Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Το δεύτερο Stegi.Radio Takeover υπόσχεται να είναι ακόμα πιο πολυσυλλεκτικό και τολμηρό, με τέσσερις εντελώς διαφορετικές σε σύλληψη και ύφος σκηνές. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Πάρτι, μουσικά φεστιβάλ και γενικά events με πολύ κόσμο και κάθε πιθανή αφορμή έχουν γίνει πολλά στη δεκαπενταετή ιστορία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, όμως αυτό που συνέβη πριν από έντεκα μήνες στο πρώτο Takeover του Stegi.Radio δεν είχε ξαναγίνει.

Το timelapse βίντεο με την iconic Κεντρική Σκηνή να αδειάζει από καθίσματα και να μεταμορφώνεται σε φεστιβαλικό stage με εξέδρα και DJ booth, που κυκλοφόρησε εκείνες τις μέρες, λίγο πριν από τη διοργάνωση, είχε γίνει viral στους καλλιτεχνικούς κύκλους («κοίτα τι κάνανε!») και τελικά το ίδιο το Takeover αποζημίωσε και στάθηκε αντάξιο του hype, καθώς τόσο η Κεντρική Σκηνή όσο και το υπόγειο, αλλά και το stage που στήθηκε στη Μικρή Σκηνή γέμισαν ασφυκτικά – άλλοι ήταν υποψιασμένοι, άλλοι ήθελαν να παρτάρουν και άλλοι πήγαν απλά για τη φάση, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. 

Το θέμα είναι ότι κάπως έτσι γεννήθηκε ένας νέος μουσικός θεσμός στην πόλη. Μετά τους επιτυχημένους, λοιπόν, πειραματισμούς της πρώτης φοράς, το Stegi Radio Takeover 2025 έρχεται νωρίτερα, το τελευταίο Παρασκευοσάββατο του Ιανουαρίου (24-25/1) και πρακτικά θα σηματοδοτήσει το πρώτο μεγάλο πάρτι, το πρώτο μεγάλο gathering μετά την περίοδο των γιορτών και τη συνήθη «αγρανάπαυση» που ακολουθεί τις πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου μετά τις χριστουγεννιάτικες κραιπάλες.

Στη μεταμορφωμένη σε συναυλιακό χώρο Κεντρική Σκηνή θα δούμε –και θα ακούσουμε– κατ’ αρχάς δύο θρύλους: την ιέρεια της γαλλικής electro, Kittin, σε μια χρονική στιγμή διόλου τυχαία, λίγους μήνες μόλις μετά τη συμμετοχή της στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, αλλά και τον Αμερικανό παραγωγό Robert Hood, που θεωρείται για πολλούς ο δημιουργός της minimal techno.

Με κατακτημένη πλέον την τεχνογνωσία που απαιτείται για να μετατραπεί για ένα μόνο διήμερο μια μεγάλη θεατρική σκηνή σε μουσικό stage, αλλά και γνωστά όλα εκείνα τα logistics που χρειάστηκε να μάθουμε την πρώτη φορά (το περιορισμένο capacity των σκηνών, το ότι έπρεπε να έχουμε προγραμματίσει από πριν τα δρομολόγιά μας ανάμεσα στα stages για να μη χάσουμε τα ονόματα που μας ενδιαφέρουν λόγω πληρότητας κ.λπ.), το δεύτερο Stegi.Radio Takeover υπόσχεται να είναι πιο compact, τεχνικά ανώτερο, θεματικά ακόμα πιο πολυσυλλεκτικό και τολμηρό, με τέσσερις εντελώς διαφορετικές σε σύλληψη και ύφος σκηνές, μεγάλα ονόματα-κράχτες αλλά και όλους εκείνους τους καλλιτέχνες που αξίζει να ανακαλύψουμε. Οι curators του Stegi.Radio, Voltnoi και Quetempo, έχουν ετοιμάσει ένα τρομερά ενδιαφέρον lineup-χωνευτήρι διαφορετικών ήχων, τάσεων, γεωγραφικών και πολιτιστικών επιρροών, που διασχίζει τον παγκόσμιο μουσικό χάρτη και στέκεται στο εδώ και τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής. 

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Kittin. Φωτ.: Katja Ruge
Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Robert Hood

Και επειδή πάρτι χωρίς namedropping δεν γίνεται, θα ρίξουμε εδώ λίγα πρώτα ονόματα ανά σκηνή και θα επανέλθουμε μετά τις γιορτές, όταν η ημερομηνία του Takeover θα πλησιάζει, με περισσότερες –μουσικές και μη– πληροφορίες. 

Στη μεταμορφωμένη σε συναυλιακό χώρο Κεντρική Σκηνή θα δούμε –και θα ακούσουμε– κατ’ αρχάς δύο θρύλους: την ιέρεια της γαλλικής electro, Kittin, σε μια χρονική στιγμή διόλου τυχαία, λίγους μήνες μόλις μετά τη συμμετοχή της στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, αλλά και τον Αμερικανό παραγωγό Robert Hood, που θεωρείται για πολλούς ο δημιουργός της minimal techno. Εκεί θα απολαύσουμε και την πολιτικοποιημένη, απελευθερωτική τζαζ των Irreversible Entanglements, το μείγμα disco, acid και techno του David Vunk, το απρόβλεπτο πάντρεμα genres της Crystallmess, αλλά και τους δικούς μας Νέγρο του Μοριά και Acid Baby Jesus.

Στο υπόγειο του -1 η φάση είναι πιο underground, με σαφή gen-Z απεύθυνση, και ένα τρομερά ενδιαφέρον πάντρεμα από διαφορετικές υποκουλτούρες, όπως θυμόμαστε από το περσινό Takeover: φέτος θα ενωθούν τα φρενήρη beats του De Schuurman, το μεσογειακό new club χαρμάνι του STILL και της Deena Abdelwahed και η afroglobal ενέργεια της Catu Diosis.

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Irreversible Entanglements. Φωτ.: Piper Ferguson

Η Μικρή Σκηνή του 5ου ορόφου θα μετατραπεί και φέτος σε auditorium, δίνοντας έμφαση στα live Ελλήνων καλλιτεχνών που το αθηναϊκό κοινό αγαπά: The Boy, Larry Gus, Kristof και Venus Volcanism είναι τέσσερα ονόματα που θα περάσουν ζωντανά από εκεί, μαζί με την Ιταλίδα δημιουργό κινηματογραφικής ambient, Grand River.

Παράλληλα στον τρίτο όροφο θα ξεδιπλωθούν δύο πολύωρα sets από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, με εκλεκτικές ambient επιλογές, και τον A@H2O, με dub, calypso και reggae ήχους, καθώς και ένα listening session από τους Invernomuto και μια συνομιλία μεταξύ των Γιάννη-Ορέστη Παπαδημητρίου και Stoffel Debuysere.

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
De Schiirman
Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Deena Abdelwahed. Φωτ.: Yassine Meddeb Hamrouni

Stegi.Radio Takeover 2025
24-25/1, 20:00-03:00, σε όλο το κτίριο της Στέγης
Το τελικό lineup του διημέρου έχει ήδη ανακοινωθεί και η προπώληση εισιτηρίων έχει ανοίξει. Περισσότερες πληροφορίες στο onassis.org.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Πολιτισμός / Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Νέες ταινίες, πάρτι, κλασική μουσική, σημαντικές εικαστικές εκθέσεις και στολισμένα spots στην πόλη για τις εβδομάδες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ