Για το φως και το σκοτάδι. Aπό τη Μαρία Ρεπούση

Για το φως και το σκοτάδι. Aπό τη Μαρία Ρεπούση Facebook Twitter
Ανάσταση στην Ιερουσαλήμ
24

 

 

Αναρωτιέμαι γιατί σ’ αυτή τη χώρα, η μάχη ανάμεσα στο φως –όχι το άγιο, το άλλο- και στο σκοτάδι χάνεται. Και όχι μόνον χάνεται αλλά κάθε φορά που ανοίγει ένα παράθυρο για να μπει φως κλείνει με τέτοιο πάταγο που ενδέχεται να περάσουν χρόνια για να ξανανοίξει. Μήπως τελικά οι σκοταδιστές είναι περισσότεροι από τους φωτισμένους; Μήπως οι σκοταδιστές είναι πιο δικτυωμένοι, είναι καλύτερα τοποθετημένοι στα κέντρα διαμόρφωσης της κοινής γνώμης και στα αντίστοιχα λήψης των αποφάσεων; 

 

Τι στο καλό συμβαίνει και χάνεται η μάχη του ορθού λόγου; Τι συμβαίνει και το σκοτάδι διεισδύει στο φως και το διαλύει αντί να διαλύεται; Και δεν μιλάω για τα διφορούμενα, αυτά που τέμνουν τα πράγματα σε πολλά πεδία. Αναφέρομαι στα απολύτως στοιχειώδη, στο δικαίωμα έκφρασης γνώμης λόγω χάρη.

 

Έχω αρχίσει να φοβάμαι ότι η μάχη του φωτός χάνεται στο γήπεδό του. Κάθε φορά που κάποιος εκφράζει μια άποψη που δεν εντάσσεται στην εθνική και θρησκευτική καμιά φορά και έμφυλη ορθότητα, αρχίζει μια περίεργη αναζήτηση. Σχεδόν ποτέ γι’ αυτό που ειπώθηκε. Σπάνια αναζητείται το ακριβές περιεχόμενο. Αρκεί η φήμη του. Και αυτή διαμορφώνεται από τον αντίπαλο λόγο. Αντίθετα, εδώ στο γήπεδο του φωτός, η αναζήτηση κατευθύνεται στην προσωπικότητα, στις τροπικότητες, στις προθέσεις. Ειδικά για τις προθέσεις παρατηρώ ότι εμπεδώνεται, πάντα στο γήπεδο του φωτός, μια ακραία επικίνδυνη αντίληψη και συμπεριφορά.

 

Είναι η ψευδής αναζήτηση της πρόθεσης κάποιου όχι για την κατανόηση της άποψης αλλά για την αποδόμησή της. Λέω ψευδής διότι δεν πρόκειται για πραγματική αναζήτηση αλλά για απόδοση. Αυθαίρετη και αρνητικά προσημειωμένη. Συμφωνώ ενδεχομένως με όσα λες, αλλά εσύ τα λες για λάθος λόγους ή είσαι το λάθος πρόσωπο. Γι’ αυτό καλύτερα να σιωπήσεις. Οι λάθος λόγοι συνδέονται συνήθως με προσωπικά  κίνητρα και σκοπιμότητες. Εδώ, στο στρατόπεδο του φωτός,  δεν παίζει το σενάριο «σε πλήρωσε ο Σόρος» ή «είσαι πράκτορας της παγκοσμιοποίησης»  αλλά η ηθελημένη πρόκληση του δημόσιου αισθήματος με στόχο το προσωπικό πολιτικό όφελος.

 

Μα γιατί αναρωτιέμαι να πρέπει να σωπάσει κάποιος που όλη του τη ζωή υποστηρίζει σταθερά τις ίδιες αξίες αν γίνει ή διεκδικεί να γίνει πολιτικός; Και ποιο είναι το προσωπικό όφελος που έχει  αν, όντας πολιτικός, επιλέξει να τοποθετηθεί κόντρα στο ρεύμα όταν η συνταγή για να είναι κανείς πετυχημένος είναι ο ποικιλόχρωμος λαϊκισμός;  Και αυτό ισχύει –με διαβαθμίσεις είναι αλήθεια- για όλους τους πολιτικούς χώρους. Αν θέλεις να επιζήσεις μην θίγεις το εθνικό και θρησκευτικό κατεστημένο.

 

Τελευταία επίσης ένα νέο αμείλικτο ερώτημα πλανάται στο γήπεδο του φωτός. Γιατί  τώρα;  Δεν υποστηρίζω ότι όλες αυτές οι αγωνίες είναι αμελητέες. Δεν μπορεί όμως σε καμία περίπτωση να είναι αρκετές για να περνάει κανείς από την άλλη όχθη του ποταμού. Δεν μπορεί να γίνονται άλλοθι. Η αναφορά στη συγκυρία, στο timing, είναι εδώ το άλλοθι. Σωστά είναι ενδεχομένως όσα λες αλλά γιατί τα είπες τώρα; Γιατί έγραψες για την επανάσταση του 1821; Μα ήταν ανήμερα της 25ης Μαρτίου. Δεν έπρεπε. Γιατί μίλησες για τη μεταφορά του Φωτός; Μα είναι παραμονές του Πάσχα και έχουμε κρίση.  Δεν έπρεπε. Και ούτω καθεξής.

 

Τα παραδείγματα είναι πολλά, αρκετά και αυτοαναφορικά. Γενικά, δεν πρέπει να μιλάς για τις γενοκτονίες ακόμα και όταν επίκειται η ποινικοποίηση της αντίθετης ιστορικής άποψης, με την οποία είσαι αντίθετος. Δεν πρέπει να θέτεις ζήτημα για τα θρησκευτικά ή τα αρχαία ελληνικά που διδάσκονται στο σχολείο ακόμα και όταν καλείσαι ν’ αποφασίσεις γι’ αυτό. Δεν πρέπει να επαναφέρεις το ζήτημα του χωρισμού της εκκλησίας με το κράτος ή της φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας ακόμα κι αν συζητείται το φορολογικό νομοσχέδιο. Οι καιροί  δεν το επιτρέπουν. Ήταν εξάλλου πάντα δύσπιστοι στα αουτσάιντερ. Αναρωτιέμαι αν όσοι διαμορφώνουν την κεντρική ατζέντα και τις πολιτικές προτεραιότητες σκέφθηκαν ποτέ ότι η Ελλάδα είναι εκεί που είναι και γιατί οι ίδιοι οι ορθολογιστές είτε σιώπησαν είτε με τον τρόπο τους απαίτησαν τη σιωπή των άλλων .

 

Μήπως τελικά οι καιροί ου μενετοί;

Αναρωτιέμαι ακόμα γιατί κατάντησε αιρετικό το αυτονόητο.

 

 

24

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ

σχόλια

8 σχόλια
Θα αντέκρουα ένα προς ένα τα επιχειρήματα της Ρεπουση και θα ανέλυα ότι η τακτική της δεν φέρνει το φώς, αλλά το σκοτάδι, δεν είναι η γνώση ή η επιστημονική αλήθεια αλλά η πολιτική σκοπιμοτητα σε ένα ρεσιταλ σχετικισμου.Το μονο που αρκεί ειναι ότι για όλο τον αγώνα του 21 η αντίστοιχης ιδεολογίας εκπομπή του ΣΚΑΙ αφιέρωσε περίπου όλα τα επεισόδια να κα΄τσει να μας αναλύει αν ξεκίνησε 25/3 ή 21/3 ή whatevere με μοναδικό σκοπό να απομυθοποιήσει με βάση ένα τριτεύων γεγονός, το νόημα ότι ειναι εφικτή μια επανάσταση από τον λαό ενάντια στους εκάστοτε κυρίαρχους εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της αντίστοιχης πρωιμης μνημονιακής εποχής. Και φυσικά η κ.Ρεπουση κλπ δεν εινα τα αουτσαιντερ, ειναι ενα ακμαίο κατεστημενο εν δράσει με πρόσβαση και διαχείριση (δεν κρίνω αν ειναι καλώς ή κακώς, αναφέρω τα γεγονότα) σημαντικών πόρων, αναπτυξιακών προγράμματων, ακαδημαικες θέσεις κλπ.
βαρεθηκα τον ποντιακο,βλαχικο,σαρακατσανικο,κρητικο εθνικολαικισμο.Ξεχνατε την μεγαλη ιδεα που εφερε την καταστροφη.ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ ονειρευονταν οι κατσαπλιαδες προγονοι.Πρεπει να βαλουμε ενα τελος,να προχωρησουμε μπροστα.ΚΑΨΤΕΤΑ,φωναζε ο Καφκα.
Αν κατάλαβα καλά η κα Ρεπούση είναι εριστική και προκάλεσε τα εθνικά μας ταμπού επειδή έγραψε ότι τα πλήθη "συνωστίζονταν" στη Σμύρνη κι εμείς (σαν καταναλωτικός λαός που ήμαστε) το "συνωστίζομαι" το συνδέουμε με τις εκπτώσεις και προσβληθήκαμε.Εδώ Γάλλοι και Γερμανοί που σφάχτηκαν σε δύο πολέμους κάνουν πλέον κοινά υπουργικά συμβούλια κι εμάς μας σηκώνεται η τρίχα αν οι ακρότητες που έκαναν οι τούρκοι πριν 100 χρόνια δεν αποδίδονται στα σχολικά βιβλία αρκετά σπλάτερ. Αλλά αν πιστεύουμε ότι ο θεούλης ανάβει το άγιο φως μόνο για τους δικούς μας παπάδες, ε λίγο πολύ εξηγούνται και όλες οι υπόλοιπες εθνικές ιδεοληψίες μας...
Γνωρίζεις μήπως αν ο Κεμάλ είχε σκοπό να μπει στην Σμύρνη, να την κάψει και να σφαγιάσει ότι βρει μπροστά του ακόμα και στην περίπτωση που ο ελληνκός στρατός δεν προέλαυνε μέχρι την Άγκυρα, ή ακόμα και αν δεν λάμβανε καν χώρα η εκστρατεία στην Μικρά Ασία;
αγαπητε. κανουν κοινα υπουργικα συμβουλια γιατι οι γαλλοι αποδεχθηκαν οτι τους στραγγαλισαν οικονομικα μετα τον ΑΠΠ και ΚΥΡΙΩΣ γιατι οι Γερμανοι αποδεχθηκαν την ΕΝΟΧΗ για τις ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ που διεπραψαν. Οι Τουρκοι 100 χρονια σχεδον μετα σχεδον ψελίζουν κάτι μισολογα. Και αν μου πεις για το συνηθισμένο παραμύθι "ναι αλλα εκαναν και οι ελληνες" οχι δεν εκαναν γενοκτονια, και σε καθε περιπτωση οι Αρμενιοι ξεκληριστηκαν και αυτοι το ... 1915 λόγω των ... ελλήνων;;;Η αποδοχή της ευθύνης και να ζητήσεις συγγνώμη ειναι η απαρααίτητη προυποθεση της συγχώρεσης.
Μήπως τελικά οι σκοταδιστές είναι περισσότεροι από τους φωτισμένους; Εδώ δε χρειάζεται "μήπως", είναι σίγουρα περισσότεροι. Εσεις τα λέτε πολύ ωραία και λογικά, αλλά αυτοί για τους οποίους μιλάτε είναι αδύνατο να τα καταλάβουν - το πιο πιθανό είναι ότι σταματούν να διαβάζουν στο "Ρεπούση" και αρχίζουν το βρισίδι.
http://www.free-ebooks.gr/gre/ebook/2001Με το θέμα της εκστρατείας των Ελλήνων, την μικρασιατική καταστροφή και την εγκατάσταση των προσφύγων στην Ελλάδα ασχολούνταν το βιβλίο της στ’ δημοτικού από την σελίδα 100 - 105 και έχει ενδιαφέρον να δει κανείς όλες αυτές τις σελίδες (όχι μόνο την πρόταση "συνωστισμός", out of context).Πράγματι, η μη αναφορά σε θύματα και φρικαλεότητες αποτελούσε μία προσέγγιση που είτε είχε να κάνει με το νεαρό της ηλικίας των ατόμων που ήταν να διδαχτούν το βιβλίο ή (έτερη προσέγγιση) που προσδοκούσε σε κάποια λείανση των ιστορικών διαφορών των δύο κρατών. Η αλήθεια είναι ότι ούτε οι προγενέστερες ελληνικές "ατασθαλίες" (για να ακολουθήσω το παράδειγμα της Ρεπούση), όσον αφορά την εκστρατεία, αναφέρονται ...ανεξάρτητα απ’ το τελικό αποτέλεσμα: δλδ ότι η δική μας μπάντα την έφαγε, όπως όλοι γνωρίζουμε, πολύ χοντρά στο κεφάλι. Και παρότι η μικρασιατική καταστροφή αποτέλεσε (...και αποτελεί, πιθανόν, αφού δεν είναι και τόσο μακριά μας χρονολογικά) ένα ισχυρότατο τραύμα, μία ερώτηση είναι αν αυτή την τακτική (εκατέρωθεν) «λείανσης» για τους x, y λόγους ήταν διάχυτη σε όλο το βιβλίο ή μόνο στο συγκεκριμένο ιστορικό συμβάν.
Αγαπητε αυτοχειρα, δικαιωνετε αυτο που ειπε μολις παραπανω αλλος σχολιογραφος: σταματατε στο ονομα Ρεπουση χωρις να ακουτε τι λεει. Το εχω ξαναπει και θα το ξαναπω: η Ελλαδα χρειαζοταν και χρειαζετει λιγο περισοτερους Χατζηδακιδες, Δημου, Δημοκιδιδες, Ρεπουσηδες και Μανους. Για εντελως διαφορετικους και παραλληλα ομοειδεις λογους ο καθενας...
MMVV η κυρία Ρεπούση έγραφε βιβλίο για εντεκάχρονα, βεβαίως... αλλά έγραφε βιβλίο Ιστορίας. Όταν ο σφαγιασμός μετατρέπεται σε συνωστισμό και η αφαίρεση τόσων ζωών αποδίδεται σε κακό συντονισμό, τότε ως ιστορικός κάτι έχεις κάνει λάθος. Όλοι μας διαβάσαμε βιβλία Ιστορίας και δε χρειάστηκε να μας περιγράψει κανείς, αν κόπηκαν κεφάλια, αν βγήκανε μάτια κι αν σουβλίστηκαν κορμιά. Αρκεί να μην αλλάζει η ουσία. Τώρα αν κάποιος θέλει να κάνει την τρίχα τριχιά, αλλάζει το πράγμα.
MaRouli77 και MMVVΑνήκω στους τυχερούς που έμαθα για το τι έγινε στη Σμύρνη το 1922 , από τον παππού μου , ο οποίος , μικρό παιδί τότε , ήταν μέσα σε αυτούς που "τυχαία ψιλοσυγκεντρώθηκαν στο λιμάνι της Σμύρνης" και βούτηξε στη θάλασσα για να γλιτώσει (να τον γλιτώσουν δηλαδή ) τελευταία στιγμή!
ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ ΑΥΤΟΧΕΙΡΑΣΚι εμένα οι παππούδες μου ήρθαν από τη Σμύρνη και γνωρίζω από εκείνους τι έγινε. Χάσανε αδέρφια και συγγενείς κατά το "συνωστισμό". Ο παππούς από τη μεριά του πατέρα μου πολέμησε στη Μικρασιατική εκστρατεία, φυλακίστηκε και το έσκασε. Γύρισε στην Ελλάδα μετά κόπων και βασάνων και ξαναβρήκε τη σύζυγό του μετά από 2 χρόνια (εκείνος βρέθηκε στον Πειραιά και εκείνη ήταν στην Κοζάνη). Όμως, περιγραφές ανθρώπων που τα έζησαν υπάρχουν καταγεγραμμένες και σε βίντεο (από εκπομπές, από συγγραφείς κ.τ.λ.). Μπορεί να καταγραφεί το ιστορικό γεγονός, χωρίς να αναφέρονται οι φρικαλεότητες. Αυτό επεσήμανα στο πρώτο μου σχόλιο.
Σίγουρα για κάποιον που δεν πιστεύει, το αυτονόητο δεν είναι αιρετικό. Ωστόσο, αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί κάποιοι άνθρωποι πρέπει ντε και καλά να επιβάλλουν στους υπόλοιπους την αθεϊα τους επειδή οι ίδιοι δεν πιστεύουν. Όντας ο ίδιος άθεος ποτέ δε με ενόχλησε σε τι "παραμυθάκια" πιστεύει ο καθένας ούτε θεωρούσα τον εαυτό μου ανώτερο ή πάνσοφο επειδή δε με έπεισαν τέτοιες θρησκείες. Αυτό όμως που πάντα με έκανε λιγάκι καχύποπτο προς άτομα σαν την κ.Ρεπούση είναι το γεγονός ότι η μόνη θρησκεία που προσπαθούν μανιωδώς να ακυρώσουν είναι ο χριστιανισμός και ποτέ κάποια άλλη όπως ο ιουδαϊσμός ή ο μωαμεθανισμός, εξίσου "ψεύτικες" κατά τη γνώμη μου θρησκείες που ωστόσο μένουν σχεδόν πάντα στο απυρόβλητο λες και έχει αποδειχθεί η γνησιότητά τους. Γιατί λοιπόν δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με τα εκατομμύρια των πιστών που πηγαίνουν κάθε χρόνο να προσκυνήσουν την μαύρη πέτρα της Καάμπα στη Μέκκα, μια απλή μαύρη πέτρα που και καλά έδωσε ο αρχάγγελος Γαβριήλ στον προφήτη Μωάμεθ; Η γιατί δε θεωρεί απόλυτα αλαζόνες τους Εβραίους που θεωρούν ότι είναι ο εκλεκτός λαός του θεού και μόνο εκείνοι θα σωθούν;Κάποια κόμπλεξ καλό είναι να μένουν στην άκρη, γνώμη μου απλά. Όταν διατείνεσαι ότι είσαι δημοκράτης τότε θα δέχεσαι ότι ο καθένας έχει δικαίωμα στην ανεξιθρησκεία χωρίς να προσπαθείς με τις μισαλλόδοξες θεωρίες σου να επιβάλλεις τα δικά σου πιστεύω. Σύγχρονη Ιερά Εξέταση, τι να πεις;
είπες αυτό που ήθελες να πεις ,αλλά είσαι λίγο εκτός θέματος.Το θέμα που αναπτύσσει η κα Ρεπούση άπτεται του ορθολογισμού και του σκοταδισμού. Δεν πιστεύω οτι ο σκοταδισμός είναι συνώνυμο της Θρησκείας και ούτε διάβασα πουθενά να κατακρίνει τους πιστούς και τις θρησκείες .Κατακρίνει όλους αυτούς που εκμεταλλεύονται το θρησκευτικό ή εθνικό συναίσθημα ,καθώς και κάθε εγκατεστημένη στην χώρα δοξασία ,όλους αυτούς που αφορίζουν κάθε ένα που τολμάει να πει κάτι έξω απο την πεπατημένη. Κοινός κατακρίνει κάθε λογής λαϊκιστή, είτε αυτός είναι θρησκευτικός λαϊκιστής, αριστερός, λαϊκιστής ,είτε εθνικόφρονας λαϊκιστής ( Χειρότεροι από όλους οι τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι). Με λίγα λόγια ,αν δεν λες οτι οι βρομώτουρκοι μας έκαψαν στην Σμύρνη χωρίς καμιά πρόκληση, αν δεν κάνεις καμιά δεκαριά τεμενάδες για να έρθει το Άαααγιο φως από τον πανάαααααγιο τάφο και αν δεν πιστεύεις ότι νόμος είναι το δίκιο του εργάτη ή οτι οι πολίτες- λαός έχει πάντα δίκιο ή οποιαδήποτε άλλη Αριστερή νομοτέλεια, τότε δεν πρέπει να μιλάς ή έχεις συμφέρον που μιλάς ή μιλάς σε λάθος χρόνο Ξαναδιάβασε το , θα δεις οτι δεν κατάλαβες καλά
Το διάβασα πολύ καλά και απάντησα συνολικά στις κατά καιρούς επιθέσεις της δημοκρατικότατης κ.Ρεπούση στη συγκεκριμένη θρησκεία. Και ξαναλέω λοιπόν, όταν κάποιος θέλει να ζει έτσι, ζει έτσι. Εσύ το θεωρείς σκοταδιστικό, θεωρείς ότι κάποιος τους εκμεταλλεύεται; Πρόβλημά σου. Από τη στιγμή που ο καθένας μας είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει δεν καταλαβαίνω που κολλάει η κ.Ρεπούση κι όλοι εσείς. Εμένα δε με ενδιαφέρει καθόλου αν κάποιος θεωρεί ότι η Γη είναι επίπεδη, δε θα του κάνω συνεχείς επιθέσεις επειδή επιλέγει να ζει 1000 χρόνια πίσω, είναι δικαίωμά του. Αυτό δε σημαίνει ότι θα έχω τα ίδια πιστεύω με εκείνον. Ξαναδιάβασε λοιπόν το σχόλιό μου, κατανόησέ το καλύτερα και μετά απάντησε μου. Ψευτοδημοκράτες όλοι σας. Επειδή δεν είμαστε όλοι ίδιοι δε σημαίνει ότι οι μεν θα αναγκάσουν τους δε να γίνουν σαν αυτούς. Έλεος πια! Όπως είπα, ούτε εγώ πιστεύω σε κάποια ανώτερη δύναμη αλλά δεν είμαι τόσο κολλημένος να κάνω συνεχείς επιθέσεις σε όσους πιστεύουν, δικαίωμά τους είναι το ξαναλέω. Τι φασισμός κι αυτός, και μετά λέμε για τη χρυσή αυγή. Κι αν το πας έτσι, αφού δε μπορείς να αποδείξεις την ύπαρξη θεού αυτό σημαίνει ότι μπορεί και να υπάρχει, εσύ διαλέγεις αν θα πιστεύεις ή όχι. Όσον αφορά την ιστορία, δε θυμάμαι να μίλησα για κάτι τέτοιο στο σχόλιό μου. Βγάλε το κόμπλεξ σου αλλού λοιπόν. Είσαι εκτός τόπου και χρόνου και δεν το βλέπεις κιόλας δυστυχώς.
Γιατί η κάθε Ρεπούση ζει στην Ελλάδα και προφανώς αισθάνεται εδώ την πατρίδα της. Αν κατοικούσε στο Ιράν, τότε τους μουλάδες θα αντιπάλευε και σίγουρα θα είχε πολλά να τους πει. Το ίδιο και με το Ισραήλ. Ελπίζω να καταλαβαίνεις πως όπως το θέτεις ουσιαστικά πρόκειται για το απείρου κάλους επιχείρημα «και οι άλλοι βασανίζουν όμως τους μαύρους».Η Ελλάδα αν πάσχει από μια Θεοκρατία αυτή είναι της «επικρατούσης» ορθόδοξης. Όχι ως πίστης αλλά ως (εκ του συντάγματος) μέρους της κρατικής μηχανής. Ας λύσουμε πρώτα την εσωτερική μας τύφλα και μετά ευχαρίστως να δούμε και την –δεδομένη- τύφλα "αλλονών". Καιρός να μάθουμε το ρητό: «Πρώτα κρίνω τα μούτρα μου, μετά το σόι μου και μετά τον κόσμο όλο». Και καιρός να παρατήσουμε πια το: «Ό,τι δικό μας άγιο, ό,τι αλλονών σκατένιο»
Συγγνώμη αλλά με τόσους μουσουλμάνους μετανάστες κι ολόκληρη περιοχή (Θράκη) σχεδόν αμιγώς μουσουλμανική δε θα έλεγα ότι είναι ξένη θρησκεία στη χώρα της ο μουσουλμανισμός. Κι απ'όσο γνωρίζω κι αρκετοί Εβραίοι ζουν στην Ελλαδίτσα της. Απλά δεν την παίρνει να μιλήσει γι' αυτούς και δεν καταλαβαίνω το λόγο. Φοβάται το λιντσάρισμα; Φοβάται μην την πουν ρατσίστρια; Μισαλλόδοξη πάντως σίγουρα θα την πουν και θα ισχύει.
Γιατί η άνετη πλειοψηφία προστατεύει το δικαίωμά της να συνδυάζει "ευρωπαϊκό ορθολογισμό" με την "καθ'ημάς ανατολή" -- δε θέλει να χάσει κανένα από τα δύο. Υπερασπίζεται τον "πολιτισμό" της και ως προς τον "μύθο" και ως προς την "ιστορική αλήθεια". Ο μύθος της δίνει υπερηφάνεια απο κει που έρχεται -- η επιστημονική, ορθολογιστική, ιστορική αλήθεια της δίνει εμπιστοσύνη για το πού θέλει να πάει. Αυτή η στάση καθορίζει και καταδικάζει ό,τι την απειλεί ως "ακραίο". Αυτοί που το εκφράζουν, αυτό το "ακραίο", σταμπάρονται και χαρακτηρίζονται για το μέλλον. Εκεί, δυστυχώς, βρίσκεστε.Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι όμως ότι αυτό το οποίο χαρακτηρίζετε ως "αυτονόητο" δεν είναι παρα ο ένας πόλος αυτής της καθόλου άνετης ταυτότητας. Μην έχετε ψευδαισθήσεις ανεξαρτησίας.
«…το δικαίωμά της να συνδυάζει "ευρωπαϊκό ορθολογισμό" με την "καθ' ημάς ανατολή"»…ή όπως πολύ εύστοχα το είπε πριν από χρόνια η Corriere della sera: «οι Έλληνες είναι Τούρκοι που νομίζουν ότι είναι Ιταλοί»
Ξέρει πολύ καλά γιατί η Ρεπούση και κούρασε να μας κάνει το θύμα.Γιατί όταν είσαι εριστικός και προκαλείς δε μπορεί να παριστάνεις μετά τον αθώο, υπάρχει τρόπος για όλα και όταν δεν τον χρησιμοποιείς αποδεικνύεις ότι ο σκοπός σου ήταν η σύγκρουση αυτή καθαυτή και όχι ο διάλογος.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ