Το νέο Volvo EX30 είναι μικρό, αλλά… μεγαλειώδες!
Σύμφωνα με την εταιρεία, το EX30 σχεδιάστηκε για να έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO2 από κάθε άλλο Volvo έως σήμερα.

Το νέο Volvo EX30 είναι μικρό, αλλά… μεγαλειώδες!

Το μικρότερο SUV στην ιστορία της Volvo είναι ηλεκτρικό, με προσιτή τιμή, μεγάλη αυτονομία και οικολογική συνείδηση στο έπακρο.

ADVERTORIAL

 

Η αποκάλυψη του νέου Volvo EX30 ήταν το γεγονός της χρονιάς. Το μικρότερο SUV της σουηδικής φίρμας διαθέτει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ακολουθώντας πιστά τη στρατηγική της Volvo για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της.

 

Επιπλέον, είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα με τιμή από 37.572 ευρώ, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στη χώρα μας από τον Ιανουάριο του 2024. Επί της ουσίας, το νέο EX30 αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τις αρετές ενός premium SUV της Volvo στην τιμή ενός μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

 

Σύμφωνα με την εταιρεία, το EX30 σχεδιάστηκε για να έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO2 από κάθε άλλο Volvo έως σήμερα. Παράλληλα, είναι ικανό να κάνει τις ζωές των ανθρώπων πιο ασφαλείς, πιο εύκολες και πιο απολαυστικές. Προφανώς, σε αυτό σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τόσο τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και άνεσης όσο και το μοναδικό, σκανδιναβικό design.

 

Το νέο Volvo EX30 είναι μικρό, αλλά… μεγαλειώδες!

 

Το νέο Volvo EX30 είναι κομψό, προηγμένο και ξεκάθαρα ηλεκτρικό

Εξωτερικά το νέο EX30 μπορεί να ανήκει στα μικρά SUV, ωστόσο διαθέτει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το μεγαλύτερο EX90. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo έχει μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και ύψος 1,55 μέτρα. Επιπλέον, το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,65 μέτρα, με το EX30 να εκμεταλλεύεται απόλυτα τις διαστάσεις του, προσφέροντας περισσότερη ευρυχωρία.

 

Ωστόσο, οι μεγάλοι τροχοί και οι ισομήκεις πρόβολοι προσδίδουν κομψότητα και ισορροπία στην εξωτερική εμφάνιση. Είναι ξεκάθαρα ηλεκτρικό, με την κλειστή μάσκα και τους προβολείς με τη χαρακτηριστική σχεδίαση του «Σφυριού του Θορ» να ξεχωρίζουν. Επιπλέον, οι 5 διαθέσιμοι χρωματισμοί, από το σύγχρονο Cloud Blue έως το λαμπερό Moss Yellow, του προσδίδουν χαρακτήρα και προσωπικότητα.

 

Αντίστοιχα σύγχρονη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του, με την κεντρική οθόνη των 12,3 ιντσών του συστήματος infotainment να ξεχωρίζει, όπως και τα προηγμένα ανακυκλώσιμα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Μάλιστα, στο ταμπλό είναι ενσωματωμένο και το soundbar του ηχοσυστήματος, αποτελώντας εξαιρετικό παράδειγμα έξυπνης σχεδίασης.

 

Ωστόσο, αυτή η διάταξη αφήνει ελεύθερο χώρο στις πόρτες, έτσι ώστε το EX30 να διαθέτει περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους. Μάλιστα, με την ίδια λογική η Volvo μετέφερε στην κεντρική κονσόλα τους διακόπτες των παραθύρων, μεγιστοποιώντας την εύκολη πρόσβαση των επιβατών.

 

Με ισχύ έως 428 ίππους και εντυπωσιακή αυτονομία

To νέο Volvo EX30 είναι διαθέσιμο με 3 επιλογές στα συστήματα κίνησης και 2 διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Ειδικότερα, στην εισαγωγική έκδοση συναντάμε ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Επιπλέον, το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί μία μπαταρία LFP με χωρητικότητα 49 kWh, ενώ αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση, η προσφερόμενη αυτονομία αγγίζει τα 344 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση από 10-80% είναι εφικτή σε 28 λεπτά.

 

Η δεύτερη επιλογή αφορά την έκδοση Single Motor Extended Range, πάλι με έναν ηλεκτροκινητήρα, αλλά με μπαταρία NMC των 64 kWh. Μάλιστα, με αυτή την επιλογή η αυτονομία ανεβαίνει στα 480 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι το EX30 μπορεί να αποτελέσει με άνεση το πρώτο ή και το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

 

Τέλος, διαθέσιμη είναι και η κορυφαία έκδοση Twin Motor Performance. Πιο συγκεκριμένα, σε αυτή την περίπτωση την κίνηση αναλαμβάνουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα. Προφανώς, ανάλογη αύξηση συναντάμε και στην ισχύ, η οποία φτάνει τους 428 ίππους και στα 543 Nm ροπής. 

 

Να σημειωθεί ότι η εν λόγω έκδοση αποτελεί την ταχύτερη στην ιστορία της σουηδικής φίρμας. Κι αυτό διότι το νέο EX30 απαιτεί μόλις 3,6 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Ωστόσο, και σε αυτή την εκδοχή το σύστημα κίνησης αντλεί ενέργεια από την ίδια μπαταρία των 64 kWh. 

 

Από πλευράς φόρτισης, τα μοντέλα με μπαταρία NMC επαναφορτίζουν από το 10% έως το 80% σε περίπου 26-27 λεπτά. Για να συμβεί όμως αυτό, θα πρέπει να γίνει χρήση ταχυφορτιστή με μέγιστη δυνατή ισχύ 153 kW.

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ