ME TO CROSSOVER C4 C-CROSS
 επιστρέφει η Citroen για τα καλά στην compact κατηγορία, καθώς το νέο μοντέλο είναι περίπου 20 εκατοστά μακρύτερο από το προηγούμενο C4 Cactus και μπορεί να κοιτάξει στα μάτια καθιερωμενους ανταγωνιστές, όπως η Corolla, το Focus, το Golf και το Clio.

 

Οι Γάλλοι επιχείρησαν να συνδυάσουν το ξεχωριστό ντιζάιν με κλασικά στοιχεία διαχρονικής κομψότητας, όχι όμως στα όρια της σχεδιαστικής ακρότητας όπως συνέβαινε με το C4 Cactus. Το οπτικό αποτέλεσμα τους δικαίωσε, καθώς από τη μία πλευρά έχουμε ένα διακριτικό Crossover με εμφανώς μεγάλους τροχούς και πλαστικά προστατευτικά περιφερειακά του αμαξώματος, κατά τα πρότυπα του Kia Xceed ή του VW T-Roc. Από την άλλη πλευρά έχουμε ωστόσο τις Coupe γραμμές τους πίσω μέρους, που καταλήγουν σε μία καλόγουστη αεροτομή και κάνουν το νέο C4-Cross να ξεχωρίζει στυλιστικά σαν τη μύγα μέσα στο γάλα ανάμεσα στο πλήθος των άχρωμων και άοσμων mainstream μικρομεσαίων αυτοκινήτων.

 

Οι Γάλλοι επιχείρησαν να συνδυάσουν το ξεχωριστό ντιζάιν με κλασικά στοιχεία διαχρονικής κομψότητας, όχι όμως στα όρια της σχεδιαστικής ακρότητας όπως συνέβαινε με το C4 Cactus. 

 

Citroen C4 C-Cross back
Ο σχεδιασμός του πίσω μέρους με τη χαρακτηριστική αεροτομή κάνει τη διαφορά.

 

Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός έχει αναβαθμίσει την πρακτικότητα του γαλλικού μοντέλου, καθώς η ελαφρά υψηλότερη θέση των καθισμάτων διευκολύνει την πρόσβαση στο εσωτερικό, ενώ στο το ρέον σχήμα περιορίζει μεν ελαφρά τον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ωστόσο οι χώροι για τα πόδια μας εντυπωσίασαν και βρίσκονται –χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2,67 μ.-σαφώς πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

 

Σε ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνεται και ο όγκος του πλήρως αξιοποιήσιμου χώρου αποσκευών με τιμή εκκίνησης τα 380 λίτρα, που μπορεί όμως να φτάσει έως τα 1.250 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

 

Citroen C4 C-Cross cockpit
Ψηφιακό κόκπιτ με πρακτικό Head-up display και με οθόνη αφής ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα.

 

Η εικόνα του εσωτερικού είναι γενικότερα πολύ ευχάριστη χάρη σε λεπτομέρειες, που κάνουν τη διαφορά, όπως είναι η επιτυχημένη ενσωμάτωση της κεντρικής οθόνης στην κορυφή της κονσόλας, τα καλόγουστα και ποιοτικά πλαστικά, τα ντιζαϊνάτα ακροφύσια του εξαερισμού και τα άνετα καθίσματα. Επίσης μας βόλεψε πολύ και το πρακτικό Head-up display, που προβάλλει όλες τις σημαντικές πληροφορίες μπροστά από τον οδηγό, χωρίς να χρειάζεται να παίρνεις τα μάτια σου από τον δρόμο.

 

Ο χειρισμός της οθόνης αφής και των διαφόρων λειτουργιών απαιτεί ελάχιστο χρόνο προσαρμογής, ενώ προβλέπονται πολλές –και μεγάλες- θήκες για μικροαντικείμενα με αποκορύφωμα το ντουλαπάκι του συνοδηγού με ειδική στήριξη για Tablet και μεγάλη χωρητικότητα.

 

Citroen C4 C-Cross tablet
Ευρηματική ιδέα η ειδική στήριξη για Tablet στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

 

Η διασταύρωση των –ευτυχώς όχι υπερβολικά- μαλακών καθισμάτων με το κατοχυρωμένο από τη Citroen σύστημα αναρτήσεων Progressive Hydraulic Cushion κάνει πραγματικά θαύματα στον δρόμο. Το νέο C4 C-Cross ξυπνά αναμνήσεις από τα παλιά και προσφέρει κατά την ταπεινή μας άποψη την κορυφαία ποιότητα κύλισης στην πολυμελή Compact κατηγορία, χάρη και στην εξαιρετική ηχομόνωση που κρατά τους θορύβους έξω από την καμπίνα επιβατών. Οι Γάλλοι πήγαν και εδώ κόντρα στο ρεύμα της εποχής, επέμειναν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με απόλυτη προτεραιότητα στην άνεση, που λειτουργεί απολύτως χαλαρωτικά στο στρες της καθημερινότητας και τα κατάφεραν περίφημα, αν εξαιρέσουμε την αίσθηση του τιμονιού, την οποία θα θέλαμε λίγο σφιχτότερη και αμεσότερη.

 

 

Το επταήμερο test drive μας έγινε στο τιμόνι ενός μοντέλου με τον γνωστό και πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα Pure Tech των 1,2  λίτρων στην εκδοχή των 130 ίππων, που σχημάτισε ταιριαστό δίδυμο με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8. Πρόκειται κατά την προσωπική μας άποψη για την ιδανική πρόταση, που κουμπώνει τέλεια με τον χαρακτήρα του νέου Citroen C4 C-Cross, καθώς το τρικύλινδρο μοτέρ προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, ενώ μετρήσαμε και μία λογική μέση κατανάλωση γύρω στα 7,5 με 8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

 

Citroen C4 C-Cross
Το πίσω τμήμα του αεροδυναμικού αμαξώματος παραπέμπει σε κομψό Coupe.

 

Στα των οικονομικών τώρα! Τίποτα δεν χαρίζεται και φυσικά αυτό ισχύει και στην περίπτωση του νέου Crossover της Citroen, του οποίου οι τιμές ξεκινούν μεν στη βασική έκδοση βενζίνης των 100 ίππων από 17.950 ευρώ, όμως αυξάνονται αισθητά όταν ανεβαίνεις επίπεδα εξοπλισμού και ισχύος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας για παράδειγμα κοστίζει στην αυτόματη έκδοση Feel Pack με πλούσια τα ελέη 23.650 ευρώ και 21.2250 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.

 

Όλα αυτά με τη σιγουριά της πενταετούς εγγύησης και την ανεκτίμητη αίσθηση ενός κορυφαίου σε άνεση μοντέλου με σχεδιαστική άποψη.

 

Citroen C4 C-Cross
Το νέο Citroen C4 C-Cross διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και ως ηλεκτροκίνητο.