Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων στα Τέμπη - Σε λίγες μέρες η παράδοση των έργων

Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων στα Τέμπη - Σε λίγες μέρες η παράδοση των έργων Facebook Twitter
0

Αντίστροφα κυλάει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη που θα αλλάξει ριζικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδας.

Πρόκειται για το έργο κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες. Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Ειρήνη Ζαβρίδου, περιέγραψε λεπτομερώς το κατασκευαστικό κομμάτι των έργων και εξήγησε γιατί η υλοποίησή του θα αλλάξει την οδική συμπεριφορά των οδηγών, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης. Επίσης, σημείωσε πως το έργο θα πρέπει να παραδοθεί σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με βάση τις συμφωνίες που έχουν γίνει, διότι υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις. «Όσο καθυστερούμε έχουμε ποινικές ρήτρες, οπότε δεν συμφέρει τουλάχιστον την εταιρεία να καθυστερήσει την παράδοση του έργου», ανέφερε.

«Το έργο κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί. Αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι οι τελικές οδοστρωσίες και διαγραμμίσεις και φυσικά το μεγάλο κομμάτι που ασχολούμαστε είναι οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Έχουν όλα εγκατασταθεί, ελέγχονται και ό,τι χρειάζεται διορθώνεται. Είμαστε στη φάση του test. Θα γίνουν ασκήσεις μεγάλης κλίμακας για όλους τους εμπλεκόμενους, όπως είναι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, η πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και αστυνομία κτλ.», είπε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί, πως οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα συστήματα εντός των σηράγγων αφορούν στην παρακολούθηση της κίνησης, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το Public Address, όπου ο διαχειριστής μέσα από τα ηχεία μπορεί να μιλήσει απευθείας στους οδηγούς και να δώσει εντολές σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Επίσης, υπάρχουν τα συστήματα της πυροπροστασίας, τα συστήματα που αφορούν στους φωτισμούς, τον καθαρισμό του αέρα κ.α.

Η κ. Ζαβρίδου εξήγησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων πως η κάθε κατεύθυνση της Εθνικής οδού Αθηνών- Θεσσαλονίκης στο νέο τμήμα έχει ξεχωριστή σήραγγα. Η κάθε σήραγγα έχει δύο πλήρης λωρίδες για διέλευση οχημάτων και μια πλήρη Λωρίδα Έκτατης Ανάγκης (ΛΕΑ). Το πλάτος της ασφάλτου είναι 10,5 μέτρα, ενώ συνολικά το πλάτος της σήραγγας είναι μαζί με τα πεζοδρόμια 15 μέτρα.

Κάθε 300 μέτρα εντός των σηράγγων υπάρχουν έξοδοι διαφυγής, ενώ κάθε 900 μέτρα οι έξοδοι διαφυγής μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από αυτοκίνητα, ώστε να γίνει αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος εντός της σήραγγας. Σε περίπτωση ατυχήματος θα υπάρχει και φυσικός αποκλεισμός με ειδική μπάρα που δεν θα επιτρέπει την είσοδο σε όσους δεν έχουν εισέλθει ακόμη στη σήραγγα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βορίζια: Σε κλίμα βαθιάς οδύνης η επιστροφή της σορού του 39χρονου στο σπίτι του

Ελλάδα / Βορίζια: Σε κλίμα βαθιάς οδύνης η επιστροφή της σορού του 39χρονου στο σπίτι του

Σύμφωνα με τοπικά έθιμα, επειδή τρία από τα παιδιά του ήταν ακόμη αβάπτιστα, τελέστηκε το απόγευμα του Σαββάτου μια σύντομη τελετή σε κοντινό χωριό, προκειμένου να μπορέσει να μεταφερθεί η σορός του στο σπίτι
LIFO NEWSROOM
Βορίζια: Ο εισαγγελέας στο ΠΑΓΝΗ – Διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση στους δύο φρουρούμενους τραυματίες

Ελλάδα / Βορίζια: Ο εισαγγελέας στο ΠΑΓΝΗ – Διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση στους δύο τραυματίες

Πρόκειται για έναν 25χρονο, αδελφό του 27χρονου ιδιοκτήτη του σπιτιού όπου σημειώθηκε η έκρηξη αυτοσχέδιου μηχανισμού, και έναν ακόμη 26χρονο κάτοικο των Βοριζίων.
LIFO NEWSROOM
ΡΟΤΒΑΙΛΕΡ ΕΠΙΘΕΣΗ

Ελλάδα / Επίθεση ροτβάιλερ στην Καλαμάτα: Κατατέθηκε μήνυση για κακοποίηση ζώου - «Το χτύπησε με την αλυσίδα»

Σύμφωνα με επικεφαλής ομάδας κατά της κακοποίησης ζώων, το σκυλί ήταν «ζώο εργαλείο» και «ο σκοπός του ήταν η γέννα και η πώληση κουταβιών, όχι η συντροφιά»
LIFO NEWSROOM