Απεργία την Πρωτομαγιά

 
 
Mercedes EQC
Η ηλεκτροκίνητη Mercedes EQC βασίζεται στο πάτωμα της συμβατικής GLC.

Μercedes EQC: Καινοτομία χωρίς υπερβολές

Δοκιμάζουμε την ηλεκτροκίνητη Mercedes EQC, ένα ποιοτικό SUV με κορυφαία άνεση οδήγησης και υπερσύγχρονες τεχνολογίες, που δεν τις προβάλλει ωστόσο με κραυγαλέο τρόπο.



Η EQC ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ –και με εξαίρεση ορισμένες πιλοτικές προσπάθειες, όπως ήταν η ηλεκτροκίνητη B-class- την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Mercedes. Σε αντίθεση ωστόσο με την EQS, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, η EQC βασίζεται στην πλατφόρμα της συμβατικής Mercedes GLC και διαφοροποιείται από αυτή χάρη στο τολμηρότερο ντιζάιν της, την παρουσία δύο ηλεκτροκινητήρων  συνολικής ισχύος 408 ίππων και φυσικά μίας μπαταρίας για την τροφοδοσία τους με την απαιτούμενη ενέργεια.

 

Η σχεδιαστική ταυτότητα της EQC αποτυπώνεται κατά κύριο λόγο στις χαρακτηριστικές ταινίες των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω καθώς επίσης στην ιδιαίτερη μάσκα της και σε διακριτικές «πινελιές», οι οποίες αποκαλύπτουν ότι πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο.

 

Μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τη Mercedes EQC ως ένα πραγματικά πετυχημένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με εξαιρετικές ψηφιακές τεχνολογίες και βέβαια το καταπληκτικό σύστημα ηχητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση ‘’Hey Mercedes’’ και μας αιφνιδίασε ευχάριστα με τις δυνατότητές του.

 

Σε κάθε περίπτωση, «φωνάζει» από μακριά ότι πρόκειται για ένα γνήσιο τέκνο της Mercedes και αυτό ισχύει και για το εσωτερικό της, όπου η EQC ποντάρει στην ψηφιακή τεχνολογία με αιχμή του δόρατος το γνωστό, από άλλα «αστεράτα» μοντέλα, Widescreen Cockpit. Στη συγκεκριμένη περίπτωση απαρτίζεται από το πλήρως ψηφιοποιημένο κόκπιτ και μία κεντρική οθόνη 10,15 ιντσών, δηλαδή 26 εκατοστών, ενώ προβλέπονται αρκετοί διακόπτες και χειριστήρια στο τιμόνι και στην κονσόλα. Καμία σχέση δηλαδή με το μινιμαλιστικής έως και ακραίας λογικής εσωτερικό ενός Tesla, που ενδεχομένως να σοκάριζε το τυπικό κοινό της Mercedes και να δυσκόλευε την προσέγγισή του.

 

Μercedes EQC: Καινοτομία χωρίς υπερβολές
Στο πίσω μέρος αποτελούν σήμα κατατεθέν τα στενόμακρα φωτιστικά που σχηματίζουν μία ταινία.

 

Όποιος λοιπόν έχει οδηγήσει μία Mercedes C-class ή E-class, θα προσαρμοστεί άμεσα μέσα στην EQC και σε ένα περιβάλλον με τη γνωστή κορυφαία ποιότητα και το προσεγμένο φινίρισμα των μοντέλων από τη Στουτγκάρδη. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε την ανεπανάληπτη άνεση οδήγησης, απλά χωρίς την ύπαρξη θορύβων, οπότε μιλάμε για ένα μοντέλο που διευκολύνει πολύ τους εύπορους φίλους της μάρκας να περάσουν από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς να νιώσουν ανασφάλεια και αμφιβολίες για τη νέα επιλογή τους.

 

Η οδηγική εμπειρία ξεκινά πατώντας το μπουτόν εκκίνησης, οπότε ωθείται το SUV αθόρυβα και τρομερά σβέλτα, για να σε κερδίσει μέσα σε ελάχιστα λεπτά με αέρινες επιταχύνσεις του και τις καταπληκτικές αναρτήσεις του, οι οποίες καταπίνουν κάθε ανωμαλία των κακοφτιαγμένων ελληνικών δρόμων. Αν συνδυάσουμε αυτά τα δεδομένα με την αθόρυβη ηλεκτροκίνηση και τις ρέουσες αλλαγές σχέσεων του αυτόματου σασμάν χωρίς δισταγμούς και κενά, τότε προκύπτει μία μοναδική αίσθηση οδήγησης με χαλαρωτικό χαρακτήρα.

 

Μercedes EQC: Καινοτομία χωρίς υπερβολές
Το κόκπιτ είναι πλήρως ψηφιοποιημένο, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει οθόνη 10,15 ιντσών.

 

Σε αυτήν συμβάλλει μία σχεδόν ατέλειωτη λίστα βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού, όπως ο κρυφός φωτισμός της καμπίνας επιβατών, τα «μασαζοκαθίσματα», το κορυφαίο ηχοσύστημα της Burmester, το άμεσο και εξαιρετικά ακριβές δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού και ό,τι άλλο θα περίμενε κάποιος –δικαιολογημένα- από ένα SUV της τιμολογιακής τάξης των περίπου 80.000 ευρώ.

 

Η Mercedes EQC είναι πιθανότατα το Battery Car αυτοκίνητο, που αφήνει στον οδηγό τα μεγαλύτερα περιθώρια ελεύθερης διαχείρισης της ηλεκτροκίνησής του. Αυτό ισχύει για τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, όπου προσφέρονται τέσσερα διαφορετικά προγράμματα ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον κυκλοφορίας, αλλά και τη διάθεση εκείνου που κάθεται στο τιμόνι. Για παράδειγμα, όταν βρίσκεσαι στην πόλη επιλέγεις ιδανικά το πρόγραμμα One Pedal Driving για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέσω της επιβράδυνσης του οχήματος και αυξημένη αυτονομία. Σε έναν επαρχιακό δρόμο ταιριάζει περισσότερο το πρόγραμμα με τη στάνταρ (ενδιάμεση) ανάκτηση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο προσφέρεται συνήθως η ρύθμιση D)+ χωρίς ανάκτηση, αλλά και με υψηλότερη κατανάλωση ρεύματος.

 

Μercedes EQC: Καινοτομία χωρίς υπερβολές
Η Mercedes EQC εντυπωσιάζει με την οδηγική της άνεση.

 

Φυσικά μπορείς να ενεργοποιήσεις το πέμπτο πρόγραμμα D Auto του…τεμπέλη, με το οποίο ρυθμίζει η EQC αυτομάτως και μόνη της το βαθμό ανάκτησης ενέργειας ανάλογα με την περίσταση, ενώ στη διάθεσή σου βρίσκονται και τα τέσσερα προγράμματα δυναμικής οδήγησης Sport, Comfort, Eco και Max Range. Μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης με το γερμανικό SUV καταλήξαμε στους προσωπικούς μας συνδυασμούς, οι οποίοι μας ικανοποίησαν απόλυτα στις μετακινήσεις μας. Έτσι θεωρούμε ιδανικό για την πόλη το δυναμικό πρόγραμμα Eco σε συνδυασμό με τη μεσαία σκάλα ανάκτησης ενέργειας D - , ενώ εκτός πόλης μας άρεσε περισσότερο ο συνδυασμός Eco και D Auto.

 

Η αυτονομία της ηλεκτροκίνητης Mercedes EQC κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μεταξύ 290 και 350 χιλιομέτρων και επηρεάστηκε από τον τύπο της διαδρομής και τις διαθέσεις του δεξιού μας ποδιού για το πεντάλ του γκαζιού, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας. Με βάση τους σχεδόν 2,5 τόνους βάρους του αμαξώματος και τις εξαιρετικά σβέλτες επιδόσεις (0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,1’’) με την καθοριστική συμβολή των 408 ίππων, κρίνεται η συγκεκριμένη επίδοση ικανοποιητική και καλύπτει τις ανάγκες μετακινήσεων για αρκετές ημέρες χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Ωστόσο, οι περισσότεροι ανταγωνιστές της EQC προσφέρουν μεγαλύτερες αυτονομίες και οι μπαταρίες τους φορτίζονται γρηγορότερα.

 

Μercedes EQC: Καινοτομία χωρίς υπερβολές
Οι 408 ίπποι των δύο ηλεκτροκινητήρων φροντίζουν για εξαιρετικές επιδόσεις.

 

Αν παραβλέψουμε τις συγκεκριμένες αδυναμίες, οι οποίες ενδέχεται να σε προβληματίσουν επί της ουσίας μόνον σε μεγάλες διαδρομές εκτός πόλης, τότε μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τη Mercedes EQC ως ένα πραγματικά πετυχημένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με εξαιρετικές ψηφιακές τεχνολογίες και βέβαια το καταπληκτικό σύστημα ηχητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση ‘’Hey Mercedes’’ και μας αιφνιδίασε ευχάριστα με τις δυνατότητές του.

 

Η τιμή αγοράς κυμαίνεται σε δυσθεώρητα επίπεδα για τον μέσο Έλληνα, αφού διαμορφώνεται στις 76.350 ευρώ. Εννοείται, ότι τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας ταξινομούνται κυρίως με τη μέθοδο της μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing), καθώς το target group τους είναι επιχειρηματίες και υψηλόβαθμα στελέχη, που επωφελούνται από τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα. Πάντως η Mercedes έχει εξαπολύσει μία ηλεκτρική καταιγίδα με ηλεκτροκίνητα μοντέλα, καθώς μόνον μέσα στο 2021 θα κυκλοφορήσουν τουλάχιστον τρία τέτοια, δηλαδή οι EQS,EQE και EQA και έπεται συνέχεια.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ