Να η λίστα με τους 20 πλουσιότερους μουσικούς του πλανήτη.
Έχει ενδιαφέρον, μέχρι και το Νο1.
***
Πολλοί εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν ότι μια δικιά μας όχι μόνο έχει βγάλει άπειρα χρήματα παγκοσμίως χάρη στη φωνή της, αλλά έχει πουλήσει και τόσα εκατομμύρια άλμπουμ - κυρίως στο εξωτερικό.
Προσωπικά θυμάμαι το (ευχάριστο) σοκ που είχα πάθει κάποτε διαβάζοντας τη λίστα με τους καλλιτέχνες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών.
Στο Τοπ-10 υπήρχε μόνο μία σόλο γυναίκα τραγουδίστρια. Μόνο αυτή.
#1 - Elvis Presley (πάνω από 1,000,000,000 πωλήσεις άλμπουμ)
#2 - The Beatles (πάνω από 750,000,000)
#3 - Michael Jackson (πάνω από 750,000,000)
#4 - Frank Sinatra (πάνω από 500,000,000)
#5 - Abba (370,000,000)
#6 - Led Zeppelin (πάνω από 300,000,000)
#7 - Nana Mouskouri (300,000,000)
#8 - Queen (300,000,000)
#9 - Tino Rossi (300,000,000)
#10 - Julio Iglesias (250,000,000)
Από τα 300 εκατομμύρια δίσκων που έχει πουλήσει η Μούσχουρη, αμφιβάλλω αν έστω και το ένα προέρχεται απ' τη χώρα μας.
Το έξυπνο κόλπο που έκανε (πέρα απ' το ότι έβγαζε δίσκους με μουσική που άρεσε στους ανθρώπους) ήταν ότι μετέφραζε συνεχώς τους δίσκους της σε διάφορες γλώσσες, σημειώνοντας έξτρα πωλήσεις σε δεκάδες διαφορετικές χώρες. Επίσης επέλεγε χώρες και έφτιαχνε δίσκους ειδικά γι' αυτές, τραγουδώντας τοπικά κλασικά τραγούδια.
Tο διεθνές λήμμα της στην αγγλική wikipedia είναι τεράστιο, και αποτελείται από 4.254 λέξεις. Έχει το πλήρες βιογραφικό της και όλες τις πληροφορίες για τη ζωή και την καριέρα της.
Θέλετε να δείτε το λήμμα της στην ελληνική βικιπαίδεια;
Και μετά έχουμε το θράσος να ξινίζουμε γιατί έκανε τη μία ή την άλλη δήλωση, ενώ η φράση "ουδείς προφήτης στον τόπο του" ταιριάζει απόλυτα για κάποιες περιπτώσεις σαν αυτήν.
***
Την θέλετε στα Ισπανικά;
Στα Γερμανικά;
Στα Γαλλικά;
Mήπως στα Αγγλικά;
Στα Ολλανδικά;
Στα Ιταλικά;
Στα Πορτογαλέζικα;
Στα Εβραϊκά;
Στα Τουρκικα;
Στα Ουαλικά;
Nα τη και στα Κινέζικα!
Τέλος, έτσι όπως την προτιμώ εγώ: Στα ελληνικά
[+]
Άρη, το να ξινίζουμε γιατί έκανε τη μία ή την άλλη δήλωση, άσχετα αν είχε δίκιο ή όχι, δεν είναι θράσος είναι δικαίωμα.
Επίσης το γεγονός ότι ηχογράφησε τραγούδια της σε διάφορες γλώσσες, δε νομίζω πως λέει κάτι για την καλλιτεχνική της αξία - την οποία σαφώς και αναγνωρίζω ακόμα και αν εμένα δε είναι ούτε στο είδος ούτε έχει τη φωνή που μου αρέσει.
Πολλοί άλλοι καλλιτέχνες της περιόδου 60s-70s και early 80s έκαναν το ίδιο ακριβώς πράγμα - οι ABBA μου έρχονται στο μυαλό ως παράδειγμα.
Όμως επιμένω πως αυτό ούτε αυξάνει ούτε μειώνει την καλλιτεχνική τους αξία, απλά είναι ένα σαφές δείγμα της υπομονής, της εργατικότητας αλλά και της επιθυμίας των καλλιτεχνών αυτών να μπουν σε διαφορετικές αγορές (και άρα να αυξήσουν τα λεφτά και τη δόξα τους).
Όσον αφορά τις δηλώσεις της περι Ελλάδας, Ευρώπης και σοσιαλισμού, νομίζω πως συμφωνώ μαζί της, γιατί είναι μια άβολη (για εμάς) αλήθεια ότι μας έμαθαν ότι δε χρειάζεται να δουλεύουμε για να βγάζουμε λεφτά - άσχετα που πλέον δουλεύουμε περισσότερο από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους και δε βγάζουμε τα ίδια λεφτά.
Αλλά, νομίζω από την άλλη πως όπως εσύ λες πως "ουδείς προφήτης στον τόπο του", για πολύ κόσμο ισχύει και το πιο λαϊκό "όποιος είναι έξω από το χωρό πολλά τραγούδια ξέρει".
Συν του ότι αν προσθέσουμε και κάτι σκάνδαλα με Siemens που δε λύθηκαν ποτέ κτλ, δεν είναι ακριβώς 100% αγνές οι πράξεις των Γερμανών και προς εμάς.
Τώρα, αν αναφέρεσαι στις δηλώσεις περί Σάκη... τι να πω... ο καθένας έχει το δικαίωμα της γνώμης του σε αυτή τη ζωή.
Ωστόσο, ισχύει και το ότι όταν αγαπάς/εκτιμάς/θαυμάζεις ή είσαι φίλος με έναν άνθρωπο, πολλές φορές δε μπορείς να είσαι απόλυτα αντικειμενικός σε πράγματα που αφορούν εκείνον.
Εγώ, π.χ. πεθαίνω για τη φωνή της Χαρούλας Αλεξίου. Και ένα δίσκο με διασκευές σε τραγούδια των Παρατράγουδων της Αννιτας Πάνια να βγάλει, μάλλον θα μου αρέσει. Αυτό δε σημαίνει πως θα είναι καλό όντως αλλά κυρίως δε θα σημαίνει πως είμαι αντικειμενικός κριτής.
Έφυγε απ' την Ελλάδα κι έγινε παγκόσμια σούπερσταρ -κι εδώ δεν πάψαμε σχεδόν ποτέ να τη σνομπάρουμε, όπως και τον Βαγγέλη Παπαθανασίου ή τον Ντέμη Ρούσο. Παρ' όλα αυτά απαιτούμε όπου κι αν είναι να μας γλείφει και να μας υποστηρίζει, ασχέτως αν το αξίζουμε ή όχι κι όταν δεν το κάνει είναι εθνική προδότρια ή κάτι τέτοιο.
Δεν θέλησα να γράψω τα παραπάνω στο άρθρο μπας και μείνουμε πιο πολύ στη μουσική, αλλά νιώθω την ανάγκη να διευκρινίσω ότι αναφερόμουν σε πολύ συγκεκριμένη μερίδα από Ελληνάρες που απ' τη μια την αγνοούν ή τη χλευάζουν επιδεικτικά, κι απ' την άλλη απαιτούν να διαθέσει την περιουσία της σε μας και να μας κανακεύει στα διεθνή ΜΜΕ. :)
Για παράδειγμα και μια και τους ανέφερα και πριν, οι ABBA στη χώρα τους μόνο Εν Ζωή Άγιοι δεν έχουν κυρηχθεί. Έχω συγγενείς εκεί και σε μια συζήτηση που κάναμε περι μουσική, μου είπαν πως οι Σουηδοί ακόμα και σήμερα τους λατρεύουν και μεγαλώνουν με τα τραγούδια τους όπως π.χ. οι Έλληνες τόσες γενιές μετά ακόμα αγαπούν τις ταινίες της Βουγιουκλάκη.
ΑΛΛΑ, οι ABBA ήταν ένα pop συγκρότημα, που έκανε διεθνή καριέρα στην pop μουσική σε μια χώρα που η βασική της μουσική βιομηχανία είναι η pop μουσική.
Αν η Μούσχουρη (ή ο Ρούσος ή ο Βαγγέλης) είχαν κάνει καριέρα με ρεμπέτικα, τότε θα ήταν διαφορετική και η αντιμετωπιση από την πλειοψηφία των Ελλήνων.
Όσο για το τελευταίο που λες, δεν ξέρω γιατί σου κάνει εντύπωση. Είναι η ιδιοσυγκρασία του μέσου Νεοέλληνα να απαιτεί οι άλλοι να του φαίρονται με σεβασμό χωρίς να νιώθει ποτέ πως πρέπει να τον κερδίσει.
@ michalex: Μιλάει για το παρακάτω άρθρο του Forbes. Δε νομίζω πως κάνει διαχωρισμό ανάμεσα σε ιδιωτικούς και δημόσιους υπαλλήλους.
http://tinyurl.com/l9764eh
Αν μιλάς για τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα μαζί σου. Στο δημόσιο το πέταγμα αητού συνεχίζεται.
PS: Julio iglesias, Abba και Nana Mouskouri έχουν πάει Eurovision!
Αν ήθελε να κάνει επιτυχία εδώ θα έπρεπε να μεταφράσει σε γλωσσα πανηγυριού.
Αλλά για τον Tino Rossi. Δεν το περίμενα,τραγουδιστής με φωνή τενόρου,γενημένος το 1907,τραγουδούσε γαλλικά,ως Κορσικανός,bel canto,και γενικά νόμιζα πως μόνο όσοι έχουν στενή σχέση με Γαλλία τον ξέρουν η τον έχουν ακουστά.
Ο Τino Rossi..ca alors...
Αυτό όλο με τη Μούσχουρη μου θυμίζει το θέμα για την ελληνική γλώσσα ως παγκόσμια που μας έλεγαν παιδιά.. Πως (και καλά) παρά 1 ψήφο δεν έγινε η παγκόσμια.
Κατά τ' άλλα συμφωνώ μαζί σου με την έννοια πως προτιμώ να νιώθω περήφανος ως Έλληνας για τη Μούσχουρη παρά για τον Βαρουφάκη.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_music_artists
Μιλά για επιβεβαιωμένες πωλήσεις κατά 20% τουλάχιστον.
Την καλλιτεχνική της αξία θα την κρίνουν άλλοι (δεν είμαι ειδικός και δεν γνωρίζω το έργο της).
Εγώ θα μείνω στο ότι πολιτεύθηκε με την ΝΔ, οπότε είναι πολιτικός. Στο πλαίσιο αυτό κάνει και τις σχετικές δηλώσεις και δέχεται και τις ανάλογες απαντήσεις.
(Τιμή για την χώρα μας που πολιτεύτηκε εδώ, και εκπροσώπησε την Ελλάδα στο ευρωκοινοβούλιο, ενώ δεν ζει στην Ελλάδα.)
Η απλή αλήθεια είναι ότι η Μούσχουρη δεν έχει κάνει πολλά ως Ελληνίδα τραγουδίστρια. Εξαιρετικό το ξεκίνημά της με τον Χατζιδάκι, εξαιρετική η "Ενδεκάτη Εντολή" αργότερα με τον Χατζηνάσιο, αλλά από κει και πέρα: "Σήκω χόρεψε συρτάκι", "Το γελεκάκι που φορείς", "Έγινε η βροχή χαλάζι, δεν πειράζει δεν πειράζει". Η γυναίκα στόχευσε καθαρά στο δυτικό ακροατήριο και οι επιλογές της ήταν φυσικό να μην αφορούν το ελληνικό κοινό.
Υπερβολή. Μια χαρά ελληνική καριέρα έκανε η Μούσχουρη, συνεργάστηκε με πάρα πολύ μεγάλα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού και την ακούνε με ιδιαίτερη νοσταλγία όσοι γεννήθηκαν πριν το 70. Απλά το μουσικό είδος που υπηρέτησε δεν είναι πια της μόδας και θεωρείται ολίγον τι κιτς. Το ίδιο συμβαίνει με τα τραγούδια του Χούλιο Ιγκλέσιας ή του μακαρίτη Μάικ Μπραντ.
Μάλιστα η "αχαριστία" του κοινού απέναντι στη Νανά δεν είναι ελληνικό προνόμοιο. Στη Γαλλία, λ. χ., όπου η τραγουδίστρια λατρεύτηκε κατά το 2ο μισό του 20ου αι., η νέα γενιά την ξέρει χάρη σε μια καρακάλτ διαφήμιση για αποσμητικά χώρου και μάλλον δυσκολεύεται να την πάρει στα σοβαρά:
https://www.youtube.com/watch?v=eyVLttGn5c4
Όσο για τη Νάνα, με τη Φωνάρα, όταν επεσήμανε κάποτε τα στραβά της πατρίδας της, πέσαν όλη να τη φάνε.
Όταν κάποια άλλη, που δεν την φτάνει στο παραμικρό, ισχυρίστηκε πως η λύση είναι ο θάνατος 400.000 Ελλήνων (όσο μ... και να είναι αυτοί) την έκαναν ηρωίδα.