Το 1979 ο ραδιοφωνικός παραγωγός του Τρίτου Προγράμματος, Γιώργος Μητρόπουλος, μαθητεύει ταυτόχρονα στη δισκογραφία, εργαζόμενος στη Lyra του Αλέκου Πατσιφά. Μια μέρα μπαίνει στο γραφείο του Πατσιφά η Κατερίνα Γεωργή, παραγωγός της ''Ρεζέρβας'' του Διονύση Σαββόπουλου, φέρνοντας του ν'ακούσει τα master tapes, φρέσκα - φρέσκα από το στούντιο. Τότε κάθε καινούργιος δίσκος του Σαββόπουλου αποτελούσε καλλιτεχνικό γεγονός ύψιστης σημασίας, οπότε πετάγεται ο Μητρόπουλος και λέει του Πατσιφά: Δεν μου κάνετε μια κόπια να παρουσιάσω ολόκληρο το δίσκο από την εκπομπή μου, ''Το ελληνικό τραγούδι στο Τρίτο'', αύριο 10 με 11 το πρωί; Καλή ιδέα, κάνει ο Πατσιφάς και ύστερα από λίγο, πράγματι, ο νεαρός παραγωγός φεύγει από τη Lyra με ένα αντίγραφο των master tapes της ''Ρεζέρβας''. Γίνεται η εκπομπή την επόμενη, δεν παίζονται όλα τα τραγούδια λόγω διάρκειας (διπλό βινύλιο γαρ), ακούγονται όμως το ''Γεννήθηκα στη Σαλονίκη'', ο ''Πολιτευτής'', οι ''Εκλογές μαντινάδα'' και βέβαια το έπος ''Μακρύ ζεϊμπέκικο για τον Νίκο''. Ύστερα ο Μητρόπουλος παίρνει το ηχητικό υλικό και αποχωρεί από το Ραδιομέγαρο, όπως συνέβαινε κάθε φορά που τελείωνε τη δουλειά του. Το ίδιο βράδυ του τηλεφωνεί ο Βασίλης Ριζιώτης, συνεργάτης του Χατζιδάκι στο Τρίτο: Πάρε τη μηχανή σου και έλα από τον ''Μαγεμένο Αυλό''. Σε θέλει ο Μάνος...Πράγματι, πηγαίνει και ο Χατζιδάκις τον ρωτάει: Τι έπαιξες σήμερα στην εκπομπή σου;

- Τον καινούργιο δίσκο του Σαββόπουλου.

- Πως λέγεται;

- ''Ρεζέρβα''.

- Έχει κι ένα τραγούδι για τον Κοεμτζή μέσα, δεν είναι έτσι;

 

Αμέσως μετά τη μετάδοση του τραγουδιού ''Μακρύ ζεϊμπέκικο για τον Νίκο'', τηλεφώνησε ο Τσαλδάρης του Υπουργείου Προεδρίας σε έξαλλη κατάσταση, απειλώντας θεούς και δαίμονες!

 

Με τα πολλά, από τον διευθυντή του ενημερώνεται για πρώτη φορά ο Μητρόπουλος πως αμέσως μετά τη μετάδοση του τραγουδιού ''Μακρύ ζεϊμπέκικο για τον Νίκο'', τηλεφώνησε ο Τσαλδάρης του Υπουργείου Προεδρίας σε έξαλλη κατάσταση, απειλώντας θεούς και δαίμονες! Η πρώτη σκέψη του ''ψαρωμένου'' παραγωγού ήταν πως θα του κοβόταν η εκπομπή. Αλλά ο Χατζιδάκις μόνο αυτό δεν είχε στο μυαλό του! Γρηγόρη, φωνάζει το γκαρσόνι, φέρε χαρτί και στυλό! Τρέχει ο Γρηγόρης, φέρνει στυλό και εκεί, στο χαρτί των παραγγελιών του μαγαζιού, ο Χατζιδάκις υπαγορεύει του Μητρόπουλου τα εξής: Αύριο το πρωί θα ξαναπαίξεις το ''Μακρύ ζεϊμπέκικο για τον Νίκο'', αλλά θα πεις από πριν ότι, επειδή ο διευθυντής του σταθμού, κ. Μάνος Χατζιδάκις, δεν άκουσε τη χθεσινή εκπομπή, ζήτησε να μεταδοθεί ξανά το συγκεκριμένο κομμάτι προκειμένου να έχει ιδίαν γνώσιν του αδικήματος...

 

Έγιναν όλα σύμφωνα με την επιθυμία του Μάνου Χατζιδάκι κι εκεί τελείωσε η ιστορία, κοινώς δεν ξαναχτύπησε τηλέφωνο στο Τρίτο από κανένα Υπουργείο.

 

 

Πάντως, κατά την αυστηρά υποκειμενική εκτίμηση του Γιώργου Μητρόπουλου, αν και στη συνείδηση των πολλών έχει περάσει το ''Μακρύ ζεϊμπέκικο για τον Νίκο'' ως η πέτρα του σκανδάλου αναφορικά με τη διαβόητη εκείνη εκπομπή του, στην πραγματικότητα ίσως το τραγούδι που ενόχλησε περισσότερο τη δεξιά κυβέρνηση ήταν οι ''Εκλογές μαντινάδα'' με τις αναφορές στον Καραμανλή, τον Φλωράκη και τον Ανδρέα και με το στίχο ''Η Ελλάδα αρχίζει να γελά και γίνεται γελάδα''.

 

 

 

Περίπου δύο μήνες μετά το συγκεκριμένο περιστατικό κυκλοφόρησε στα δισκοπωλεία η ''Ρεζέρβα'', το όγδοο - κατά σειρά - μεγάλο άλμπουμ του Διονύση Σαββόπουλου με μία πλούσια ενορχήστρωση και την τραγουδιστική συμμετοχή της Αφροδίτης Μάνου, της Ελένης Βιτάλη, της Άλκηστης Πρωτοψάλτη, του Νίκου Παπάζογλου. του Δημήτρη Κοντογιάννη και της Μήτσας Ρούτη. Αλησμόνητη η φωτογραφία του οπισθόφυλλου από τον Κώστα Γουδή με τον 35χρονο Νιόνιο σα να κατηφορίζει με το μαύρο ημίπαλτο και τα σπορτέξ παπούτσια του. 

 

Τη "Ρεζέρβα" την πρωτάκουσα σε νεαρότατη ηλικία και για πολλά χρόνια έβλεπα το βινύλιο στις δισκοθήκες φίλων μου, που μεγαλύτερη επαφή είχαν με τη rock μουσική παρά με το έντεχνο ελληνικό τραγούδι. Κι αν μ' αυτό το ώριμο έργο του ο Σαββόπουλος έκοψε τους δεσμούς του με τον ηλεκτρικό ήχο, αυτόν που είχε τουλάχιστον με τα Μπουρμπούλια και κατόπιν με τη Λαιστρυγόνα, τις ενορχηστρώσεις συνυπόγραψε με τον Θεολόγο Στρατηγό, έναν εξαίρετο ηλεκτρικό κιθαρίστα, συνεργάτη του στο ''Βρώμικο ψωμί''.

 

Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί πως το τραγούδι ''Για την Κύπρο'' κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1974 σε δίσκο 45 στροφών ως flip side του ''Σαν τον Καραγκιόζη''. Το δεύτερο εντάχθηκε στο άλμπουμ ''Δέκα χρόνια κομμάτια'' του 1975 από ζωντανή ηχογράφηση, το πρώτο όμως έπρεπε να περιμένει μία πενταετία μέχρι να μπει στη ''Ρεζέρβα'' του ΄79.