Κοίτα Raf13...Δεν μπορεί να τα έχει κάποιος μονά-ζυγά δικά του.Ή υπάρχει θεός και προκαλεί, ή έστω επιτρέπει, τα καλά και τα κακά ή δεν υπάρχει και τα καλά και τα κακά είναι θέμα συγκυριών και τύχης (αναφέρομαι σε αυτά που πράγματι είναι θέμα συγκυριών και τύχης, όχι σε πράγματα που προκαλούνται από τον ίδιο τον άνθρωπο στον εαυτό του... λ.χ. αν οδηγάς μεθυσμένος και πέσεις σε έναν τοίχο δεν σου φταίει ούτε ο θεός, ούτε η τύχη). Προφανώς ένα 4χρονο παιδί δεν φέρει καμία ευθύνη για το ότι έχει καρκίνο.Αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι όταν μας συμβαίνει ένα απίθανο καλό (π.χ. σωζόμαστε "από θαύμα") δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να το αποδώσουμε στο θείο αντί στην τύχη. Γιατί; Γιατί εάν αποδοθεί στο θείο σημαίνει ότι είμαστε κατά κάποιο τρόπο ξεχωριστοί, ο θεός επέλεξε να μας βοηθήσει, το αξίζαμε.... ενώ αν αποδοθεί στην τύχη, ήμασταν απλά κωλ..ρδοι. Στα καλά λοιπόν δεν υπάρχει κατ' αρχήν κανένα πρόβλημα (αν βέβαια πιάσει ένας έμπορος ναρκωτικών το τζοκερ, όσο να 'ναι θα προβληματιστούμε, αλλά τες πα).Στα κακά όμως; Αν πιστεύουμε στην τύχη (αντί στον θεό) δεν δημιουργείται πρόβλημα. Απλά ήσουν άτυχος.... σε κάποιον έπρεπε στατιστικά να συμβεί, έτυχε να είσαι εσύ. Κρίμα ρε φίλε, αλλά shit happens. Αν πιστεύουμε στον θεό όμως τι γίνεται; Γιατί συνέβη το κακό; Άξιζες να το πάθεις; Αυτό το κοριτσάκι τι φταίει για να υποφέρει τόσο; Όταν δοθεί μια πειστική απάντηση σε αυτό, πέραν των γενικοτήτων και των υπεκφυγών τύπου "άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου" (γιατί η εκκλησία μας έχει πει για όλες τις βουλές του εκτός από το για ποιον λόγο ο θεός αφήνει αθώους να υποφέρουν) τότε μπορεί να γίνει συζήτηση.Υ.Γ. Αυτά ισχύουν για όλες τις θρησκείες, σε κάποιες δε (και μάλιστα υποτίθεται "φιλοσοφημένες") τα πράγματα είναι χειρότερα από τον χριστιανισμό. Φίλος, απολύτου εμπιστοσύνης μου εξιστορούσε πρόσφατα πως άτομο που είχε θητεύσει σε Ινδίες, με φιλοσοφίες για Κάρμα και μετεμψυχώσεις (ή κάτι παρόμοιο, δεν με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα αυτές οι μπούρδες, οπότε δεν ρώτησα και πολλά) πιστεύει ότι όταν λ.χ. βιάζεται ένα παιδί, αυτό συμβαίνει γιατί στην προηγούμενη ζωή του είχε κάνει κάτι ανάλογο και ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΒΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΑΥΤΟ. No further comments.
Σχολιάζει ο/η