«Το έργο θα συνεχιστεί και θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023», διαβεβαίωσε κατά την επίσκεψή του στην συμπρωτεύουσα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

 

Την πρόοδο του κατασκευαστικού έργου και τις εργασίες που συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά, επιθεώρησε το πρωί της Δευτέρας 25 Μαΐου, ο Υπουργός συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη.

 

 

 

Συνοδευόμενη από τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, κ.κ. Νίκο Ταχιάο και Νίκο Κουρέτα, η ηγεσία του Υπουργείου βρέθηκε στο Σταθμό Βενιζέλου όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες αποκάλυψης των αρχαιοτήτων που είχαν καλυφθεί παλαιότερα με άμμο προκειμένου να προστατευθούν από τυχόν φθορές, στο πλαίσιο των κατασκευαστικών έργων. Ξεκινώντας από τη Δυτική πλευρά του Σταθμού, κατέβηκαν στο χώρο όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες απομάκρυνσης της άμμου, ενώ η περιήγηση συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε σε όλη την έκταση του μελλοντικού επιπέδου αρχαιοτήτων του σταθμού.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της επίσκεψής της στο Σταθμό Βενιζέλου, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είδε για πρώτη φορά σε βίντεο την τελική μορφή του σταθμού όταν αυτός θα αποδοθεί στο κοινό, αποκαλύπτοντας τον τρόπο που οι αρχαιότητες θα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του σταθμού και θα αναδεικνύονται εντός αυτού.

 

Ο υπουργός, παρουσία και των δημοσιογράφων, ξεναγήθηκε στο σταθμό από τον πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε» Νίκο Ταχιάο, είδε τις εργασίες απομάκρυνσης της επίχωσης, που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς 45 εργαζόμενοι εργάζονται σε δύο βάρδιες και παρακολούθησε βίντεο που απεικονίζει όλη τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί και το αποτέλεσμα.

 

To βίντεο δείχνει το σταθμό Βενιζέλου:

 

 

 

 

Στη συνέχεια, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά και συγκεκριμένα το τμήμα της Διασταύρωσης Νομαρχίας. Αφού κατέβηκαν εντός των σηράγγων που έχουν ήδη κατασκευαστεί σε βάθος 20 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους, ενημερώθηκαν για την εξέλιξη της πορείας των εργασιών της Σιδηροδρομικής Επιδομής. Στο σημείο αυτό, παρακολούθησαν μάλιστα ζωντάνα τις εργασίες αλουμινοθερμικής συγκόλλησης των σιδηροτροχιών που βρίσκονται σε εξέλιξη.

 

«Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η αυριανή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται και γι' αυτόν τον λόγο, για να σηματοδοτήσουμε ό,τι κάτι αλλάζει σε αυτή την πόλη» επισήμανε μεταξύ άλλων ο K. Καραμανλής. Διευκρίνισε δε πως «Τον Απρίλιο του 2023, το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα λειτουργήσει κολοβό, θα λειτουργήσει ολόκληρο, θα λειτουργήσει και με τον σταθμό Βενιζέλου, που είναι ο κεντρικός σταθμός. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που θα τηρήσουμε».

 

 

 

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το θέμα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, ο υπουργός είπε ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαίων έχει γίνει και στον σταθμό Αγία Σοφία του Μετρό Θεσσαλονίκης και στο Μετρό της Αθήνας και άλλων στην Ευρώπη.

 

Πρόσθεσε δε, πως «Θεωρούμε ότι με την απόσπαση και την επανατοποθέτηση προστατεύουμε τα αρχαία. Τέρμα στους μύθους. Εμείς θέλουμε και αρχαία, θέλουμε και Μετρό».

 

Επισήμανε πως μετά και την απόφαση του ΚΑΣ είναι όλοι οι φορείς υπέρ της λύσης με απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων και ζήτησε να σταματήσει η «διχόνοια» γύρω από το ζήτημα των αρχαίων.

 

«Να αφήσουμε τη διχόνοια που υπήρχε, να κοιτάξουμε μπροστά, όλοι οι φορείς συμφωνούν, πρέπει επιτέλους κάποτε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία», δήλωσε.

 

 

 

Για τον σταθμό Βενιζέλου είπε πως το χρονοδιάγραμμα είναι στους επόμενους 12 μήνες να έχουν τελειώσει οι αρχαιολογικές εργασίες και η κατασκευή του να πάρει 18 μήνες.

 

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι πολύ γρήγορα θα ξεκινήσουν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον φορέα υλοποίησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και τόνισε πως αυτό αποδεικνύει ότι δεν υπήρχε περίπτωση το Μετρό να λειτουργούσε, όπως μερικοί έχουν πει, το 2020 ή το 2021, γιατί μόνο οι διαγωνιστικές διαδικασίες θέλουν τουλάχιστον 2,5 χρόνια.