Skroutz: Ένα ταξίδι 18 ετών με διαρκή προορισμό την καινοτομία
Ρόζα Ταπίνη, Head of People Operations του Skroutz

Skroutz: Ένα ταξίδι 18 ετών με διαρκή προορισμό την καινοτομία

Από τη γέννηση στην ενηλικίωση: Η Head of People Operations του Skroutz, Ρόζα Ταπίνη, περιγράφει την πορεία της εταιρείας προς την ηγεσία του κλάδου σε ένα περιβάλλον διαρκώς αυξανόμενων απαιτήσεων.

ADVERTORIAL

 

To 2005, οι λέξεις "tech marketplace" ίσως ακούγονταν διαστημικές στον μέσο καταναλωτή. Όμως εκείνη τη χρονιά, μια εταιρεία βλέποντας τις εξελίξεις στην αγορά της τεχνολογίας και τις ισοπεδωτικές αλλαγές στον τομέα του e-shopping, έκανε τα πρώτα της βήματα. Το όνομά της: Skroutz. Σήμερα, έχοντας γνωρίσει εντυπωσιακή ανάπτυξη μέσα από πιεστικές συνθήκες όπως η πανδημία, το Skroutz έχει εξελιχθεί ως ένα marketplace με ηγετική θέση στην αγορά τεχνολογικών προϊόντων, αλλά και ως ένας πρότυπος χώρος εργασίας. 

 

Μιλήσαμε με την Ρόζα Ταπίνη, Head of People Operations της εταιρείας, για να μας ξεναγήσει στους σταθμούς του δύσκολου και απαιτητικού 18ετούς ταξιδιού του Skroutz, ως το Σήμερα. Προσδεθείτε!

 

—Όταν γεννιέται ένας άνθρωπος, η πρώτη φορά που ανοίγει τα μάτια του στον έξω κόσμο, ισοδυναμεί με μικρό σοκ. Οι γύρω του όμως χαμογελούν και νιώθουν απέραντη χαρά. Ας γυρίσουμε το χρόνο πίσω, στη «γέννηση» του Skroutz, που φέτος γίνεται 18 ετών. Ποιες αναμνήσεις από το ξεκίνημα, έχουν μείνει στο DNA της εταιρείας;

 

To Skroutz “γεννήθηκε” από την ανάγκη του Γιώργου Χατζηγεωργίου, CEO, να λύσει ένα πρόβλημα που είχε ο ίδιος. Αυτό ήταν και παραμένει στον πυρήνα του DNA μας, να λύνουμε προβλήματα που έχουν όσοι χρησιμοποιούν το Skroutz, προβλήματα που έχουμε κι εμείς ως καταναλωτές. Το Skroutz ήταν αποτέλεσμα ενός πειραματισμού και της επιθυμίας μας να εντυπωσιάζουμε με τις προσφερόμενες υπηρεσίες και αυτό το mindset μας έχει φέρει στο σημείο που είμαστε σήμερα. Λειτουργούμε μέσα σε ένα συνεχή κύκλο όπου δημιουργούμε, τεστάρουμε, μαθαίνουμε από τα λάθη μας και προσπαθούμε ξανά. Η Skroutz από την αρχή της αποτελείται από μια ομάδα με πάθος να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ομάδα που έχτισε από το μηδέν το Skroutz Feed, το προσωποποιημένο feed που απολαμβάνει ο κάθε ένας από εμάς όταν συνδεθούμε στην κεντρική σελίδα του Skroutz με βάση τις ανάγκες και τα θέλω του κάθε χρήστη.

 

 

—Ποια ήταν η κουλτούρα της Skroutz στη «γέννησή» της και ποια είναι τώρα; Έχει αλλάξει; Ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στο να κάνετε την κουλτούρα αυτή κοινό βίωμα για όλους τους εργαζόμενους;

 

Σίγουρα μέσα σε αυτά τα χρόνια υπήρξαν δυσκολίες ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας όπου αρκετός κόσμος ήρθε στον οργανισμό και δεν τους είχαμε δει ποτέ από κοντά. Εκεί υπήρξαν στιγμές όπου ίσως να μην μιλούσαμε την ίδια γλώσσα και να ήμασταν σε διαφορετικό μήκος κύματος, ωστόσο καταφέραμε να τις ξεπεράσουμε και να δημιουργήσουμε ένα κοινό κώδικα επικοινωνίας χωρίς να κλονιστεί η κουλτούρα μας. Τα τελευταία χρόνια όπου ο οργανισμός μεγάλωσε αρκετά και δουλεύουμε σε hybrid mode έχουμε καθιερώσει μία συνάντηση με νέους εργαζόμενους κατά την οποία τους ρωτάμε ποιο χαρακτηριστικό της κουλτούρας μας τους έχει κάνει περισσότερο εντύπωση. Αυτό που μας απαντούν κυρίως είναι ότι μεγάλη εντύπωση τους κάνει η θετικότητα των ανθρώπων που συναντούν στην Skroutz και πόσο βοηθητικοί και υποστηρικτικοί είναι οι συνάδελφοι της ομάδας τους. Μεταξύ άλλων απαντήσεων, πολύ ψηλά στη λίστα είναι και η ανοιχτή επικοινωνία, η πρόσβαση σε πληροφορίες, αλλά και η επιθυμία μας για εξέλιξη, προσωπική και προϊοντική. Κοινό feedback όλων των newcomers είναι ότι νιώθουν άνετα να εκφραστούν και να κάνουν ερωτήσεις.

 

Skroutz

 

—Η Skroutz εμφανίστηκε στην αγορά την δεκαετία του ‘00, όταν τα social media βρίσκονταν ακόμα σε «εμβρυακή» κατάσταση, όταν το e-commerce δεν είχε μπει ακόμα στην κουλτούρα του μέσου καταναλωτή. Τι ρόλο έχουν παίξει οι άνθρωποι της Skroutz στη διαμόρφωση του e-commerce όπως αυτό είναι σήμερα και στο να «μυήσει» η εταιρεία τον μέσο καταναλωτή στις αγορές μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας;

 

Ένα κοινό χαρακτηριστικό όλων των ανθρώπων στη Skroutz είναι το γνήσιο ενδιαφέρον για την υπηρεσία που προσφέρουμε. Είναι συναρπαστικό να γνωρίζεις ότι κάτι που έφτιαξε το πρωί ένας προγραμματιστής το χρησιμοποίησε το απόγευμα ένας καταναλωτής για να παραγγείλει αυτό που χρειαζόταν ή ότι οι συμβουλές που έδωσε ένας success manager σε έναν συνεργάτη-έμπορο τον βοήθησαν να αναπτύξει την επιχείρησή του. Αυτές τις στιγμές μας που γίνεται καλύτερη η εμπειρία του χρήστη τις γιορτάζουμε πολύ. Οι άνθρωποι μας έχουν βαθιά γνώση του e-commerce και χρησιμοποιούμε καθημερινά όλα τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας προκειμένου να αλλάξουμε τον τρόπο που αγοράζουν οι καταναλωτές και να προσφέρουμε μία εξαίρετη αγοραστική εμπειρία.

 

Skroutz

 

—Τι «έμαθε» η Skroutz από την πανδημία και πόσο αυτή η συνθήκη άλλαξε τα μοντέλα εργασίας, αλλά και συνολικά την σχέση του Skroutz με τους εργαζόμενους της;

 

Η πανδημία έφερε πολλές αλλαγές στη Skroutz, τόσο στις υπηρεσίες μας όσο και στον ίδιο τον οργανισμό. Η μετάβαση μας από μηχανή σύγκρισης τιμών και προϊόντων σε marketplace οδήγησε σε μια ραγδαία ανάπτυξη. Ανάπτυξη που αντικατοπτρίζεται και στον αριθμό του δυναμικού μας. Μέσα σε ενάμιση χρόνο υπερδιπλασσιάσαμε τους εργαζομένους μας, ενώ ταυτόχρονα βρεθήκαμε να δουλεύουμε από full onsite σε full remote. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε περίοδο σταθεροποίησης και εργαζόμαστε σε ένα hybrid μοντέλο. Χρειάστηκε να σχεδιάσουμε τρόπους συστηματικής επικοινωνίας και ενημέρωσης των εργαζομένων μας. Για παράδειγμα, καθιερώσαμε μηνιαία all-hands meetings όπου έχουμε ένα ανοιχτό διάλογο με όλο τον οργανισμό για την πορεία του και των διαφορετικών product streams.

 

Αν έπρεπε να επιλέξω όμως ένα “μάθημα” που πήραμε από την πανδημία θα ήταν το να είμαστε ακόμα περισσότερο agile, από τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το hiring μέχρι και τη διαχείριση του ταλέντου. Μάθαμε να ψάχνουμε ανθρώπους που έχουν growth mindset και ενστερνίζονται τις ίδιες αξίες με εμάς, ενώ ταυτόχρονα δώσαμε αρκετές ευκαιρίες στους ανθρώπους μας να ακολουθήσουν το career path που επιθυμούν μέσα από εσωτερικές μετακινήσεις και καλύτερη και συνεχή διαχείριση της πορείας τους.

 

Skroutz

 

—Η ενηλικίωση ενός ανθρώπου συνοδεύεται από την υπόσχεση μιας νέας ζωής, με νέους στόχους και ευθύνες, με περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό του και χωρίς φόβο για κάθε τι «νέο» που υπάρχει εκεί έξω. Τι σημαίνει αυτή η ενηλικίωση για το δυναμικό της εταιρείας;

 

Η ενηλικίωση είναι μια μετάβαση, ένα πέρασμα και ένα νέο πρίσμα που βλέπουμε τη ζωή. Ενηλικίωση σημαίνει παίρνω ρίσκα, κάνω λάθη, μαθαίνω από τις αποτυχίες μου και ξαναπροσπαθώ. Σημαίνει ότι βλέπω τις προσπάθειές μου να αποδίδουν καρπούς και αναγνωρίζω τη στήριξη και βοήθεια που έλαβα για την πραγματοποίηση των στόχων μου. Σημαίνει ότι παίρνω πρωτοβουλίες και ηγούμαι καταστάσεων αλλά και ότι συμμετέχω και βοηθάω τις πρωτοβουλίες άλλων τις οποίες πιστεύω. Σε έναν οργανισμό η “ενηλικίωση” νομίζω εκφράζεται με παρόμοιο τρόπο.

 

Στο Skroutz η ενηλικίωσή μας έρχεται να επισφραγίσει τη μετάβασή μας σε marketplace και μας βρίσκει με ένα ξεκάθαρο mission για ευτυχισμένους καταναλωτές και επιτυχημένους εμπόρους. Σε επίπεδο δυναμικού τώρα, η ενηλικίωση μας βρίσκει να έχουμε κατασταλάξει στις βασικές μας αξίες και αρχές, να μας έχουν γίνει βίωμα και να τις αντιλαμβανόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Αυτές μας οι αξίες είναι ο φάρος για κάθε απόφαση παίρνουμε συλλογικά και ατομικά ώστε να δημιουργούμε τις συνθήκες εκείνες οι οποίες θέτουν τις βάσεις ώστε οι άνθρωποί μας να είναι owners της δικής τους ανάπτυξης και πορείας.

 

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ