«Born Star»: Το νέο άλμπουμ του Sin Boy είναι μια κριτική ματιά στην ελληνική showbiz

«Born Star»: Το νέο άλμπουμ του Sin Boy είναι μια κριτική ματιά στην ελληνική showbiz Facebook Twitter
Ο Sin Boy δεν έκανε ποτέ απόλυτα τραπ, και ας συνδέθηκε με αυτό το είδος από νωρίς στην καριέρα του. Φωτ.: Freddie F./LIFO
0

ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ του «Born Star», του νέου άλμπουμ του Sin Boy που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες, ο 27χρονος ράπερ φιγουράρει κάτω από μια ταμπέλα με τη λέξη «Περισσός». Με αυτόν τον τρόπο ανακοινώνει και επίσημα την επιστροφή του στην Ελλάδα μετά από τρία χρόνια αυτοεξορίας στο Κόσοβο. 

Το 2019 ήταν μια επεισοδιακή χρονιά για την προσωπική του ζωή και την καριέρα του. Μετά την αποχώρησή του από τη Minos EMI και την έκρηξή του στα social media, αρκετοί ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι δεν υπήρχε ουσιαστικός γυρισμός.

Παρόλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε εκείνη την περίοδο, τα οποία δεν μάθαμε ποτέ ακριβώς τι αφορούσαν, αν και παίρνεις μια ιδέα από τα κομμάτια του, ο ίδιος αναγεννήθηκε από τις στάχτες του, έφυγε από την Ελλάδα, παντρεύτηκε και έφτιαξαν μαζί με τη γυναίκα του, τη Rina, τη δική τους δισκογραφική, την Alphapop. Παράλληλα, συνέχισε να βγάζει το ένα άλμπουμ μετά το άλλο. 

Στα περισσότερα από τα έντεκα κομμάτια του άλμπουμ αφηγείται μέσα από τις δικές του εμπειρίες μια ιστορία που προειδοποιεί για τις παγίδες της εύκαιρης φήμης, τη ματαιότητα και την υποκρισία της διασημότητας και το τίμημα του να κινείσαι ανεξάρτητος, πέρα από δισκογραφικές εταιρείες.

Από τότε κατάφερε να κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ. Τα δύο μόλις φέτος, το «Old But Gold» με παλιά του τραγούδια και πρόσφατα το «Born Star». Το συγκεκριμένο είναι το πέμπτο του προσωπικό άλμπουμ – το έκτο συνολικά, αν συμπεριλάβει κανείς και τη συνεργασία με τη Rina στο «ΜΜ».

Είναι άξιο αναφοράς το ότι μπορεί να μην είναι όλες οι δουλειές του ισάξιες αλλά είναι ένας παραγωγικότατος μουσικός που εξελίσσεται με κάθε νέα του κυκλοφορία με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Με το καινούργιο του άλμπουμ φαίνεται σαν να έχει γυρίσει για να πάρει εκδίκηση απ' όσα τον ενοχλούν στη σκηνή που τα αλέθει όλα και απ' όσους τον είχαν ξεγραμμένο με έναν απόλυτα δημιουργικό και μουσικό τρόπο, όπως έκαναν οι παλιότερα οι Αμερικανοί ράπερ. Η οργή και τα πυρά του είναι πιο στοχευμένα και δεν τα χρησιμοποιεί απαραίτητα για να προκαλέσει.  

Όπως είχε δηλώσει στη LiFO όταν κυκλοφορούσε το πρώτο σινγκλ του «Born Star», το «Thug Life», το οποίο δεν γνωρίζουμε γιατί δεν υπάρχει στον δίσκο τελικά, αν και είναι κάπως λογικό, επειδή η αγριάδα του δεν ταιριάζει με το υπόλοιπο υλικό:

«Είμαι σε περίοδο που θα κάνω focus πιο πολύ στον MC εαυτό μου, βασισμένος στη γνώση και στην εμπειρία που έχω αποκτήσει. Στο νέο μου κομμάτι "Thug Life" αναφέρομαι στους ανθρώπους των οποίων μόνος στόχος είναι να πετύχουν στην καριέρα τους και ξεπουλάνε όλα όσα έχουν πραγματική σημασία στη ζωή για να φτάσουν εκεί. Το καταλαβαίνω ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει στη ζωή του, αλλά πλέον έχουμε φτάσει σε σημείο να έχουν ξεπουληθεί όλοι και το να ξεπουλιέσαι να θεωρείται cool. Αυτό το μήνυμα περνάει στη νεολαία. Γι’ αυτό ένιωσα την ανάγκη να τους δείξω τα πράγματα από τη μεριά κάποιου που δεν έχει ξεπουληθεί, ότι πρέπει να έχουν μια καλύτερη εικόνα για το τι θέλουν πραγματικά». 

BORN STARΣτα περισσότερα από τα έντεκα κομμάτια του άλμπουμ αφηγείται μέσα από τις δικές του εμπειρίες μια ιστορία που προειδοποιεί  για τις παγίδες της εύκαιρης φήμης, τη ματαιότητα και την υποκρισία της διασημότητας, και το τίμημα του να κινείσαι ανεξάρτητος, πέρα από δισκογραφικές εταιρείες.

«Όλοι με φωνάζαν αλλοδαπό, τώρα μου φωνάζουν σ' αγαπώ», ραπάρει στο «Taxi» και είναι εντυπωσιακό να συναντάς τόσο αφοπλιστικούς στίχους ειδικά σε μια κατηγορία του ελληνικού ραπ που δεν φημίζεται για την κοινωνικοπολιτική του ταμπέλα.

Στο «Born Star» μπορεί να μην απομακρύνεται ηχητικά από τις προηγούμενες δουλειές του, δημιουργεί μια ακαταμάχητη μείξη από ρυθμούς που αντλούν από το reggaeton, τη europop και τα '80s αλλά και τη λαϊκόποπ των early '00s και γλωσσικό πλουραλισμό, έχει διαμορφώσει όμως ένα στυλ καταδικό του που δεν συγκρίνεται με τίποτα και κανέναν άλλο μουσικό στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Είναι χορευτικό και εντελώς ιδιοσυγκρασιακό.

Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα σε κομμάτια όπως το «Kimas» όπου κοπιάρει ασύστολα το «Τόσα Δειλινά» του Νίκου Κουρκούλη, αλλά με έναν τόσο μεταμοντέρνο τρόπο, που είναι δύσκολο να του αντισταθείς.

Με διαφορά, πάντως, η κορυφαία στιγμή του άλμπουμ είναι το εκρηκτικό «Τοkyo» που λέει μαζί με τη Rina – οι δυο τους έχουν βαλθεί να κάνουν το τέλειο ποπ τραγούδι. 

Tokyo

Γι' αυτό η περίπτωσή του θεωρείται τόσο μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα και είναι κρίμα που τον παίρνει τόσο εύκολα κι αυτόν η μπάλα σε αυτή την κατακραυγή που έχει ξεσηκωθεί εναντίον του τραπ τελευταία.  

Κι αυτό επειδή ο Sin Boy δεν έκανε ποτέ απόλυτα τραπ, και ας συνδέθηκε με αυτό το είδος από νωρίς στην καριέρα του. Πάντοτε διαφοροποιούνταν από τους υπόλοιπους Έλληνες ράπερ, κυρίως στο μουσικό σκέλος της δουλειάς του, αν όχι σε όλα.

Ήταν ο πρώτος της γενιάς του που πειραματίστηκε με τον reggaeton ήχο και μάλιστα κατάφερε να τον ενσωματώσει και να τον καθιερώσει στην ελληνική τραπ σκηνή. Επίσης, ήταν από τους πρώτους που συνειδητοποίησαν την αμεσότητα ενός ποπ καλλιτέχνη. Αναφέρεται συχνά σε αυτά στο άλμπουμ.

Και μπορεί να μη γνωρίσει ποτέ επιτυχία ανάλογη με αυτήν του «Mama?» ή να βγάλει κάτι σαν το «MM», αλλά δεν φαίνεται να τον πολυνοιάζει. Πλέον έχει τον απόλυτο έλεγχο της καριέρας του, ξέρει τι θέλει να κάνει και στην πορεία το αποτέλεσμα τον δικαιώνει.

Ας μη γελιόμαστε, είχε χρόνια να εμφανιστεί ένας τόσο τολμηρός, πειραματικός και από την άλλη εντελώς ποπ καλλιτέχνης στην εγχώρια πολύπαθη μουσική βιομηχανία που αυτήν τη στιγμή έχει επείγουσα ανάγκη από περισσότερους Έλληνες ράπερ που θα ακολουθήσουν το παράδειγμά του.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM