Mastercard Fintech Engage

Mastercard Fintech Engage: Οι εταιρείες που ξεχώρισαν και οι συζητήσεις για το το Fintech οικοσύστημα

Η ελληνική Spin Analytics και η Kipp από το Ισραήλ αναδείχθηκαν νικήτριες και προκρίνονται στην κεντρική εκδήλωση του Βερολίνου, όπου θα διεκδικήσουν μια θέση στο Start Path της Mastercard.

ADVERTORIAL

 

Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος του fintech παρουσιάζει σημαντική εξέλιξη και παράλληλα, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Πολύδωρο, Country Manager της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, συγκεντρώνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο αριθμός των επιχειρήσεων που στρέφονται στην ψηφιακή οικονομία αυξάνεται και, καθώς η κοινωνία αναπτύσσεται, στο προσκήνιο μπαίνει η καινοτομία και οι στόχοι για ένα πιο βιώσιμο μέλλον στον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και ψωνίζουμε.  

 

Στο παραπάνω πλαίσιο εξέλιξης, φέτος πραγματοποιήθηκε η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία σειράς εκδηλώσεων της Mastercard, Mastercard Fintech Engage, η οποία αποτελεί συνδετικό κρίκο στελεχών του χρηματοοικονομικού κλάδου, fintechs, επενδυτών και εταιρειών επιχειρηματικού κεφαλαίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με σκοπό την ανάδειξη πρωτοποριακών ιδεών και τη στήριξη νέων επιχειρήσεων.  Στις 24 Νοεμβρίου λοιπόν στην εκδήλωση της Αθήνας, έξι υποψήφιες εταιρείες από την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης παρουσίασαν το δικό τους business plan, διεκδικώντας μία θέση στο παγκόσμιο πρόγραμμα της Mastercard για νεοφυείς επιχειρήσεις, Start Path.  

 

Mastercard Fintech Engage

 

Νικήτριες του Mastercard Fintech Engage της Αθήνας μέσα από την ψηφοφορία των κριτών και καλεσμένων, ήταν η ελληνική Spin Analytics κι η Kipp από το Ισραήλ. Οι υπόλοιπες τέσσερις εταιρείες που πήραν μέρος, ήταν οι η Roadcube (Ελλάδα),  Excelon (Ελλάδα), Zing (Κύπρος) και η Boleron (Βουλγαρία). 

 

Η εκδήλωση δεν σταμάτησε στον διαγωνισμό. Ιδρυτές startups, υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας και Venture Capitals, καθώς και τραπεζικοί και κυβερνητικοί εκπρόσωποι από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και το Ισραήλ, συζήτησαν μεταξύ άλλων για τις τελευταίες εξελίξεις των πληρωμών στο Web3, αλλά και την άντληση κεφαλαίου. Επιπλέον, fintech experts και απόφοιτοι του Start Path, με τα δικά τους success stories, μοιράστηκαν την εμπειρία τους από το οικοσύστημα κι αποτέλεσαν έμπνευση για όσους σκέφτονται να ακολουθήσουν την ίδια πορεία. 

 

«Στην Ελλάδα είχαμε λαμπρούς επιστήμονες, αλλά δεν είχαμε τα κατάλληλα εργαλεία που θα τους επέτρεπαν να καινοτομήσουν και να κλιμακωθούν παγκοσμίως», τόνισε ο Υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας, Χρήστος Δήμας, ο οποίος συμμετείχε σε κοινό panel με τον Επικεφαλής Επιστήμονα του Υπουργείου Οικονομίας και Βιομηχανίας του Ισραήλ, Dr. Ami Appelbaum με θέμα τις πρωτοβουλίες και τους μηχανισμούς στήριξης της κυβέρνησης προς τον κλάδο του fintech. Τη συζήτηση συντόνισε ο Δρ. Άκης Τσεκούρας, επικεφαλής των Mastercard Advisors σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

 

Mastercard Fintech Engage

 

Στον τομέα των Venture Capitals, σε πάνελ που συντόνισε η Νατάσα Τεολόγλου, Senior Managing Consultant της Mastercard, με τη συμμετοχή της Μυρτούς Παπαθάνου, Partner στη Metavalon, Miriam Shtilman-Lavsovski, Partner στη Tal Ventures, του Stanislav Sirakov, Partner στη LAUNCHub και του Marco Veremis, Partner στη Big Pi Ventures Capital, συζητήθηκε το θέμα της διασυνοριακής άντλησης κεφαλαίων και οι κύριες προκλήσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζει.  «Η δημιουργία γεφυρών ανάμεσα σε χώρες είναι ένα καλό μοντέλο, ειδικά για χώρες όπως η Ελλάδα και το Ισραήλ που παρουσιάζουν μεγάλη διασπορά», σημείωσε ο τελευταίος, ενώ τόνισε πως μία στις τέσσερις ελληνικές startups ασχολείται με βιοεπιστήμες. Η διασπορά των επενδύσεων σε συνδυασμό  με την εξέλιξη στις βιοεπιστήμες και την τεχνολογία, προσφέρει μια ξεκάθαρη αίσθηση σκοπού σε εργαζόμενους και επενδυτές, ένα νέο ήθος όπου οι επενδυτές δεν προσποιούνται ότι επιστρέφουν αξία, αλλά η ίδια η ουσία των επιχειρήσεων στις οποίες επενδύουν έχει αντίκτυπο στην κοινωνία. Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στις επιπτώσεις της τρέχουσας κρίσης για μελλοντικές επενδύσεις στις fintechs, ενώ αναφέρθηκαν και στους επερχόμενους τομείς στους οποίους θα επενδύσουν.

 

Mastercard Fintech Engage

 

Από τον τραπεζικό τομέα, ο Head of Retail Lending & Cards στην Alpha Bank, Παναγιώτης Διβριώτης, και ο CEO της Snappi, Δημήτρης Λιτσικάκης, σε συζήτηση που συντόνισε ο Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, εστίασαν στη σχέση των τραπεζών με τις fintechs. «Τα ψηφιακά νομίσματα θα αποκτήσουν κεντρικό ρόλο στο μέλλον, με την ΕΚΤ να βρίσκεται βήματα μπροστά από άλλες κεντρικές τράπεζες», σημείωσε ο πρώτος, μιλώντας για το μέλλον. Ο δεύτερος εξήγησε, μεταξύ άλλων, ότι «το BNPL αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς σε πολλές αγορές και παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές». 

 

Στη συζήτηση για τις εξελίξεις των πληρωμών στο Web3 συμμετείχαν οι Δημοσθένης Καπώνης, CTO Metrika, Ηλίας Σίμος, Co-founder, Rated Labs, και ο Βασίλης Τζιώκας, Web3 Global Strategy & Business Development Lead της Microsoft, με συντονιστή τον Christian Rau, Senior Vice President Crypto and Fintech Enablement Europe της Mastercard.  Σε ερώτηση για την ασφάλεια των πληρωμών και τη τεχνολογία διαχείρισης δεδομένων με τρόπο που μοιάζει με άνθρωπο, ο κ. Τζιώκας ανέφερε πως ο πυρήνας του Web3 είναι ένας συνδυασμός τεχνολογίας, φιλοσοφίας, επιχειρηματικών μοντέλων και ανθρώπινης φύσης, ενώ τόνισε πως «η ανθρώπινη φύση είναι ανθρώπινη φύση και τίποτα δεν το υπερβαίνει αυτό. Είναι μια καλή στιγμή για όλους μας, τόσο ως ιδιώτες όσο και ως επιχειρήσεις, να δούμε τι κάναμε λάθος τα τελευταία 20 χρόνια επιχειρηματικών μοντέλων και κεντρικοποιήσεων και ενδεχομένως να το διορθώσουμε ή να το βελτιώσουμε». Σχετικά με την αποκεντροποίηση των δεδομένων, ο  κ. Καπώνης δήλωσε πως «η αποκεντροποίηση των δεδομένων ως μηχανισμός, θεωρείται ακόμη μη αξιόπιστη πλατφόρμα. Πρέπει να εμπιστευτούμε τους μηχανισμούς που τροφοδοτούν την πλατφόρμα και αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα. Είναι ένα ζητούμενο σε εξέλιξη αλλά και πρόκληση όσων συμμετέχουν στον κλάδο αυτό», ενώ ο κ. Σίμος ανέφερε πως «η αποκέντρωση πληρωμών είναι μια τεράστια ευκαιρία για επιχειρήσεις να μπουν ενδιάμεσα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία Web3 και να αφαιρέσουν την πολυπλοκότητα της διαδικασίας από τον τελικό καταναλωτή». 

 

Mastercard Fintech Engage

 

Σ' έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς και οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμόζονται σε πρωτοφανή δεδομένα, παραμένει σταθερός ο στόχος για εξέλιξη. Η Mastercard, πιστή στην δέσμευσή της για ενεργή υποστήριξη των εταιρειών του κλάδου του fintech, οδηγεί τόσο το οικοσύστημα όσο και την κοινωνία, ολοένα και πιο κοντά του.

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ