Δάφνη Πατακιά στη LiFO: «Οι γυναίκες της εποχής περνούσαν καλύτερα στο μοναστήρι»

Δάφνη Πατακιά στη LiFO: οι γυναίκες της εποχής περνούσαν πολύ καλύτερα μέσα στο μοναστήρι, παρά έξω Facebook Twitter
Η Δάφνη Πατακιά στο photocall του 74ου Φεστιβάλ Καννών, τον περασμένο Ιούλιο. Φωτο: Stephane Cardinale - Corbis/Corbis via Getty Images
0

Στη νέα ταινία του Πολ Βερχόφεν, την πολυαναμενόμενη Μπενεντέτα (Benedetta), πρωταγωνιστεί η Βιρζινί Εφιρά, συμμετέχει, μεταξύ άλλων, κι ένα ιερό τέρας της υποκριτικής, η Σαρλότ Ράμπλινγκ, κατά γενική ομολογία, όμως, εκείνη που κλέβει την παράσταση είναι η Δάφνη Πατακιά – σ’ αυτό συναινούν κι αρκετές κριτικές από το εξωτερικό.

Η ταινία ακολουθεί την Μπενεντέτα Καρλίνι, μια μοναχή στο μοναστήρι της Πέσκια στην Τοσκάνη, που παίρνει υπό την προστασία της μια νεαρή γυναίκα κι οι δυο τους ξεκινούν μια παθιασμένη ερωτική σχέση. Το πρώτο σαραντάλεπτο είναι σε full Βερχόφεν mode, σαρκαστικό, προβοκατόρικο, με τα ερωτικά οράματα της ηρωίδας με τον Ιησού να ξεσηκώνουν την αίθουσα, ενώ η συνέχεια είναι, παραδόξως, πιο συγκρατημένη, σε μια ιστορία για τη διαπλοκή θρησκείας, εξουσίας και σεξουαλικότητας.

Με αφορμή την πρεμιέρα της Benedetta στο πλαίσιο του 62ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, συνάντησα τη Δάφνη Πατακιά και συζητήσαμε για τη συμμετοχή της στην ταινία.

Αυτός ο κλειστός χώρος γινόταν τελικά το μέρος όπου απελευθερωνόντουσαν και ξέφευγαν από την κυριαρχία του πατέρα τους, του άντρα τους, αποδεσμεύονταν από την πατριαρχική κοινωνία. Ήταν ένας χώρος όπου μπορούσαν να υπάρξουν και να πάρουν την εξουσία.

— Ας ξεκινήσουμε με μια ερώτηση που, φαντάζομαι, δεν σου έχουν κάνει ποτέ. Πώς προέκυψε η συνεργασία με τον Βερχόφεν;

Να σου πω την αλήθεια έχω ενθουσιαστεί τόσο πολύ που μου συνέβη αυτό το πράγμα, που κάθε φορά χαίρομαι να το ξαναλέω. Πέρασα από μια απλή διαδικασία casting, όπου βλέπουν αρκετό κόσμο και ζητούν να διαβάσεις δυο σκηνές από την ταινία. Πολύ σύντομα τον συνάντησα και κάναμε κι ένα screen test με τη Βιρζινί Εφιρά, για να εξετάσουν αν υπάρχει χημεία μεταξύ μας, και εκεί μου είπε επί τόπου «ωραία, τα λέμε στο γύρισμα».

Όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα. Εκείνο που άργησε ήταν η έξοδος της ταινίας στις αίθουσες. Την γυρίσαμε το ’18, μεσολάβησαν ένας τραυματισμός του Βερχόφεν και η πανδημία, και τελικά έκανε την πρεμιέρα της φέτος το καλοκαίρι στο φεστιβάλ Καννών.

— Είχες διαβάσει το σενάριο πριν συμφωνήσεις να πρωταγωνιστήσεις στο φιλμ;

Ναι. Βασικά μετά το casting που ανέφερα βρισκόμουν στο Βερολίνο, με κάλεσαν και μου είπαν ότι θα μου στείλουν το σενάριο και ότι ο Βερχόφεν θέλει να με γνωρίσει και να τον συναντήσω την επόμενη μέρα στο Παρίσι. Τους είπα «ναι, εννοείται, τα λέμε», δεν ενημέρωσα ότι δεν βρισκόμουν στο Παρίσι, έκλεισα άμεσα εισιτήρια για εκεί και όλο το βράδυ δεν κοιμήθηκα διαβάζοντας το σενάριο. Στην πρώτη μας συνάντηση, μάλιστα, μου έδειξε και τα storyboards με όλες τις ερωτικές σκηνές, πρόσθεσε κι ότι το φιλμ θα έχει αρκετό γυμνό και με ρώτησε αν είμαι εντάξει με αυτό.

Δάφνη Πατακιά στη LiFO: «Οι γυναίκες της εποχής περνούσαν πολύ καλύτερα μέσα στο μοναστήρι» Facebook Twitter
Η ταινία ακολουθεί την Μπενεντέτα Καρλίνι, μια μοναχή στο μοναστήρι της Πέσκια στην Τοσκάνη, που παίρνει υπό την προστασία της μια νεαρή γυναίκα κι οι δυο τους ξεκινούν μια παθιασμένη ερωτική σχέση.

— Ξέρεις, συζητούσα την ταινία μετά την προβολή και αρκετοί ήταν αυτοί που στέκονταν στο γυμνό της. Και μου κάνει τρομερή εντύπωση που το έτος 2021 και ενώ έχουμε καταναλώσει τόσες γυμνές εικόνες, μπορεί ακόμα το γυμνό να προκαλεί συζητήσεις ή να θεωρείται και προκλητικό.

Αυτό, για μένα, είναι και λίγο ζήτημα βλέμματος. Το πώς είναι γυρισμένη μια ερωτική σκηνή δηλαδή, το πού τοποθετεί την κάμερα του πάνω σου ο σκηνοθέτης. Μπορεί μια σκηνή να μην έχει καν γυμνό και να είναι έτσι τοποθετημένη η κάμερα πάνω στον ηθοποιό που να τον κάνει να νιώθει άβολα. Κι αυτό είναι κάτι που δεν ένιωσα ποτέ με τον Βερχόφεν, τον εμπιστεύτηκα. Γιατί, έχοντας δει κάποιες ταινίες του, ήξερα ότι ποτέ μια ερωτική σκηνή δεν είναι εκεί αποκλειστικά για να δείξει κάποιας μορφής αισθησιασμό, εξυπηρετεί κάποιον άλλο σκοπό.

Για παράδειγμα, στο Βασικό Ένστικτο οι ερωτικές σκηνές δεν είναι αισθησιακές, υπηρετούν το σασπένς. Δεν παρακολουθείς καν πώς κάνουν έρωτα οι δυο πρωταγωνιστές, έχεις στο μυαλό σου τον παγοκόφτη και σκέφτεσαι διαρκώς «παναγία μου, τώρα θα τον σκοτώσει».

— Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα αντίφαση στην ηρωίδα σου. Ενώ κλείνεται σε μοναστήρι, πράξη που θεωρητικά σημαίνει περιορισμό στην ελευθερία της, στην ουσία για εκείνη αυτό συνιστά απελευθέρωση από τα δεσμά του πατέρα της.

Ξέρεις, αυτό το στοιχείο είχε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο βιβλίο στο οποίο βασίστηκε η ταινία, το «Immodest Acts: The Life of a Lesbian Nun in Renaissance Italy» της Τζούντιθ Μπράουν. Κι εγώ είχα συνδυάσει το μοναστήρι με τον εγκλεισμό και την πειθαρχία, αλλά διαβάζοντας το βιβλίο, διαπίστωσα ότι οι γυναίκες της εποχής περνούσαν πολύ καλύτερα μέσα στο μοναστήρι, παρά έξω. Μπορούσαν να μάθουν να γράφουν, να διαβάζουν, ενίοτε έκαναν και σχέσεις μεταξύ τους, όπως στην ταινία.

Αυτός ο κλειστός χώρος γινόταν τελικά το μέρος όπου απελευθερωνόντουσαν και ξέφευγαν από την κυριαρχία του πατέρα τους, του άντρα τους, αποδεσμεύονταν από την πατριαρχική κοινωνία. Ήταν ένας χώρος όπου μπορούσαν να υπάρξουν και να πάρουν την εξουσία. Και το βλέπουμε κι αυτό στην ταινία, βλέπουμε γυναίκες πρόθυμες να πάρουν την εξουσία και κάνουν τα πάντα για να την πάρουν, είτε πρόκειται για εξουσία στο μοναστήρι, στο σώμα τους ή πάνω σε κάποιον άλλο.

— Έχει ενδιαφέρον που το λες αυτό, γιατί νομίζω ότι ο χαρακτήρας σου είναι ο πιο αγνός μέσα στο έργο σε σύγκριση με τους άλλους. Λειτουργεί με γνώμονα το ένστικτο και το συναίσθημα, τη μοναδική φορά που την ακούμε να λέει ψέματα είναι για να προστατεύσει την Μπενεντέτα.

Είναι σίγουρα ο χαρακτήρας που πατάει περισσότερο στη γη, είναι πιο γήινος, πιο ενστικτώδης από όλους. Σίγουρα η Μπενεντέτα είναι πιο πολύπλοκη και συχνά δεν καταλαβαίνουμε τα κίνητρα της. Γι’ αυτό και η Μπαρτολομέα, όπως λέγεται ο χαρακτήρας που υποδύομαι, ίσως είναι εκείνη με την οποία ταυτίζεσαι περισσότερο μέσα στην ταινία.

Δάφνη Πατακιά στη LiFO: οι γυναίκες της εποχής περνούσαν πολύ καλύτερα μέσα στο μοναστήρι, παρά έξω Facebook Twitter
Ο Πολ Βερχόφεν με τις πρωταγωνίστριες της «Μπενεντέτα», Δάφνη Πατακιά και Βιρζινί Εφιρά, στο κόκκινο χαλί των Καννών. Φωτο: Mustafa Yalcin/Anadolu Agency via Getty Images

— Υπήρχε περιθώριο αυτοσχεδιασμού στο φιλμ ή ήταν όλα προσχεδιασμένα;

Καταρχάς να επισημάνω κάτι που με εντυπωσίασε στον Βερχόφεν. Μας έδινε οδηγίες στα γαλλικά, τα οποία δεν ήξερε και αρχικά έμαθε για τις ανάγκες του Elle. Έκανε εντατικά μαθήματα και πλέον τα μιλά άπταιστα. Και είναι αξιοσημείωτο ότι είναι ένας άνθρωπος 80 χρονών που μπήκε στη διαδικασία και έμαθε γαλλικά σε αυτή την ηλικία.

Για να απαντήσω στην ερώτησή σου, ήταν όλα πολύ μελετημένα από πριν, πολλές φορές, όμως, μπορεί να σκεφτόμουν κάτι και να το δοκίμαζα και τελικά να το έβαζε μέσα. Σε έκανε να αισθάνεσαι συν-δημιουργός στην ταινία κι ότι δεν είσαι απλά μια μαριονέτα. Μας έδινε μεγάλη ελευθερία, όχι τόσο στα λόγια που θα πούμε, όσο στη διάθεση, στις κινήσεις κ.λπ. Στις πρόβες μας έλεγε να κάνουμε ό,τι θέλουμε κι έπειτα ερχόταν εκείνος και κρατούσε, διόρθωνε ή πρόσθετε πράγματα. Ήταν τόσο γενναιόδωρος.

Τον θυμάμαι να λέει κάποια στιγμή ότι το γύρισμα είναι μια δημοκρατική διαδικασία. Ρωτούσε τους πάντες τη γνώμη τους και δεν το έκανε τυπικά, τους άκουγε και, αν κάποια ιδέα του άρεσε, τη χρησιμοποιούσε.

— Την ταινία την έχεις δει. Εσύ τη βρίσκεις προκλητική;

Όχι, εγώ προσωπικά δεν τη βρίσκω προκλητική. Είναι, βέβαια, μια ταινία Βερχόφεν, ισορροπεί σε μια πολύ λεπτή γραμμή, που δεν ξέρεις αν το κάνει σκόπιμα – φυσικά το κάνει σκόπιμα. Κινείται ανάμεσα στο κιτς, στο camp, στο ερωτικό δράμα ή ακόμα και στην κωμωδία, πηγαίνει από το ένα είδος στο άλλο. Μπορεί το θέαμα να γίνεται πολύ σοβαρό και ταυτόχρονα εκείνος να το υπονομεύει με κάποιον τρόπο.

— Έχεις συνεργαστεί ήδη με Βερχόφεν, Λάνθιμο και Τόνι Γκάτλιφ. Ποιους άλλους σκηνοθέτες έχεις στην bucket list σου;

Ουφ, πάρα πολλούς. Η συνεργασία με πολλούς από αυτούς μου φαίνεται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Τι να πω; Να πω ότι ο Πολ Τόμας Άντερσον είναι θεός; Είναι, και θα ήθελα πολύ να παίξω σε ταινία του.

Βασικά, επειδή μεγάλωσα στο Βέλγιο, αγαπώ πάρα πολύ τους Νταρντέν. Δεν έχω ζήσει προσωπικά τα θέματα για τα οποία μιλάνε, αλλά μεγάλωσα αισθανόμενη δέος γι’αυτούς. Η Ροζίτα ήταν η πρώτη ταινία που είδα και με τάραξε, ήταν κάτι πολύ διαφορετικό από το σινεμά τύπου Πειρατές της Καραϊβικής που παρακολουθούσα μικρή. Ακολουθούσε την ηρωίδα διαρκώς η κάμερα, δεν είχε μουσική υπόκρουση, ήταν κάτι πρωτοφανές για μένα. Οπότε θα ήταν όνειρο να παίξω σε ταινία των Νταρντέν.

Επίσης, έχω ένα casting τώρα, τις επόμενες μέρες με έναν σκηνοθέτη που θέλω πάρα πολύ να συνεργαστώ, αλλά δεν θα ήθελα να αναφέρω το όνομά του μην τυχόν και δεν συμβεί τελικά.

Δάφνη Πατακιά στη LiFO: οι γυναίκες της εποχής περνούσαν πολύ καλύτερα μέσα στο μοναστήρι, παρά έξω Facebook Twitter
Δάφνη Πατακιά, Βιρζινί Εφιρά και Σαρλότ Ράμπλινγκ σε σκηνή από την ταινία.

— Καλή επιτυχία, να ευχηθώ.

Όχι καλή επιτυχία, «σκατά, σκατά» πες.

— Το έχω ακούσει ξανά από φίλες ηθοποιούς. Μου έχουν πει να μη λέω ποτέ «καλή επιτυχία», να λέω «σκατά, σκατά». Είναι κάποια δεισιδαιμονία ή κάποιας μορφής παράδοση;

Είναι παράδοση και νομίζω ξεκίνησε από την Αγγλία. Οι θεατές πήγαιναν στις παραστάσεις με άμαξες και άλογα και τα άλογα τα έκαναν στην είσοδο, οπότε οι θεατές τα πατούσαν και γέμιζαν τον χώρο γύρω από τη σκηνή. Οπότε όσο περισσότεροι θεατές πήγαιναν, τόσα περισσότερα σκατά γέμιζε ο χώρος. Γι’ αυτό η συγκεκριμένη φράση συνδέθηκε με την επιτυχία της παράστασης. Σήμερα το χρησιμοποιούμε οι άνθρωποι του χώρου κάθε φορά που θέλουμε να ευχηθούμε στον άλλο καλή επιτυχία.

— Μπορώ λοιπόν να σου ευχηθώ «σκατά, σκατά», χωρίς να σε βρίζω.

Σε ευχαριστώ πολύ. Μου φαίνεται κι αυτό σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, η συμμετοχή μου σε casting για ταινία αυτού του σκηνοθέτη, δεν θα το φανταζόμουν ποτέ πριν από μερικά χρόνια. Εντάξει, ούτε ότι θα κάναμε αυτή τη συζήτηση με αφορμή την ταινία του Βερχόφεν φανταζόμουν. Και νιώθω πραγματικά πολύ τυχερή για όσα μου έχουν συμβεί ως τώρα.

H ταινία «Μπενεντέτα» κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες στις 18/11 από το Cinobo.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ Fall Preview Σινεμά

Fall Preview 2021 / 10 ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε το φθινόπωρο

Τα κινηματογραφικά φεστιβάλ επιστρέφουν (με πολύ δυνατό πρόγραμμα), ενώ οι υπερπαραγωγές που είχαν αναβληθεί λόγω καραντίνας και ταινίες πολυαναμενόμενες κάνουν τη σεζόν από τις πιο ενδιαφέρουσες των τελευταίων χρόνων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Meltem»: Οι δύο πατρίδες του σκηνοθέτη Βασίλη Δογάνη καθόρισαν την πρώτη του ταινία

Οθόνες / «Meltem»: Οι δύο πατρίδες του σκηνοθέτη Βασίλη Δογάνη καθόρισαν την πρώτη του ταινία

Στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, όπου πρωταγωνιστεί η Δάφνη Πατακιά, ο Έλληνας δημιουργός που μεγάλωσε στο Παρίσι εκφράζει όλα όσα τον συνδέουν με μετανάστες δεύτερης γενιάς
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ