Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εξυπηρέτηση: Το Μέλλον Είναι Συνεργατικό, Όχι Ανταγωνιστικό

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εξυπηρέτηση: Το Μέλλον Είναι Συνεργατικό, Όχι Ανταγωνιστικό Facebook Twitter
0

Στην εκδήλωση “From AI to ROI” της Satori Analytics, μίλησε ο Ιωάννης Δέτσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Choose Strategic Communication Partner, την Πέμπτη 12/09/2024. Στην παρέμβασή του, ο κ. Δέτσης ανέδειξε τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ως εργαλείο υποστήριξης, όχι αντικατάστασης, του ανθρώπινου παράγοντα στην εξυπηρέτηση πελατών και πολιτών. 

Αξιοποιώντας δεδομένα από έρευνες και πλούσια παραδείγματα από άλλες χώρες, ο πρόεδρος της Choose εξήγησε πώς η ΤΝ μπορεί να αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση και να προσφέρει προσωποποιημένες λύσεις, διατηρώντας παράλληλα τον κρίσιμο ρόλο των ανθρώπων στα πιο σύνθετα αιτήματα και στις περιπτώσεις που απαιτείται συναισθηματική νοημοσύνη.

Οι προκλήσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εξυπηρέτηση

Ο κ. Δέτσης ανέφερε ότι 67% των συμμετεχόντων στην πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η Choose σε συνεργασία με την GPO, αντιμετώπισε δυσκολίες όταν χρησιμοποίησε αυτοματοποιημένα συστήματα εξυπηρέτησης για περίπλοκες υποθέσεις. Το ίδιο επίσης ποσοστό πιστεύει ότι η ανθρώπινη εξυπηρέτηση παραμένει ανώτερη, ειδικά σε καταστάσεις που απαιτούν συναισθηματική νοημοσύνη.

Με βάση τα παραπάνω ευρήματα, ο κ. Δέτσης υπογράμμισε τις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ΤΝ: τη διαχείριση πολύπλοκων καταστάσεων, την έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης, και την εγκυρότητα των απαντήσεων. 

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Choose τόνισε την ανάγκη η ΤΝ να είναι προσβάσιμη από όλους, με συστήματα φιλικά προς κάθε χρήστη, ανεξαρτήτως ηλικίας ή ψηφιακών δεξιοτήτων, ώστε να μην οδηγήσει σε κοινωνικό αποκλεισμό λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού.

Η ΤΝ ως Συμπληρωματικό Εργαλείο

Ένα από τα κεντρικά σημεία της ομιλίας ήταν ότι η ΤΝ δεν πρόκειται και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στην εξυπηρέτηση. Αντίθετα, αποτελεί ένα εργαλείο που ενισχύει την απόδοση του προσωπικού, αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η απάντηση σε συχνές ερωτήσεις και η καταγραφή δεδομένων. Ο συνδυασμός της τεχνολογίας με τον ανθρώπινο παράγοντα προσφέρει τις καλύτερες λύσεις, βελτιώνοντας την ποιότητα και την ταχύτητα της εξυπηρέτησης.

Παρουσιάζοντας παραδείγματα από συστήματα που έχει αναπτύξει η Choose για φορείς όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΟΠΕΚΑ, η ΔΥΠΑ και το Υπουργείο Εργασίας, ανέδειξε πώς τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να διαχειρίζονται χιλιάδες αιτήματα πολιτών, απελευθερώνοντας χρόνο για τους εργαζόμενους να επικεντρωθούν στις πιο σύνθετες περιπτώσεις.

Μελλοντικές Εφαρμογές 

Ο κ. Δέτσης παρουσίασε τα επόμενα βήματα της εταιρείας, τα οποία περιλαμβάνουν την ανάπτυξη εργαλείων προβλεπτικής ανάλυσης και ανάλυσης Big Data για τη διαχείριση πόρων σε κρίσιμους τομείς, όπως τα νοσοκομεία, οι εφορίες και το Κτηματολόγιο. Τέτοια εργαλεία θα βοηθήσουν τους οργανισμούς να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία τους και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες.

Επιπλέον, η Choose αναπτύσσει λύσεις αυτόματης διερμηνείας και μετάφρασης για τις Υπηρεσίες ασύλου και τα νοσοκομεία, με στόχο την υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως πρόσφυγες και μετανάστες. Η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας και την εξάλειψη των γλωσσικών φραγμών, μειώνοντας, παράλληλα, το κόστος για το Δημόσιο.
 

Επιχειρείν
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε χρόνια GRIPP-SNF: Απολογισμός και επόμενα βήματα του προγράμματος

Επιχειρείν / Πέντε χρόνια GRIPP-SNF: Απολογισμός και επόμενα βήματα του προγράμματος

Ολοκληρώθηκε η πιλοτική φάση του Πανελλήνιου Προγράμματος για την Πρόληψη και τον Έλεγχο των Νοσοκομειακών Λοιμώξεων και της Μικροβιακής αντοχής (GRIPP-SNF), που υλοποιήθηκε με αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καταγράφοντας σημαντική μείωση των νοσοκομειακών λοιμώξεων.
THE LIFO TEAM
DIMAND: Παρουσίαση του Masterplan για την ανάπλαση της ιστορικής ζυθοποιίας ΦΙΞ, με την υπογραφή των Foster + Partners 

Επιχειρείν / DIMAND: Παρουσίαση του Masterplan για την ανάπλαση της ιστορικής ζυθοποιίας ΦΙΞ, με την υπογραφή των Foster + Partners 

Περισσότεροι από 400 καλεσμένοι τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση, ανάμεσα στους οποίους στελέχη της κυβέρνησης, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορείς της πόλης και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου και του Τύπου.
THE LIFO TEAM
Η LAMDA Development υπογράφει στρατηγική συνεργασία με την COSMOTE TELEKOM για την παροχή Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών στο The Ellinikon

Επιχειρείν / Η LAMDA Development υπογράφει στρατηγική συνεργασία με την COSMOTE TELEKOM για την παροχή Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών στο The Ellinikon

Στην πρώτη «έξυπνη» πόλη στην Ευρώπη που σχεδιάζεται εξ ολοκλήρου από την αρχή, κάτοικοι, εργαζόμενοι και επισκέπτες θα απολαμβάνουν πρότυπες και καινοτόμες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες εντός της ανάπτυξης.
THE LIFO TEAM
Ετήσια Δημοσιογραφική Εκδήλωση για τη Lidl Ελλάς με τίτλο «Καλύτερη Ποιότητα Ζωής»

Επιχειρείν / Ετήσια Δημοσιογραφική Εκδήλωση για τη Lidl Ελλάς με τίτλο «Καλύτερη Ποιότητα Ζωής»

Στο πλαίσιο της καθιερωμένης εκδήλωσης, η εταιρεία παρουσίασε τη στρατηγική της και τη συνολική επίδραση των δραστηριοτήτων της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.
THE LIFO TEAM