«Θυέστης» του Σενέκα: Μια αιμοσταγής τραγωδία στην Πειραιώς 260

«Θυέστης» του Σενέκα: Μια αιμοσταγής τραγωδία στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
«Η ίδια η πλοκή κάνει σχεδόν αδύνατη την όποια προσπάθεια ρεαλιστικής ανάγνωσης, οπότε ο δρόμος που ακολουθούμε στην παράσταση είναι να αποτυπωθεί η αγριότητα κατά κύριο λόγο μέσω του ήχου και της εικαστικότητας της συνολικής σύνθεσης» λέει ο σκηνοθέτης. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
0

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου φέρνει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου τον «Θυέστη» του Σενέκα, μια τραγωδία που δεν έχει παρασταθεί ποτέ στην ελληνική σκηνή, ένα από τα σκοτεινότερα έργα εκδίκησης και άμετρου πάθους, με εικονοποιία εφάμιλλη εκείνης των ταινιών τρόμου, πρόδρομο των δραμάτων εκδίκησης της ελισαβετιανής και ιακωβιανής δραματουργίας. 

Ο Σενέκας ήταν Ρωμαίος πολιτικός, ρήτορας, δραματουργός και στωικός φιλόσοφος, γεννήθηκε περίπου το 4 π.Χ. και αυτοκτόνησε το 65 μ.Χ. με διαταγή του Νέρωνα, του οποίου ήταν παιδαγωγός. Πολυσχιδής προσωπικότητα, μας παρέδωσε φιλοσοφικά έργα και αρκετές τραγωδίες, οι περισσότερες απ’ τις οποίες είναι βασισμένες σε αρχαίους ελληνικούς μύθους. Οι τραγωδίες του, ενώ ως φόρμα και θεματολογία μοιάζουν αρκετά με τις αττικές τραγωδίες, είναι αρκετά διαφορετικές ως προς τη λειτουργία τους και κυρίως ως προς την παρουσία του Χορού μέσα στην πλοκή. 

Τα χορικά εδώ ολοένα και περισσότερο λειτουργούν ως φιλοσοφικά ιντερμέδια μέσα στα οποία ακούμε την άποψη του συγγραφέα για τα κυρίαρχα θέματα της πλοκής. Δεν έχουμε πια ένα θέατρο για την πόλη, όπως με τους Έλληνες τραγικούς, έχουμε ένα θέατρο του κόσμου − σε πλήρη συμφωνία με το πνεύμα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας μέσα στην οποία γεννήθηκαν τα κείμενα αυτά. 

Αν υπάρχει ένα “φρένο” ενάντια στην αποκτήνωση, αυτό ίσως είναι ο πολιτισμός. Δεν πιστεύω πως το μαύρο φως δεν έχει γοητεία. Για μένα έχει και αρκετά ισχυρή μάλιστα.

Ειδικά ο «Θυέστης», η πιο αιμοσταγής τραγωδία του (που λέγεται ότι γράφτηκε για τον Νέρωνα), είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα: το κείμενο είναι μεγαλόστομο, ακραίο, υπερβολικό, ένα μνημείο φρίκης και αγριότητας πολύ πιο κοντά, κατ’εμέ, σε ιαπωνικές ταινίες τρόμου παρά στη διαλεκτική τελετή μύησης και αποκάλυψης που θεωρώ πως είναι η αττική τραγωδία. Τα κείμενα της αττικής τραγωδίας, φυσικά, είναι πολύ πιο σπουδαία ποίηση σε σύγκριση με του Σενέκα και είναι επίσης και τα πρότυπα πάνω στα οποία πάτησε ο ίδιος. Είναι λογικό που τα έργα του δεν ανεβαίνουν συχνά. Δεν γνωρίζουμε ακριβώς αν παίχτηκαν ποτέ μπροστά σε κοινό ή αν ήταν ρητορικές ασκήσεις στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.

«Θυέστης» του Σενέκα: Μια αιμοσταγής τραγωδία στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
«Ανίσχυροι δεν θεωρώ πως είμαστε. Να μαθαίνεις, να παραδέχεσαι, να διορθώνεις, να αλλάζεις, δεν είναι μικρά πράγματα. Το να αποφεύγεις, να αρνείσαι, να παραμένεις αμετακίνητος, αυτά είναι οι ευκολίες μας». Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

«Η ενασχόληση με κείμενα της τραγωδίας πάντα είναι μια πρόκληση. Ειδικά αν δεν ενδιαφέρεται κανείς να τα αντιμετωπίσει ως αρχαίες ιστορίες για αγρίους, τα πράγματα γίνεται ακόμα πιο σύνθετα. Για μένα δεν είναι τόσο θεατρικά κείμενα, αλλά μυστήρια μέσα στα οποία ο θίασος αποκαλύπτει κάτι στην κοινότητα. Αυτό που αποκαλύπτεται δεν είναι κάτι ευχάριστο, και, όπως το αντιλαμβάνομαι, πάντα είναι σε συνομιλία με τη βάρβαρη καταγωγή μας, με την προέλευσή μας από το αίμα του ζώου ή το DNA του θηρευτή που ακόμα κουβαλάμε ως πληροφορία μέσα μας» λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Θάνος Παπακωνσταντίνου. «Το συγκεκριμένο έργο, λόγω θεματολογίας αλλά και ύφους, ήταν πάντα μια από τις εμμονές μου και ήθελα πολύ να ασχοληθώ μαζί του. Είναι πολύ μεγάλη χαρά, λοιπόν, που θα παρουσιαστεί πρώτη φορά στον συγκεκριμένο θεσμό και με τη συγκεκριμένη σύνθεση ηθοποιών και συντελεστών, είμαι πολύ ευτυχής».

Στην ιστορία του θεάτρου, όποια κίνηση έγινε προς ένα θέατρο της σκληρότητας (από τον Αρτό μέχρι την performance art της δεκαετίας του 1960, βλ. τους αξιονιστές της Βιέννης) είχε πάντα ως σταθερή αναφορά το συγκεκριμένο κείμενο. Για τον σκηνοθέτη ανήκει στην ίδια κατηγορία «μνημείων φρίκης» όπως η «Αποκάλυψη» ή −με άλλο τρόπο− τα κείμενα του Μαρκήσιου Ντε Σαντ. Αυτά τα κείμενα τον ελκύουν και τον γοητεύουν βαθιά γιατί φωτίζουν τα άκρα στα οποία μπορεί να φτάσει το ανθρώπινο είδος. «Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει το λευκό και το μαύρο φως, εδώ σίγουρα έχουμε να κάνουμε με τη γοητεία του μαύρου φωτός», λέει.

Σύμφωνα με τον μύθο, μετά από μια μακροχρόνια διαμάχη για τον θρόνο, ο Θυέστης επιστρέφει στην πατρίδα του, μετά από πρόταση του αδελφού του Ατρέα, για να κυβερνήσει ως συμβασιλέας. Ο Ατρέας παράλληλα ετοιμάζει την τελευταία πράξη εκδίκησής του και την πραγματοποιεί: σκοτώνει, διαμελίζει, μαγειρεύει και σερβίρει στον αδελφό του τα ίδια του τα παιδιά.

«Θυέστης» του Σενέκα: Μια αιμοσταγής τραγωδία στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Η παράσταση είναι δομημένη σαν ένα ορατόριο, μια λειτουργία για την ακόρεστη ανθρώπινη επιθυμία. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

«Η ίδια η πλοκή κάνει σχεδόν αδύνατη την όποια προσπάθεια ρεαλιστικής ανάγνωσης, οπότε ο δρόμος που ακολουθούμε στην παράσταση είναι να αποτυπωθεί η αγριότητα κατά κύριο λόγο μέσω του ήχου και της εικαστικότητας της συνολικής σύνθεσης» λέει ο σκηνοθέτης, που βλέπει τη δημιουργία ως συνομιλία: με τους νεκρούς και με τους ζωντανούς, ανάλογα με τη συνθήκη και το έργο, και με διαφορετικούς κάθε φορά «συνομιλητές», όπως σε αυτή την περίπτωση ο Αρτό, οι αξιονιστές της Βιέννης, ο Μπέκετ, ο Πολ Μακάρθι, η Diamanda Galàs, ο Merzbow, οι Sunn O))), ο Μπαχ, ο Βάλτερ Μπούρκερτ και ο «Homo Necans» του.

Ενώ καταρχάς μοιάζει με μια τραγωδία εκδίκησης, κατά τη διάρκεια των δοκιμών αποκαλύφθηκε και κάτι επιπλέον. Η τραγωδία ξεκινά με την ανάδυση του Ταντάλου, του προπάτορα του οίκου, από τον κόσμο των νεκρών. Ο Τάνταλος είναι καταδικασμένος επειδή και ο ίδιος σκότωσε, μαγείρεψε και σέρβιρε στους θεούς τον γιο του, Πέλοπα, λόγω της αμφιβολίας του για το αν είναι όντως θεοί (οι θεοί, σύμφωνα με τον μύθο, τρώνε μόνο νέκταρ και αμβροσία − αν έτρωγαν το μαγειρεμένο κρέας θα σήμαινε ότι δεν ήταν θεοί). Το μαρτύριό του είναι η αιώνια πείνα και δίψα. «Με μια τέτοια έναρξη κατάλαβα πως έχουμε μια τραγωδία για την ακόρεστη ανθρώπινη επιθυμία. Ο άνθρωπος επιθυμεί με αγριότητα, αδιάφορος για το αν στην προσπάθεια να ικανοποιήσει όλες του τις επιθυμίες θα καταστρέψει και θα καταστραφεί» λέει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου. «Ο Τάνταλος, λοιπόν, στην παράστασή μας γίνεται ο ιδανικός θεατής, ο οποίος, ως ένα ακόμα βασανιστήριο, έρχεται με τη βία να παρακολουθήσει το κακό που έσπειρε στους απογόνους του. Η αμφισβήτηση των θεών είναι στη ρίζα του συγκεκριμένου μύθου και, αν θες, το “προπατορικό αμάρτημά” του. Τα δυο αδέλφια μέσω της αποτρόπαιης πράξης στην πραγματικότητα θέλουν να ξεπεράσουν τους ίδιους τους θεούς και να πάρουν τη θέση τους ως τα επόμενα ιερά τέρατα. Ο ίδιος ο Ατρέας λέει ότι θέλει με τις πράξεις του να κάνει τους θεούς να εγκαταλείψουν τον ουρανό. Στο τέλος το πετυχαίνει κιόλας: μια έκλειψη ηλίου βυθίζει όλον τον κόσμο στο σκοτάδι. Η Ρώμη καίγεται και ο Νέρων στέκεται ψηλά και παρακολουθεί. Είναι αυτό αρκετό ή μήπως θέλει και κάτι περισσότερο; Ο άνθρωπος είναι μια επιθυμητική μηχανή που θα βασανίζεται για πάντα να επιθυμεί ακόρεστα, χωρίς ποτέ να μπορεί να ικανοποιηθεί απολύτως».

Στην πραγματικότητα έχουμε μάχη σκότους με σκότος. Κανένας δεν είναι αθώος: κάθε μέλος του οίκου των Τανταλιδών είναι μολυσμένο από τη μανία της επιθυμίας. «Νόμιζα αρχικά ότι είχαμε να κάνουμε με έναν προχριστιανικό Κάιν και Άβελ. Εδώ όμως δεν υπάρχει φως πουθενά. Περισσότερο μπορώ να πω πως έχουμε να κάνουμε με “τα πάθη της γενιάς του Κάιν”, της γενιάς των δολοφόνων και αδελφοκτόνων − της γενιάς στην οποία (κατά τη χριστιανική παράδοση βέβαια) ανήκουμε όλοι μας» σημειώνει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, επισημαίνοντας ότι ολόκληρη η ιστορία βρίθει από παραδείγματα στα οποία άνθρωποι ή και γενιές ολόκληρες «τρώνε» τα παιδιά τους είτε μέσα σε μια λυσσαλέα διεκδίκηση της εξουσίας είτε απλώς και μόνο από αδιαφορία ή αδυναμία. 

«Θυέστης» του Σενέκα: Μια αιμοσταγής τραγωδία στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Έχοντας αποφασίσει να ακολουθήσει έναν δρόμο μοναχικών επιλογών, ο Θάνος Παπακωνσταντίνου κινείται σε μια «ενδιάμεση περιοχή» με μεγάλες επιρροές και συνδέσεις με πολλά είδη θεάτρου και μουσικής. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

«Τα παραδείγματα, τόσο από την επικαιρότητα όσο και από το πρόσφατο και από το απώτερο παρελθόν, είναι πάρα πολλά. Δεν θέλω να τα αναφέρω ονομαστικά, όχι από κάποιο φόβο, αλλά γιατί πιστεύω σε ένα θέατρο που δεν εκθέτει και δεν καταγγέλλει δημοσιογραφικά, με όρους επικαιρότητας και επικαιροποίησης, πρόσωπα και καταστάσεις. Πιστεύω όμως βαθιά στη δύναμη του μύθου, της παραβολής. Θεωρώ πως μέσω του μύθου μπορούμε να επικοινωνήσουμε με μεγαλύτερη διαύγεια και σαφήνεια με το “καταραμένο DNA” που έχουμε ως άνθρωποι. Όσο τα πράγματα και οι καταστάσεις προσωποποιούνται είναι σαν να θέλουμε να εξαιρέσουμε εαυτούς από το μερίδιο που όλοι έχουμε, άλλοτε ως θύτες, άλλοτε ως θύματα, σ’ αυτή την έκθεση ωμοτήτων που θεωρώ πως είναι ο κόσμος μας» λέει.

«Ανίσχυροι δεν θεωρώ πως είμαστε. Να μαθαίνεις, να παραδέχεσαι, να διορθώνεις, να αλλάζεις, δεν είναι μικρά πράγματα. Το να αποφεύγεις, να αρνείσαι, να παραμένεις αμετακίνητος, αυτά είναι οι ευκολίες μας.

Αν υπάρχει ένα “φρένο” ενάντια στην αποκτήνωση, αυτό ίσως είναι ο πολιτισμός. Δεν πιστεύω πως (ας μην πω “το κακό”) το μαύρο φως δεν έχει γοητεία. Για μένα έχει και αρκετά ισχυρή μάλιστα. Ο ίλιγγος μπροστά στην άβυσσο διεγείρει τις αισθήσεις και σε γεμίζει με αδρεναλίνη. Πραγματικά, μια κλωστή μάς χωρίζει από το να πάρουμε στα χέρια μας π.χ. ένα μαχαίρι και να επιτεθούμε σε κάποιον που μας έκανε κάτι. Όλοι νομίζω έτσι είμαστε, εγώ τουλάχιστον έτσι είμαι. Το ότι δεν το κάνουμε, το να βάζουμε ένα φρένο και να λέμε “μέχρι εδώ”, είναι μια κατάκτηση του πολιτισμού, όταν και όπου, βέβαια, επιτυγχάνεται. Το να μπορούμε στο θέατρο ή μέσω της τέχνης να εκφράζουμε όλη αυτήν τη λύσσα που έχουμε μέσα μας, όμως, το θεωρώ τεράστια ανακούφιση και απελευθέρωση». 

«Θυέστης» του Σενέκα: Μια αιμοσταγής τραγωδία στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Η παράσταση είναι δομημένη σαν ένα ορατόριο, μια λειτουργία για την ακόρεστη ανθρώπινη επιθυμία. Καθοριστικής σημασίας είναι η παρουσία του ήχου μέσα στον κόσμο αυτό. Ενώ σκηνικά προτείνεται μια τελετουργική, συμβολική αφήγηση, η αγριότητα του κόσμου δομείται με τον ήχο: τον ήχο των φωνών, τις παραμορφώσεις, τη ρυθμολογία της εκφοράς του λόγου, τη μουσική και τον συνολικό σχεδιασμό του ήχου, που υπακούει στη βασική αρχή του άδειου και του γεμάτου. Όπως και σε επίπεδο πλοκής ο οίκος «γεμίζει με Τάνταλο», γεμίζει με μια λυσσασμένη και ακόρεστη επιθυμία, έτσι και ο ήχος −ξεκινώντας από τον ελάχιστο ήχο της αναπνοής− εξελίσσεται σε ενοχλητικό θόρυβο. 

Έχοντας αποφασίσει να ακολουθήσει έναν δρόμο μοναχικών επιλογών, ο Θάνος Παπακωνσταντίνου κινείται σε μια «ενδιάμεση περιοχή» με μεγάλες επιρροές και συνδέσεις με πολλά είδη θεάτρου και μουσικής. «Όλοι είμαστε δέσμιοι των επιθυμιών μας», λέει. «Δεν ξεφεύγω καθόλου από τον κανόνα αυτόν. Επιθυμώ και επιμένω στις επιθυμίες μου και στις εμμονές μου και ελπίζω να έχω το σθένος να συνεχίσω να το κάνω».

Δείτε πληροφορίες για την παράσταση εδώ


 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ