Η δυσκολία είναι να πεις κάτι που αξίζει τον κόπo

Η δυσκολία είναι να πεις κάτι που αξίζει τον κόπo Facebook Twitter
0
Η δυσκολία είναι να πεις κάτι που αξίζει τον κόπo Facebook Twitter

Τι θα ακούσουμε στις συναυλίεςστο Passport;
Φ.Π.: Μια επιλογή από τα πιο αναγνωρίσιμα τραγούδια μας από το σύνολο της πορείας μας. Είναι μια συνειδητή απόφαση, με στόχο το πάρτι, τη χαρά και την ανάταση.


Δύο σημαντικές καλλιτεχνικές διαδρομές συναντιούνται σε αυτή την παράσταση. Τι αισθήματα σας αφήνει αυτή η μουσική σύμπραξη; Θα γεννήσει κάποια καινούργια δουλειά αυτή η συνεργασία;
Ν.Π.: Ποιος ξέρει;  Ίσως, όπως λέει και το τραγούδι. Όταν συναντιούνται δύο τύποι από διαφορετικές γειτονιές, διαφορετικές γενιές ή νοοτροπίες, δύο τύποι, τέλος πάντων, που φαινομενικά δεν μοιάζουν, δύο τινά μπορούν να συμβούν. Ή να μην έχουν τίποτα να πουν, οπότε γεια χαρά, ή να αισθανθούνε πως έχουν να μοιραστούν και να μάθουν πολλά ο ένας απ' τον άλλον. Προσωπικά μου συνέβη το δεύτερο, όταν βρεθήκαμε ένα βράδυ του περασμένου καλοκαιριού με δύο κιθάρες στο Πήλιο, αλλιώς δεν θα αποφάσιζα να συνεργαστούμε.


Τι μουσική ακούτε; Πώς βλέπετε τη σύγχρονη ελληνική μουσική παραγωγή; Σας απογοητεύει το γεγονός ότι πολλοί μιλούν για το τέλος του έντεχνου τραγουδιού όπως το ξέραμε;
Φ.Π.: Η μουσική πάντα έβρισκε και πάντα θα βρίσκει τρόπους να μεταδίδεται. Εγώ, ως ακροατής, ψάχνω πραγματικά καινούργια ακούσματα και όχι ασφαλείς αναπαραγωγές κλασικών ακουσμάτων που τα βαφτίζουμε καινούργια επειδή προστίθεται μια ηλεκτρική κιθάρα ή ένα ξυλόφωνο. Από την άλλη πλευρά, μέσα στη χαώδη αντιφατικότητα του μυαλού μου, εξακολουθώ να είμαι κολλημένος με τους Φλόιντ, τους Μπιτλς, τον Ντύλαν και τους Στόουνς. Στην Ελλάδα έχει αρχίσει και δημιουργείται μια νέα σκηνή από συγκροτήματα και καλλιτέχνες. Τα πρώτα δείγματα-ακούσματα είναι εξαιρετικά. Αυτό που με προβληματίζει μόνο και δεν μπορώ να καταλάβω είναι η χρήση του αγγλικού στίχου, όταν το ακροατήριο προβληματίζεται στην καθημερινότητά του στα ελληνικά.

Ποια τραγούδια από τη δισκογραφία του άλλου αγαπάτε;
Ν.Π.: Είναι διάφορα, και από τα χρόνια των Πυξ Λαξ και από τα προσωπικά του. Μερικά από αυτά τα τραγουδάω μαζί του στις παραστάσεις: «Υπάρχουν χρυσόψαρα εδώ», «Ποιος έχει λόγο στην αγάπη», «Δεν θα δακρύσω πια για σένα», «Μοναξιά μου όλα», «Λένε για μένα» και άλλα...


Φ.Π.: Μου αρέσει πολύ η δίψα για μια σκοτεινή θάλασσα που καίω τα καράβια μου.


Αυτή την εποχή ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη; Να διασκεδάζει, να προσφέρει διέξοδο από την ασφυξία της καθημερινότητας ή να καταγγέλλει τα κακώς κείμενα; Πιστεύετε ότι η έντονη και δημόσια πολιτική στάση που έχουν κρατήσει πολλοί συνάδελφοί σας είναι ειλικρινής και, αν ναι, βοηθά στο να αλλάζουν τα πράγματα;
Φ.Π.: Διάβασα κάπου τώρα τελευταία ότι η τέχνη σε περιόδους καταστροφής δεν πρέπει να ανακυκλώνει την καταστροφή αλλά, επηρεασμένη από τις εικόνες και τα συναισθήματα της καταστροφής που συμβαίνουν δίπλα μας, να βρίσκει έμπνευση, δύναμη και να μετεξελίσσεται σε πρόταση για διέξοδο προς το φως. Το υιοθετώ πλήρως. Το να ανακυκλώνει κανείς, βαφτίζοντας τέχνη, τη μιζέρια και τη δυσκολία τη στιγμή που συμβαίνουν δίπλα του, αν υποθέσουμε ότι δεν είναι τα κίνητρα ενός ιδιοτελή προς μια καλύτερη εμπορική τύχη στο μαγαζί του, είναι στην καλύτερη περίπτωση λίγο και μικρό.


Πώς αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες της σύγχρονης εποχής; Τι θα λέγατε σε έναν νέο καλλιτέχνη που ξεκινά σήμερα και έχει τη μουσική σας ως πρότυπο;
Ν.Π.: Οι τωρινές δυσκολίες είναι φαινομενικά διαφορετικές απ' όταν την εποχή που ξεκίνησα. Τότε οι δισκογραφικές εταιρείες ήταν μεγαθήρια και μπορούσαν να σου κόψουν τον δρόμο ή απλώς να σε καταπιούν. Από την άλλη, σου παρείχαν τα μέσα για να κάνεις τη δουλειά σου. Σου πλήρωναν, ας πούμε, τα έξοδα παραγωγής του δίσκου, την αφίσα κ.λπ. Τώρα δεν υπάρχει τίποτε απ' όλα αυτά. Κάνεις τον δίσκο μόνος σου, συνήθως στον υπολογιστή σου, ανεβάζεις τα τραγούδια στο YouTube και επικοινωνείς με τον κόσμο απευθείας, χωρίς μεσάζοντες. Αυτό είναι τεράστια ελευθερία! Όμως, όπως τότε έτσι και τώρα, η μεγάλη δυσκολία είναι να πεις κάτι που να αξίζει τον κόπo.


Passport, Kαραΐσκου 119, Πειραιάς, 210 4296401, 16/3, 23/3, 30/3. Ώρα έναρξης: 21:00, εισ.: €15 (με ποτό),
€25 (με τραπέζι), www.pass-port.com.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ