Nissan Qashqai και VW ID.5 υποστηρίζουν ιδανικά τους οδηγούς τους
Η πιο πρόσφατη δοκιμή έγινε σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και αφορούσε την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης των οδηγών τους, προκειμένου να αποφύγουν τη σύγκρουση ή κάποιο άλλο τροχαίο ατύχημα.

Nissan Qashqai και VW ID.5 υποστηρίζουν ιδανικά τους οδηγούς τους

Το ευρωπαϊκό ινστιτούτο οδικής ασφάλειας EuroNCAP αξιολόγησε ως «πολύ καλά» τα ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού στο νέο Nissan Qashqai και στο VW ID.5, ενώ το Polestar 2 βαθμολογήθηκε με «καλώς» και η Jaguar I-Pace πέρασε απλά τον πήχη.

Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός οδικής ασφάλειας EuroNCAP έχει γίνει γνωστός από τις δοκιμές πρόσκρουσης νέων αυτοκινήτων για να διαπιστώσει την αντοχή τους στις συγκρούσεις.

 

Ωστόσο, ο EuroNCAP δεν περιορίζεται μόνο στα κρας τεστ, αλλά πραγματοποιεί από το 2020 και μετά δοκιμές όπου αξιολογεί τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, με τα οποία εξοπλίζονται πλέον σχεδόν όλα τα σύγχρονα μοντέλα της αγοράς.

 

Η πιο πρόσφατη δοκιμή έγινε σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και αφορούσε τα μοντέλα Nissan Qashqai, VW ID.5, Polestar 2 και Jaguar I-Pace και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης των οδηγών τους, προκειμένου να αποφύγουν τη σύγκρουση ή κάποιο άλλο τροχαίο ατύχημα. Τέτοιου είδους συστήματα επιβραδύνουν, για παράδειγμα, το όχημα πριν από κάποιο εμπόδιο, αν δεν αντιδράσει έγκαιρα ο οδηγός του, το επαναφέρουν στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας όταν παρεκκλίνει από την πορεία του, διαβάζουν τις πινακίδες με τα όρια κυκλοφορίας κ.λπ.

 

Όπως παρατηρούμε όμως στα αποτελέσματα της συγκριτικής δοκιμής, υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά μοντέλο σε αυτόν τον τομέα και είναι φυσικά χρήσιμο να τις γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής ενός αυτοκινήτου, πριν καταλήξει στην τελική επιλογή του. Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη αξιολόγηση γίνεται όπως και στα κρας τεστ με αστέρια και με ανώτατη διάκριση τα τέσσερα.

 

Νissan Qashqai

Nissan Qashqai και VW ID.5 υποστηρίζουν ιδανικά τους οδηγούς τους

 

Το νέο Nissan Qashqai έδρεψε τις πρώτες δάφνες στα κρας τεστ του EuroNCAP, όπου εντυπωσίασε με τα επίπεδα ασφαλείας του. Το ιαπωνικό SUV συνέχισε στο ίδιο μοτίβο και κατά την αξιολόγηση των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού του, όπου τα συστήματα Nissan ProPilot με Navi-Link κατέκτησαν 75,9 και 74,3 πόντους με άριστα τους 100. Επίσης το νέο Nissan Qashqai έλαβε 93 βαθμούς στους 100 στο κεφάλαιο της ασφαλούς προστασίας, όταν είναι αναπότρεπτο ένα ατύχημα, ενώ αξιολογήθηκε συνολικά με την ανώτατη διάκριση των τεσσάρων αστεριών.

 

Volkswagen ID.5

Nissan Qashqai και VW ID.5 υποστηρίζουν ιδανικά τους οδηγούς τους

 

H Volkswagen ονομάζει όλο το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού στο ID.5 Travel Assist. Το γερμανικό μοντέλο, που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με τα επίσης ηλεκτρικά ID.3 και ID.4, κατέκτησε μία μέση βαθμολογία 76 πόντων στους 100 στο κεφάλαιο της υποστήριξης του οδηγού και 85 πόντους στην αξιολόγηση ασφαλείας σε περίπτωση ατυχήματος. Έτσι έλαβε και αυτό στη γενική βαθμολογία τέσσερα αστέρια, που είναι και ο μάξιμουμ αριθμός.

 

Polestar 2

Nissan Qashqai και VW ID.5 υποστηρίζουν ιδανικά τους οδηγούς τους

 

H Polestar αποτελεί θυγατρική μάρκα της Volvo και η ομπρέλα των αντίστοιχων συστημάτων υποστήριξης του μοντέλου της Polestar 2 ονομάζεται Pilot Assist. Το μοντέλο της σουηδικής μάρκας έλαβε μεσοσταθμικά 53 βαθμούς στην αξιολόγηση των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού του με βασική αιτία τη μέτρια δυνατότητα αναγνώρισης των πινακίδων με τα όρια ταχύτητας. Αντίθετα, κατέκτησε 88 στους 100 πόντους όσον αφορά στα επίπεδα ασφαλείας σε περίπτωση ατυχήματος, με αποτέλεσμα να αξιολογηθεί συνολικά με τρία αστέρια.

 

Jaguar I-Pace

Nissan Qashqai και VW ID.5 υποστηρίζουν ιδανικά τους οδηγούς τους

 

H Jaguar I-Pace είχε το μειονέκτημα να αποτελεί το παλαιότερο μοντέλο της τετράδας, οπότε επιβεβαίωσε στην πράξη την αλματώδη εξέλιξη των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού τα τελευταία χρόνια. Το δικό της πακέτο ονομάζεται InControl και αξιολογήθηκε μεσοσταθμικά με 53 πόντους στο κεφάλαιο υποστήριξης του οδηγού, ενώ 59 βαθμούς συγκέντρωσε το βρετανικό μοντέλο στο κριτήριο ασφαλείας σε ατύχημα. Η Jaguar I-Pace έχασε αρκετούς βαθμούς εξαιτίας της κακής αναγνώρισης των ορίων ταχύτητας και της απουσίας συστήματος ελέγχου της συγκέντρωσης του οδηγού, με αποτέλεσμα να αξιολογηθεί τελικά με μόνον ένα αστέρι.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ