Γρηγορότερη από την Ε.Ε. η αυτοκινητοβιομηχανία
H γαλλική DS Automobiles θα είναι η πρώτη μαζική μάρκα, μετά την Tesla φυσικά, η οποία από το 2024 θα έχει εξηλεκτρίσει πλήρως όλη την γκάμα της

Γρηγορότερη από την Ε.Ε. η αυτοκινητοβιομηχανία

Η ευρωπαϊκή οδηγία για απαγόρευση των πωλήσεων Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα τεθεί το 2035 σε ισχύ, όμως πολλές μάρκες αυτοκινήτων αλλά και κράτη-μέλη της Ε.Ε. το κάνουν ήδη πράξη.

 

ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΝΑ ΨΗΦΙΣΕ την οριστική απαγόρευση των πωλήσεων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά, ωστόσο η πορεία προς την υλοποίηση της συγκεκριμένης απόφασης είναι αρκετά πολύπλοκη και χρονοβόρα.

 

Αρχικά θα διαπραγματευτεί χωριστά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τα κράτη-μέλη για ενδεχόμενες προσαρμογές και αλλαγές και μετά χρειάζεται η έγκριση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

 

Αν υπάρχουν δυσκολίες στις διαπραγματεύσεις με χώρες με σημαντική αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει κάθε φορά το Ευρωκοινοβούλιο να υπερψηφίζει οποιαδήποτε νέα αλλαγή και προσθήκη προκύπτει. Φυσικά καιροφυλακτεί πάντα η πιθανότητα του βέτο από ένα ή περισσότερα κράτη-μέλη, είτε λόγω διαφωνίας είτε στο πλαίσιο ενός παζαριού ανταλλαγμάτων.

 

Όλα αυτά ωστόσο αφήνουν αδιάφορες μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων αλλά και χώρες της Ε.Ε. που έχουν εξαγγείλει ήδη αντίστοιχες απαγορεύσεις στις πωλήσεις μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αρκετά νωρίτερα από την Ε.Ε.

 

Ανάμεσά τους βρίσκεται και η χώρας μας, όπου, σύμφωνα με σχετικά πρόσφατη κυβερνητική απόφαση, θα μπει τέλος στα μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου από το 2030, ενώ και τα νέα ταξί της Αθήνας από το 2025 θα είναι υποχρεωτικά ηλεκτροκίνητα! 

 

Η αυτοκινητοβιομηχανία καλείται να κάνει τη μετάβαση από τις συμβατικές τεχνολογίες στην ηλεκτροκίνηση έγκαιρα και όχι την τελευταία στιγμή, καθώς οι ευρωπαϊκές απαγορεύσεις προκαλούν ήδη διλήμματα στο αγοραστικό κοινό σχετικά με την επιλογή του καινούργιου του αυτοκινήτου. Αυτές οι κινήσεις αναμένεται να ενταθούν πολύ περισσότερο όσο πλησιάζουμε προς το καθοριστικό έτος 2035.

Το ίδιο χρονικό ορόσημο έχουν εξαγγείλει και μια σειρά από άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε., όπως η Ολλανδία, η Ιρλανδία, η Σουηδία, η Σλοβενία, αλλά και η Μεγάλη Βρετανία, παρά το Brexit. Θα πρέπει ωστόσο να δώσουν μάχες με την Κομισιόν, επειδή τέτοιου είδους μονόπλευρες ενέργειες αντιβαίνουν στο Κοινοτικό Δίκαιο, οπότε έχουμε μπροστά μας μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδο.

 

Πρωτοπόρος παραμένει για μια ακόμη φορά η Νορβηγία, όπου η απαγόρευση θα ισχύσει ήδη από το 2025, ενώ σε διάφορες μεγάλες πόλεις όπως το Παρίσι, το Άμστερνταμ κ.ά. θα αποκλειστεί τα επόμενα χρόνια η κυκλοφορία μοντέλων πετρελαίου και βενζίνης.

 

Ισπανία και Γαλλία σκοπεύουν να βάλουν τέρμα στα Ι.Χ. και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα εσωτερικής καύσης το 2040, ενώ η Γερμανία το 2050, ωστόσο στο Βερολίνο γίνονται ήδη ενδοκυβερνητικές συζητήσεις στις οποίες πρωτοστατεί το κόμμα των Πρασίνων που επιδιώκει να εναρμονιστεί η χώρα με την απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου για το 2035.

 

Γρηγορότερη από την Ε.Ε. η αυτοκινητοβιομηχανία
Θέσεις στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων στο Όσλο της Νορβηγίας

 

Εξαιρετικό ενδιαφέρον εμφανίζει όμως και το στρατόπεδο των κατασκευαστών που προετοιμάζεται μεθοδικά για την επόμενη ημέρα, καθώς των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν.

 

Η αυτοκινητοβιομηχανία καλείται να κάνει τη μετάβαση από τις συμβατικές τεχνολογίες στην ηλεκτροκίνηση έγκαιρα και όχι την τελευταία στιγμή, καθώς οι ευρωπαϊκές απαγορεύσεις προκαλούν ήδη διλήμματα στο αγοραστικό κοινό σχετικά με την επιλογή του καινούργιου του αυτοκινήτου. Αυτές οι κινήσεις αναμένεται να ενταθούν πολύ περισσότερο όσο πλησιάζουμε προς το καθοριστικό έτος 2035.

 

Οι δύο μεγαλύτεροι αυτοκινητιστικοί όμιλοι στον κόσμο είναι προς το παρόν λίγο πιο συντηρητικοί. Ο όμιλος Volkswagen θα εξηλεκτρίσει πλήρως τον στόλο όλων των εταιρειών του το διάστημα από το 2032 μέχρι 2035, ενώ η Toyota σκοπεύει να κάνει το ίδιο έως το 2040, με τους Ιάπωνες να δίνουν μεγάλη έμφαση στα υδρογονοκίνητα μοντέλα μηδενικών ρύπων.

 

Η γκάμα της γαλλικής DS θα απαρτίζεται από το 2024 από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και η Jaguar θα τη μιμηθεί το 2025, ενώ το 2028 θα μπουν στο πράσινο κλαμπ των εταιρειών αυτοκινήτου η Citroën, η Opel και η Peugeot, που ανήκουν στον νεοσύστατο όμιλο της Stellantis. 

 

Το 2030 θα επιταχυνθεί η συγκεκριμένη διαδικασία μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση ως αποκλειστική τεχνολογία με την ένταξη σε αυτήν των Fiat, Bentley, Ford, Mercedes, Lexus, Volvo, Rolls-Royce. Η ΜΙΝΙ θα ακολουθήσει στις αρχές της δεκαετίας του 2030, το 2035 θα έχουν εξηλεκτριστεί πλήρως οι General Motors, Ηyundai και το 2040 αποτελεί το έτος-ορόσημο για τη Honda.

 

Δεν έχουν ανοίξει ακόμη τα χαρτιά τους αρκετές μάρκες, μεταξύ των οποίων η BMW, η Kia, η Renault, η Skoda και η Nissan. Ωστόσο εκτιμάται ότι το αργότερο έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας θα απαρτίζονται και οι δικοί τους στόλοι από 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

 

Γρηγορότερη από την Ε.Ε. η αυτοκινητοβιομηχανία
Η αυτοκινητοβιομηχανία καλείται να κάνει τη μετάβαση από τις συμβατικές τεχνολογίες στην ηλεκτροκίνηση έγκαιρα.

 

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ