Παρνασσός
Φωτο: Πάνος Παπαδόπουλος
Μάι16
 

Παρνασσός

Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός, Δευτέρα 07/05/2012

Στον τρίτο όροφο του ιστορικού νεοκλασικού κτιρίου του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» (που σε τρία χρόνια γιορτάζει τα 150 χρόνια λειτουργίας του), η Dada da Academy και η Wiener Art Foundation παρουσιάζουν μια ομαδική έκθεση με Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες που ζουν κι εργάζονται στην πόλη. 

Μπαίνοντας κανείς στη μεγάλη, ψηλοτάβανη κι επιβλητική αίθουσα με το μαρμάρινο δάπεδο, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια πληθώρα από χρώματα, σχήματα, τεχνοτροπίες και υλικά. Φωσφοριζέ κεντήματα, ένα παλάτι, ένας ναύτης, ένα καρότσι του σούπερ μάρκετ και ο Χίτλερ, μεταξύ άλλων, συνυπάρχουν εντός του οπτικού πεδίου των οπαδών της τέχνης. Οι περισσότεροι κινούνται στο χώρο άτακτα, με χάρτη το ένστικτο και πυξίδα την προσωπική τους αισθητική. Και όμως, τα έργα, ετερόκλητα και φαινομενικά αταίριαστα μεταξύ τους, έχουν έναν κοινό παρονομαστή: πρόκειται για ψυχογραφήματα ανθρώπων που βιώνουν μια παρόμοια καθημερινότητα με τη δική σου, εκφράζουν για λογαριασμό σου όλα εκείνα που πιθανόν να σκέφτεσαι και, στην Αθήνα του 2012, δεν τολμάς να εκφράσεις ο ίδιος. 

Έτσι, στον τοίχο μπροστά σου, ο Γιώργος Γεωργακόπουλος, σε ένα μάθημα σύγχρονης ιστορίας, σχολιάζει καυστικά την ελληνική πραγματικότητα, προβάλλοντας slides με φράσεις όπως «πωλείται Ακρόπολη με θέα σε γκαρσονιέρες» και «πονηρός, πονηρότερος, ελληνάρας». Λίγο πιο πέρα, τα σκίτσα του Πάνου Κουτρουμπούση από τη δεκαετία του ’60, τόσο επίκαιρα που θα μπορούσαν να είχαν ζωγραφιστεί σήμερα, απεικονίζουν την Πόλη της Παραλογικής, ενώ το Πανελλήνιο Άρμα - Καρότσι Πολιτών του Tjorg Douglas Beer σέρνεται από τους ψηφοφόρους του μπροστά από έναν πίνακα βαφτισμένο με τον αναγραμματισμό «Νwad Nedlog».

Η Μαργαρίτα Μποφιλίου, με ένα ζωγραφιστό τζάκι, έντομα, φωτογραφίες, κομμάτια χαλκού και σκίτσα, υποστηρίζει ότι η ομορφιά είναι ελπίδα, η Βάσω Γκαβαϊσέ καταπιάνεται με πολύχρωμα, αφηρημένα άλογα και ο Βασίλης Καρούκ με εσωτερικούς δαίμονες σ’ ένα πυκνό και σκοτεινό έργο που, καθόλου τυχαία, έχει τοποθετηθεί δίπλα σε μια χιουμοριστική κεραμική προτομή γνωστού πολιτικού ηγέτη με σχεδόν τετράγωνο μουστάκι, δημιουργία του Διονύση Καβαλλιεράτου.

 

Σοφία Παπαπολύζου

 
 
 
 
I WAS THERE