθώς η πλειονότητα των μελλοντικών μοντέλων που παρουσιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ηλεκτρικά και υβριδικά ή ακόμα και αυτόνομα οχήματα.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή