Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter
0

 [Aπό τον Θανάση Χαραμή]

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter
O Filep Motwary και η Suzanne Von Aichinger / Φωτογραφία: Rene Habermacher.

 

Μισός Κύπριος και μισός Σύριος, ο ταλαντούχος και διεθνής Filep Motwary ξεκίνησε την καριέρα του ως βοηθός styling στις ελληνικές εκδόσεις της «Vogue» και του «Officiel».

Σύντομα η κοφτερή του ματιά και το πάθος του για τη μόδα εξέλιξαν την καριέρα του και ο Filep συνεργάστηκε ως σχεδιαστής με θρυλικούς οίκους όπως αυτοί του Christian Dior, του John Galliano και της Chloé στα μέσα του 2000.

Tην πολύπτυχη σχέση του με τη μόδα μπορεί κανείς να την αντιληφθεί μέσα από το τρεις φορές βραβευμένο Un nouVeau iDEAL. Το μπλογκ του αυτό γεννήθηκε το 2005 και κέρδισε περίοπτη θέση στο βιβλίο του εκδοτικού οίκου Prestel ως ένα από τα «World’s Top Fashion Blogs» δίπλα σε θρύλους όπως η Anna Dello Russo, The Sartorialist, Susie Bubble κ.ά. 

Oι Rick Owens, Christian Lacroix, Paolo Roversi, Helmut Lang, Dries Van Noten, Haider Ackermann και Yohji Yamamotο είναι μόλις λίγοι από τους πρωτοπόρους που έχουν «εξομολογηθεί» στον Μοtwary για τη στήλη του στο «Dapper Dan Magazine» και τις 300 συνολικά ανατρεπτικές συνεντεύξεις που έχει κάνει από το 2005.

 

Toν Φεβρουάριο φιλοξενήθηκε και η πιο πρόσφατη ατομική του έκθεση στο Παρίσι με τίτλο STREET-IT-BOYS και τη στήριξη της Premiere Vision.

Ο κατάλογος με τις δουλειές και τις συνεργασίες του είναι εξαντλητικά μακρύς. Ο Filep μοιάζει να τα έχει δει και να τα έχει κάνει όλα, αλλά η αλήθεια είναι πως η δημιουργικότητά του δείχνει να μην έχει όριο.

Μετά από δύο μήνες στα fashion weeks Nέας Υόρκης και Ευρώπης και με τις φωτογραφικές εκθέσεις του στην κοντινή Γεωργία και στη Νέα Υόρκη να ετοιμάζονται, ο Filep κάνει ένα μικρό διάλειμμα για να μιλήσει στο LIFO.gr αλλά κυρίως για να μοιραστεί μερικές από τις αγαπημένες του φωτογραφίες, βγαλμένες από το λαμπερό του portfolio.

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

Τα πρώτα χρόνια, αναμνήσεις από την παιδική ηλικία, το φλερτ με τη μόδα, η διαδρομή και το πέρασμα από τη μόδα στη φωτογραφία...

Η παιδική μου ηλικία επικεντρώνεται στη Κύπρο. Γεννήθηκα 3 χρόνια ακριβώς μετά τον πόλεμο με την Τουρκία. Λειψές οικονομικά εποχές, με έναν ρομαντισμό άλλα και ευρεσιτεχνίες για να γίνουν οι μέρες πιο όμορφες. Η παιδική μου ηλικία ήταν υπέροχη, σαν ταινία του Wes Anderson, χωρίς όμως τα οπτικά εφέ. Με άλογα, tree houses, φίλους, πολλούς φίλους, σκυλιά...

 

Γεννήθηκα σε μια ακριτική περιοχή, άδεια σχεδόν από σπίτια, με μεγάλες πεδιάδες σπαρμένες με σιτάρι. Ακόμα μένω στην ίδια περιοχή, μόνο που τα πράγματα σήμερα είναι πολύ διαφορετικά.

Ακούγεται κλισέ, αλλά αφορμή για να ασχοληθώ με τη μόδα ήταν η μητέρα μου που ήταν μοδίστρα. Η ομορφιά και γενικά οι όμορφες γυναίκες έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο στον τρόπο που λειτουργώ δημιουργικά. Και οι άντρες, φυσικά. Παρόλο που ως σχεδιαστής ρούχων έχω ντύσει πολύ λίγους άντρες, μετρημένους στο ένα χέρι, με τη φωτογραφία μελετώ τη διαφορετικότητα της ομορφιάς των δύο φύλων συνεχώς.

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Σπουδαίες και καθοριστικές στιγμές, αξιομνημόνευτες συνεργασίες και δουλειές που ξεχώρισαν.

Κάθε συνεργασία είναι σημαντική και επιτυχημένη ή όχι πάντα σου προσθέτει εμπειρία. Μου αρέσει όταν βρίσκομαι απέναντι σε μια μεγάλη προσωπικότητα και κάνω ερωτήσεις ή ένα φωτογραφικό πορτρέτο. Είναι μια στιγμή μεταξύ δύο ανθρώπων που τους ενώνουν η εμπιστοσύνη και ο αλληλοσεβασμός.

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

Η Ελλάδα και η μόδα;

Η ελληνική μόδα δεν έχει κάποια σχέση με το εξωτερικό. Είναι αυτόνομη. Όπως ακριβώς η αμερικανική δεν έχει σχέση με τη γαλλική, την αγγλική κ.λπ. Η βασικότερη διάφορα με τον χώρο του εξωτερικού είναι η σημασία που της δίνεται από την ίδια τη χώρα, οι επενδύσεις που γίνονται αλλά και ο τρόπος που τα έντυπα και ο κόσμος στηρίζουν τις προσπάθειες. Η μόδα δεν είναι ούτε ελαφρύ ούτε κωμικό θέμα και δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως τέτοιο.

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις και λίγα πράγματα για την εικόνα της Ελλάδας προς τα έξω μέσα από τις διεθνείς συναναστροφές σου.

Δεν είναι ένα θέμα το οποίο συζητώ. Δεν υπάρχει χρόνος. Ο κόσμος, γενικά, αγαπάει την Ελλάδα. Έχω φίλους στη Γαλλία, για παράδειγμα, που επισκέπτονται την Ελλάδα κάθε καλοκαίρι επί περίπου 25 χρόνια. Άλλοι έχουν αγοράσει γη, σπίτια σε νησιά. Η Ελλάδα είναι ακριβώς αυτό που εκπροσωπεί η θεά Αφροδίτη στους 12 θεούς του Ολύμπου. Μια πανέμορφη γυναικά, ικανή για όλα.

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

Tι σε γοητεύει και σε συναρπάζει στη δουλειά σου;

Το σενάριο είναι καινούργιο κάθε φορά. Αυτό κάνει και τα πράγματα να έχουν πιο πολύ ενδιαφέρον.

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter
Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Από τον χώρο της μόδας ποιους θεωρείς κορυφαίους καλλιτεχνικά;

Οι δύο πιο σημαντικοί σχεδιαστές του προηγούμενου αιώνα, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ήταν οι Cristobal Balenciaga και Charles James. Σήμερα, ο John Galliano, που δυστυχώς δεν δημιουργεί κάτι αυτήν τη στιγμή.

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter
Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Ποιον θα ήθελες διακαώς να φωτογραφίσεις και ποιον θα προτιμούσες μάλλον να αποφύγεις;

Είμαι άνθρωπος με μεγάλη υπομονή σε σχέση με τον χρόνο που δίνω στα πράγματα. Στη μέχρι τώρα πορεία μου έχω δει σχεδόν όλους όσους παλαιότερα ήθελα να γνωρίσω ή ακόμα και να φωτογραφίσω. Υπάρχουν, βέβαια, πολλοί ακόμη, άλλα ξέρω με σιγουριά ότι κάποια στιγμή θα βρεθούν στον δρόμο μου ή εγώ στον δικό τους. Άλλωστε, είμαι πολύ νέος ακόμα.

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Πες μας αν σου λείπει η Aθήνα και τα αγαπημένα σου σημεία στην πόλη.
Φυσικά, μου λείπει η Αθήνα. Έζησα στην πόλη αυτή 18 χρόνια. Μου λείπουν οι φίλοι μου, το υπέροχο διαμέρισμα που διακόσμησα με πάρα πολύ αγάπη, η ελληνική κουζίνα, τα νησιά, ο ήλιος... όλα αυτά. Μου λείπει ο Παρθενώνας. Δεν νομίζω να έχω δει κάτι πιο όμορφο από τον Παρθενώνα πουθενά αλλού. Σε καμιά χώρα. Μου λείπουν οι συνεργάτες μου, η Μαρία Μάστορη και αυτή η δημιουργική, καθημερινή επικοινωνία μας.

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

 

Filep Motwary: Tαγμένος στη μόδα Facebook Twitter

www.filepmotwary.com

www.thekinsky.com

http://www.vogue.fr/vogue-hommes/beaute/diaporama/journal-de-la-fashion-week-homme-a-paris-jour-1/14139 

 

*Όλο το υλικό και οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τον Filep Motwary για χρήση και προβολή αποκλειστικά από το LIFO.gr

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ