Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter

Στο εργοστάσιο παιχνιδιών των Ακουαρόνε

0

Διαβάζω τους κανόνες του «Γκρινιάρη». Συμμετέχουν 2 έως 4 παίκτες. Στην αρχή του παιχνιδιού ο κάθε παίκτης παίρνει τέσσερις φιγούρες του ίδιου χρώματος από τις οποίες τις τρεις τις τοποθετεί στη βάση του, η οποία έχει το ίδιο χρώμα με αυτές, και την τέταρτη την τοποθετεί στην Αφετηρία. Στη συνέχεια ο κάθε παίκτης ρίχνει το ζάρι κι εκείνος ο οποίος φέρνει τον μεγαλύτερο αριθμό ξεκινάει πρώτος. Διαλέγω χρώμα. Θα πάρω το μπλε.

Στο «Παιχνίδι της Χήνας» προσπαθώ να φτάσω πρώτη στο τετράγωνο 63! Μετράω τη χήνα-πιόνι. Διάσταση: 5.5x6.5 εκ. Θα σε κερδίσω!

Στο πάτωμα σβούρες και ξύλινοι κύβοι με εικόνες από παραμύθια. Βρίσκω το πρόσωπο της Χιονάτης και το ένα από τα τρία γουρουνάκια. Βλέπω το καλάθι της Κοκκινοσκουφίτσας αλλά ο Παπουτσωμένος Γάτος κάπου μου έχει κρυφτεί.

Φτιάχνω μια πόλη με τουβλάκια. Κάνω όλα τα σπίτια κόκκινα και τις στέγες κίτρινες με μαύρο. Με πράσινο κάνω το πάρκο στο κέντρο. Να βάλω ή να μη βάλω συντριβάνι;

Στα ράφια τα μολυβένια στρατιωτάκια έτοιμα για μάχη. Τα κανόνια είναι στημένα. Το δωμάτιο μυρίζει μπαρούτι. Τα άλογα χλιμιντρίζουν και οι σημαίες ανεμίζουν στα στρατόπεδα. Αλλά τι δουλειά έχει ο Ναπολέων με τους αλεξιπτωτιστές;

Εργοστάσιον Παιχνιδιών. Θωμά Ακουαρόνε. Οδός Ερμού 39, Θεσσαλονίκη (εντός του τυπογραφείου).

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου

Για την ιστορία

Το 1930 ο Θωμάς Ακουαρόνε δημιουργεί παιχνίδια από τα χρησιμοποιημένα μολυβένια υλικά του τυπογραφείου της οικογένειάς του. Η αρχή έγινε με την κατασκευή μινιατούρων από μολύβι, οι οποίες παρουσιάστηκαν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης της εποχής. Κατασκευάζει συστηματικά μινατούρες και τα επόμενα χρόνια ακολουθούν σβούρες, ξύλινες κατασκευές, ξύλινα παζλ με ανάγλυφες εικόνες και ξύλινους κύβους με εικόνες από παραμύθια. Το μικρό εργαστήρι μεγαλώνει, προσλαμβάνονται υπάλληλοι, ενώ παράλληλα κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα επιτραπέζια παιχνίδια με μολυβένια πιόνια, όπως «το Παιχνίδι της Χήνας», «ο Γκρινιάρης», «το Ποδηλατοδρόμιο» και πολλά άλλα.

Το 1948 την επιχείρηση αναλαμβάνει ο Αιμίλιος, γιος του Θωμά. Η παραγωγή είναι τόσο αυξημένη, που τα προϊόντα του εργαστηρίου διανέμονται πλέον σε όλη την Ελλάδα. Από το 1956 η επιχείρηση μετονομάζεται σε «Παιχνίδια ΕΠΑ», με τον μικρότερο γιο, Ρενάτο, στο τιμόνι, ο οποίος και δίνει μια νέα ώθηση στο εργαστήρι.

Τη δεκαετία του ’70 η ΕΠΑ παράγει παιχνίδια με εξελιγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό, συμμετέχει σε αμέτρητες εκθέσεις και το σήμα της είναι πλέον συνώνυμο με το ποιοτικό παιχνίδι. Την οικογενειακή επιχείρηση αναλαμβάνουν οι γιοι του Ρενάτο, Αιμίλιος και Θωμάς, οι οποίοι κρατούν μέχρι σήμερα τα προϊόντα της ΕΠΑ ψηλά στις προτιμήσεις των παιδιών, ενώ παράλληλα οι δραστηριότητες έχουν επεκταθεί και στην αποκλειστική αντιπροσώπευση επιλεγμένων οίκων παιχνιδιών του εξωτερικού.

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου

Βάζω τα πιόνια στο ένα σακουλάκι και τα ζάρια στο άλλο. Διπλώνω καλά το ταμπλό δύο όψεων και το χαρτάκι με τους κανόνες. Να κλείσει καλά το καπάκι, να μην τσακίζουν οι άκρες στο κουτί. Αυτά τα παιχνίδια, λέει η μαμά, είναι διαχρονικά και για όλη την οικογένεια και πρέπει να τα προσέχουμε. Βάζω τα κουτιά στο πάνω μέρος της βιβλιοθήκης. Κάτω το μεγαλύτερο. Ένας μικρός πύργος από επιτραπέζια. Βρίσκω και τον Παπουτσωμένο Γάτο. Είχε πάει να φέρει ρούχα για τον μαρκήσιο του Καραμπά.

Σε αυτό το σπίτι το παιχνίδι δεν σταματάει ποτέ.

Αλλά ούτε και στο εργαστήριο των Ακουαρόνε!

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter


 


 


 

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αν δεν υπήρχε η βοήθεια του κόσμου, θα είχα πεθάνει στο σπίτι»

Lifo Videos / «Αν δεν υπήρχε η βοήθεια του κόσμου, θα είχα πεθάνει στο σπίτι»

Αμέτρητα χειρουργεία, μερική μαστεκτομή και μια ζωή αναμονή στους διαδρόμους των νοσοκομείων. Η Ελισάβετ Βακόλα, που πάσχει από Kearns-Sayre Syndrome, παραδίδει μαθήματα δύναμης και επιμονής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Έλλη Λαμπέτη: Πλασμένη από υλικά ονείρων

Σεμίνα Διγενή / Έλλη Λαμπέτη: Πλασμένη από υλικά ονείρων

Τη συνέκριναν με την Μπερνάρ και την Γκάρμπο, ήταν όμως μόνο η Λαμπέτη. Ένα μοναχικό ιερό τέρας, ένας μάταιος αντάρτης, ένα λεηλατημένο, μα νικηφόρο πρόσωπο. H Σεμίνα Διγενή ψάχνει τις συντεταγμένες του μύθου της σπουδαίας ηθοποιού που πέθανε σαν σήμερα.
ΣΕΜΙΝΑ ΔΙΓΕΝΗ
Πατέρας – «χάρος»: Η τραγωδία της Χαλάστρας

Αληθινά εγκλήματα / Ο πατέρας που σκότωσε τα τρία του παιδιά

Αυτό που συνέβη στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο του 1988 ήταν ό,τι πιο αποτρόπαιο, φρικιαστικό και ακατανόητο θα μπορούσε να χωρέσει στο μυαλό και την καρδιά ενός ανθρώπου· μια πράξη σχεδόν αδύνατο να περιγραφεί με λόγια. Τρία αγοράκια, ηλικίας 9, 7 και 5 ετών, που μόλις είχαν προλάβει να γνωρίσουν τη ζωή, βρέθηκαν αντιμέτωπα με τον θάνατο από το ίδιο το χέρι του πατέρα τους.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
«Το πρότυπο του συνταξιούχου που παίζει πρέφα επί 40 χρόνια τελείωσε»

Πλάτων Τήνιος / «Το πρότυπο του συνταξιούχου που παίζει πρέφα επί 40 χρόνια τελείωσε»

Τι διδαχτήκαμε –και τι ξεχάσαμε– από την κρίση του 2008; Είναι εφικτή η 4ήμερη εργασία ή ένα βασικό εισόδημα στην Ελλάδα; Πώς αλλάζουν το ασφαλιστικό και την αγορά εργασίας η μετανάστευση, η γήρανση του πληθυσμού και η τεχνητή νοημοσύνη; Ο ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πλάτων Τήνιος, απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Lifo Videos / «Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Η Όλγα Κοτλιδά έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της στο My Style Rocks και πλέον δραστηριοποιείται ως content creator στο OnlyFans, διαμορφώνοντας ένα σταθερά αυξανόμενο γυναικείο κοινό και υπερασπιζόμενη την αυτοδιάθεση και την αυθεντική γυναικεία έκφραση.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Άκου την επιστήμη / Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Τι είναι η γήρανση; Μια αναπόφευκτη φθορά του σώματος ή μια βιολογική διαδικασία που μπορούμε πλέον να κατανοήσουμε και να επιβραδύνουμε; Μπορούμε τελικά να επηρεάσουμε τη διάρκεια και την ποιότητα της ζωής μας; Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Στάθης Γκόνος απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα σήμερα

Ζούμε, ρε! / Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα

Πώς επικοινωνούν τα τυφλοκωφά άτομα; Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση και την εργασία; Και πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία να τα αντιμετωπίσει ως ισότιμα μέλη της; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συνομιλούν με τον αρχιτέκτονα Γιάννη Παναϊρλή, ο οποίος μοιράζεται την προσωπική του εμπειρία ως τυφλοκωφός επαγγελματίας στην Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ψυχή & Σώμα / Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ο Μάρκος Ψαλτάκης, ένας από τους κορυφαίους kite surfers στην Ελλάδα, μιλάει για τις πιο δυνατές στιγμές του στη θάλασσα, για την αδρεναλίνη, τη δύναμη της φύσης και τη ζωή ανάμεσα σε κύματα, ταξίδια και προκλήσεις.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η φαντασίωση της «Ωραίας Κοιμωμένης»

Lifo Videos / Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει ένα διήγημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει στη LiFO «Το αεροπλάνο της Ωραίας Κοιμωμένης» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες από τη συλλογή «Δώδεκα διηγήματα περιπλανώμενα» σε μετάφραση Κλαίτης Σωτηριάδου-Μπαράχας (εκδ. Λιβάνης, 1993). Ο πρωτότυπος τίτλος της είναι «Doce cuentos peregrinos» και εκδόθηκε αρχικά το 1992, δέκα χρόνια αφότου ο συγγραφέας είχε τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Ψυχή & Σώμα / Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Πόσες ώρες περνάμε μπροστά σε μια οθόνη κάθε μέρα, και τι σημαίνει αυτό για τη σκέψη, τη μνήμη και τη συγκέντρωσή μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τον νευρολόγο Οδυσσέα Παζιώνη για το πώς επηρεάζουν την εγκεφαλική μας λειτουργία πρακτικές όπως το απλό multitasking, το binge watching και το endless scrolling.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Άκου την επιστήμη / Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Πώς επηρεάζουν τα social media την αυτοεικόνα των νέων σήμερα; Ποιον ρόλο παίζει η ανάγκη για αποδοχή και η εργασιακή αβεβαιότητα στη διαμόρφωση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας; Ο ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής Βασίλης Κιοσσές μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ