Θαύμα οικονομίας το ντιζελοκίνητο Ford Puma των 120 ίππων
To Ford Puma αρέσει αισθητικά χάρη στις δυναμικές γραμμές του.

Θαύμα οικονομίας το ντιζελοκίνητο Ford Puma των 120 ίππων

Το πετρελαιοκίνητο Ford Puma 1.5 EcoBlue με τα 120 άλογα κάνει οικονομία στα καύσιμα, διακρίνεται για τις χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, εντυπωσιάζει στον δρόμο και διατίθεται με πλούσιο εξοπλισμό σε λογικές τιμές.

Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια σε δυσμένεια, καθώς τους έχει κολλήσει η ρετσινιά ότι είναι υπερβολικά ρυπογόνα. Ωστόσο αυτό δεν ισχύει για τους ντιζελοκινητήρες νέας γενιάς που πληρούν τις αυστηρότερες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές της Ε.Ε., όπως επιβεβαιώνεται και στην περίπτωση του Ford Puma 1.5 EcoBlue των 120 ίππων, το οποίο εκπέμπει κατά μέσο όρο 119 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

 

Το Puma αποτελεί από πολλές απόψεις ένα αξιοπρόσεκτο SUV με ιδιαίτερο ντιζάιν, πολύ ευχάριστη συμπεριφορά στον δρόμο, επαρκέστατους χώρους, προηγμένες τεχνολογίες και μία εξαιρετικά συμφέρουσα σχέση τιμής αγοράς και εξοπλισμού. Οι γραμμές του νέου Ford Puma είναι σε κάθε περίπτωση δυναμικές και με στοιχεία Coupe, που κάνουν τη διαφορά από τον ανταγωνισμό, κάτι που ισχύει ακόμη περισσότερο στην έκδοση ST-Line με σπορ χαρακτηριστικά και στάνταρ ζάντες ελαφρού κράματος.

 

Θαύμα οικονομίας το ντιζελοκίνητο Ford Puma των 120 ίππων
Το Ford Puma είναι ένα οδηγοκεντρικό SUV με πολύ ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

 

Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν άπλετη ευρυχωρία, όμως και πίσω κάθεσαι αρκετά άνετα, με κάποιους περιορισμούς μόνον στον διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια ψηλών επιβατών άνω των 1,85 μ.

 

Ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών παρέχει πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης και απεικόνισης πληροφοριών ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, ενώ μας άρεσε το γεγονός ότι προβλέπονται για αρκετές λειτουργίες κανονικά χειριστήρια και ότι έχει τοποθετηθεί ένα κλασικό και όχι ηλεκτρικό χειρόφρενο. Φυσικά υπάρχει και η –must πλέον– μεγάλη οθόνη αφής με εξαιρετικής ποιότητας ανάλυση, απλή λειτουργία και ένα προηγμένο σύστημα φωνητικών εντολών.

 

Η συνδεσιμότητα κυμαίνεται σε κορυφαία επίπεδα, αφού το Puma μπορεί να συνδεθεί με έως 10 διαφορετικές συσκευές και επιτρέπει μέσω της εφαρμογής FordPass app τον έλεγχο πολυάριθμων λειτουργιών άνεσης, της στάθμης του καυσίμου, τη διάρκεια ζωής του λαδιού κ.λπ., ενώ μπορείς να κλειδώσεις και να ξεκλειδώσεις το αυτοκίνητό σου από μακριά.

 

Θαύμα οικονομίας το ντιζελοκίνητο Ford Puma των 120 ίππων
Το κόκπιτ συνδυάζει την ποιότητα με τη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα.

 

Ένα από τα δυνατότερα όπλα του μήκους 4,2 μ. SUV είναι χωρίς αμφιβολία ο χώρος αποσκευών του με 456 λίτρα όγκο, που είναι και ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του. Μία ευρηματική ιδέα είναι και το Ford MegaBox, ένας βαθύς και ευέλικτος αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων, ο οποίος μπορεί για παράδειγμα να βολέψει μία γλάστρα με φυτό ύψους 115 εκατοστών, χωρίς να πάθει ζημιά ή ακόμη να το γεμίσει πάγο και να λειτουργήσει σαν ψυγείο για πικ νικ.

 

Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει 120 ίππους και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 10,3’’, ωστόσο στην πράξη αποδεικνύεται πολύ πιο σβέλτος χάρη στην εμφάνιση της μέγιστη ροπής στρέψης των 285 Νm ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. Αυτό μεταφράζεται σε μία πολύ καλή ελαστικότητα, που λειτουργεί άκρως χαλαρωτικά στις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς δεν απαιτούνται συνεχώς αλλαγές σχέσεων του εξατάχυτου σασμάν.

 

Ο συγκεκριμένος ντιζελοκινητήρας μας άρεσε με την πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ κατά τη διάρκεια του τεστ μας μετρήσαμε μία μέση κατανάλωση ελάχιστα κάτω από τα 5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., που βρίσκεται πάνω από την εργοστασιακή των 3,8 λίτρων, αλλά είναι πολύ οικονομική για τα δεδομένα της κατηγορίας του Puma.

 

Θαύμα οικονομίας το ντιζελοκίνητο Ford Puma των 120 ίππων
Το αμάξωμα του Ford Puma δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από Coupe.

 

Αν συνεκτιμήσουμε τη διαφορά τιμής μεταξύ της ακριβότερης αμόλυβδης βενζίνης και του φθηνότερου πετρελαίου κίνησης μαζί με την πιο τσιμπημένη κατανάλωση ενός βενζινοκίνητου SUV σε σχέση ένα ντιζελοκίνητο, τότε διαπιστώνουμε ότι το Ford Puma 1.5 EcoBlue προσφέρει περίπου 40% χαμηλότερο κόστος κίνησης και είναι ιδανικό όχημα, για όσους γράφουν αρκετά χιλιόμετρα τον χρόνο.

 

Στη χαμηλή κατανάλωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνέβαλε και η μακριά κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων του με τη σαφή αίσθηση και τις κοντές διαδρομές του επιλογέα.

 

Θαύμα οικονομίας το ντιζελοκίνητο Ford Puma των 120 ίππων
Ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

 

Στον δρόμο το Puma 1.5 EcoBlue αποδεικνύεται άξιο τέκνο της Ford, καθώς κινείται υποδειγματικά στις στροφές, όπου οι κλίσεις του παραμένουν περιορισμένες, ενώ προειδοποιεί πλησιάζοντας το όριο με απολύτως ελεγχόμενες τάσεις υποστροφής, ώστε να μην αιφνιδιαστεί ο οδηγός του.

 

Άριστες εντυπώσεις μας άφησαν και τα φρένα με την ακαριαία απόκριση στο πάτημα του πεντάλ, όπως επίσης και το τιμόνι, που κατευθύνει το αυτοκίνητο με μεγάλη ακρίβεια, κάτι όχι αυτονόητο για αρκετά SUV.

 

Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει να περνούν λίγοι κραδασμοί από τις κακοτεχνίες των δρόμων στο εσωτερικό του Puma, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό ώστε να χαρακτηριστούν ενοχλητικοί.

 

Θαύμα οικονομίας το ντιζελοκίνητο Ford Puma των 120 ίππων
Το καινοτόμο MegaBox έχει 306 χιλιοστά βάθος, πλένεται κανονικά και διαθέτει 80 λίτρα χωρητικότητα.

 

Λογικότατη κρίνεται και η τιμή αγοράς του Ford Puma ST Line 1.5 EcoBlue των 120 ίππων, που ξεκινά από 22.158 ευρώ και συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ