Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα

ΦΕΤΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΗΣ FORD ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.
Πατησίων και Φερών - Η αντιπροσωπεία της Ford (περ. 1935): Τα αυτοκίνητα μπροστά στην αντιπροσωπεία είναι "Ford V-8", κυκλοφόρησαν το 1932 και ήταν τα πρώτα με τη νέα μηχανή V8. Αυτό χρονολογεί τη φωτογραφία κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '30.

Το 1919 ο Ιωάννης Κοντέλλης, επιστρέφει στη Μυτιλήνη από το Detroit, έχοντας μαζί του το συμφωνητικό αντιπροσώπευσης της Ford. Ο Κοντέλλης είχε μεταναστεύσει στην Αμερική το 1907, όπου και εργάστηκε για μια εξαετία στη Ford Motor Company στο Detroit. Eκεί απέκτησε σημαντική εμπειρία. Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Μυτιλήνη, το δεύτερο στον Πειραιά και το τρίτο ήταν αυτό που βλέπουμε στη φωτογραφία (πάνω). Τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα.


Πολύ σύντομα, το 1921, η Ford αναθέτει στο Κοντέλλη την αντιπροσωπεία για τον Πειραιά και το 1931 για την Αθήνα. Το 1938 η επιχείρηση μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία. Το Σεπτέμβριο του 1940 ο Ιωάννης Κοντέλλης, ιδρυτής της εταιρίας, απεβίωσε. Τα ηνία αναλαμβάνει ο ανηψιός του Π. Βαλιάνος, όμως σύντομα η κήρυξη του πολέμου θα βάλει φρένο στις δραστηριότητες της επιχείρησης, Το απόθεμα των οχημάτων δίδεται στον Ελληνικό Στρατό ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής τις εγκαταστάσεις κατέλαβαν οι Γερμανοί, οι οποίοι κατέσχεσαν το απόθεμα των ανταλλακτικών.

 

Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.
Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.


Το Σεπτέμβριο του 1944 ο Σπύρος Παντελεημονίτης παντρεύτηκε μια από τις κόρες του ιδρυτή και με την απελευθέρωση αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην επαναλειτουργία της εταιρίας. Οι δύο νεαροί, ακόμα, γιοί του Ιωάννη Κοντέλλη Μανώλης και Παύλος θα έρθουν στο προσκήνιο μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό, στις αρχές της δεκαετίας του '50. Ο Μανώλης Κοντέλλης θα σπουδάσει στις Η.Π.Α. στο School for Dealers' Sons & Dealership Principles της Ford και διοίκηση επιχειρήσεων στο Wayne University του Detroit. Ο Παύλος Κοντέλης θα σπουδάσει επίσης διοίκηση επιχειρήσεων στη Ford Αγγλίας.


Στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες και αφορούσαν αρχικά την ανακατασκευή παλιών οχημάτων, όπως π.χ. αυτά που θα δίνονταν σε δικαιούχους αυτοκινητιστές που είχαν χάσει τα δικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πολέμου. Mετά την απελευθέρωση του εμπορίου, το 1953, η Κοντέλλης Α.Ε. επικεντρώνεται και πάλι στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών και στη διάθεση των ανταλλακτικών τους. Εκτός από τις αντιπροσωπείες που είχε σε Αττική και τα νησιά του Αιγαίου, αποκτά την αντιπροσωπεία για την Πελοπόννησο και την Ήπειρο.

 

Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.
Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.

 

Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.
Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.

 

Το πρώτο Ford στην Ελλάδα
Το πρώτο Ford στην Ελλάδα

 

1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.
1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.

 

Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.
Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.

 

Με στοιχεία από το hellenicmotorhistory.blogspot.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από το Pony ως το Farma: Μία εικονογραφημένη αναδρομή σε όλα τα ελληνικά μοντέλα αυτοκινήτου
Κι όμως, κάποτε υπήρχε ελληνικό αυτοκίνητο!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Hyundai είναι πλέον της μόδας
Τα βήματα προόδου της κορεάτικης φίρμας στον σχεδιαστικό τομέα είναι κάτι παραπάνω από εμφανή.
Η Mazda επιστρέφει στην Ελλάδα!
Ο Όμιλος Συγγελίδη, μετά τις Peugeot, Citroën, Opel και DS, προσθέτει και την ιαπωνική εταιρεία στο δυναμικό του.
Volkswagen T-Cross: Το νέο μικρό SUV για την πόλη
Το πιο νεανικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή από 17.400 ευρώ.
Η σαγηνευτική νέα Mercedes-Benz GLC Coupé
Το εντυπωσιακό SUV με τον κουπέ χαρακτήρα δέχτηκε το απαραίτητο φρεσκάρισμα, ενισχύοντας τη γοητεία του.
Ο Μιχάλης Ζαμπίδης και οι Μέλισσες «οδηγούν» BMW
Ποια μοντέλα της BMW έκλεψαν την καρδιά του Έλληνα παγκόσμιου πρωταθλητή και του γνωστού συγκροτήματος;
Minimo Concept: Για τις πόλεις του μέλλοντος
To εντυπωσιακό πρωτότυπο της ισπανικής φίρμας επαναπροσδιορίζει την έννοια του αυτοκινήτου πόλης.
Το νέο Citroën C5 Aircross αλλάζει τα δεδομένα στα SUV!
Η γαλλική φίρμα λανσάρει ένα από τα πιο εντυπωσιακά SUV μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και όχι μόνο.
Πινελιές ανανέωσης για το δημοφιλές Nissan Micra
Το ιαπωνικό μοντέλο συνεχίζει να «καίει» καρδιές με τη νεανική του εμφάνιση, διανθισμένη με την απαραίτητη «ουσία».
Τα καθίσματα του νέου Ford Focus πιστοποιήθηκαν επίσημα ότι ανακουφίζουν από τους πόνους της πλάτης
Το Focus είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που πιστοποιείται από την Γερμανική Καμπάνια «Για πιο Υγιή Πλάτη»
Μια ομάδα Ελλήνων φοιτητών κατασκευάζει μερικά από τα πιο γρήγορα μονοθέσια του κόσμου
Η Aristurtle του ΑΠΘ κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα μονοθέσια και διακρίνεται σε διεθνείς αγώνες φοιτητικής Formula 1
Alfa Romeo Giulia: Έρωτας με την πρώτη ματιά
Ένα από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κατάγεται από την Ιταλία.
Νέο Audi A1: Η συναρπαστική πλευρά της ζωής!
Η νέα γενιά του Audi A1 Sportback συνδυάζει αρμονικά την σύγχρονη αισθητική και την τεχνολογία αιχμής, με τις ρετρό πινελιές από το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της γερμανικής φίρμας.
Τα σχέδια της Opel για το 2019
Στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών η Opel έδωσε μια γεύση από το κοντινό μέλλον με αφορμή τα 120ά γενέθλιά της.
Τα top-5 αυτοκίνητα του 2018, σύμφωνα με τον Jeremy Clarkson
Ο γνωστός Βρετανός πρώην παρουσιαστής του «Top Gear» οδήγησε 28 νέα μοντέλα για λογαριασμό των «Sunday Times» και επέλεξε τα 5 κορυφαία εξ αυτών
Leasing:  Ήρθε η ώρα να πέσουν οι… μύθοι!
Μέσα από ένα εξελιγμένο site και με τη νέα της καμπάνια, η Avis καταρρίπτει τους μύθους που επικρατούν γύρω από το Leasing αυτοκινήτων.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή