Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter

Στο εργοστάσιο παιχνιδιών των Ακουαρόνε

0

Διαβάζω τους κανόνες του «Γκρινιάρη». Συμμετέχουν 2 έως 4 παίκτες. Στην αρχή του παιχνιδιού ο κάθε παίκτης παίρνει τέσσερις φιγούρες του ίδιου χρώματος από τις οποίες τις τρεις τις τοποθετεί στη βάση του, η οποία έχει το ίδιο χρώμα με αυτές, και την τέταρτη την τοποθετεί στην Αφετηρία. Στη συνέχεια ο κάθε παίκτης ρίχνει το ζάρι κι εκείνος ο οποίος φέρνει τον μεγαλύτερο αριθμό ξεκινάει πρώτος. Διαλέγω χρώμα. Θα πάρω το μπλε.

Στο «Παιχνίδι της Χήνας» προσπαθώ να φτάσω πρώτη στο τετράγωνο 63! Μετράω τη χήνα-πιόνι. Διάσταση: 5.5x6.5 εκ. Θα σε κερδίσω!

Στο πάτωμα σβούρες και ξύλινοι κύβοι με εικόνες από παραμύθια. Βρίσκω το πρόσωπο της Χιονάτης και το ένα από τα τρία γουρουνάκια. Βλέπω το καλάθι της Κοκκινοσκουφίτσας αλλά ο Παπουτσωμένος Γάτος κάπου μου έχει κρυφτεί.

Φτιάχνω μια πόλη με τουβλάκια. Κάνω όλα τα σπίτια κόκκινα και τις στέγες κίτρινες με μαύρο. Με πράσινο κάνω το πάρκο στο κέντρο. Να βάλω ή να μη βάλω συντριβάνι;

Στα ράφια τα μολυβένια στρατιωτάκια έτοιμα για μάχη. Τα κανόνια είναι στημένα. Το δωμάτιο μυρίζει μπαρούτι. Τα άλογα χλιμιντρίζουν και οι σημαίες ανεμίζουν στα στρατόπεδα. Αλλά τι δουλειά έχει ο Ναπολέων με τους αλεξιπτωτιστές;

Εργοστάσιον Παιχνιδιών. Θωμά Ακουαρόνε. Οδός Ερμού 39, Θεσσαλονίκη (εντός του τυπογραφείου).

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου

Για την ιστορία

Το 1930 ο Θωμάς Ακουαρόνε δημιουργεί παιχνίδια από τα χρησιμοποιημένα μολυβένια υλικά του τυπογραφείου της οικογένειάς του. Η αρχή έγινε με την κατασκευή μινιατούρων από μολύβι, οι οποίες παρουσιάστηκαν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης της εποχής. Κατασκευάζει συστηματικά μινατούρες και τα επόμενα χρόνια ακολουθούν σβούρες, ξύλινες κατασκευές, ξύλινα παζλ με ανάγλυφες εικόνες και ξύλινους κύβους με εικόνες από παραμύθια. Το μικρό εργαστήρι μεγαλώνει, προσλαμβάνονται υπάλληλοι, ενώ παράλληλα κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα επιτραπέζια παιχνίδια με μολυβένια πιόνια, όπως «το Παιχνίδι της Χήνας», «ο Γκρινιάρης», «το Ποδηλατοδρόμιο» και πολλά άλλα.

Το 1948 την επιχείρηση αναλαμβάνει ο Αιμίλιος, γιος του Θωμά. Η παραγωγή είναι τόσο αυξημένη, που τα προϊόντα του εργαστηρίου διανέμονται πλέον σε όλη την Ελλάδα. Από το 1956 η επιχείρηση μετονομάζεται σε «Παιχνίδια ΕΠΑ», με τον μικρότερο γιο, Ρενάτο, στο τιμόνι, ο οποίος και δίνει μια νέα ώθηση στο εργαστήρι.

Τη δεκαετία του ’70 η ΕΠΑ παράγει παιχνίδια με εξελιγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό, συμμετέχει σε αμέτρητες εκθέσεις και το σήμα της είναι πλέον συνώνυμο με το ποιοτικό παιχνίδι. Την οικογενειακή επιχείρηση αναλαμβάνουν οι γιοι του Ρενάτο, Αιμίλιος και Θωμάς, οι οποίοι κρατούν μέχρι σήμερα τα προϊόντα της ΕΠΑ ψηλά στις προτιμήσεις των παιδιών, ενώ παράλληλα οι δραστηριότητες έχουν επεκταθεί και στην αποκλειστική αντιπροσώπευση επιλεγμένων οίκων παιχνιδιών του εξωτερικού.

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου

Βάζω τα πιόνια στο ένα σακουλάκι και τα ζάρια στο άλλο. Διπλώνω καλά το ταμπλό δύο όψεων και το χαρτάκι με τους κανόνες. Να κλείσει καλά το καπάκι, να μην τσακίζουν οι άκρες στο κουτί. Αυτά τα παιχνίδια, λέει η μαμά, είναι διαχρονικά και για όλη την οικογένεια και πρέπει να τα προσέχουμε. Βάζω τα κουτιά στο πάνω μέρος της βιβλιοθήκης. Κάτω το μεγαλύτερο. Ένας μικρός πύργος από επιτραπέζια. Βρίσκω και τον Παπουτσωμένο Γάτο. Είχε πάει να φέρει ρούχα για τον μαρκήσιο του Καραμπά.

Σε αυτό το σπίτι το παιχνίδι δεν σταματάει ποτέ.

Αλλά ούτε και στο εργαστήριο των Ακουαρόνε!

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter


 


 


 

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Lifo Videos / «Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Υιοθετήθηκε στα 5 της χρόνια, διαγνώστηκε με το σπάνιο σύνδρομο stiff person και κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Η Αλεξάνδρα Σταματοπούλου, χρυσή παραολυμπιονίκης στο Παρίσι, μιλά για την έλλειψη αναγνώρισης και την απογοητευτική υποδοχή μετά το μετάλλιο: «Κανείς δεν ήταν εκεί να με χειροκροτήσει».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω ένα άλυτο μυστήριο ενός αιώνα σε αγγλικό μουσείο»

Ζούμε, ρε! / «Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω το μυστήριο των εικόνων του Μπράιτον»

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με την ηθοποιό και σεναριογράφο Ανδριανή Ρέλλου, η νευροδιαφορετικότητα της οποίας υπήρξε καθοριστικής σημασίας στην επίλυση ενός μυστηρίου που παρέμενε άλυτο επί εκατό περίπου χρόνια.
THE LIFO TEAM
Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

LiFO politics / Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

O Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης του περιοδικού «Πτήση» και για 28 χρόνια συνεργάτης του Κώστα Καββαθά, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για έναν από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους του σύγχρονου ελληνικού Τύπου που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Lifo Videos / Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Η αυτοβιογραφία του είναι γεμάτη από ιστορίες με τον Τσαρούχη, τον Χατζιδάκι και άλλες εμβληματικές μορφές της εποχής, τις οποίες είχε την τύχη να γνωρίσει και να μπολιαστεί από τη ματιά και τη στάση τους. Η Τζούλη Αγοράκη συναντά τον ποιητή και εκδότη της Οδού Πανός σε μια χειμαρρώδη συζήτηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Lifo Videos / «Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Η Έφη Καλογεροπούλου διηγείται ιστορίες από την Ανάφη: από τις θρυλικές «Μάντρες», το μπαρ που δημιούργησε ο πατέρας της, μέχρι το εστιατόριό της, τη «Μαργαρίτα», σε ένα νησί που διαρκώς αλλάζει χρώματα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι τον Μεσαίωνα;

Ηχητικά Άρθρα / Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι κατά τον Μεσαίωνα;

Η ζωή σε μια μεγαλούπολη του Μεσαίωνα δεν είχε καμία σχέση με τη ρομαντική εικόνα που συχνά παρουσιάζουν οι ταινίες εποχής. Στους στενούς δρόμους της, μέσα στη ζέστη, οι άνθρωποι ζούσαν κυριολεκτικά μέσα στη βρομιά –χωρίς αποχέτευση, χωρίς βασικές συνθήκες υγιεινής, και σχεδόν χωρίς μπάνιο.
M. HULOT
Η εφιαλτική ιστορία του δράκου της Βάρκιζας

Αληθινά εγκλήματα / Το θρίλερ με το απανθρακωμένο ζευγάρι στη Βάρκιζα

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη διπλή δολοφονία που, ένα βροχερό ξημέρωμα του Μαρτίου του 1988, σκόρπισε τον πανικό στους κατοίκους της περιοχής και απασχόλησε τις αστυνομικές αρχές για μήνες.
THE LIFO TEAM
Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για μια συναρπαστική, μεταβατική στιγμή στη ζωή της Εθνικής Σταρ και το παρασκήνιο πίσω απ' την αποκαλυπτική, τηλεοπτική εκπομπή που την κατέγραψε
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Lifo Videos / Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Αν η ζωή της γινόταν ντοκιμαντέρ, ποιος θα ήταν ο τίτλος του; Ποιο είναι το πιο iconic μήνυμα που έχει λάβει από φαν; Και τι της έχει μάθει η ψυχοθεραπεία; Η Idra Kayne απαντά στην Στεφανία Παπαδημητρίου και τον Γιώργο Τσαγκόζη, που της θέτουν τις ερωτήσεις του κοινού.
THE LIFO TEAM
«Στη διαστημική αποστολή βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Αδριανός Γολέμης / «Στο διάστημα βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Τι συμβαίνει με το σώμα ενός αστροναύτη; Πώς κοιμάται; Με τι τρέφεται; Έχει ορμές; Και πόσο διαφέρει η ιατρική φροντίδα στο διάστημα απ’ αυτή στη Γη; Ο επικεφαλής ιατρός αποστολών στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Αστροναυτών, Αδριανός Γολέμης, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πάρις Ρούπος: «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Lifo Videos / «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Ο Πάρις Ρούπος παρουσιάζει τη νέα του σόλο παράσταση «Κυριλέ» και μιλά στα βίντεο της LiFO για το χιούμορ και τα όριά του, το αν το stand up αποτελεί «αριστερή τέχνη» και το κατά πόσο μπορεί κανείς να βιοποριστεί από αυτό στην Ελλάδα σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Ζούμε, ρε! / Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Πόσο απειλούνται τα προγράμματα συμπερίληψης από τις πολιτικές αποκλεισμού του προέδρου Τραμπ; Ποια είναι η στάση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις; Και τι μπορεί να κάνει ο απλός πολίτης για να αντιδράσει και να συμβάλει σε μια πιο δίκαιη κοινωνία; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον δημοσιογράφο και ερευνητή του Ινστιτούτου Reuters, Νίκο Ευσταθίου.
Η σκληρή αλήθεια για την λογοκρισία της Τέχνης στην Ελλάδα

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για την λογοκρισία της Τέχνης στην Ελλάδα

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για την υποκρισία πίσω απ' τις πιο σημαντικές περιπτώσεις λογοκρισίας και βανδαλισμών των τελευταίων 50 ετών και για το πώς οι τηλεοπτικές εκπομπές τις εκμεταλλεύονται
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ