Γιατί είμαστε τόσο γουρούνια;

Γιατί είμαστε τόσο γουρούνια; Facebook Twitter
2

Μετά την μουσική εισαγωγή μπαίνουν στην άδεια σκηνή τα Τρία Γουρούνια. Η ανθρωπόμορφη εμφάνισή τους υποδεικνύει ότι πρόκειται για τρεις κλασσικούς «καλοπερασάκηδες» αρκετά «χύμα». Απευθύνονται κατευθείαν στο κοινό και είναι οι μόνοι που στη διάρκεια του έργου θα διατηρήσουν αυτού του είδους την «συνενοχή».

Τα γουρούνια είναι αξιολάτρευτα κυνικά. Γιατί να ασχοληθούν με τους έρωτες αφού δεν είναι κάτι βρώσιμο; Αλήθεια γιατί ασχολούμαστε με τους έρωτες, αφού το μυαλό μας όλο στο φαγητό στριφογυρίζει;

Αλλά βλέπετε ο πρίγκιπας είναι ρομαντικός. Στέλνει λουλούδια και ωδικά πτηνά για να κατακτήσει την  αγαπημένη του. Αν έστελνε σοκολατάκια, άλλες ιστορίες θα είχαν συμβεί.

Και η "αξιολάτρευτη" πριγκίπισσα, μια γουρουνίτσα και μισή είναι στην πραγματικότητα. Ολα της ξινίζουν, όλα της βρωμάνε. Κουνάει και σουφρώνει την  μυτίτσα της συνεχώς. 

Μέχρι που παίρνει το μαγικό γκάτζετ -κουδουνιστή χύτρα –, δώρο από τον μεταμφιεσμένο σε χοιροβοσκό πρίγκιπα που με τον ήχο της μυρίζει όλα τα φαγητά που μαγειρεύονται στην πόλη. Και μαγεύεται. 

Το δεύτερο γκάτζετ που παίρνει είναι μια ροκάνα. Στριφογυρίζοντάς την ακούγονται όλες οι μουσικές του κόσμου. Ριγκολέτο, Κάρμεν, Ναμπούκο, Ντον Τζοβάνι, Τραβιάτα, Πρίγκιπας Ιγκόρ. Μια μουσικά ευφυής σκηνή της παράστασης.

Γιατί είμαστε τόσο γουρούνια; Facebook Twitter

Θέλει και λέει πολλά η παράσταση. Έχει ένα από τα πιο τρυφερά και αστεία λιμπρέτα που μπορεί να ακούσει ένα παιδί και ένας μεγάλος.

Είναι ένα σκληρό και αλληγορικό παραμύθι αυτή η ιστορία. Μιλά για το ιδανικό που ψάχνουμε αγνοώντας με γουρουνίσιο τρόπο το δίπλα μας. Περιφρονώντας το. Μιλά για τα αισθήματα που είναι πολύ μπανάλ μπροστά στην καλοπέραση. Μιλά για την αλαζονεία, την προσωπική εξορία του ανθρώπου από τον κόσμο των συναισθημάτων.

Μιλά για το πόσο αποστρεφόμαστε τη θνητότητα, το μαρασμό, το τέλος.

Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν η μαύρη πλευρά του παραμυθιού, που ξεμυτούσε κάθε τόσο μέσα σε πελώρια τριαντάφυλλα και απαλές νότες.Υπαινιγμός και υπενθύμιση.

Δε φοβήθηκαν ούτε ο συνθέτης ούτε ο σκηνοθέτης να τα βάλουν και να τα προβάλλουν, επειδή ξέρουν καλά πως τα παιδιά δεν είναι κουτά.

Καταλαβαίνουν πολύ πιο καθαρά την απόρριψη που κυριαρχεί στο φινάλε του έργου. Εμείς είμαστε κουτοί, οι ενήλικες, όταν δε θέλουμε να τη δούμε. Για μένα, αυτή η συνεργασία του Νίκου Κυπουργού και του Θωμά Μοσχόπουλου, είναι μια ευτυχισμένη στιγμή του παιδικού θεάτρου, το οποίο μόνο «παιδικό» δεν είναι. Εννοώ είναι μια παράσταση κυρίως για να εξασκηθεί το καλό γούστο των «μεγάλων».

Είναι ένα θέαμα, παράθεση μιας πραγματικότητας, κυρίως χωρίς ηθικό δίδαγμα. Χωρίς διδακτικό περιεχόμενο. Είναι ακριβώς σαν τη φράση που μου είπε ο Θωμάς Μοσχόπουλος στη συνέντευξή μας: «Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται».

Αυτό το μότο μετατράπηκε σε μια μαγική θεατρικά οφθαλμαπάτη. Ο Πρίγκιπας Χοιροβοσκός του Αντερσεν βρήκε έναν ιδανικό δρόμο στην Ελλάδα του 2013. Τι καλύτερο;

 

*****

Αρχείο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Τελευταία φράση του έργου: όλοι άντρες είναι γουρούνια. Με 10 φιλάκια αγοράζεις κατσαρόλα, με 100 το μουσικό παιχνίδι...Δηλαδή -όπως ρώτησε η ανηψιά μου στο τέλος της παράστασης - αμα δεν έχεις λεφτά μπορείς να αγοράζεις με φιλάκια ό,τι χρειάζεσαι??? Τί απαντάς τότε?Η εξαιρετική μουσική του Κηπουργού χαντακώθηκε από το κείμενο.
Να ανεβάσουνε και την Λίμνη των Κύκνων για τα παιδιά και να αμολάνε δεκάδες κύκνους προς το κοινό...Θα εκτιμηθεί δεόντως από τα πιτσιρίκια!Υ.Γ. Η λίμνη θα είναι φουσκωτή πισίνα από τα Jumbo!