ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Το μέσο είναι το μήνυμα κι όποιος γουστάρει

Το μέσο είναι το μήνυμα κι όποιος γουστάρει Facebook Twitter
Αναπόφευκτα όμως ίσως, τα περισσότερα φρύδια ανασηκώθηκαν με το σλόγκαν «Tax the rich» («Φορολογήστε τους πλούσιους») που ήταν χαραγμένο με μεγάλα κόκκινα γράμματα στην πίσω όψη της τουαλέτας που φόρεσε για την περίσταση η Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ.  Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0



ΖOYME ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΟΥΣ
 και περίεργους και διχαστικούς και επείγοντες καιρούς, γεγονός που εξηγεί ίσως τον τρόπο με τον οποίο για πρώτη φορά εισέβαλλε τόση πολλή πολιτική (εντός ή εκτός εισαγωγικών) στο ετήσιο high end πανηγύρι μόδας, ματαιοδοξίας και επίδειξης που είναι το Met Gala στη Νέα Υόρκη. Το φετινό θέμα του αστραφτερού event ήταν «Αμερική» γενικώς και αορίστως (συγκεκριμένα, «In America: A Lexicon of Fashion»), ήταν όμως σαν να είχε πέσει σήμα ότι πρέπει να ερμηνευθεί αποκλειστικά σχεδόν με agit-prop όρους.

Υπήρξαν διάφορα συνθήματα συνυφασμένα με ακριβά και εντυπωσιακά φορέματα, που στρέφονταν κατά της πατριαρχίας, κατά της ανισότητας, κατά της μισαλλοδοξίας. Αναπόφευκτα όμως ίσως, τα περισσότερα φρύδια ανασηκώθηκαν με το σλόγκαν «Tax the rich» («Φορολογήστε τους πλούσιους») που ήταν χαραγμένο με μεγάλα κόκκινα γράμματα στην πίσω όψη της τουαλέτας που φόρεσε για την περίσταση η Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ. 

Ο γνωστός αριστερόστροφος πολιτικός σχολιαστής και συγγραφέας Όουεν Τζόουνς έγραψε χαρακτηριστικά πως η νεαρή πολιτικός «αξίζει χειροκροτήματος επειδή ακριβώς κατορθώνει να μεταδίδει αριστερές ιδέες σε ένα μαζικό κοινό με πρωτότυπους, δημιουργικούς και αποτελεσματικούς τρόπους». Αυτό ισχύει, και δεν είναι και λίγο.

Ουδείς σχεδόν έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι και η συνάδελφός της στη Βουλή των Αντιπροσώπων (και κατά 43 χρόνια μεγαλύτερή της) Κάρολιν Μαλόνεϊ εμφανίστηκε με σλόγκαν που είχε αφομοιώσει στη στολή σουφραζέτας την οποία φορούσε, και το οποίο έλεγε «ίσα δικαιώματα για τις γυναίκες».

Τα περισσότερα σχόλια –θετικά και αρνητικά– έπεσαν πάνω στην AOC, που αποφάσισε να κάνει «φασαρία» κατά την παρθενική της εμφάνιση στον θεσμό, απελευθερώνοντας στη δεύτερη περίπτωση τόνους καχυποψίας και σαρκασμού, τόσο από τα δεξιά όσο και από τα αριστερά… Ότι κάνει τα πάντα για τη δημοσιότητα, ότι είναι επιρρεπής στον πυροτεχνικό λαϊκισμό, ότι ο ακτιβισμός της είναι επιφανειακός και «επιτελεστικός», και τέλος πάντων τι δουλειά είχε εκεί πέρα να παριστάνει το άλλοθι της ψωνισμένης πλουτοκρατίας την ώρα που λίγο πιο πέρα η αστυνομία διέλυε συγκέντρωση του Black Lives Matter.  

carolyn maloney Facebook Twitter
Ουδείς σχεδόν έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι και η συνάδελφός της στη Βουλή των Αντιπροσώπων (και κατά 43 χρόνια μεγαλύτερή της) Κάρολιν Μαλόνεϊ εμφανίστηκε με σλόγκαν που είχε αφομοιώσει στη στολή σουφραζέτας την οποία φορούσε, και το οποίο έλεγε «ίσα δικαιώματα για τις γυναίκες». Φωτ.: ΑΡ

Από την άλλη, δεν ήταν λίγες φυσικά και οι επευφημίες (η AOC έχει ισχυρότατη «οπαδική» βάση) για την εμπνευσμένη και μη βαρύγδουπη «παρέμβασή» της στην εκδήλωση, την οποία χρησιμοποίησε χωρίς να υπονομεύσει ή να προσβάλει τον θεσμό. Ο γνωστός αριστερόστροφος πολιτικός σχολιαστής και συγγραφέας Όουεν Τζόουνς έγραψε χαρακτηριστικά πως η νεαρή πολιτικός «αξίζει χειροκροτήματος επειδή ακριβώς κατορθώνει να μεταδίδει αριστερές ιδέες σε ένα μαζικό κοινό με πρωτότυπους, δημιουργικούς και αποτελεσματικούς τρόπους». Αυτό ισχύει, και δεν είναι και λίγο. 

Η ίδια, πάντως, αποκρινόμενη στις αντιδράσεις, ξεκίνησε τη σχετική επεξηγηματική ανάρτησή της στα social media με επικεφαλίδα το πασπαρτού αξίωμα του ΜακΛούαν «Το μέσο είναι το μήνυμα», μια φράση που παραδοσιακά χρησιμοποιείται για να τα πει όλα, συχνά όμως, ειδικά στην εποχή μας, είναι σαν να μην λέει απολύτως τίποτα.

Και αφού θέτει συνοπτικά την ατζέντα («Τώρα είναι η στιγμή για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και κλιματική δράση για όλους. Φορολογήστε τους πλούσιους»), επιχειρεί να κόψει τη φόρα στις φαρμακόγλωσσες: «Και ναι, ΠΡΙΝ αρχίσουν όλοι να εξανίστανται – υπενθυμίζω ότι οι εκλεγμένοι αξιωματούχοι της Πόλης της Νέας Υόρκης προσκαλούνται τακτικά σ’ αυτή την εκδήλωση, εφόσον μέρος των καθηκόντων τους είναι και η εποπτεία των πολιτιστικών θεσμών που βρίσκονται στην υπηρεσία του κοινού».

Πολλή φασαρία για το τίποτα ίσως, γιατί εν τέλει αυτό που θα στοιχειώνει για πάντα τις αναμνηστικές εικόνες της φετινής τελετής είναι μάλλον η κατάμαυρη σαδομαζό πανοπλία / kinky μπούρκα, με την οποία εμφανίστηκε η Κιμ Καρντάσιαν (Γουέστ). Καλώς ή κακώς, αυτή η δυσοίωνη και σκοτεινή οπτασία μοιάζει περισσότερο με σημείο των καιρών από οποιοδήποτε καίριο πολιτικό σλόγκαν.

kim kardashian Facebook Twitter
Αυτό που θα στοιχειώνει για πάντα τις αναμνηστικές εικόνες της φετινής τελετής είναι μάλλον η κατάμαυρη σαδομαζό πανοπλία / kinky μπούρκα, με την οποία εμφανίστηκε η Κιμ Καρντάσιαν (Γουέστ). Φωτ.: ΑΡ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Daily
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Daily / Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Πέρα από το νοσταλγικό χρονικό της μετεωρικής ανόδου του συγκροτήματος στα ασυνάρτητα ‘80s, το ντοκιμαντέρ «Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story» εστιάζει δραματικά στον αγώνα του Τζον Μπον Τζόβι να διατηρήσει κάτι από τη νεανική φωνή του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ