ΑΒ Βασιλόπουλος: Από την ποιότητα στο ράφι, ως τη φροντίδα στην πράξη
Ο Απολογισμός Βιωσιμότητας 2024 της ΑΒ Βασιλόπουλος δείχνει στην πράξη τι σημαίνει ESG σε μια σύγχρονη αλυσίδα λιανικής: μείωση σπατάλης, υπεύθυνες συνεργασίες και διαφάνεια προς τον καταναλωτή.
ADVERTORIAL
Κάθε μέρα, σε ένα από τα σχεδόν 600 καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος σε όλη την Ελλάδα, κάποιος βάζει στο καλάθι του ένα πακέτο ρύζι. Ίσως ένα γιαούρτι. Μερικά φρούτα. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζει είναι ότι αυτά τα προϊόντα είναι το αποτέλεσμα μιας ευρύτερης διαδικασίας – μιας διαδρομής με αυστηρά στάνταρ ποιότητας, σεβασμό στο περιβάλλον και προτεραιότητα στη βιωσιμότητα.
Γιατί για την ΑΒ, η βιωσιμότητα είναι καθημερινή επιλογή. Μια επιλογή που καταγράφεται στον Απολογισμό Βιωσιμότητας 2024, μέσα από μετρήσιμα αποτελέσματα και συνεχή βελτίωση.
Τρόφιμα που δεν πάνε χαμένα - και κάνουν τη διαφορά
Πόσες φορές έχουμε πετάξει φαγητό που «χάλασε πριν το θυμηθούμε»; Πόσες φορές το «λίγο πριν τη λήξη» καταλήγει να σημαίνει «κατευθείαν στα σκουπίδια»;
Η ΑΒ δεν αγνόησε ποτέ το βάρος αυτής της καθημερινής συνήθειας. Και για αυτό, σε συνεργασία με το WWF Ελλάς, έχει αναπτύξει μια ολοκληρωμένη στρατηγική μείωσής της σε κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σύμφωνα με τον Απολογισμό Βιωσιμότητας 2024, αυτή η στρατηγική απέδωσε καρπούς, καθώς η εταιρεία κατάφερε να μειώσει τη σπατάλη κατά 6,1% σε σύγκριση με το 2019.
Παράλληλα, μέσα από το πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, «Τρόφιμα Αγάπης», μόνο το 2024, πάνω από 18 εκατομμύρια γεύματα προσφέρθηκαν σε ανθρώπους που τα χρειάζονται. Περισσότεροι από 123.000 συνάνθρωποί μας στηρίζονται από το πρόγραμμα, μέσω 250 φορέων, και σε πολλές περιπτώσεις καλύπτεται μέχρι και το 90% των διατροφικών τους αναγκών.
Αν σκεφτεί κανείς πως όλα αυτά τα τρόφιμα θα είχαν πεταχτεί – αυξάνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα – ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος είναι τεράστιος. Αν και η πραγματική αξία βρίσκεται αλλού: πίσω από κάθε νούμερο, υπάρχει μια στιγμή καθημερινής ανακούφισης: ένα πιάτο φαγητό και μια πρακτική διευκόλυνση εκεί που πραγματικά χρειάζεται.
Η υγιεινή επιλογή γίνεται η εύκολη επιλογή
Η πρόσβαση σε υγιεινή διατροφή παραμένει ζητούμενο για πολλούς. Είτε λόγω κόστους, είτε λόγω έλλειψης πληροφόρησης, το «να τρώω καλύτερα» μοιάζει μερικές φορές ανέφικτο.
Γι’ αυτό και η ΑΒ δίνει έμφαση στη διαφάνεια και τη διευκόλυνση του καταναλωτή: σήμερα, το 56% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που βρίσκονται στα ράφια της φέρει θετική αξιολόγηση Nutri-Score - ενθαρρύνοντας πιο ενημερωμένες και συνειδητές διατροφικές επιλογές.
Στη συνέχεια έρχεται η σειρά Nature’s Promise: προϊόντα σχεδιασμένα για όσους επιλέγουν υγιεινές, ισορροπημένες λύσεις στη διατροφή τους - χωρίς υπερβολές, χωρίς τάσεις. Για ανθρώπους που αναζητούν απλότητα και ποιότητα στην καθημερινότητά τους.
Η υψηλή ποιότητα ως δεδομένο
Για την ΑΒ, το να προσφέρεις ένα προϊόν δεν σημαίνει μόνο ότι πρέπει να είναι ασφαλές. Σημαίνει ότι πρέπει να είναι ελεγμένο, να προέρχεται από υπεύθυνες πηγές και να συμβάλλει θετικά στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το 2024, η ΑΒ πραγματοποίησε πάνω από 1.000 εργαστηριακούς ελέγχους σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και έλεγξε 300 προμηθευτές, βασισμένη σε αυστηρά ποιοτικά κριτήρια. Παράλληλα, η ψηφιακή αναβάθμιση των προδιαγραφών των προϊόντων ενισχύει τη διαφάνεια και διευκολύνει την παρακολούθηση.
Έτσι, όταν ένας καταναλωτής επιλέγει ένα προϊόν από το ράφι της ΑΒ, ξέρει ότι έχει περάσει από μια αυστηρή διαδικασία ελέγχου και συμμόρφωσης.
Η προέλευση κάθε προϊόντος έχει σημασία
Η υπευθυνότητα δεν σταματά στο ράφι, επεκτείνεται στις πρώτες ύλες, στους παραγωγούς και σε κάθε κρίκο της αλυσίδας.
Όλα τα προϊόντα καφέ και τσαγιού της ιδιωτικής ετικέτας είναι πιστοποιημένα με Rainforest Alliance, ενώ το 85% των προϊόντων με κακάο φέρει επίσης πιστοποίηση. Στο κομμάτι των θαλασσινών, το 90% προέρχεται από περιοχές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου. Και για τις πρώτες ύλες όπως το φοινικέλαιο, το 93% έχει ήδη πιστοποίηση RSPO, ενώ για το υπόλοιπο ποσοστό η ΑΒ επενδύει σε μηχανισμούς που στηρίζουν βιώσιμη παραγωγή.
Δεν πρόκειται για ενέργειες προβολής. Είναι ουσιαστικά βήματα που διαμορφώνουν καλύτερες πρακτικές στην αγορά.
Οι προσπάθειες αναγνωρίζονται, για τους σωστούς λόγους
Το 2024, η ΑΒ διακρίθηκε με το DIAMOND ESG Leading Award, καθώς και με βραβεία όπως τα Green Brand Awards και τα Influencer Marketing Awards, για την ενημέρωση και κινητοποίηση του κοινού γύρω από τη βιωσιμότητα.
Πιο σημαντική όμως από τις διακρίσεις παραμένει η εμπιστοσύνη των καταναλωτών: γιατί επιλέγουν μια εταιρεία που, πέρα από τα προϊόντα, προσφέρει συνέπεια, διαφάνεια και πράξεις.
Μια πράξη κάθε φορά – ένας κόσμος λίγο καλύτερος
Η ΑΒ Βασιλόπουλος αποδεικνύει πως η υπευθυνότητα δεν είναι θεωρία, ούτε ευκαιριακή στάση. Είναι ήθος. Και μέσα από τα εκατομμύρια γεύματα που δεν πετάχτηκαν, τα προϊόντα που ελέγχθηκαν, τις επιλογές που έγιναν με γνώμονα τον άνθρωπο και το περιβάλλον, χτίζει ένα μέλλον που δεν μένει στα λόγια, αλλά γράφεται με πράξεις.