ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ο Μεγάλος Περίπατος εξελίχθηκε σε φιάσκο, όμως σε κάποιες άλλες μεγαλουπόλεις περιορίζουν δραστικά την κυκλοφορία των οχημάτων με σχέδιο, μεθοδικότητα και με προσεκτική προετοιμασία ώστε να γίνει αποδεκτή από τους πολίτες. Χαρακτηριστικό –και πιο φρέσκο– είναι το παράδειγμα του Παρισιού, που φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε μία άκρως φιλική πόλη για τους κατοίκους του και να βάλει τέλος στη χρόνια ταλαιπωρία όσων ζουν στο κέντρο του.

 

Πρόκειται για ένα εμβληματικό σχέδιο που θα έχει υλοποιηθεί ήδη το 2022 και θα δίνει ζωτικούς χώρους σε πεζούς και ποδηλάτες, συρρικνώνοντας τον αριθμό των διερχόμενων οχημάτων σε λιγότερο από το μισό συγκριτικά με σήμερα.

 

Η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, έδειξε ήδη τις προθέσεις της αναπτύσσοντας με εντυπωσιακούς ρυθμούς το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, περιορίζοντας την κυκλοφορία όταν μετρούνται υψηλές συγκεντρώσεις ρύπων στην ατμόσφαιρα και επιβάλλοντας υποχρεωτικά αντιρρυπαντικές σημάνσεις σε όλα τα αυτοκίνητα.

 

Από του χρόνου θα ισχύσει απαγόρευση της κυκλοφορίας για πάνω από το 50% αυτών των οχημάτων, καθώς θα επιτρέπεται να κινούνται στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας μόνον Ι.Χ. των μόνιμων κατοίκων, λεωφορεία, ταξί, όπως επίσης προμηθευτές, οχήματα εφοδιασμού και τεχνικών υπηρεσιών και εμπορικοί αντιπρόσωποι.

 

Επίσης, ορισμένοι δρόμοι όπως εκείνοι κατά μήκος της δυτικής όχθης του ποταμού Σηκουάνα, έκλεισαν για τα αυτοκίνητα και παραδόθηκαν αποκλειστικά στους πεζούς και στους ποδηλάτες.

 

Μετά από αυτές τις προειδοποιητικές βολές ο σχεδιασμός των δημοτικών αρχόντων του Παρισιού περνάει πλέον σε άλλο επίπεδο με την ολοκλήρωση από το 2022 εκτεταμένων ζωνών στο κέντρο της πόλης, όπου θα μειωθεί δραστικά ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων. Σήμερα εκτιμάται ότι περνούν από το κέντρο του Παρισιού περίπου 180.000 οχήματα ημερησίως, με τα 100.000 από αυτά απλά να το διασχίζουν προκειμένου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους.

 

Το Παρίσι βάζει φρένο στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων
Η κυκλοφορία αυτοκινήτων έχει απαγορευτεί ήδη σε ορισμένους κεντρικούς δρόμους του Παρισιού.

 

Από του χρόνου θα ισχύσει απαγόρευση της κυκλοφορίας για πάνω από το 50% αυτών των οχημάτων, καθώς θα επιτρέπεται να κινούνται στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας μόνον Ι.Χ. των μόνιμων κατοίκων, λεωφορεία, ταξί, όπως επίσης προμηθευτές, οχήματα εφοδιασμού και τεχνικών υπηρεσιών και εμπορικοί αντιπρόσωποι.

 

Οι Αρχές της πόλης βρίσκονται εδώ και καιρό σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις με διάφορους κοινωνικούς, επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς προκειμένου να λυθούν όλες οι εκκρεμότητες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται για παράδειγμα και οι κανόνες που θα ισχύσουν για τα τουριστικά λεωφορεία, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για μία πόλη την οποία επισκέπτονται κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια άτομα από το εξωτερικό.

 

H υλοποίηση των πλάνων θα γίνει σε μία έκταση περίπου 3,5 επί 2 χιλιομέτρων με έναν άξονα περίπου 3,5 χιλιομέτρων, η οποία καλύπτει τέσσερα κεντρικά δημοτικά διαμερίσματα του Παρισιού και τμήματα άλλων τριών, ενώ περιλαμβάνει γνωστά σημεία της πόλης όπως τις Place de la Concorde και Place de la Bastille, αλλά και την περιοχή γύρω από το νησάκι του Σηκουάνα, το Ile de la Cite.

 

Το συγκεκριμένο εγχείρημα εντάσσεται στον απώτερο στόχο της Ινταλγκό να εξελίξει τη γαλλική πρωτεύουσα σε μία «Πόλη των 15 λεπτών». Πρόκειται για την ιδέα μίας πόλης, της οποίας οι κάτοικοι θα μπορούν να κάνουν τις έξι βασικές αστικές δραστηριότητες (διαμονή, εργασία, ψώνια, εκπαίδευση, υγεία, διασκέδαση) κάνοντας ποδήλατο ή περπατώντας το πολύ ένα τέταρτο της ώρας.