Ζάκυνθος: Κλειστό ακόμη το Ναυάγιο - Τι ψάχνουν και τι θα γίνει στην παραλία μετά την κατολίσθηση

Ζάκυνθος: Κλειστό ακόμη το Ναυάγιο - Τι ψάχνουν και τι θα γίνει στην παραλία μετά την κατολίσθηση Facebook Twitter
0

Κλειστό για το κοινό παραμένει μέχρι νεωτέρας για λόγους ασφαλείας το Ναυάγιο στη Ζάκυνθο.

Μετά την κατολίσθηση που είχε ως αποτέλεσμα των τραυματισμό επτά λουόμενων η περιοχή έχει «σφραγιστεί» και δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ανοίξει πάλι.

Στο νησί βρίσκεται από σήμερα επιστημονική ομάδα του ΕΚΠΑ με επικεφαλής τον καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμη Λέκκα.

Η ομάδα θα πραγματοποιήσει αυτοψία στην περιοχή Ναυάγιο της Ζακύνθου, στο σημείο, όπου εκδηλώθηκε κατολίσθηση.

Η αποστολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ερευνητικού Προγράμματος ΕΣΠΑ από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και αφορά στη θωράκιση των περιοχών της Περιφέρειας από φυσικούς κινδύνους.

Η ερευνητική ομάδα την Τρίτη 18 και Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιήσει εξειδικευμένες έρευνες με χρήση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) και οργάνων αποτύπωσης αναγλύφου υψηλής ευκρίνειας (LIDAR), με στόχο την ακριβή εκτίμηση της ευστάθειας των βραχωδών όγκων στα πρανή της περιοχής του Ναυαγίου.

Το ναυάγιο θυμίζει φρούριο τόσο από τη θάλασσα μετά την απόφαση του Λιμενάρχη Ζακύνθου, η οποία «απαγορεύει την προσέγγιση-αγκυροβολία κάθε πλωτού μηχανοκίνητου ή μη μηχανοκίνητου μέσου, καθώς και την απαγόρευση λήψης θαλάσσιου λουτρού από λουόμενους στο Ναυάγιο».

Όσο και από την ξηρά κατόπιν απόφασης του Αστυνομικού Διευθυντή Ζακύνθου με την οποία λόγω επικινδυνότητας κρίνεται επιβεβλημένη η απαγόρευσης προσέγγισης οχημάτων από την ξηρά στο πλάτωμα θέασης του Ναυαγίου.

Σύμφωνα με αυτή αποφασίζεται η απαγόρευση κυκλοφορίας κάθε τροχοφόρου οχήματος στην δημοτική οδό που ξεκινά από την διασταύρωση της Μονής Αγίου Γεωργίου των Κρημνών και η οποία καταλήγει στο πλάτωμα θέασης ναυαγίου.Το Αστυνομικό Τμήμα Αλυκών Ζακύνθου κατά το χρονικό διάστημα της απαγόρευσης να επιτηρεί συνεχώς το ανωτέρω οδικό τμήμα, καθημερινά και όλες τις ώρες του 24ώρου, με σκοπό την τήρηση της παρούσης και την αποφυγή κυκλοφοριακών προβλημάτων με σκοπό της εξασφάλιση ομαλών συνθηκών οδικής κυκλοφορίας. Επίσης κατά λόγο αρμοδιότητας να μεριμνήσει για την έγκαιρη και κατάλληλη σήμανση του ανωτέρω οδικού τμήματος για ενημέρωση των οδηγών και αποφυγή πρόκλησης ατυχημάτων".

Την εκτίμηση ότι «σταθήκαμε τυχεροί μέσα στην ατυχία μας» αλλά και τον προβληματισμό του για το γεγονός πως και στην περίπτωση του Ναυαγίου τα έχουμε όλα αφημένα στην τύχη τους, εξέφρασε με δηλώσεις του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΙΟΝΙΑΝ ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Φιλιπποπολίτης.

Ο ίδιος όπως και πολλοί συνάδελφοί του δέχθηκαν πολλά τηλεφωνήματα από ολόκληρο τον κόσμο για να πληροφορηθούν τι ακριβώς είχε συμβεί και τι πρόκειται να γίνει από εδώ και πέρα. Και πρόσθεσε "Είμαστε τυχεροί και είναι σημαντικό που δεν υπήρξαν θύματα. Υπήρχε μια μεγάλη αναστάτωση και μας έπαιρναν τηλέφωνο από όλο τον κόσμο για να μάθουν τι έχει συμβεί. Εμείς όπως όλα τα πράγματα τα αφήνουμε στην τύχη τους, έτσι και αυτό το μνημείο της φύσης το έχουμε παρατημένο, παρόλο που εσείς ως δημοσιογράφοι τα λέτε και εμείς από την πλευρά μας, δεν έχει εισακουστεί τίποτα και είμαστε εκτεθειμένοι και από την πάνω μεριά και στην παραλία που δεν υπάρχει καμία προστασία. Φέτος για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια μπήκε ένα σχοινί που απαγορεύει την πρόσβαση αλλά δεν νομίζω ότι τηρείται και πάντα. Οφείλουμε πολλά στο Ναυάγιο σαν Ζάκυνθο".

Αναφέρθηκε στις κατα καιρούς περιπτώσεις που επισκέπτες έχασαν τη ζωή τους, περιστατικά τα οποία θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί. Και προσθέτει ο κ. Φιλιπποπολίτης «Στην Ελλάδα δυστυχώς σε μεγάλο βαθμό δεν προστατεύουμε τα μνημεία της φύσης και δεν παίρνονται οι κατάλληλες προφυλάξεις. Έχουμε θρηνήσει θύματα από ανθρώπους που ήρθαν να το δουν από την άλλη άκρη του κόσμου. Έχουμε το παράδειγμα των Κινέζων που κατά 90% έρχονται βασικά για το Ναυάγιο. Οι Ευρωπαίοι έρχονται και για το Ναυάγιο, ενώ οι Ασιάτες τουρίστες του νησιού έρχονται και χαλάνε πολλά χρήματα για να το δουν. Τα έχουμε πει όλοι, ότι πρέπει να υπάρχουν ναυαγοσώστες, να είναι φραγμένος πάνω ο χώρος και να είναι περιορισμένος του να δεις από πάνω, να μην πηγαίνεις στα βράχια στην άκρη, να μην υπάρχουν μικροπωλητές που πουλάνε αμφίβολης ποιότητας στην παραλία».

Έρευνα και προσοχή συνιστούν οι Ειδικοί


Την ανησυχία του καθόσον πρόκειται για ένα φαινόμενο που συνέβη σε ένα brand name που πρέπει να προστατευθει και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί μάς εξέφρασε και ο κ. Γιάννης Κουκουβέλας, Καθηγητής Γεωλογίας Πανεπιστημίου Πατρών.

Ερωτηθείς για το πώς συνέβη η κατολίσθηση και αν υπάρχουν και άλλα κομμάτια που είναι επικίνδυνα επεσήμανε πως «Για να μπορέσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το κρίσιμο ερώτημα πρέπει να έχουμε μετρήσεις. Θα πρέπει κάποιος άνθρωπος να κάνει συγκεκριμένες παρατηρήσεις επί τόπου για να αρχίσουμε να μιλάμε όχι με εικασίες και σενάρια. Απαιτείται συγκεκριμένη εξειδικευμένη τεχνογνωσία από την πλευρά της επιστημονικής κοινότητας όπως το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Τμήμα Γεωολογίας. Ξέρουμε τις τεχνικές που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για να δουλέψουμε σε τέτοια φαινόμενα αλλά πρέπει να έχουμε και την πρόσβαση. Μπορεί αυτό το κομμάτι που έπεσε να είναι το τελευταίο ή μπορεί να είναι το πρώτο, ή μπορεί να γίνουν και άλλες κατολισθήσεις μεγαλύτερες ή μικρότερες ή μπορεί να μην συμβεί τίποτα. Αυτή την στιγμή έτσι όπως είναι τα πράγματα δεν μπορεί να απαντήσει κάποιος με τελείως σίγουρο τρόπο τι είναι αυτό που θα γίνει τις επόμενες ημέρες».

"Προσεκτικά βήματα για να μην αλλοιωθεί το τοπίο"


Ο Καθηγητής εκτιμά πως αν οι τοπικές αρχές και υπηρεσίες είναι συγκεντρωμένες και στοχοπροσηλωμένες θα μπορεί να θωρακιστεί η περιοχή μέσα στο διάστημα κατα την διάρκεια του χειμώνα μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο. «Άμεσα δεν μπορεί να γίνει ένα τέτοιο έργο επειδή είναι μια περιοχή με ιδιαίτερο φυσικό κάλος και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε ως τέτοια. Κάθε επέμβαση που θα γίνει θα πρέπει να μην αλλοιώνει το τοπίο και να κάνει την παραλία πιο ασφαλή και λειτουργική. Θέλει προσεκτικά βήματα αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να καθυστερούμε και να το σκεφτόμαστε έτη και έτη και περιόδους μεγάλες. Μερικά πράγματα πρέπει να γίνουν σύντομα. Και ούτε σημαίνει ότι τα έργα πρέπει να γίνουν στην ίδια χρονική στιγμή. Μπορεί να υπάρξει μια ιεράρχηση, να γίνει κάτι που είναι τελείως απαραίτητο και να ακολουθήσει ένα δεύτερο και τρίτο μέτρο. Είναι πράγματα που και ο τεχνικός κόσμος στην Ελλάδα μπορεί να τα κάνει και η επιστήμη μπορεί να τα υποστηρίξει», πρόσθεσε ο κ. Κουκουβέλας.

Σε εξέλιξη οι έρευνες


Οι ερευνες στο σημείο παραμένουν σε εξέλιξη παρόλο που δεν έχουμε ενδείξεις πως κάτω από αυτούς τους 5.000 τόνους πετρωμάτων ότι υπάρχει άνθρωπος. Έχουν ψάξει 2-3 φορές τα σκυλιά και οι θερμικές κάμερες και θα ήταν δύσκολο να μην εντοπιστεί κάτι.


«Η επιχείρηση δεν έχει τελειώσει ακόμα για να είμαστε ειλικρινείς προς την κοινωνία και τον εαυτό μας. Η απόφαση που βγάλαμε είναι να παραμείνουμε εκεί για όσο διάστημα χρειαστεί μέχρις ότου έρθει κάποιος που να πει έντιμα, καθαρά και σωστά ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και προχωρήστε»  δήλωσε ο Αντιπερειάρχης Ζακύνθου.

Τα επόμενα βήματα


Σε ότι αφορά στα επόμενα βήματα ο κ. Νιοτόπουλος επεσήμανε πως «κατ' επανάληψη ζήτησα να σταματήσει αυτό να συμβαίνει. Κάθε φορά που προσπαθούσαμε να κάνουμε μισό βήμα παραπέρα κολλάγαμε σε ιδιοκτησιακά κ.α. Από τον καιρό που φτιάχτηκε το καινούργιο δίκτυο τους είπαμε να καθίσουμε όλοι μαζί και να δούμε ποιες αρμοδιότητες μπορούμε να τρέξουμε. Ταμειακή ρευστότητα έχει το δίκτυο και μπορούμε μέσα από αυτήν την διαδικασία να εντάξουμε και το πάνω που ο Δασάρχης έχει βγάλει καινούργιο χαρτί και λέει ότι είναι δασικό το κομμάτι, αλλά και το κάτω το οποίο εκμεταλλεύονται εκατοντάδες βαρκάρηδες. Πρέπει να βγάλουμε άκρη το τι συμβαίνει πραγματικά και για την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου σημείου γιατί υπάρχουν συγκεκριμένες αναφορές και καταγραφές. Εκεί που έπεσε υπάρχει άλλο ένα δόντι που φαίνεται από κάτω και εμείς θα κινηθούμε στο κομμάτι των αρμοδιοτήτων μας όπως πρέπει να κινηθούμε και όμως μπορούμε να κινηθούμε».

Με πληροφορίες από imerazante.gr/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καθηγητής του «Αττικόν» για την υπόθεση Καλλιάνου: Εισαγωγή στη ΜΕΘ θα ήταν ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση

Ελλάδα / Καθηγητής του «Αττικόν» για την υπόθεση Καλλιάνου: Εισαγωγή στη ΜΕΘ θα ήταν ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση

Οι ιατροί προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τα πολλαπλά προβλήματα της υγείας του ασθενούς, δηλώνει ο καθηγητής Αγγειοχειρουργικής από το Αττικόν
NEWSROOM