Τα αυτοκίνητά μας γίνονται ολοένα πιο αθόρυβα, ωστόσο οι διαφοροποιήσεις ανά μάρκα παραμένουν σημαντικές. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Οχημάτων, η οποία αφορά καινούρια οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 στη χώρα.

 

Να σημειώσουμε, ότι οι Γερμανοί δεν περιέλαβαν στην αξιολόγησή τους εξωτικές μάρκες περιορισμένης παραγωγής, όπως είναι οι Ferrari, Lamborghini, κ.λπ., οι οποίες θα καταλάμβαναν σίγουρα τις πρώτες θέσεις της λίστας με τα πιο «φωνακλάδικα» αυτοκίνητα, αλλά δεν αφορούν τον μέσο πολίτη.

 

Οι διαφορές μπορεί να φαίνονται ως νούμερα μικρές, ωστόσο στην πράξη είναι σημαντικές, καθώς η ένταση του ήχου αυξάνει εκθετικά ανά ντεσιμπέλ και μπορεί να γίνει γρήγορα ενοχλητική στο ακουστικό μας σύστημα.

 

Οι 5 πιο αθόρυβες μάρκες

Μazda, 66,0 ντεσιμπέλ (dB)

Η ιαπωνική μάρκα, που αρέσκεται να καινοτομεί τεχνολογικά και δεν ανήκει σε κάποιον μεγάλο όμιλο, κατασκευάζει τα πιο αθόρυβα αυτοκίνητα.

 

SEAT, 66,4 ντεσιμπέλ (dB)

Η ισπανική μάρκα ανήκει στον όμιλο της VW και ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, καθώς βελτιώθηκε μία θέση σε σχέση με το 2018.

 

DS, 67,7 ντεσιμπέλ (dB)

Μία πολύ καλή τρίτη θέση κατέλαβε στο Top 5 των εταιρειών αυτοκινήτου με τα πιο αθόρυβα μοντέλα η μάρκα πολυτελείας του πρώην ομίλου PSA και νυν Stellantis.

 

ΜΙΝΙ, 68,3 ντεσιμπέλ (dB)

Η lifestyle μάρκα του ομίλου BMW με εργοστάσιο στην Οξφόρδη της Μεγάλης Βρετανίας τα πήγε περίφημα κατακτώντας την τέταρτη θέση.

 

Αlfa Romeo, BMW, Lexus, Mitsubishi, 68,4 ντεσιμπέλ (dB)

Συνωστισμός στην πέμπτη θέση της λίστας με τις πιο αθόρυβες μάρκες, την οποία μοιράζονται τέσσερις και μάλιστα εντελώς διαφορετικού χαρακτήρα, αφού η Alfa Romeo φημίζεται για παράδειγμα για το σπορ DNA της, ενώ η Lexus για την υβριδική της τεχνολογία.

 

Οι 5 πιο θορυβώδεις μάρκες

Στη συγκεκριμένη λίστα παρατηρείται επίσης μία μείωση του θορύβου κατά ένα έως 1,5 ντεσιμπέλ σε σχέση με το 2018. Να διευκρινίσουμε επίσης ότι στις μέσες και υψηλές ταχύτητες, στα περισσότερα αυτοκίνητα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και οι θόρυβοι κύλισης επισκιάζουν τους μηχανικούς θορύβους. Έτσι μπορεί να δείτε στην πεντάδα που ακολουθεί και κάποιες μη αναμενόμενες μάρκες.

 

Fiat, 72,5 ντεσιμπέλ (dB)

Τα πιο θορυβώδη μοντέλα προέρχονται από την Ιταλία και δεν πρόκειται για supercars, αλλά για το μικρό «Πεντακοσαράκι» και τις διάφορες παραλλαγές του, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της γκάμας της Fiat.

 

Dacia, 71,2 ντεσιμπέλ (dB)

Η ρουμάνικη μάρκα του ομίλου Renault καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στην κατάταξη με τις πιο θορυβώδεις εταιρείες αυτοκινήτων για το 2020.

 

Porsche, 70,9 ντεσιμπέλ (dB)

Μία αναμενόμενη παρουσία στη σχετική λίστα, αφού η γερμανική εταιρεία ειδικεύεται σε πολύστροφα, «γκαζιάρικα» μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

 

Τesla, 70,7 ντεσιμπέλ (dB)

Αν και όλα τα Τesla εφοδιάζονται με αθόρυβους ηλεκτροκινητήρες, η καλιφορνέζικη μάρκα απέχει ελάχιστα από την Porsche και καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στη λίστα μας. Αιτία είναι οι υψηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι και εκείνοι που προέρχονται από την κύλιση των ελαστικών.

 

Κia, 70,6 ντεσιμπέλ (dB)

H κορεάτικη φίρμα βελτίωσε τις επιδόσεις της μειώνοντας τα επίπεδα θορύβου κατά μισό ντεσιμπέλ σε σχέση με το 2018, ωστόσο παρέμεινε στην 5η θέση της σχετικής κατάταξης.