Για άλλους ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας των δώρων και των πάρτι και για άλλους ο μήνας του εποχιακού κρυώματος. Αν ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία, αυτό το άρθρο σε αφορά!

 

Όταν ένας αθώος ιός εμφανίζεται στο γραφείο και βγάζει νοτ άουτ τους συναδέλφους σου, έναν- έναν, τότε είναι απαραίτητο να πάρεις τα μέτρα σου πριν να χρειαστεί να πάρεις τον...  γιατρό!

 

1

Πλύνε τα χέρια σου

Η πρώτη και βασικότερη οδηγία σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το κλασικό και αγαπημένο πλύσιμο των χεριών. Το μικρόβιο θα υπάρχει παντού στον αέρα, στο πληκτρολόγιο και το τηλέφωνό σου, οπότε το συχνό και διεξοδικό πλύσιμο των χεριών είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να το κρατήσεις μακριά σου. Απόφυγε επίσης να αγγίζεις το πρόσωπό σου με τα χέρια σου και, αν παρ'όλα αυτά νιώσεις έστω και λίγο αδιάθετος, μείνε σπίτι και ξεκουράσου. Αν 'κάτι σε τριγυρνάει΄και σου ξεφεύγει ένα φτέρνισμα πού και πού, κάλυψε το στόμα με τον αγκώνα σου και, φυσικά, καθάρισε συχνά με αντιμικροβιακά μαντηλάκια το πληκτρολόγιο και το τηλέφωνό σου.

 

2

Κοιμήσου άφθονα

Οι περισσότεροι κοιμούνται όταν έχουν ήδη αρρωστήσει. Μιας που αποδεδειγμένα όμως ο καλός ύπνος τονώνει το ανοσοποιητικό σου σύστημα, φρόντισε να κοιμάσαι καλά καθ'όλη τη διάρκεια της εορταστικής (για τα μικρόβια) σεζόν! Μέτρα τουλάχιστον 7 με 8 ώρες ύπνου καθημερινά και έχεις x4 καλύτερες πιθανότητες να αποφύγεις μια ίωση από κάποιον που κοιμάται μονάχα 5 ή 6! Σε έπεισα;

 

3

Χαλάρωσε

Άλλη μία συμβουλή που συχνά ακούν όσοι έχουν ήδη αρρωστήσει είναι το περίφημο "ξεκουράσου". Ωστόσο, αν όλοι ήμασταν λίγο πιο ήπιοι με το σώμα μας εξ'άρχής, δεν θα αρρωσταίναμε τόσο εύκολα. Αυτό συμβαίνει γιατί η ορμόνη του άγχους, η κορτιζόλη, εξασθενεί σταδιακά το ανοσοποιητικό σύστημα κάνοντας το σώμα πιο ευάλωτο στους ιούς. Βρες τρόπους να αποβάλλεις το άγχος, με ασκήσεις αναπνοής, διαλογισμό, ψυχοθεραπεία, γιόγκα ή οτιδήποτε άλλο σε ηρεμεί, και ο οργανισμός σου θα σε ευγνωμονεί.

 

4

Ίδρωσε!

Αν πιστεύεις πως το να πας για τρέξιμο όταν κυκλοφορεί ένας ιός είναι ό,τι χειρότερο, σε διαβεβαιώ πως δεν έχεις λόγο να φοβάσαι. Σύμφωνα με έρευνες, η μέτριας έντασης άσκηση τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθώντας τον οργανισμό να καταπολεμήσει κάθε επίθεση, σε τέτοιο μάλιστα βαθμό που μπορεί ακόμα και να σταματήσει έναν ιό που έχει ήδη μπει στον οργανισμό σου. Διάλεξε το αγαπημένο σου σπορ και ασκήσου για 30 λεπτά κάθε μέρα προκειμένου να διατηρήσεις το ανοσοποιητικό σου σε άριστα επίπεδα.

 

Με στοιχεία από το greatist.com