H VΟLVO EΠΕΝΔΥΣΕ νωρίς στην εξέλιξη Plug-in υβριδικών μοντέλων, όπου αναδείχθηκε γρήγορα σε ηγετική δύναμη. Οι διορατικοί Σουηδοί ήταν επίσης οι πρώτοι που ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τις κλασικές εκθέσεις αυτοκινήτου, ενώ συνεχίζουν να καινοτομούν με εταιρικές ιστοσελίδες που παραπέμπουν σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, αλλά και προσφέροντας πλέον όλα τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους αποκλειστικά online!

 

Θα αναρωτηθείτε βέβαια –και δικαιολογημένα– ποια είναι τα 100% ηλεκτρικά οχήματα της Volvo και θα σας απαντήσουμε το εξής ένα, δηλαδή το ολοκαίνουριο XC40 P8 Recharge AWD. Φυσικά θα ακολουθήσουν λίαν συντόμως και άλλα, αρχής γενομένης με την έκδοση Coupe-Crossover C40 Recharge, που αναμένεται στα τέλη της χρονιάς, αλλά και το B-SUV XC30 που έπεται.

 

Οι στόχοι της εταιρείας που αποτελεί συνώνυμο της ασφάλειας στον δρόμο είναι να απαρτίζεται έως το 2025 το 50% των πωλήσεών της από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και το υπόλοιπο 50% από υβριδικά. Δύσκολο; Όχι οπωσδήποτε για τη λίαν φιλόδοξη ελληνική αντιπροσωπεία, που έχει θέσει ως στόχο για το ίδιο χρονικό ορόσημο να είναι τα 7 στα 10 αυτοκίνητα που θα πουλάει αμιγώς ηλεκτρικά και έτσι να συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην κλιματική ουδετερότητα της Volvo παγκοσμίως έως το 2040.

 

Volvo CX30
Οι 408 ίπποι των δύο ηλεκτροκινητήρων βάζουν φτερά στο δημοφιλές SUV. Φωτ.: Γιώργος Καραγιωργάκης

 

Η πρώτη οδηγική επαφή μας με το Volvo XC40 P8 Recharge AWD έγινε στη Χαλκιδική, σε ένα test drive σε μικτό οδικό δίκτυο, από αυτοκινητόδρομο έως κλασικό επαρχιακό δρόμο και από ορεινές διαδρομές με στροφιλίκια και κάθε λογής κακοτεχνίες (αθάνατη Ελλάδα!) έως ολίγον αστικό περιβάλλον.

 

Πρώτη σκέψη όταν το είδαμε από κοντά ήταν γιατί δεν το διαφοροποίησαν οι ντιζάινερ της Volvo περισσότερο σχεδιαστικά από τις συμβατικές και τις υβριδικές εκδόσεις του XC40. Οι Σουηδοί λειτούργησαν ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση σεμνά, ταπεινά και «σκανδιναβικά», αντικαθιστώντας απλά τις γρίλιες του ψυγείου στη μάσκα με ένα κάλυμμα στο χρώμα του αμαξώματος, χαράσσοντας τη λέξη «Recharge» στα πίσω κολονάκια και προσθέτοντας έναν μαύρο διαχύτη.

 

Volvo CX30
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός και λειτουργικός. Φωτ.: Γιώργος Καραγιωργάκης

 

Κάτι ανάλογο έκαναν και στο εσωτερικό, το οποίο διαφοροποιείται ελάχιστα από εκείνο των υβριδικών και συμβατικών εκδόσεων, ενώ μας έπεισε με την ευρυχωρία του εμπρός και πίσω και με το ποιοτικό του φινίρισμα. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 414 λίτρα όγκο, όσα δηλαδή και οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, ενώ υπάρχει κάτω από το μπροστινό καπό μία επιπρόσθετη κρύπτη 31 λίτρων, που βολεύει π.χ. τα –απαραίτητα– καλώδια φόρτισης ή ένα σακ βουαγιάζ.

 

Ίδιας λογικής με τις υπόλοιπες εκδοχές του XC40 είναι και ο σχεδιασμός του κόκπιτ με τα ψηφιακά όργανα, τις πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης και τη δωδεκάρα οθόνη αφής κάθετου σχήματος, που παραπέμπει σε ταμπλέτα.

 

Η επανάσταση κρύβεται ωστόσο στο λειτουργικό σύστημα του αυτοκινήτου, αφού το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Volvo εφοδιάζεται με ένα εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων Android, εξελιγμένο από κοινού με την Google ώστε να προσφέρει πρόσβαση, μεταξύ άλλων, σε πλοήγηση με Google Maps, σε φωνητική επικοινωνία με το πρόγραμμα εντολών και το κέντρο εξυπηρέτησης Google Assistant, καθώς επίσης σε πληθώρα εφαρμογών και υπηρεσιών παρόχων, όπως π.χ. το Spotify.

 

Volvo CX30
Σήμα κατατεθέν του ηλεκτρικού Volvo XC30 αποτελεί το κάλυμμα που αντικαθιστά τις γρίλιες του ψυγείου στη μάσκα. Φωτ.: Γιώργος Καραγιωργάκης

 

Το συγκεκριμένο σύστημα της Google λειτουργεί τέλεια και, κατά την άποψή μας, καλύτερα από ό,τι στους premium ανταγωνιστές της Volvo, οι οποίοι προτιμούν να εξελίσσουν δικά τους λειτουργικά συστήματα προκειμένου να διατηρούν την αποκλειστική κυριότητα των δεδομένων. Να σημειώσουμε ότι η Volvo έχει δημιουργήσει ένα πακέτο χρήσιμων ψηφιακών υπηρεσιών και το προσφέρει για τέσσερα χρόνια δωρεάν, χωρίς να έχει διευκρινίσει αν και πόση συνδρομή θα ζητά μετά την πάροδο της τετραετίας.

 

Η εικόνα του Volvo XC40 P8 Recharge AWD στους δρόμους της Χαλκιδικής ήταν απολύτως πειστική. Η λειτουργία ενός ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων ανά άξονα και η ύπαρξη 660 Nm ροπής με το παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού λειτουργεί σαν αόρατος και αθόρυβος καταπέλτης εκτοξεύοντας το σουηδικό SUV από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από πέντε δευτερόλεπτα (για την ακρίβεια 4,9’’) και θυμίζοντας ξεκάθαρα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται πάντως για λόγους ασφαλείας και συγκράτησης της κατανάλωσης ενέργειας στα 180 χλμ./ώρα, κάτι που ισχύει πλέον έτσι και αλλιώς για όλα τα μοντέλα της σκανδιναβικής μάρκας.

 

Volvo CX30
Το σύστημα πολυμέσων Android by Google συνδυάζεται με οθόνη δώδεκα ιντσών. Φωτ.: Γιώργος Καραγιωργάκης

 

Προσωπικά μας άρεσε η αίσθηση του πεντάλ των φρένων, επειδή ήταν σταθερά η ίδια και δεν άλλαζε συνέχεια ανάλογα με την ένταση ανάκτησης ενέργειας, όπως συμβαίνει σε πολλά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η ανάκτηση ενέργειας δεν συμβάλλει μόνον στην αύξηση της αυτονομίας του μήκους 4,43 μ. νέου μοντέλου της Volvo, αλλά σου επιτρέπει να κινηθείς ουσιαστικά μόνο με τη χρήση του πεντάλ του γκαζιού (One Pedal Drive), οπότε φρενάρεις απλά αφήνοντας το γκάζι σαν να οδηγείς καρτ ή τα γνωστά αυτοκινητάκια τoυ λούνα παρκ.

 

Η μπαταρία χωρητικότητας 78 kWh είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, «ευθύνεται» για μία ικανοποιητική αυτονομία έως 418 χιλιομέτρων και ταυτόχρονα φροντίζει για ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ο συνδυασμός του χαμηλού κέντρου βάρους, του άμεσου τιμονιού και των εξαιρετικά ρυθμισμένων αναρτήσεων μάς ενθουσίασε οδηγικά στις ορεινές στροφές και κλειστές φουρκέτες του πρώτου ποδιού της Χαλκιδικής.

 

Ταυτόχρονα δικαίωσε την απόφαση της εταιρείας να μην εφοδιάσει το βάρους 2,2 τόνων SUV της με προγράμματα δυναμικής ρύθμισης του κινητήρα και των αναρτήσεων, που θεωρούνται must σε σχεδόν όλους τους ανταγωνιστές του.

 

Volvo CX30
Το σουηδικό SUV έχει  μήκος 4,43 μ. και ζυγίζει σχεδόν 2,2 τόνους. Φωτ.: Γιώργος Καραγιωργάκης

 

Η φόρτιση της μπαταρίας από 0 έως 100% σε Wallbox 11 kW απαιτεί θεωρητικά γύρω στις 8 ώρες, στην πραγματικότητα όμως περιορίζεται περίπου στις 6, καθώς δεν ξεκινάμε ποτέ από το μηδέν, ενώ με ταχυφορτιστή 150 kW απαιτούνται γύρω στα 40 λεπτά. Μία άλλη ιδιαιτερότητα του Volvo XC40 Recharge P8 AWD είναι και ο εργοστασιακός κοτσαδόρος για τρέιλερ βάρους έως 1.500 κιλών, που δεν αποτελεί κάτι συνηθισμένο για ηλεκτροκίνητο όχημα.

 

Για τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας, αρκεί να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί ένα γνήσιο τέκνο της Volvo, οπότε περιττεύει οποιοδήποτε άλλο σχόλιο. Ειδικά όμως λόγω της ηλεκτροκίνησης έχει σχεδιαστεί ο πίσω κινητήρας έτσι ώστε να μην κινδυνεύει στις οπισθομετωπικές συγκρούσεις, η μπαταρία διαθέτει ενισχυμένο προστατευτικό κλωβό, η εμπρός ζώνη παραμόρφωσης έχει ανασχεδιαστεί, ενώ προβλέπεται πλήθος υπερσύγχρονων υποστηρικτικών συστημάτων.

 

Volvo CX30
Ο χώρος αποσκευών έχει μίνιμουμ όγκο 414 λίτρα. Φωτ.: Γιώργος Καραγιωργάκης

 

Tα πρώτα αυτοκίνητα θα αφιχθούν τον Ιούλιο στις εκθέσεις των Ελλήνων εμπόρων και οι υποψήφιοι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της ήδη πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης Standard, που κοστίζει 58.020 ευρώ και της κορυφαίας Upgrade με τιμή από 61.988 ευρώ.

 

Οι συγκεκριμένες τιμές μειώνονται κατά 6.000 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ περιλαμβάνουν 3 έτη σέρβις και πενταετή εγγύηση. Με μία πρόσθετη επιβάρυνση της τάξης λίγο πάνω από 4.000 ευρώ απολαμβάνει ο κάτοχος του αυτοκινήτου εκτός από τα προαναφερόμενα και 3 έτη μικτής ασφάλισης στο πλαίσιο του πακέτου Volvo Platinum.