ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Handelsblatt: Είναι το λιμάνι του Πειραιά, το νέο Αμβούργο;

Handelsblatt: Είναι το λιμάνι του Πειραιά, το νέο Αμβούργο; Facebook Twitter
EUROKINISSI
1

Σε εκτενές ρεπορτάζ της η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt αναφέρεται στο λιμάνι του Πειραιά και τη φιλοδοξία να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου.

«Κρίση; Όχι στο λιμάνι του Πειραιά. Ενώ, η Ελλάδα από το 2008 έχασε το ένα τέταρτο της οικονομικής ισχύος της και πολλές φορές βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας, η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία δεκαπλασιάστηκε- μια άνευ προηγουμένου ελληνική ιστορία επιτυχίας.

Τώρα η νέα συντηρητική-φιλελεύθερη κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει περισσότερα λιμάνια. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο» σημειώνει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt.

«Τα πράγματα κυλούσαν αργά στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι το 2008 (...) Mετά ήρθαν οι Κινέζοι» αναφέρει, υπενθυμίζοντας το ιστορικό της αρχικής έλευσης της Cosco στην Ελλάδα αλλά και την εξαγορά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ το 2016.

«Η Cosco ξύπνησε το υπνωτισμένο λιμάνι. Το πρώτο εξάμηνο του 2019 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε σχεδόν τρία εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιούλιο ο Πειραιάς ξεπέρασε την ισπανική Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.

Στην Ευρώπη, ο Πειραιάς βρίσκεται στην πέμπτη θέση και στην 32η θέση παγκοσμίως» σημειώνει η Handelsblatt προσθέτοντας ότι αυτά τα ρεκόρ σε συνδυασμό με την γεωγραφική του θέση καθιστούν τον Πειραιά στρατηγικό κόμβο για το νέο κινεζικό δρόμο του μεταξιού, «με τον οποίο ο Κινέζος πρόεδρος Σι Ζινπίνγκ επιθυμεί να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές αγορές και να κερδίσει πολιτική επιρροή».

Όπως παρατηρεί η Handelsblatt, ο Πειραιάς που ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο την τελευταία δεκαετία «θα μπορούσε ακόμη να επωφεληθεί από τον προστατευτισμό του προέδρου των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ:

Όσο πιο δύσκολο γίνεται για τους Κινέζους να αποκτήσουν πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, τόσο πιο σημαντική είναι γι αυτούς η ευρωπαϊκή αγορά.» Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα επενδυτικά σχέδια της Cosco για τον Πειραιά συνεχίζουν να είναι μεγαλεπήβολα: θέλει να επενδύσει 800 εκατ. ευρώ για την επέκταση του λιμανιού και άλλα 300 εκατ. προβλέπονται για τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων.

Η εφημερίδα παρατηρεί: «Όταν οι νέες δυνατότητες χωρητικότητας αξιοποιηθούν πλήρως, ο Πειραιάς αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αναμένεται να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου και της Βρέμης και να βρεθεί μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα στη τρίτη θέση στην Ευρώπη». Εξίσου σημαντικά, όπως παρατηρεί το ρεπορτάζ, είναι και τα σχέδια που αφορούν στο επιβατικό σκέλος και τα κρουαζιερόπλοια – ο Πειραιάς είναι ήδη πρώτος στην κατάταξη των επιβατικών λιμανιών.

Αναβαθμίζεται ο ρόλος του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

Το ρεπορτάζ εστιάζει και στα σχέδια της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη και για άλλα κομβικά λιμάνια της χώρας. «Το πρότζεκτ πρότυπο για το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει την όρεξη των Ελλήνων για περισσότερα. Ο Μητσοτάκης θέλει να ιδιωτικοποιήσει ή να θέσει υπό ιδιωτική διαχείριση άλλα δέκα λιμάνια».

Πέρα από τα λιμάνια της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας το δημοσίευμα εστιάζει ειδικότερα στον αναβαθμισμένο ρόλο του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

«Το πιο περιζήτητο λιμάνι είναι της Αλεξανδρούπολης. Γι αυτό θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί πρώτο. Είναι ελκυστικό λιμάνι λόγω της εγγύτητας με την Εγνατία Οδό, που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα, και ενώνει την Κων/πολη με την Αδριατική. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις, που από εδώ μέσω των Βαλκανίων, οδηγούν στην Ανατολική Ευρώπη».

Όπως παρατηρεί η εφημερίδα, κρίσιμος είναι και ο μελλοντικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης ως ενεργειακού κόμβου υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σύμφωνα τέλος με το ρεπορτάζ για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρουν και, σύμφωνα με παρατηρητές, κυρίως από τις ΗΠΑ.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Οικονομία
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τράπεζα της Ελλάδος: Κόψτε τα επιδόματα για να μην εκτροχιαστεί η οικονομία με το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας

Οικονομία / Τράπεζα της Ελλάδος: «Φρένο» σε επιδόματα και pass για να μην εκτροχιαστεί η οικονομία με το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας

Στο εξής, για κάθε έκτακτη επιχορήγηση, θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί εκ των προτέρων η χρηματοδότηση, επισημαίνει η ΤτΕ - «Θα πρέπει να τεθούν ξεκάθαρες προτεραιότητες κατά τη λήψη πιθανών νέων στοχευμένων μέτρων στήριξης στις πιο ευάλωτες εισοδηματικές ομάδες»
NEWSROOM
Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε «ηθικό χρέος» στις φτωχές χώρες

Οικονομία / «Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε "ηθικό χρέος" στις φτωχές χώρες»

Να αυξηθεί ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής στις πολυεθνικές και να φορολογηθούν οι μεγάλες περιουσίες προτείνει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό
NEWSROOM
Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι των νονών» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Οικονομία / Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι του νονού» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Στο καλάθι του νονού εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων και δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές που είναι νονοί ή γονείς μικρών παιδιών να κάνουν οικονομικότερες αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια